Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Gregory van der Wiel
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Gregory van der Wiel
Maker: 343Bekeken: 86368
Status: InactiefBerichten: 1595
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 21 nov 2007 10:44


Citaat:
Positie: Verdediging
Geboortedatum: 03-02-1988
Geboorteplaats: Amsterdam
Gewicht: 69 kg
Lengte: 181 cm


Citaat:
Van der Wiel wacht verbeterd contract bij Ajax

Bron: Voetbal International

Het contract van Gregory van der Wiel (19) zal binnenkort opgewaardeerd worden. De talentvolle verdediger signeerde afgelopen zomer een vierjarige verbintenis met Ajax.

Van der Wiel en Ajax spraken destijds af dat hij na vijftien basisplaatsen een salarisverhoging tegemoet kon zien. Inmiddels stond de jeugdinternational acht keer bij de eerste elf spelers op het wedstrijdformulier.

De geboren Amsterdammer, momenteel herstellende van een lichte knieblessure, debuteerde vorig seizoen in het eerste elftal en werd afgelopen zomer definitief overgeheveld naar de A-selectie.

Technisch directeur Martin van Geel zegt dat ook de inhoud van het tot 2010 lopende contract van Siem de Jong (1 'binnenkort aan de orde zal komen.' De middenvelder maakt sinds enkele weken deel uit van de A-selectie en maakt een uitstekende indruk. 'Spelers van Ajax verdienen loon naar werken en het lijkt me logisch dat bij de interne evaluatie ook de goede ontwikkeling van Siem besproken zal worden', aldus Van Geel in Voetbal International.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 15:01
Citaat:
Ajax zonder Van der Wiel tegen Vitesse

Bron: Sportweek

Ajacied Gregory van der Wiel moet het duel tegen Vitesse aan zich voorbij laten gaan. Wie de aan zijn knie geblesseerde verdediger zondag zal vervangen, wilde trainer Adrie Koster vrijdagmiddag nog niet zeggen. “We hebben verschillende opties,” aldus Koster. “Maar de bezetting is dun.”

Mogelijke vervangers van Van der Wiel zijn Jurgen Colin en Jan Vertonghen. Een andere optie voor trainer Koster is een opstelling met drie verdedigers en Hedwiges Maduro als controlerende middenvelder.

Ook zal Ajax het zondag tegen Vitesse moeten stellen zonder de geblesseerden Edgar Davids, Leonardo, Thomas Vermaelen, Laurent Delorge, Jeffrey Sarpong en Vurnon Anita. Wegens interlandverplichtingen trainde Luis Suárez gisteren nog niet mee met de A-selectie.

“Ik verwacht dat Vitesse puur voor het resultaat naar Amsterdam zal komen,” aldus Koster. “Hoe ze dat gaan doen weet ik niet precies, maar wij zullen ons daar wel op moeten instellen. We weten in ieder geval wat we aan Vitesse hebben.”

Voor de wedstrijd tegen Vitesse zal Ajax zondag afscheid nemen van de afgezwaaide Jaap Stam.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 17:33
Citaat:
Mogelijke vervangers van Van der Wiel zijn Jurgen Colin en Jan Vertonghen. Een andere optie voor trainer Koster is een opstelling met drie verdedigers en Hedwiges Maduro als controlerende middenvelder.


Vertonghen naast Heitinga en Emanuelson als back? Wie moeten er op het middenveld? Gabri, Maduro en De Jong? Maduro controleert verdedigend niet veel.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 19:49
We spelen al een paar weken met De Jong-Maduro-Gabri, dus daar zal weinig aan veranderen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 20:06
Tegen Feyenoord verving Maduro ook Wiel, dus als je daarop afgaat is er een goede kans dat Koster weer hetzelfde doet.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 20:25
Maduro achterin, dat zou pas erg zijn. Zowel voor de verdediging als voor het middenveld.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 20:33
Citaat:
Maduro achterin, dat zou pas erg zijn. Zowel voor de verdediging als voor het middenveld.


en voor het publiek.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 14:17
Van der Wiel trainde vanmorgen mee met de groep.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 15:34
ik hoop dat hij zondag weer kan meedoen. Of zou dat te vroeg zijn? Mag hij vanavond meedoen met Jong AJAX?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 15:35
Ik denk dat NEC nog te vroeg komt, inderdaad.

Traint Vermaelen alweer met de groep mee, Bertje?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 15:55
Geen idee. Ik zag Van der Wiel op één van de foto's van de ochtendtraining staan. Vermaelen heb ik niet gezien.

Tayeb trainde overigens ook mee.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 15:59
Interessant. Ik ben benieuwd naar wat onze jeugdwatchers van Tayeb vinden.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 16:47
Citaat:
Geen idee. Ik zag Van der Wiel op één van de foto's van de ochtendtraining staan. Vermaelen heb ik niet gezien.

Tayeb trainde overigens ook mee.


Ter info: op maandag trainen altijd spelers van Jong Ajax mee. Dat zijn de spelers die dan niet bij de wedstrijdselectie van Jong Ajax zitten. Heeft dus niks met kwaliteit te maken.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 16:48
Dus de jongens die niet eens bij de beste achttien van Jong Ajax zitten mogen met het eerste meetrainen? Bijzonder.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 16:50
Citaat:
Dus de jongens die niet eens bij de beste achttien van Jong Ajax zitten mogen met het eerste meetrainen? Bijzonder.


Je kunt ze ook met A1 mee laten trainen, maar denk niet dat ze dan nog veel bijleren.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 16:52
Dat is waar, maar in feite zouden juist de beste spelers van Jong Ajax beloond moeten worden met een training bij het eerste.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 16:55
Citaat:
Dat is waar, maar in feite zouden juist de beste spelers van Jong Ajax beloond moeten worden met een training bij het eerste.


Het is gewoon omdat die spelers anders niks doen. Nu 'vervangen' ze de A-selectiespelers die met Jong Ajax meedoen, zodat Ajax 1 nog redelijk kan trainen (het basiselftal loopt doorgaans uit).
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 14 maa 2008 14:10
Citaat:
Einde seizoen voor Ajacied Van der Wiel

AMSTERDAM - Ajax moet het de rest van het seizoen stellen zonder Gregory van der Wiel. De 20-jarige verdediger is al sinds begin november uitgeschakeld met een knieblessure waar hij nog steeds niet van is hersteld.

Van der Wiel liep zijn blessure op in het met 2-2 gelijkgespeelde duel tegen Feyenoord.”Hij houdt problemen met zijn knie. Hij was enige tijd geleden in principe hersteld, maar kreeg weer een terugslag”, vertelde trainer Adri Koster. “Het blijft sukkelen met hem en er zit nog geen schot in. We zijn hem voor de rest van het seizoen kwijt.”

Van der Wiel leek dit seizoen definitief door te breken, zeker nadat Jaap Stam in oktober bekendmaakte met voetballen te stoppen. Door zijn blessure kwam hij echter niet verder dan negen wedstrijden.


Nusport.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 14 maa 2008 15:28
Hoe komt dat toch? :-(
wwe-marijn


Geregistreerd: 03-03-2008
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: West-Friesland (Noord-Holland)
Geplaatst: Vr 14 maa 2008 15:48
Erg jammer voor Ajax en voor hem helemaal. Kan een grote worden. Zeker een juiste vervanger wanneer Heitinga vertrekt.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 14 maa 2008 18:18
Een speler die zo lang niet speelt zal moeite hebben om snel zijn oude niveau te bereiken. Dit zijn de jaren waarin hij zich moet ontwikkelen en die ontwikkeling staat nu stil of gaat zelfs achteruit. Hij moet zorgen dat hij zoveel mogelijk fysieke oefeningen doet zodat hij op dat vlak tenminste niet achteruit gaat.
El Chcharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 apr 2008 15:45
Citaat:
Van der Wiel dichtbij herstel

Amsterdam, 15 apr 2008
Gregory van der Wiel is weer op de weg terug. De 20-jarige Amsterdammer raakte in november geblesseerd aan de linkerknie. ,,Na heel veel maanden gaat het eindelijk beter,’’ stelt de verdediger met opluchting in de stem.

De Kuip, 11 november 2007. De Klassieker is ruim een uur oud als Feyenoorder Michael Mols wordt geblokt door Van der Wiel. Het rechterbeen van de Ajacied gaat richting bal, maar bij de landing blijft de linkerknie ‘hangen’ in het gras. De jonge centrale verdediger blijft geblesseerd liggen. De eerste hulp van fysiotherapeut Ricardo de Sanders mag niet baten. De Ajacied met het rugnummer 25 verlaat licht hinkend het veld, maar wel op eigen kracht. Mede geholpen door een treffer van invaller Siem de Jong, vervanger van Van der Wiel, besluit Ajax de Klassieker met een gelijkspel: 2-2.

,,Bij de sliding bleef mijn been in het gras hangen. Daardoor kwam ik verkeerd terecht en verdraaide mijn knie'', kijkt Van der Wiel desgevraagd terug naar zijn voorlopig laatste voetbalactie. Na een veelbelovende reeks optredens in Ajax 1, is de teller voorlopig gestopt bij zestien officiële duels. Na de Klassieker bleek Van der Wiel een beschadiging aan de binnenband van de linkerknie te hebben opgelopen.

Gregory van der Wiel gaat het duel aan met Feyenoorder Michael Mols.
Het herstelproces verliep minder voorspoedig dan gehoopt. Afgelopen week zette Van der Wiel weer een goede stap vooruit. ,,Ik mag weer rennen en train weer buiten’’, vertelt de uit de jeugdopleiding doorgestroomde Ajacied. De opluchting en tevredenheid vallen te begrijpen. Van der Wiel heeft een maanden durende periode van (verplichte) rust en medische zorg achter zich liggen. Na de rust wordt de belasting van de knie zorgvuldig opgebouwd. De fysiotherapeuten wijken voorlopig nog niet van zijn zijde.

Het revalidatietraject wordt voortgezet. Van der Wiel ziet de nabije voetbaltoekomst weer zonnig in. ,,Ik ben nu echt weer op de goede weg. Als dit zo doorgaat, hoop ik nog dit seizoen iets te spelen. Of dat in het eerste is of bij Jong Ajax, dat ligt aan de trainer.’’


Bron: Ajax.nl

Ik vind dit een goede zaak. Blijf veel vertrouwen hebben in Gregory zijn kwaliteiten, zowel voetballend gezien als verdedigend. Deze jongen moet klaargestoomd worden om Johnny te vervangen. Ik ben er van overtuigd dat hij er klaar voor is en het is een blijk aan de buitenwereld dat de talenten er nog altijd zijn. Het word een klasbak, deze Gregory
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 apr 2008 17:09
Ja, ik heb ook veel vertrouwen in deze speler. Een typische AJAX-verdediger. Snel, verdedigend goed (niet bijzonder), maar voetballend is hij beter dan de aankopen.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 apr 2008 17:33
Ik dacht eerst dat het een libero was, maar dat kan hij niet zo heel erg goed. Hij is een speler die in een sprintduel zijn verdedigen goed kan laten zijn, niet als er een mannetje op hem af gaat. Hij is dus een rechtsachter, een knijpende verdediger. Geen betrouwbare laatste man.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 apr 2008 18:56
Uh, volgens mij is Van der Wiel juist geen rechtsachter, want hij is niet erg sterk in de lopende duels. Hij is positioneel juist fenomenaal, waardoor hij zich verdedigend heel erg uit de wind houdt. Vergelijkbaar met de manier waarop Blind verdedigde.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.101 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Gregory van der Wiel
Ga
Zoeken: