Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 325395
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 16:53
Nou, het ging er mee in deze discussie meer om dat Bertje Tioté alleen als buitenste middenvelder/rechtsback zag en niet als eventuele vervanger van Gabri. Ik ben het wel met Bert eens (geworden) dat Tioté ook een goede rechtsback zou zijn.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 17:08
Citaat:
Nou, het ging er mee in deze discussie meer om dat Bertje Tioté alleen als buitenste middenvelder/rechtsback zag en niet als eventuele vervanger van Gabri. Ik ben het wel met Bert eens (geworden) dat Tioté ook een goede rechtsback zou zijn.


Dus we hebben Silva voor niets gehaald?
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 17:11
Bijna vier miljoen volgens mij! :666:
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 17:13
Ik vind Silva een verre van ideale aankoop, ja. Dit is mijn analyse van hem:

Citaat:
Geweldig loopvermogen, krachtig rechter been en een tamelijk strakke hoge en lage voorzet. Hij kan ook a la Buijs als buitenste rechtshalf spelen en kan op kracht de zestien in komen. Wat verdedigende kwaliteiten betreft doet hij ook wel denken aan Buijs. In het ren-je-rot-systeem van FC Groningen kan hij vooral als rechtshalf aardig omschakelen, maar in een geraffineerder elftal zou hij dat niet op slimheid kunnen aanpakken. Hij doet veel op kracht en inzet en weinig op inzicht. Kan de voorzet er beter uithalen dan Oga en is wel iets beter in de 1 op 1 duels, maar hij komt al met al zowel in defensief opzicht als qua techniek tekort voor Ajax.


Beter dan Ogararu, maar dan vooral vanwege z'n kracht en inzet. En voor die verbetering ten opzichte van een rechtsback van vier miljoen, ga je niet nog eens vier miljoen betalen.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 17:23
En die Klavan van heracles op links is beter dan emanuelson? waarom speelt hij dan al jaren bij heracles?
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 18:48
Citaat:
Ik vind Silva een verre van ideale aankoop, ja. Dit is mijn analyse van hem:

Citaat:
Geweldig loopvermogen, krachtig rechter been en een tamelijk strakke hoge en lage voorzet. Hij kan ook a la Buijs als buitenste rechtshalf spelen en kan op kracht de zestien in komen. Wat verdedigende kwaliteiten betreft doet hij ook wel denken aan Buijs. In het ren-je-rot-systeem van FC Groningen kan hij vooral als rechtshalf aardig omschakelen, maar in een geraffineerder elftal zou hij dat niet op slimheid kunnen aanpakken. Hij doet veel op kracht en inzet en weinig op inzicht. Kan de voorzet er beter uithalen dan Oga en is wel iets beter in de 1 op 1 duels, maar hij komt al met al zowel in defensief opzicht als qua techniek tekort voor Ajax.


Beter dan Ogararu, maar dan vooral vanwege z'n kracht en inzet. En voor die verbetering ten opzichte van een rechtsback van vier miljoen, ga je niet nog eens vier miljoen betalen.


Ik vind het prima dat we een mening hebben, maar ik zou hem graag eens de kans willen geven. Ik zie namelijk veel meer positieve punten aan hem die hopelijk aan het licht komen tijdens de wedstrijden voor Ajax. Ik ga er als ajacied vol achterstaan en schreeuw mijn keel schors voor hem!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:01
Iedereen hier geeft hem een kans, Pablo, maar wij hebben ook een mening over voetbal en Ajax en het bijzonder. Daar zijn fora nu eenmaal voor.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:03
Citaat:
Iedereen hier geeft hem een kans, Pablo, maar wij hebben ook een mening over voetbal en Ajax en het bijzonder. Daar zijn fora nu eenmaal voor.


mee eens, maar ik denk dat hij al een tikkeltje word ´afgeschreven´ en dan kan natuurlijk niet de bedoeling zijn..
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:07
Ik verwacht niet dat hij opeens een geweldenaar blijkt in een Ajax-shirt, Pablo. Desalniettemin zal ik nooit een speler uitfluiten en juich ik hem net zo hard toe wanneer hij iets goed doet.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:18
Citaat:
Ik verwacht niet dat hij opeens een geweldenaar blijkt in een Ajax-shirt, Pablo. Desalniettemin zal ik nooit een speler uitfluiten en juich ik hem net zo hard toe wanneer hij iets goed doet.


Dat zeg ik ook niet of bedoel ik niet te zeggen, Thomas. En wanneer we allemaal die jongen toejuichen kan hij ons alleen meevallen toch? Beter dan niets (uuh Ogararu) in ieder geval!
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:22
Maar ik zou met deze jongens het seizoen afmaken, zo heeft Van Geel genoeg gekocht zou ik zeggen. Het is overduidelijk dat hij is voorbereid op de verkoop van Johnny en Klaas-Jan en spaart nu al geld voor een waardig opvolger. Ik vind dat een prima zaak. Volgend seizoen kijken we, hopelijk met een extra ster, verder naar aanwinsten.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:37
Hij is voorbereid? Hij is nog steeds niet voorbereid op het vertrek van Sneijder van een half jaar geleden!
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:57
Citaat:
Hij is voorbereid? Hij is nog steeds niet voorbereid op het vertrek van Sneijder van een half jaar geleden!


Ik bedoel dat hij weet dat johnny en klaas zullen vertrekken, meer niet!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 22:00
Wat dachten we van Ruud Vormer van AZ? Z'n contract loopt komende zomer af en de gesprekken over een contractverlenging zijn nog niet gestart. Ideale situatie voor Van Geel om zich hier eens in te mengen. Op dit moment willen die jongens van AZ wel. En Ajax heeft een plekje vrij.



My two cents on Ruud Vormer:

Naar aanleiding van AZ-Roda:

Citaat:
Van Gaal durfde het (logischerwijs) weer niet aan om De Zeeuw in de punt naar achteren op een mannetje (Hadouir) te zetten. De Zeeuw werd dus naar rechtshalf geschoven en Vormer kwam in de punt naar achteren terecht. Man op man pikte Vormer het apart op. Het ene moment achtervolgde hij Hadouir tot in z'n eigen defensie, het volgende moment kreeg Hadouir alle ruimte in de rug van Vormer tussen middenveld en verdediging. Wat dat betreft zal z'n tactische discipline absoluut aangescherpt moeten worden. Ook bij het opvangen van mensen in de zone vond ik hem wat onwennig. Wel zag ik een speler waarbij ik het idee kreeg dat hij voetballend veel meer toe wilde voegen aan de ploeg. Het is ook een echt baasje, want hij stond al constant druk aanwijzingen te geven in het veld. Ik denk dat hij met zijn minpunten maar pluspunten als duelkracht, overzicht, inzicht en passing (met beide benen) zich veel beter zou voelen als rechtshalf. Daarbij heeft hij dan vrijwel constant een tegenstander tegenover zich waarmee hij keer op keer kan duelleren, om vervolgens na een gewonnen duel à la Gerrard over z'n tegenstander heen te gaan en snel het moment van diepspelen van de bal in te schatten.



AZ-Everton:

Citaat:
Tijdens AZ-Everton bleek Vormer in ieder geval veel meer in z'n element te zijn in de punt naar achter zonder directe tegenstander. En nogmaals, wat een baasje zeg. Als onze Siem de Jong karakteristiek zo in elkaar had gezeten had hij inmiddels veel meer indruk weten te maken.

Met de nieuwe aankopen erbij zou ik AZ overigens niet al te snel afschrijven. Dit:

-----------Dembele-------Alves

------------------Cziommer

----------Poulsen----------Mendes

---------------Vormer/De Zeeuw

Pocognoli---Moreno---Jaliens---Steinsson

------------------Waterman


Ziet er (al ken ik Poulsen niet) toch al een stuk beter uit dan:

---------------Pelle-------Ari

------------------Dembele

--------Pocognoli----------De Zeeuw

-------------------Vormer

Opdam-----Jaliens-----Mendes-----Steinsson

------------------Waterman
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 jan 2008 23:09
Citaat:
Tijdens AZ-Everton bleek Vormer in ieder geval veel meer in z'n element te zijn in de punt naar achter zonder directe tegenstander.


Ajax heeft al veel spelers die op hun best zijn zonder directe tegenstander, dat is ook het gemakkelijkste voetballen. Vormer heeft een soort Wouters-rol bij AZ, maar is minder bepalend dan Siem de Jong kan zijn.
Starring


Geregistreerd: 20-01-2008
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 03:45
Citaat:
Wat dachten we van Ruud Vormer van AZ? Z'n contract loopt komende zomer af en de gesprekken over een contractverlenging zijn nog niet gestart. Ideale situatie voor Van Geel om zich hier eens in te mengen. Op dit moment willen die jongens van AZ wel. En Ajax heeft een plekje vrij.

Naar aanleiding van AZ-Roda:

Van Gaal durfde het (logischerwijs) weer niet aan om De Zeeuw in de punt naar achteren op een mannetje (Hadouir) te zetten. De Zeeuw werd dus naar rechtshalf geschoven en Vormer kwam in de punt naar achteren terecht. Man op man pikte Vormer het apart op. Het ene moment achtervolgde hij Hadouir tot in z'n eigen defensie, het volgende moment kreeg Hadouir alle ruimte in de rug van Vormer tussen middenveld en verdediging. Wat dat betreft zal z'n tactische discipline absoluut aangescherpt moeten worden. Ook bij het opvangen van mensen in de zone vond ik hem wat onwennig. Wel zag ik een speler waarbij ik het idee kreeg dat hij voetballend veel meer toe wilde voegen aan de ploeg. Het is ook een echt baasje, want hij stond al constant druk aanwijzingen te geven in het veld. Ik denk dat hij met zijn minpunten maar pluspunten als duelkracht, overzicht, inzicht en passing (met beide benen) zich veel beter zou voelen als rechtshalf. Daarbij heeft hij dan vrijwel constant een tegenstander tegenover zich waarmee hij keer op keer kan duelleren, om vervolgens na een gewonnen duel à la Gerrard over z'n tegenstander heen te gaan en snel het moment van diepspelen van de bal in te schatten.


Hij viel mij al op in Oranje o/17. Is ie Sarpong en Anita toch aardig voorbij gestreefd. Ruud is een hele aparte meevoetballende aanjager. Een échte volwassen kerel (in zijn manier van spelen en coachen) ondanks zijn jonge leeftijd! Ik zat al op zijn doorbraak bij AZ te wachten. Het duurde mij iets te lang. Ik vind Vormer overigens meer centraal georiënteerd, hij staat dan ook continue ´open´, ook qua motoriek en bouw is hij in mijn ogen méér een as-speler. Een ideale pion als het team met de punt naar achter speelt. Moet je eens voorstellen als hij en de twee vooruitgeschoven middenvelders alle over hun directe mannetje heen kunnen gaan? Dan is het middenveld aanvallend niet meer te stoppen. Gaat AZ en in de toekomst Oranje nog veel plezier aan beleven. Geef hem de tijd!!

Loopt zijn contract komende zomer af? Heeft wel aangegeven dat ie wilt verlengen las ik ergens net. Al heeft de leiding van AZ het nu veels te druk met het Alves-verhaal. Dus als van Geel rap is...
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 24 jan 2008 18:56
Nog een suggestie uit de Eredivisie en eerlijk gezegd ook wel een speler die ik bij Ajax terecht zie komen: Miralem Sulejmani.

Kan werkelijk uit stand een versnelling inzetten waarmee hij iemand passeert. Wat ook mooi is is dat hij zo'n ontzettend opzichtige schaarbeweging in huis heeft die vaak nog werkt ook. Ook z'n overzicht en voorzet zijn prima. En als de rechter flank balbezit heeft knijpt hij netjes naar binnen.

Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 12:51
Citaat:
'Everton belangrijkste gegadigde voor Bradley'

bron: Voetbal International

Het dit seizoen uitstekend presterende Everton lijkt de voornaamste kandidaat om Michael Bradley over te nemen. De middenvelder mag van SC Heerenveen vertrekken.

De Engelse club volgt de Amerikaanse international al een aantal weken op de voet en beschouwt hem als een speler voor de top. Afgelopen week was er volgens het Algemeen Dagblad een zware delegatie van de club uit Liverpool aanwezig om de twintigjarige speler, wiens contract medio 2009 afloopt, aan het werk te zien.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:40
Bradley gaat niet van "nummer vier" in Nederland naar "nummer twee" in Nederland. Hij zal in een grotere competitie meer willen verdienen, Ajax moet niet eens denken aan dat soort spelers.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:45
Onzin. Spelers van subtoppers zijn in principe (uitzonderingen daargelaten dus) haalbaar voor Ajax.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:53
Citaat:
Onzin. Spelers van subtoppers zijn in principe (uitzonderingen daargelaten dus) haalbaar voor Ajax.


Haalbaar wel, maar wat wil zo'n speler, daar heb ik het over.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:59
De laatste jaren is juist gebleken dat het gros van de spelers uit de subtop dolgraag naar Ajax wil.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 19:04
Citaat:
De laatste jaren is juist gebleken dat het gros van de spelers uit de subtop dolgraag naar Ajax wil.


Als je ziet dat Ajax al vier jaar in Europa droog staat en vroeg in het Uefa/Champions league toernooi eruit geknikkerd wordt. En de suptoppers die blijven groeien en de nivellering met de top zodanig klein worden dat men nadenkt om toch gelijk voor de overstap naar het buitenland kiest. Ik snap Demo's standpunt wel.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 19:10
Nivellering is het woordje van de maand, geloof ik. Er is nog geen enkel bewijs geleverd dat spelers van subtoppers de stap naar Ajax, Feyenoord en PSV niet meer willen maken. Integendeel, zelfs spelers van AZ stappen nog maar al te graag over naar de traditionele top drie. En dat terwijl die club nu al een paar jaar in één adem wordt genoemd met de andere topclubs.

Kijk ook maar naar hoeveel moeite Suarez en Silva willen doen om voor Ajax te komen spelen. Ik vind het allemaal maar een beetje overtrokken hoor. Er is weinig tot geen indicatie dat de subtoppers de topclubs van de troon gaan stoten. Sowieso staan PSV, Ajax en Feyenoord ondanks hun matige seizoen nog gewoon op de eerste drie plekken, maar bovendien valt zoiets niet te beoordelen op basis van één seizoen.

Overigens staat Ajax niet al vier jaar droog in Europa. In het seizoen 2005/2006 zat Ajax nog bij de laatste zestien van de Champions League.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 19:20
Citaat:
Kijk ook maar naar hoeveel moeite Suarez en Silva willen doen om voor Ajax te komen spelen. Ik vind het allemaal maar een beetje overtrokken hoor. Er is weinig tot geen indicatie dat de subtoppers de topclubs van de troon gaan stoten. Sowieso staan PSV, Ajax en Feyenoord ondanks hun matige seizoen nog gewoon op de eerste drie plekken, maar bovendien valt zoiets niet te beoordelen op basis van één seizoen.


Ok, PSV, Ajax en Feyenoord staan wel op de bovenste plaatsen in de ranglijst. Maar het verschil in aantal punten met de nummer 4,5,6 is niet gek veel. Deze competitie is kwalitatief veel minder dan die van vorig jaar. Ik denk mede door het ver komen van PSV in de Champions league, en AZ dat na een puike pot in Bremen afscheid moest nemen van de UEFA cup. Als je kijkt naar de selectie van Ajax en die tegenover Twente zet, dan zie ik niet dat Ajax op papier een betere selectie heeft. In naam wel, en dat is ook de enige afstand die Ajax op dit moment met de vaderlandse suptop heeft. Naam, that's all, and the history.

Je had het over dat spelers van de suptop niet naar Ajax willen komen. Ik denk dat de spelers wel willen gaan, want het gaat tenslot over Ajax. En tegenwoordig heb je nog alleen maar broodvoetballers, even bij Ajax een jaar of twee speklopen, desnoods op de bank.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.984.327 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: