Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 325318
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 13:31
De opvolgers van Davids, Sneijder en Stam? Het nieuwste onbekende toptalent die Ajax zeker zou moeten halen? Bespreek het hier!
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 14:44
Mag een opvolger voor een huidige Ajacied ook? De Delorges, Colins en Oguraru's zijn ook bezig aan hun laatste jaar hoop ik.

Ik ben altijd een fan geweest van Rafinha [Schalke'04"> en ik zit een beetje braziliaans te denken maar is Moralis [Vasco"> niets op de plaats van Sneijder?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 14:52
Rafinha is jammergenoeg onhaalbaar. Morais is niet goed genoeg.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 14:55
Ligt er ook aan wat voor aankopen we willen halen. Spelers met veel talent en waar het nog wachten is op rendement of spelers waar AJAX tijd in moet investeren? Dat soort spelers heeft AJAX dus al genoeg.

Wat voegt bijvoorbeeld een Sankoh toe aan AJAX? Niets, toch?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:00
Sankoh is juist een type speler waar we er geen van hebben. Wel moet hij eindelijk weer eens wat van zijn klasse laten zien, want hij kan het wel. Afgelopen weekend speelde hij overigens wel goed.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:03
Het type speler? Hoe zie jij Sankoh, Bertje? Wat voor een type speler is Sankoh?
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:09
Ik verbaas me over het gerucht dat Kah serieus gezien wordt als een versterking voor Ajax, over Sankoh heb ik hetzelfde gevoel.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:15
Citaat:
Het type speler? Hoe zie jij Sankoh, Bertje? Wat voor een type speler is Sankoh?


Mandekker die ook rugdekking kan geven. Met het verlies van Stam heeft Ajax een dergelijke speler niet meer.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:16
En Van der Wiel en Vermaelen kunnen dat niet?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:21
Die lichtgewichten kunnen allebei niet in de mandekking uit de voeten.

De speler die nog het dichtst in de buurt komt is Vertonghen, maar die lijkt mij wat makkelijk te passeren over zijn rechterbeen en in het centrum is het moeilijker op het laatste moment in te grijpen met een tackle, wat één van zijn sterke punten is in de achterste linie.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:33
Citaat:
Die lichtgewichten kunnen allebei niet in de mandekking uit de voeten.

De speler die nog het dichtst in de buurt komt is Vertonghen, maar die lijkt mij wat makkelijk te passeren over zijn rechterbeen en in het centrum is het moeilijker op het laatste moment in te grijpen met een tackle, wat één van zijn sterke punten is in de achterste linie.

Ik heb Van der Wiel toch in de mandekking zien spelen tegen oa Alves.
Bedoel je lichtgewicht letterlijk? Lengte heeft er niet veel mee te maken.
Wel met (tactisch) inzicht, een goede sprongkracht helpt ook veel. Is het je wel opgevallen hoeveel kopduels Van der Wiel en vooral Vermaelen winnen? Sankoh doet me aan Oliseh denken. Fysiek sterk, maar dat oliedomme is er niet uit te krijgen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:39
Citaat:
Ik heb Van der Wiel toch in de mandekking zien spelen tegen oa Alves.


Nee, Wiel speelde vanuit de zone op Alves. Overigens is Alves ook een slecht voorbeeld, want dat is zelf ook niet echt een krachtpatser. In de mandekking moet je je tegenstander op kracht kunnen aftroeven. Geen sterk punt van Vermaelen en Van der Wiel.

Citaat:
Wel met (tactisch) inzicht, een goede sprongkracht helpt ook veel. Is het je wel opgevallen hoeveel kopduels Van der Wiel en vooral Vermaelen winnen? Sankoh doet me aan Oliseh denken. Fysiek sterk, maar dat oliedomme is er niet uit te krijgen.


Een kopduel is juist een voorbeeld van een duel dat altijd in de zone plaatsvindt. Namelijk een kwestie van anticiperen in plaats van reageren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 15:58
Citaat:
Nee, Wiel speelde vanuit de zone op Alves. Overigens is Alves ook een slecht voorbeeld, want dat is zelf ook niet echt een krachtpatser. In de mandekking moet je je tegenstander op kracht kunnen aftroeven. Geen sterk punt van Vermaelen en Van der Wiel.

1.85 en 80 kilo licht?

Er zijn genoeg mandekkers die kleiner zijn dan 1.80 en minder wegen dan 80 kilo. Ik vind het maar een overschat iets.
En als Sankoh een snelle spits tegenover zich krijgt?

Citaat:
Een kopduel is juist een voorbeeld van een duel dat altijd in de zone plaatsvindt. Namelijk een kwestie van anticiperen in plaats van reageren.

Oei, hier ben ik het echt niet mee eens. Dus een mandekker kopt bijna niet, volgens jou?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 16:28
Citaat:
Er zijn genoeg mandekkers die kleiner zijn dan 1.80 en minder wegen dan 80 kilo. Ik vind het maar een overschat iets.


Kracht is iets anders dan lengte en gewicht. Davids?

Citaat:
Oei, hier ben ik het echt niet mee eens. Dus een mandekker kopt bijna niet, volgens jou?


Uh, dat zeg ik niet. Mandekker is sowieso een rol. En rollen plak je niet zomaar op spelers. Geen enkele speler past immers precies in het plaatje. Een speler die een goede mandekker is, kan ook goed in de zone zijn. Of iets minder goed of helemaal niet goed.

Wel zeg ik dat koppen meer een kwestie van anticiperen is, dan van reageren. Iemand die erg slecht anticipeert, zal dus over het algemeen niet een erg goede kopper worden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 16:55
Citaat:
Kracht is iets anders dan lengte en gewicht. Davids?

Zeker, maar dat is te kweken. En ik blijf van mening dat Van der Wiel en zeker Vermaelen niet makkelijk weg te zetten zijn.


Citaat:
Wel zeg ik dat koppen meer een kwestie van anticiperen is, dan van reageren. Iemand die erg slecht anticipeert, zal dus over het algemeen niet een erg goede kopper worden.

Ik vind Vermaelen en Van der Wiel goed kunnen anticiperen. Maar bijvoorbeeld bij een uittrap van een keeper; daar is weinig anticipatie voor nodig. Die bal zie al van tientallen meters aankomen; ook daar is Vermaelen 9 van 10 keer de winnaar.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 16:56
Kah werd wel eens genoemd, maar wie herhaalt dat na zondag? Sankoh maakte er tegen NEC niets van, moet hij Ajax redden? Ik snap dat een speler een slechte dag kan hebben, maar zij hebben mij, in hun beperkte taak, nog niet kunnen overtuigen, hebben m.i. ook aanvallend weinig te betekenen.

Vermaelen, Vertonghen, Heitinga (rechtsbenig/tweebenig), Schilder, Van de Wiel (rechtsbenig), van der Heijde, ze hebben allemaal bij Ajax in het centrum van de verdediging gespeeld (jeugd/Jong Ajax), maar meer als inschuivende verdediger dan als mandekker. Eenmaal in Ajax 1 wordt er ineens iets anders van hen verwacht, namelijk: de spits uitschakelen en dan een spits die iets meer kan dan die van Utrecht A1 o.i.d. De volgende identieke speler: Daley Blind, ook linksbenig, ook spelend op 4 en links op het middenveld.

Je kunt het hen niet kwalijk nemen iets niet te kunnen als ze er niet op zijn geselecteerd. Stam beoordelen als linkerspits zou ook betekend hebben: afvoeren. Heitinga en Vermaelen hebben wel veel geleerd, ze kunnen wel als mandekker spelen, maar houden dat geen competitie vol. Ajax heeft altijd het standpunt gehad dat je verdedigers (in de zin van mandekkers) kon opleiden, eventueel kon kopen. Ene Johan C. heeft nogal wat pogingen ondernomen om van Rob Witschge een linksback te maken.

Ik vond v.d. Wiel tegen Alves (alleen op tv gezien en dat geeft een vertekend beeld) niet slecht spelen, maar Alves had er wel twee kunnen maken, wat kan betekenen dat een topspits er meer maakt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:02
Maar Grygera? Was dat nou een rechtsback of een mandekker van origine? Was die nu veel beter dan Van der Wiel of Vermaelen?
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:10
Citaat:
Maar Grygera? Was dat nou een rechtsback of een mandekker van origine? Was die nu veel beter dan Van der Wiel of Vermaelen?


Hij was als mandekker slimmer. Hoe vaak zorgde hij er niet voor dat de tegenstander niet aan de bal kwam door tegen hem aan te springen? De bal rolde door en was voor Stekelenburg/de achterste man. Spelers als Van de Wiel en Vermaelen willen vaak het duel winnen, maar het gaat erom dat de tegenstander niet scoort, m.a.w. zoals Co A. eens zei:"De bal heeft nog nooit een doelpunt gemaakt". Dat laatste had Grygera door en moeten onze jonge verdedigers nog leren. Tegen de tijd dat ze dat onderdeel ook beheersen, vertrekken ze, helaas.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:18
Tsja, toch een verschillende voetbalcultuur van het voetballend willen oplossen. En routine natuurlijk.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:20
Citaat:
Zeker, maar dat is te kweken. En ik blijf van mening dat Van der Wiel en zeker Vermaelen niet makkelijk weg te zetten zijn.


In beperkte mate. Van Van der Wiel maak je nog geen halve Stam. Hij moet het hebben van zijn inzicht, zoals Blind eerder. Niets mis mee, maar vul hem dan aan op zijn zwakke punten. Blind had zelfs veel aan een beperkte speler als Silooy.

Citaat:
Ik vind Vermaelen en Van der Wiel goed kunnen anticiperen.


Dat zeg ik ook.

Citaat:
Maar bijvoorbeeld bij een uittrap van een keeper; daar is weinig anticipatie voor nodig. Die bal zie al van tientallen meters aankomen; ook daar is Vermaelen 9 van 10 keer de winnaar.


Juist wel. Je moet immers ook met de tegenstand rekening houden. Pas als je één of andere bokskampioen bent kun je gaan staan waar de bal neerkomt, om hem dan weg te koppen. Spelers als Vermaelen en Wiel moeten 'inkomen' richting die dalende bal, om zo hun tegenstander te kunnen verrassen. Op die manier zijn ze sneller bij de bal en winnen ze hun duel.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:48
Citaat:
In beperkte mate. Van Van der Wiel maak je nog geen halve Stam. Hij moet het hebben van zijn inzicht, zoals Blind eerder. Niets mis mee, maar vul hem dan aan op zijn zwakke punten. Blind had zelfs veel aan een beperkte speler als Silooy.

Dat ben ik niet met je eens, Bertje. Zulke spelers staan er ook niet ineens. Stam van 15 jaar geleden was ook niet de Stam van 5 jaar geleden. Je had het over Davids. Davids was in het seizoen 1991 nog een krielkip van 1.69 en 65 kilo.

En waarom moet AJAX met een mandekker spelen?
Een goede rechtsback, Van der Wiel, Vermaelen, Vertonghen is een prachtige AJAX-achterhoede.

Citaat:
Juist wel. Je moet immers ook met de tegenstand rekening houden. Pas als je één of andere bokskampioen bent kun je gaan staan waar de bal neerkomt, om hem dan weg te koppen. Spelers als Vermaelen en Wiel moeten 'inkomen' richting die dalende bal, om zo hun tegenstander te kunnen verrassen. Op die manier zijn ze sneller bij de bal en winnen ze hun duel.

Vermaelen hoeft niet persé 'in te komen'. Hij staat juist bekend vanwege zijn fenomenale sprongkracht.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 17:53
Citaat:
Ligt er ook aan wat voor aankopen we willen halen. Spelers met veel talent en waar het nog wachten is op rendement of spelers waar AJAX tijd in moet investeren? Dat soort spelers heeft AJAX dus al genoeg.

Ajax heeft op dit moment te weinig spelers waar het in de toekomst geld mee kan verdienen. Als je zorgt dat de selectie goed uitgebalanceerd is met (eventueel) dertigers die hun loopbaan af willen sluiten bij Ajax (alleen een optie als ze nog beter zijn dan wat er al rondloopt natuurlijk), een paar mid-twintigers en verder talenten uit de eigen opleiding en jongens van buitenaf, dan kan je bouwen en wordt het missen van de CL eens in de zoveel jaar niet meteen catastrofaal. Gewoon zorgen dat je genoeg spelers achter de hand hebt die interessant zijn voor buitenlandse clubs. Met een onderhandelaar als Van Geel weet je dat je altijd het onderste uit de kan haalt, waardoor je er dus niet per definitie op achteruit hoeft te gaan. De scouting en de jeugdopleiding zijn het belangrijkst.

Citaat:
En als Sankoh een snelle spits tegenover zich krijgt?

Sankoh is niet zo traag en ook nog behoorlijk wendbaar. Het is volgens mij meer een kwestie van concentratie en het verkeerd inschatten van de lange bal.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 18:03
Citaat:
Dat ben ik niet met je eens, Bertje. Zulke spelers staan er ook niet ineens. Stam van 15 jaar geleden was ook niet de Stam van 5 jaar geleden. Je had het over Davids. Davids was in het seizoen 1991 nog een krielkip van 1.69 en 65 kilo.


Kom je weer met lengte en gewicht. Moet je eens kijken wat hij nu weegt. Niet veel meer.

Citaat:
En waarom moet AJAX met een mandekker spelen?
Een goede rechtsback, Van der Wiel, Vermaelen, Vertonghen is een prachtige AJAX-achterhoede.


Omdat Ajax pressie wil spelen. Als je pressie wilt spelen, moet je veel ruimte in je rug prijsgeven. Die ruimte kun je beter bespelen met een speler die ook daadwerkelijk lopende duels wint en met ruimte in zijn rug kan spelen. Dan moet je dus niet met Vermaelen en Van der Wiel aankomen. Van der Wiel is nog best snel, maar die wint geen lopende duels. Vermaelen is én niet bepaald snel én niet sterk als hij zijn zone moet verlaten.

Citaat:
Vermaelen hoeft niet persé 'in te komen'. Hij staat juist bekend vanwege zijn fenomenale sprongkracht.


Ja, hij komt dus in richting de bal, om dan te springen en de bal weg te koppen. Als Vermaelen uit stand springt wordt hij door de eerste de beste tegenstander uit de lucht geplukt. Overigens is het ook niet zo dat hij zo enorm hoog springt, maar hij is gewoon erg goed in zijn timing.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 18:03
Citaat:
Ajax heeft op dit moment te weinig spelers waar het in de toekomst geld mee kan verdienen. Als je zorgt dat de selectie goed uitgebalanceerd is met (eventueel) dertigers die hun loopbaan af willen sluiten bij Ajax (alleen een optie als ze nog beter zijn dan wat er al rondloopt natuurlijk), een paar mid-twintigers en verder talenten uit de eigen opleiding en jongens van buitenaf, dan kan je bouwen en wordt het missen van de CL eens in de zoveel jaar niet meteen catastrofaal. Gewoon zorgen dat je genoeg spelers achter de hand hebt die interessant zijn voor buitenlandse clubs. Met een onderhandelaar als Van Geel weet je dat je altijd het onderste uit de kan haalt, waardoor je er dus niet per definitie op achteruit hoeft te gaan. De scouting en de jeugdopleiding zijn het belangrijkst.

Nou....Huntelaar, Urby, Heitinga, Suarez...een talent hoeft bij AJAX nog maar een scheet te laten of de pizza's staan al met slijm in de mond voor de etalage.
Maar ik ben ook altijd voorstander geweest van een goede balans in de selectie. Van Geel heeft het getracht met Stam, Davids en Gabri. Nederlandse spelers of spelers die gewend zijn om met de ''Hollandse School' om te gaan, maar die zijn niet makkelijk te verkrijgen.

Citaat:

Sankoh is niet zo traag en ook nog behoorlijk wendbaar. Het is volgens mij meer een kwestie van concentratie en het verkeerd inschatten van de lange bal.

En dat heeft hij nog steeds niet onder de knie. Hoe leer je dat?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 18:07
Citaat:
En dat heeft hij nog steeds niet onder de knie. Hoe leer je dat?


Van iemand die het kan uitleggen/voordoen?
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.975.927 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: