Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 325398
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 19:31
Citaat:
Kom je weer met lengte en gewicht. Moet je eens kijken wat hij nu weegt. Niet veel meer.

Mwoah, 86 kilo.

Citaat:
Omdat Ajax pressie wil spelen. Als je pressie wilt spelen, moet je veel ruimte in je rug prijsgeven. Die ruimte kun je beter bespelen met een speler die ook daadwerkelijk lopende duels wint en met ruimte in zijn rug kan spelen. Dan moet je dus niet met Vermaelen en Van der Wiel aankomen. Van der Wiel is nog best snel, maar die wint geen lopende duels. Vermaelen is én niet bepaald snel én niet sterk als hij zijn zone moet verlaten.

En Frank de Boer en Blind waren fysiek sterker en sneller dan deze 2 spelers? AJAX zou beter met 2 snelle, knijpende backs kunnen spelen. Vertonghen is volgens veel mensen traag. Ik vind hem schijntraag.
Als AJAX nog een goede sobere rechtsback kan strikken, dan heeft AJAX naar de achterhoede geen omkijken meer naar. Dan heb je een achterhoede waarmee je echt AJAX-voetbal kan spelen. AJAX kan beter op zoek naar goede verdedigende voetballers die het spel kunnen verplaatsen.

Citaat:
Ja, hij komt dus in richting de bal, om dan te springen en de bal weg te koppen. Als Vermaelen uit stand springt wordt hij door de eerste de beste tegenstander uit de lucht geplukt. Overigens is het ook niet zo dat hij zo enorm hoog springt, maar hij is gewoon erg goed in zijn timing.

Overdreven. De timing komt om de hoek kijken als de bal omlaag komt en je de lucht in moet springen. Frank de Boer was koppend ook geweldig en die sprong ook veel uit stand. Hij is 1.79.
Lengte is niet alles. Ook aanleg en de 'juiste' beenspierontwikkeling is belangrijk.

Citaat:
Ja, hij komt dus in richting de bal, om dan te springen en de bal weg te koppen. Als Vermaelen uit stand springt wordt hij door de eerste de beste tegenstander uit de lucht geplukt. Overigens is het ook niet zo dat hij zo enorm hoog springt, maar hij is gewoon erg goed in zijn timing.


Citaat:
Van iemand die het kan uitleggen/voordoen?

Ik denk dat Ron Jans het best goed kan voordoen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 19:52
Citaat:
Mwoah, 86 kilo.


Bron?

Citaat:
En Frank de Boer en Blind waren fysiek sterker en sneller dan deze 2 spelers? AJAX zou beter met 2 snelle, knijpende backs kunnen spelen. Vertonghen is volgens veel mensen traag. Ik vind hem schijntraag.
Als AJAX nog een goede sobere rechtsback kan strikken, dan heeft AJAX naar de achterhoede geen omkijken meer naar. Dan heb je een achterhoede waarmee je echt AJAX-voetbal kan spelen. AJAX kan beter op zoek naar goede verdedigende voetballers die het spel kunnen verplaatsen.


De Boer was sterk, ja. Zoiets als Vertonghen, denk ik. Blind niet, zoals ik eerder al aangaf. Maar Blind werd wel aangevuld door Rijkaard en Reiziger. En dat is nogal een partij kracht.

Ik vind Vertonghen wel traag, maar hij lost het op, dus dan maakt het niet veel uit. Je hebt alleen wel iemand nodig die die meters achter de verdediging kan gebruiken om nog wat te herstellen. Vertonghen en Vermaelen zijn te traag en Van der Wiel is niet sterk genoeg.

Wat noem jij een 'sobere rechtsback'?

Citaat:
Overdreven. De timing komt om de hoek kijken als de bal omlaag komt en je de lucht in moet springen. Frank de Boer was koppend ook geweldig en die sprong ook veel uit stand. Hij is 1.79.
Lengte is niet alles. Ook aanleg en de 'juiste' beenspierontwikkeling is belangrijk.


De Boer sprong niet uit stand, maar kwam vrijwel altijd voor zijn man. In het voetbal doe je eigenlijk vrijwel niets uit stand.

Citaat:
Ik denk dat Ron Jans het best goed kan voordoen.


Op basis waarvan denk jij dat?
Pal


Geregistreerd: 03-10-2007
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 21:17
Citaat:
Sankoh is juist een type speler waar we er geen van hebben.


Sankoh de laatste tijd al gezien? Zo'n type speler hebben we wel, Jurgen Colin, ook het type dat dure blunders maakt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 21:19
Citaat:
Bron?

WTF? Heb je met mijn post lopen kloten, Bertje? :666:
86 kilo natuurlijk nooit, maar wel 69 kilo.


Citaat:
De Boer was sterk, ja. Zoiets als Vertonghen, denk ik. Blind niet, zoals ik eerder al aangaf. Maar Blind werd wel aangevuld door Rijkaard en Reiziger. En dat is nogal een partij kracht.

De Boer (1.79, 77 kg) was meer als Vermaelen (1.80, 73 kg), hoor.
Reiziger was ook maar 1.78 en 75 kg.
Blind en Rijkaard vormden, maar een dik jaar het centrum van AJAX.
Blind heeft ook het centrum gevormd met bijv. Jonk.


Citaat:
Ik vind Vertonghen wel traag, maar hij lost het op, dus dan maakt het niet veel uit. Je hebt alleen wel iemand nodig die die meters achter de verdediging kan gebruiken om nog wat te herstellen. Vertonghen en Vermaelen zijn te traag en Van der Wiel is niet sterk genoeg.

Wat noem jij een 'sobere rechtsback'?

Tsja, meningen verschillen.

Een rechtsback die verdedigend denkt. Dat in eerste instantie.

Citaat:
De Boer sprong niet uit stand, maar kwam vrijwel altijd voor zijn man. In het voetbal doe je eigenlijk vrijwel niets uit stand.

Natuurlijk, maar hij kon het wel.

Citaat:
Op basis waarvan denk jij dat?

Op basis van zijn 15 jaar lange voetballoopbaan op het hoogste niveau.
Op basis van de goede technische staf van Groningen. Op basis van dat Jans al meerdere keren aangegeven heeft dat die zeer slordige fouten uit zijn spel moeten.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 21:46
Citaat:
86 kilo natuurlijk nooit, maar wel 69 kilo.


En dat onderschrijft wat ik al stelde.

Citaat:
De Boer (1.79, 77 kg) was meer als Vermaelen (1.80, 73 kg), hoor.
Reiziger was ook maar 1.78 en 75 kg.
Blind en Rijkaard vormden, maar een dik jaar het centrum van AJAX.
Blind heeft ook het centrum gevormd met bijv. Jonk.


Kom je weer met je lengte en gewicht.

En niet voor niets kreeg Ajax nog wel eens een doelpunt tegen toen Blind en Jonk het centrum vormde. Overigens werd Blind ook toen ondersteund door twee spelers die wel sterker in de duels waren (De Boer en Silooy).

Citaat:
Een rechtsback die verdedigend denkt. Dat in eerste instantie.


Colin denkt ook verdedigend, dus dat zegt me niets. Wat voor kwaliteiten zoek je?

Citaat:
Natuurlijk, maar hij kon het wel.


Ja, in een kopspelletje zonder tegenstander op de training.

Citaat:
Op basis van zijn 15 jaar lange voetballoopbaan op het hoogste niveau.
Op basis van de goede technische staf van Groningen. Op basis van dat Jans al meerdere keren aangegeven heeft dat die zeer slordige fouten uit zijn spel moeten.


Dus omdat Jans een redelijke aanvallende speler was, kan hij voordoen hoe je als verdediger moet spelen?

'Op basis van de goede technische staf van Groningen.' Wat is goed? Welke kwaliteiten hebben die mensen in die staf?

Dat Jans roept dat die fouten eruit moeten zegt me niets. Elke gek kan zien dat die fouten eruit moeten. Een goede trainer haalt die fouten eruit of kiest voor een ander.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 nov 2007 22:05
Citaat:
En dat onderschrijft wat ik al stelde.

Aan het begin van zijn loopbaan woog Davids lichter en was hij niet zo gespierd als nu.

Citaat:
En niet voor niets kreeg Ajax nog wel eens een doelpunt tegen toen Blind en Jonk het centrum vormde. Overigens werd Blind ook toen ondersteund door twee spelers die wel sterker in de duels waren (De Boer en Silooy).

En Bergkamp was geen Litmanen natuurlijk.
Tsja, en over Frank de Boer gingen dezelfde kritieken die nu blijkbaar gelden voor Vertonghen, Van der Wiel en Vermaelen; te traag, te weinig duelkracht, te veel foutjes.

Citaat:
Colin denkt ook verdedigend, dus dat zegt me niets. Wat voor kwaliteiten zoek je?

Alle kwaliteiten natuurlijk, maar ik wil geen Ogararu of een andere twijfelaar als back. Het is gewoon heel simpel; een type Reiziger of Silooy. Iemand die zich in zijn directe tegenstander kan vastbijten. Een typische back; hard, snel, voetballend het simpel houden.
Wat zoek jij in een back, Bertje?

Citaat:
Ja, in een kopspelletje zonder tegenstander op de training.

Ik heb hem sinds 1989 genoeg zien spelen om daar een goed oordeel over te kunnen vellen, Bertje.

Citaat:
Dus omdat Jans een redelijke aanvallende speler was, kan hij voordoen hoe je als verdediger moet spelen?

'Op basis van de goede technische staf van Groningen.' Wat is goed? Welke kwaliteiten hebben die mensen in die staf?

Dat Jans roept dat die fouten eruit moeten zegt me niets. Elke gek kan zien dat die fouten eruit moeten. Een goede trainer haalt die fouten eruit of kiest voor een ander.

Groningen heeft niet beter.
Hoe kun je iemand zijn concentratie verbeteren?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 01:03
Citaat:
Op basis van zijn 15 jaar lange voetballoopbaan op het hoogste niveau.
Op basis van de goede technische staf van Groningen. Op basis van dat Jans al meerdere keren aangegeven heeft dat die zeer slordige fouten uit zijn spel moeten.


Dus omdat Jans een redelijke aanvallende speler was, kan hij voordoen hoe je als verdediger moet spelen?

'Op basis van de goede technische staf van Groningen.' Wat is goed? Welke kwaliteiten hebben die mensen in die staf?

Dat Jans roept dat die fouten eruit moeten zegt me niets. Elke gek kan zien dat die fouten eruit moeten. Een goede trainer haalt die fouten eruit of kiest voor een ander.
Maar hoe weet jij dat Jans die kwaliteiten niet heeft, Bertje?

Citaat:
Colin denkt ook verdedigend, dus dat zegt me niets. Wat voor kwaliteiten zoek je?

Alle kwaliteiten natuurlijk, maar ik wil geen Ogararu of een andere twijfelaar als back. Het is gewoon heel simpel; een type Reiziger of Silooy. Iemand die zich in zijn directe tegenstander kan vastbijten. Een typische back; hard, snel, voetballend het simpel houden.
Dat is tegenwoordig natuurlijk geen typische back.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 08:01
Citaat:
Dat is tegenwoordig natuurlijk geen typische back.

Sinds wanneer is AJAX typisch?
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 09:14
Ajax zal een keuze moeten maken of ze met aanvallende backs of met een opkomende '4' wil spelen. Nu is het van alles niets
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 09:28
Citaat:
Ajax zal een keuze moeten maken of ze met aanvallende backs of met een opkomende '4' wil spelen. Nu is het van alles niets

Het liefst met een opkomende '4'. Laat de backs het spel maar verplaatsen door een goede pass a la Vertonghen of F. de Boer. Het spel gaat dan sneller, vind ik. Liever een back die aansluit zonder bal dan met bal.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 11:48
Citaat:
Maar hoe weet jij dat Jans die kwaliteiten niet heeft, Bertje?


Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er verdacht veel op, want hij maakt Sankoh niet beter.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 11:52
Zou het ook kunnen dat hij gewoon te dom en te dwars is om iets aan te nemen? Sommige mensen zijn gewoon zo. Daar kun je nog zoveel tegen praten, maar ze nemen het gewoon niet aan. Er zijn zelfs spelers die niets aannamen van Cruijff. Tsja, is Cruijff dan een slechte trainer?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 12:04
Citaat:
Aan het begin van zijn loopbaan woog Davids lichter en was hij niet zo gespierd als nu.


Ontken ik nergens. Wel zeg ik dat spierkracht zich niet laat meten in lengte en gewicht.

Citaat:
Tsja, en over Frank de Boer gingen dezelfde kritieken die nu blijkbaar gelden voor Vertonghen, Van der Wiel en Vermaelen; te traag, te weinig duelkracht, te veel foutjes.


Je generaliseert. Ik zeg nergens dat Vertonghen te weinig duelkracht heeft of dat Van der Wiel traag is. En de Boer is altijd traag geweest, alleen kon hij toch uitblinken omdat zijn medespelers complementair waren. Vermaelen en Vertonghen zijn niet complementair.

Citaat:
Alle kwaliteiten natuurlijk, maar ik wil geen Ogararu of een andere twijfelaar als back. Het is gewoon heel simpel; een type Reiziger of Silooy. Iemand die zich in zijn directe tegenstander kan vastbijten. Een typische back; hard, snel, voetballend het simpel houden.
Wat zoek jij in een back, Bertje?


Ik zoek een back die complementair is. Uitgaande van Van der Wiel als rechtercentrumverdediger en Vertonghen als linksback, heb je dan een linkercentrumverdediger nodig met duelkracht en snelheid en een rechtsback die bij voorkeur ook snel is, maar vooral ook op inzicht kan verdedigen en het liefst wat duelkracht heeft. Meer een type Ooijer dan een type Reiziger.

Citaat:
Groningen heeft niet beter.


Jans is anders ook niet op zoek geweest naar beter. Hij heeft zelfs zijn contract laten verlengen.

Citaat:
Hoe kun je iemand zijn concentratie verbeteren?


Concentratie vind ik zo'n dooddoener. Vrijwel elke speler in het betaald voetbal is voor 100% bezig met het winnen van een wedstrijd. Het heeft volgens mij meer te maken met verkeerde keuzes. Dat lijkt dan al gauw gemakzuchtig, omdat je er in één keer helemaal naast zit, maar dat valt volgens mij wel mee.

Jans moet zorgen dat Sankoh de goede keuzes gaat maken. Het lijkt er alleen op dat Jans de antwoorden die Sankoh zoekt ook niet heeft.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 12:06
Citaat:
Zou het ook kunnen dat hij gewoon te dom en te dwars is om iets aan te nemen? Sommige mensen zijn gewoon zo. Daar kun je nog zoveel tegen praten, maar ze nemen het gewoon niet aan. Er zijn zelfs spelers die niets aannamen van Cruijff. Tsja, is Cruijff dan een slechte trainer?


Ik zeg nergens dat Jans een slechte trainer is. Wel zeg ik dat ik hem geen goede trainer vind.

En nogmaals: als Sankoh het niet wil leren, moet Jans voor een ander kiezen. Natuurlijk is de top niet voor iedereen weggelegd.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 12:49
Citaat:
Ontken ik nergens. Wel zeg ik dat spierkracht zich niet laat meten in lengte en gewicht.

In gewicht wel. Rommedahl is ook in gewicht aangekomen in Engeland. Zijn vetmassa niet.

Citaat:
Je generaliseert. Ik zeg nergens dat Vertonghen te weinig duelkracht heeft of dat Van der Wiel traag is. En de Boer is altijd traag geweest, alleen kon hij toch uitblinken omdat zijn medespelers complementair waren. Vermaelen en Vertonghen zijn niet complementair.

Je zegt toch dat Vertonghen te traag is en Van der Wiel te weinig duelkracht?
De Boer was niet traag. Dat label kreeg hij opgeplakt nadat hij in 1991 Stewart liet ontsnappen na een mislukte buitenspelval. Hij haalde die speedy gonzalez nog bijna in ook.
Vertonghen en Vermaelen zou ik ook niet naast elkaar zetten in het centrum, he.

Citaat:
Ik zoek een back die complementair is. Uitgaande van Van der Wiel als rechtercentrumverdediger en Vertonghen als linksback, heb je dan een linkercentrumverdediger nodig met duelkracht en snelheid en een rechtsback die bij voorkeur ook snel is, maar vooral ook op inzicht kan verdedigen en het liefst wat duelkracht heeft. Meer een type Ooijer dan een type Reiziger.

Tsja, jij vindt Van der Wiel geen duelkracht hebben. Ik wel, dus daar kunnen we nog wel dagen over pingpongen.

Citaat:
Jans is anders ook niet op zoek geweest naar beter. Hij heeft zelfs zijn contract laten verlengen.

Misschien omdat ze geen spelers meer konden aantrekken? Voor Grooningen is het een leuke speler. Voor de top niet.

Citaat:
Concentratie vind ik zo'n dooddoener. Vrijwel elke speler in het betaald voetbal is voor 100% bezig met het winnen van een wedstrijd. Het heeft volgens mij meer te maken met verkeerde keuzes. Dat lijkt dan al gauw gemakzuchtig, omdat je er in één keer helemaal naast zit, maar dat valt volgens mij wel mee.

Onzin. Het was te wijten aan zijn zeer gebrekkige techniek. En aan zijn concentratie. Rijkaard had ook van die momenten in het begin van zijn loopbaan. Hij had het niet over verkeerde keuzes, maar dat het gewoon een kwestie was van concentratie.

Citaat:
Ik zeg nergens dat Jans een slechte trainer is. Wel zeg ik dat ik hem geen goede trainer vind.

En nogmaals: als Sankoh het niet wil leren, moet Jans voor een ander kiezen. Natuurlijk is de top niet voor iedereen weggelegd.

Dan moet je maar uitleggen wat voor een verkeerde keuzes Sankoh hier maakt. Maar dat heeft daar niets mee te maken. Gewoon een kwestie van onkunde en totaal niet geconcentreerd zijn. Moet je vooral zien hoe hij loopt te dekken op 17 minuut 28. Lachwekkend gewoon.
http://www.youtube.com/watch?v=-DPXzJqpqmE
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 13:41
Citaat:
In gewicht wel. Rommedahl is ook in gewicht aangekomen in Engeland. Zijn vetmassa niet.


Natuurlijk wegen spieren wat, maar op basis van iemands gewicht kun je zijn kracht niet bepalen, want er zijn meer dingen binnen het menselijk lichaam die fluctueren en wat wegen.

Citaat:
De Boer was niet traag. Dat label kreeg hij opgeplakt nadat hij in 1991 Stewart liet ontsnappen na een mislukte buitenspelval. Hij haalde die speedy gonzalez nog bijna in ook.
Vertonghen en Vermaelen zou ik ook niet naast elkaar zetten in het centrum, he.


Het gaat niet om het centrum of om de spits en de nummer 10. Maar om het geheel. In dit geval de spelers die de laatste linie vormen. Vertonghen linksback en Vermaelen links in het centrum is ook geen complementair deel van het geheel.

Citaat:
Misschien omdat ze geen spelers meer konden aantrekken? Voor Grooningen is het een leuke speler. Voor de top niet.


Sankoh zit er al een tijdje, hoor. En tijdens die periode zijn er gewoon spelers aangetrokken, maar geen vervanger voor Sankoh.

Citaat:
Onzin. Het was te wijten aan zijn zeer gebrekkige techniek. En aan zijn concentratie. Rijkaard had ook van die momenten in het begin van zijn loopbaan. Hij had het niet over verkeerde keuzes, maar dat het gewoon een kwestie was van concentratie.


Het was? We hebben het over een specifiek voorbeeld?

Naar dat filmpje kijk ik straks wel even.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 16:39
Citaat:
Ajax zal een keuze moeten maken of ze met aanvallende backs of met een opkomende '4' wil spelen. Nu is het van alles niets

Eens, maar het gaat er natuurlijk om dat je het hele elftal goed instelt. Blijf je met Suarez en Luque spelen, dan moet je haast wel met overlappende backs blijven spelen om dat gaat in te duiken dat die twee vaak achter zich laten aan de zijlijn. Welke halfspelers stel je dan op? Wat voor soort verdedigende verantwoordelijkheden houdt de nummer 10 nog over met die twee halfspelers in z'n rug? En ga zo maar door.

Ik denk dat Koster vooral toe wil naar een inschuivend centrum. Dat zie ik nu nog niet of nauwelijks, maar het is natuurlijk wel heel interessant om de ontwikkelingen te volgen omdat drie van onze vier verdedigers behoorlijk op kunnen bouwen. Vertonghen heeft z'n trap, Van der Wiel z'n overzicht en inspeelpass en Heitinga z'n crosspass. Als we nu ook nog een behoorlijke rechtsback weten te vinden die opbouwend meer bijdraagt, heb je ontzettend veel mogelijkheden in de opbouw van achteruit.

Citaat:
Maar hoe weet jij dat Jans die kwaliteiten niet heeft, Bertje?


Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar het lijkt er verdacht veel op, want hij maakt Sankoh niet beter.
Sommige spelers worden niet beter omdat ze niet beter kunnen. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik ben tot op zekere hoogte ook gecharmeerd van Sankoh.

Citaat:
Tsja, jij vindt Van der Wiel geen duelkracht hebben. Ik wel, dus daar kunnen we nog wel dagen over pingpongen.


Ik ben het wel met Bert eens dat Van der Wiel niet geweldig veel duelkracht heeft. Alleen vind ik dat je ook zonder geweldig veel kracht nog steeds heel behoorlijk kan zijn in de lopende duels. Je kan ook anticiperen op een lopend duel door iets meer afstand nemen van je tegenstander en de eerste duw te vermijden, dan op het juiste moment te versnellen en dankzij een goede timing een tackle op het juiste moment in te zetten.

Alves is zoals gezegd geen krachtpatser, maar heeft in de eindfase zo weinig ruimte nodig voor een schot dat hij levensgevaarlijk kan zijn in de lopende duels.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 nov 2007 16:55
Citaat:
Sommige spelers worden niet beter omdat ze niet beter kunnen. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik ben tot op zekere hoogte ook gecharmeerd van Sankoh.


Zoals gezegd: dan moet hij hem laten vallen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 08:43
Citaat:
Natuurlijk wegen spieren wat, maar op basis van iemands gewicht kun je zijn kracht niet bepalen, want er zijn meer dingen binnen het menselijk lichaam die fluctueren en wat wegen.

Als je weet wat Davids zijn gewicht en lengte was en hij komt niet bij in vetmassa, dan is er maar 1 conclusie mogelijk.

Citaat:
Het gaat niet om het centrum of om de spits en de nummer 10. Maar om het geheel. In dit geval de spelers die de laatste linie vormen. Vertonghen linksback en Vermaelen links in het centrum is ook geen complementair deel van het geheel.

Nogmaals; dat is jouw mening. Die kan ik niet veranderen. Zoals jij mijn mijn mening niet kan veranderen. We zijn namelijk allebei erg dwars. XD

Citaat:
Sankoh zit er al een tijdje, hoor. En tijdens die periode zijn er gewoon spelers aangetrokken, maar geen vervanger voor Sankoh.

Voor Groningen is het een leuke speler en bij Groningen vertrekken er niet veel spelers. Groningen is ook niet zomaar bij machte om spelers te kopen zoals AJAX dat doet.

Citaat:
Het was? We hebben het over een specifiek voorbeeld?

Naar dat filmpje kijk ik straks wel even.

Nee, je hebt gelijk. Het waren. Maar daarvoor moet je dat filmpje maar bekijken. Maar misschien lag het wel allemaal aan Ron Jans. ;)
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 10:57
Citaat:
Als je weet wat Davids zijn gewicht en lengte was en hij komt niet bij in vetmassa, dan is er maar 1 conclusie mogelijk.


Ik ontken volgens mij ook nergens dat je niet sterker kan worden, maar het kan slechts in beperkte mate. Van Van der Wiel maak je nooit een krachtpatser.

Citaat:
Voor Groningen is het een leuke speler en bij Groningen vertrekken er niet veel spelers. Groningen is ook niet zomaar bij machte om spelers te kopen zoals AJAX dat doet.


Drogredenering. Groningen had ook geld om andere spelers te kopen.

Citaat:
Nee, je hebt gelijk. Het waren. Maar daarvoor moet je dat filmpje maar bekijken. Maar misschien lag het wel allemaal aan Ron Jans. ;)


Zeg ik nergens.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 11:29
Citaat:
Ik ontken volgens mij ook nergens dat je niet sterker kan worden, maar het kan slechts in beperkte mate. Van Van der Wiel maak je nooit een krachtpatser.

Anders deze week een interview gelezen met Rommedahl dat hij in 3 jaar Engeland fysiek veel sterker is geworden.

Citaat:
Drogredenering. Groningen had ook geld om andere spelers te kopen.

Natuurlijk. Omdat ze de problemen groter achten op de andere posities.

Citaat:
Zeg ik nergens.

Bekijk die samenvatting maar, Bertje!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 11:32
Citaat:
Dan moet je maar uitleggen wat voor een verkeerde keuzes Sankoh hier maakt. Maar dat heeft daar niets mee te maken. Gewoon een kwestie van onkunde en totaal niet geconcentreerd zijn. Moet je vooral zien hoe hij loopt te dekken op 17 minuut 28. Lachwekkend gewoon.
http://www.youtube.com/watch?v=-DPXzJqpqmE


Uh, het maken van verkeerde keuzes is dan ook een voorbeeld van onkunde. Overigens wel een voorbeeld van onkunde dat prima te verbeteren is.

Eerste moment (53e seconde): Hij had überhaupt die bal nooit mogen passen, want de rechtsback liep helemaal niet vrij (wat natuurlijk een fout van de rechtsback is), maar hij had, bij een gebrek aan afspeelpunten, gewoon moeten afspelen naar de keeper.

Tweede moment (4e minuut): Hij had natuurlijk moeten horen van medespelers of er iemand in zijn rug stond - maar wij weten natuurlijk niet of dat wel of niet gebeurde - en dan had hij de bal gewoon uit moeten schieten. In deze situatie stonden én alle afspeelpunten afgedekt én werd er op de bal gejaagd, dus dan kun je als speler aan de bal niets doen.

Derde moment (7e minuut 40 seconden): Ik ken de afspraken bij dode spelmomenten niet, maar Olsson werd gedekt. Alleen wordt hij om één of andere reden losgelaten, waardoor Sankoh hem zou kunnen opvangen, alleen zou die eigenlijk natuurlijk nooit daar mogen staan - het lijkt erop dat Jans dat zo heeft afgesproken, want er staan nog meer mensen - omdat hij daar eventueel buitenspel opheft, zijn keeper het zicht belemmert en er geen duidelijkheid meer is over wie wie dekt. Deze fout is wat mij betreft volledif op het conto van Jans te schrijven, want dit is een organisatie om je voor te schamen. Tenzij de keeper hier natuurlijk tegenin is gegaan en zelf deze organisatie heeft uitgedacht. Maar het is geen fout van Sankoh.

Vierde moment (8e minuut 30 seconden): Op het moment dat Sankoh voor die bal moet gaan, dient Lindgren Van Beukering op te vangen. Doet hij niet, waardoor Van Beukering vrij is om op doel te schieten. Je kunt Sankoh kwalijk nemen dat hij die bal niet naar de zijkant verwerkt - alleen hoe hij dat zou moeten doen? - maar niet dat de organisatie niet klopt. Want die bal had natuurlijk ook nooit gegeven mogen worden.

Al met al twee grote fouten aan de bal, waar Groningen door NEC op positiespel afgetroefd wordt en hij te veel risico neemt. Kun je aan werken. Ik zou me vooralsnog meer zorgen maken om de ruimte die het middenveld van Groningen weggeeft en het anarchie bij dode spelmomenten.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 11:33
Citaat:
Anders deze week een interview gelezen met Rommedahl dat hij in 3 jaar Engeland fysiek veel sterker is geworden.


Leuk dat hij dat zegt, maar blijkt het ook? Niet echt.

Citaat:
Natuurlijk. Omdat ze de problemen groter achten op de andere posities.


En dus heeft men er bij Groningen bewust voor gekozen om door te gaan met Sankoh en dus te proberen zijn foutjes eruit te halen.

Citaat:
Bekijk die samenvatting maar, Bertje!


Voila.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 12:19
Citaat:
Als je weet wat Davids zijn gewicht en lengte was en hij komt niet bij in vetmassa, dan is er maar 1 conclusie mogelijk.


Ik ontken volgens mij ook nergens dat je niet sterker kan worden, maar het kan slechts in beperkte mate. Van Van der Wiel maak je nooit een krachtpatser.

Ik denk niet dat dat bij Van der Wiel het geval is, maar sommige tenger ogende spelers hebben wel degelijk aanleg om op een gezonde en geleidelijke manier veel spieren te kweken.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 nov 2007 12:22
Citaat:
Thiago Emiliano Silva


Profiel officiële website Fluminense





Geboortedatum: 22 september, 1984 (23 jaar)
Nationaliteit: Braziliaans
Lengte: 1,83 meter
Gewicht: 79 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: centrale verdediger
Rugnummer: 3





Rapport:

Citaat:
Rechter centrale verdediger van Fluminense met een verleden in Europa. Thiago Silva werd op 19-jarige leeftijd door Porto naar Europa gehaald en vertrok van daaruit voor het grote geld naar Dinamo Moskou. In 2006 keerde hij terug naar zijn vaderland om uit te komen voor Fluminense. Daar is hij uitgegroeid tot een zekerheid achterin en één van de revelaties van de competitie. Afgelopen zomer haalde Dunga hem zelfs bij de voorselectie van de Copa America. Zijn contract bij Fluminense loopt af op 31 december 2008.

Thiago Silva is minder sterk gebouwd en iets minder groot dan de eerder genoemde Breno, maar speelt toch wel een stuk strenger in de mandekking. Hij anticipeert minder, speelt dus afwachtender en over het algemeen meer positie-gebonden. Qua positie kiezen, snelheid, startsnelheid en tackle/timing zeer sterk, waardoor hij zich in staat stelt goed en tijdig te reageren en op het juiste moment in te grijpen. Speelt ook graag een paar meter achter de verdedigende linie om het overzicht te behouden. Verbaal zeer aanwezig en vervult een leiders rol in de defensie bij Fluminense, die bestaat uit vier man. Is dus al lang en breed gewend om in een vier mans defensie met twee opkomende backs te spelen. Voelt zich daar goed bij getuige ook zijn slimheid, overtuiging, hardheid en concentratievermogen in de één op één-duels.

In opbouwende zin is hij sterker dan Breno. Zijn (lange) trap is uitstekend, z'n passing over de grond met links en rechts secuur. Gaat weinig op avontuur met de bal aan de voet, maar houdt in plaats daarvan liever z'n eigen handelingssnelheid hoog. Lijkt in balbezit vaak een stap vooruit te denken. Houdt het spel simpel maar weet vaak wel direct de vrije man te vinden. Kan derhalve goed uit de voeten in een team dat hoog circulatie voetbal wil spelen.






Van vandaag:

Citaat:
Braziliaan Thiago bevestigt aanbod Hamburger SV
09/11/2007 11:26

Hamburger SV heeft zijn oog laten vallen op Thiago. De 23-jarige verdediger van Fluminense is zeer ingenomen met de concrete interesse uit Duitsland.

'Het aanbod streelt me', vertelde Thiago schuchter aan de Braziliaanse pers na afloop van een training met Fluminense. 'Ik ben zeer gelukkig dat zo'n grote Europese club belangstelling voor me heeft.'

Thiago (23) heeft eerder kennis gemaakt met Europa. In 2004 verkaste hij naar FC Porto, waar hij echter geen wedstrijd in de hoofdmacht speelde. Ook zijn verhuizing naar Dinamo Moskou werd geen succes. Fluminense haalde hem in 2006 op huurbasis terug naar Brazilië.

De transferrechten liggen nog bij Dinamo Moskou, waar Thiago nog tot medio 2009 vastligt. Dietmar Beiersdorfer, technisch directeur bij HSV, denkt aan een transfer in januari. 'Als het sportief en financieel haalbaar is, kan ik dat niet uitsluiten.'

Dat Hamburger SV zich in de winterstop wil versterken met een verdediger is niet vreemd, ook gezien de wissel die de strijd om Afrika Cup trekt op de personele bezetting. Thimothee Atouba (Kameroen), Collin Benjamin (Namibië) en Guy Demel (Ivoorkust) kunnen een uitnodiging verwachten voor het Afrikaanse kampioenschap, dat op 20 januari begint in Ghana.


vi.nl
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.984.603 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken: