Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Khalid Boulahrouz
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Khalid Boulahrouz
Maker: Eto'oBekeken: 24577
Status: InactiefBerichten: 375
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jan 2008 14:48
Citaat:
Hoe dan ook, het is schandalig stil! Er had natuurlijk op 1 januari een persconferentie moeten zijn, waarin Ajax een stuk of drie aankopen bekend maakte


Ze zullen wel wat kopen, anders kost het van geel zijn baan, ik hoop alleen dat er wel gekocht gaat worden voor de basis 11 en niet voor de breedte.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 11:50
Citaat:
Hoe dan ook, het is schandalig stil! Er had natuurlijk op 1 januari een persconferentie moeten zijn, waarin Ajax een stuk of drie aankopen bekend maakte


Stilte zegt niks bij Van Geel, als er iemand is die de afgelopen jaren de rijen goed gesloten heeft als het op transfergeruchten aankwam is hij het wel. Het is juist slecht als al je acties gewoon op straat liggen, dat verkleint gewoon de mogelijkheid tot het aantrekken van een speler.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 13:26
Citaat:
'Transfergeruchten Boulahrouz klinkklare onzin'
04/01/2008 13:18

De berichten over een tussentijdse transfer van Khalid Boulahrouz van Sevilla naar een club uit de Eredivisie zijn klinklare onzin. Dat zegt Rodger Linse, de zaakwaarnemer van de 26-jarige Oranje-international.

Linse heeft met verbazing kennisgenomen van de berichten over Boulahrouz die de voorbije dagen in diverse media opdoken. De centrumverdediger, die Chelsea afgelopen zomer verruilde voor de Spaanse topclub, zou het niet meer naar zijn zin hebben in Spanje en openstaan voor een terugkeer naar Nederland.

'Er is totaal geen sprake van een tussentijdse transfer, daar is helemaal geen aanleiding toe’, zegt Linse tegen VI.nl. 'Khalid is dit seizoen een tijd geblesseerd geweest, maar traint inmiddels weer met de spelersgroep mee en zit dicht tegen volledige fitheid aan. Hij wil niets liever dan per se slagen bij Sevilla.'

Boulahrouz kwam dit seizoen – mede door blessureleed – in competitieverband pas zes keer in actie voor Sevilla. Zijn laatste optreden dateert van 31 oktober, de met 4-3 verloren uitwedstrijd tegen Atlético Madrid.

Linse: 'Khalid heeft een gezonde instelling, hij wil niet zomaar de handdoek gooien als het even tegenzit. Als hij fit is, kan hij nog veel betekenen voor deze club. Dat wil hij dolgraag bewijzen.'


VI.nl
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 13:29
Was wel te verwachten. Maar ik snap het niet Boulahrouz doet het toch prima bij Sevilla er is geen reden om te vertrekken.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 13:31
Boulahrouz heeft nog niet of nauwelijks gespeeld bij Sevilla, D_Skilled. Hij is veel geblesseerd geweest en Fazio presteert naar behoren.

Ajax zit blijkbaar ook niet achter hem aan. Gelukkig maar, want anders was dit waarschijnlijk Van Geels laatste troef geweest.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 13:38
Citaat:
Boulahrouz heeft nog niet of nauwelijks gespeeld bij Sevilla, D_Skilled. Hij is veel geblesseerd geweest en Fazio presteert naar behoren.

Ajax zit blijkbaar ook niet achter hem aan. Gelukkig maar, want anders was dit waarschijnlijk Van Geels laatste troef geweest.


Nee, dat lees ik ook net. Maar in de wedstrijden die Boulahrouz speelde heeft hij een behoorlijke indruk achter gelaten, en de concurrentie bij Sevilla achterin is ook niet bepaald zoet met Mosquera, Fazio, Escude en ga zo maar door. In dat geval voorspel ik Fazio een grotere toekomst dan Boulahrouz, ook een verdediger met meer kwaliteiten.
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 23:39
Citaat:
Hij staat toch gewoon onder contract bij Chelsea?

ja, sevilla huurt hem volgens mij
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 27 feb 2008 16:13
Nu de kans wel erg groot is dat Heitinga volgend seizoen niet meer in het shirt van Ajax zal spelen moet Ajax zich gaan richten op de op één na beste verdediger van Nederland. Na Heitinga is dat Boulahrouz, wel een ander soort type verdediger maar zoals zijn bijnaam al zegt een Kanibaal. Hij heeft pas 6 wedstrijden bij Sevilla gespeeld en bij Chelsea zal hij er ook niet veel spelen. Hij zal dus ook niet zoveel kosten voor een speler van zijn klasse. Bij Ajax zou hij perfect het gat kunnen invullen wat een mogenlijk vertrek van Heitinga opengooit. Ik denk dat als Ajax hem een redelijk salaris (van rond de 2 miljoen) zou bieden hij best een zou kunnen komen. Hij is ook al redelijk ervaren en kent de klappen van de zweep. Ik vind dat Boulahrouz de eerste keus moet zijn om Heitinga op te volgen en dat Ajax nu al moet gaan onderhandelen zodat ze later niet voor een verrasing komen te staan en dat ze PSV en Feyenoord te snel af zullen zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 feb 2008 17:12
Ik twijfel over Boulahrouz. Blessuregevoelig en zoals jij al zegt niet hetzelfde type als Heitinga. Er zullen wel verdedigers bij moeten komen. Voor Grygera is geen vervanger gehaald of je moet Colin als vervanger zien. Niet wat het wat uitmaakt, want die vertrekt ook bij AJAX. Dan hebben we Kuffour, maar die zie ik ook afhaken.

Dan hebben we voor het centrum Vermaelen en Van der Wiel. Met Vertonghen als backup. Erg dun bezet.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 27 feb 2008 17:19
Citaat:
Ik twijfel over Boulahrouz. Blessuregevoelig en zoals jij al zegt niet hetzelfde type als Heitinga. Er zullen wel verdedigers bij moeten komen. Voor Grygera is geen vervanger gehaald of je moet Colin als vervanger zien. Niet wat het wat uitmaakt, want die vertrekt ook bij AJAX. Dan hebben we Kuffour, maar die zie ik ook afhaken.

Dan hebben we voor het centrum Vermaelen en Van der Wiel. Met Vertonghen als backup. Erg dun bezet.
Boulahrouz is niet eens zo vaak geblesseerd geweest dit seizoen. Er waren wedstrijden waar Boulahrouz vond dat hij fit was maar de club (Sevilla) een blessure als excuus gaf. Boulahrouz is gewoon erg goed en zal bij Ajax zijn vorm van zijn HSV-periode redelijk snel terug kunnen vinden (denk ik).
Op dit moment heeft Ajax Heitinga, v.d. Wiel, Vermaelen, Vertonghen, Colin en Kuffour als verdedigers na dit seizoen zullen Kuffour, Colin en Heitinga hoogst waarschijnlijk vertrekken en dan heeft Ajax maar drie verdedigers voor 2 posities. Er zullen er zeker twee bij moeten komen en Boulahrouz is voor mij één van die twee (tenzij hij het zelf niet wil).

Off Topic: ook moeten er twee linksback's komen en als Ogararu vertrekt (wat mij logisch lijkt) ook nog een rechtsback.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 feb 2008 17:28
Je zegt nu dat je denkt dat hij zijn HSV-vorm hervindt, maar waarom denk je dat?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 feb 2008 23:31
Er loopt qua prijs/kwaliteit-verhouding beter rond dan Boulahrouz. En dan heb ik het zowel over de transferprijs als het salaris.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 28 feb 2008 08:58
Citaat:
Je zegt nu dat je denkt dat hij zijn HSV-vorm hervindt, maar waarom denk je dat?
Omdat hij na zijn blessure bij Chelsea ook best snel weer goed speelde (niet zo vaak in het eerste maar vooral in het tweede), verder blijft het natuurlijk een gok.

Citaat:
Er loopt qua prijs/kwaliteit-verhouding beter rond dan Boulahrouz. En dan heb ik het zowel over de transferprijs als het salaris.
Qua salaris zou hij wel duur zijn maar ik denk dat Chelsea niet veel voor hem zal vragen, dat is onmogelijk aangezien hij is 2 seizoenen minder dan 20 wedstrijden heeft gespeeld. Verder denk ik niet dat je zo snel een speler vind die zo goed is als hij, zijn ervaring heeft en naar Ajax wilt komen. Daar komt bij dat hij een Nederlander is wat ook wel goed uitkomt want als Heitinga en Huntelaar vertrekken heeft Ajax alleen nog Stekelenburg die Nederlandse is in de basiself.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 feb 2008 10:02
De Nederlanders komen straks wel door via de jeugdopleiding. Daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Ervaring vind ik wat overschat. Dat is alleen bij bepaalde spelers van belang. Iemand als Boulahrouz is volgens mij teveel op zichzelf gericht om op dat gebied van meerwaarde te zijn.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 feb 2008 13:32
Tja, een verdediging met Silva- Boulahrouz- Kuffour- Urby zou ik niet meer bang zijn voor de zwaktes van de backs. Echte RIB-verdedigers heb Ajax wel nodig, als je bekijkt hoe er over de verdediging van Ajax wordt gepraat. En dan heeft Boulah ook nog eens snelheid, wat Kuffour minder heeft en wat wel handig is voor een verdediging die moet opschuiven naar de middellijn. Maarja, met deze verdedigingen krijg je weinig tegengoals hoor, de tegenstander vol angst...

Citaat:
Tja dan kiezen uit 2 aardig goede verdedigingen

--------colin---------vd wiel------vermaelen----------- -------------boulah------kuffour----------
----------------------heitinga----------------------------- -b. silva------------------------------urby-
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Do 28 feb 2008 13:45
Bij Boulahrouz heb ik een hetzelfde gevoel als bij Kuffour. Is altijd maar afwachten wat hun niveau is nadat ze lange tijd niet helemaal gespeeld. Overigens zijn beide spelers ook qua verdedigen/opbouwen met elkaar te vergelijken. Ik denk dat Ajax eerst wil zien hoe het met Kuffour staat en daarna verder kijkt.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 feb 2008 15:03
Als Kuffour voldoet dan wordt hij de langverwachte vervanger van Grygera. Dan moet er dus nog een jongen bijkomen die Heitinga vervangt. Vier centrumverdedigers is namelijk geen overbodige luxe.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 feb 2008 15:38
Over een rechtsback en (mogelijk nog) een linksback nog maar te zwijgen.
Kuffour zie ik trouwens geen contract verdienen in die 8 wedstrijden. Ook ben ik nooit echt kapot geweest van Kuffour. Past niet bij AJAX en het is ook te laat om hem om te vormen. Weer een rare aankoop geweest van MVG.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 feb 2008 15:42
Een nieuwe rechtsback kunnen we natuurlijk wel vergeten. Of het moet een centrumverdediger zijn die ook wel op rechts uit de voeten kan. Een linksback zie ik ook zo snel niet komen. Denk dat Ajax de prioriteit in de as van het team legt.

Op zich had ik de oude Kuffour wel een geschikte speler gevonden voor dit Ajax. Fysiek sterke, snelle, wendbare mandekker. Precies wat Ajax nodig heeft, in verdedigend opzicht.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 28 feb 2008 16:06
Citaat:
Een nieuwe rechtsback kunnen we natuurlijk wel vergeten. Of het moet een centrumverdediger zijn die ook wel op rechts uit de voeten kan. Een linksback zie ik ook zo snel niet komen. Denk dat Ajax de prioriteit in de as van het team legt.

Op zich had ik de oude Kuffour wel een geschikte speler gevonden voor dit Ajax. Fysiek sterke, snelle, wendbare mandekker. Precies wat Ajax nodig heeft, in verdedigend opzicht.
Volgens mij heeft Martin van Geel ooit gezegt dat Vertonghen een goede linksback is voor nu maar dat Ajax wel een echte linksback wilt kopen. In het as heeft Ajax met Gabri en Lindgren twee zekerheidjes. Ik denk dat AJax vooral op zoek is naar een linksback, een rechtsbuiten, een aanvallende middenvelder en vervangers voor mogenlijk vertrekkende spelers zoals Heitinga en Huntelaar.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 feb 2008 16:11
Ik reken de halfspelers voor het gemak even niet als asspelers, JD. Lindgren is afhankelijk van het systeem dat er gespeeld wordt wel asspeler, Gabri sowieso niet. De posities in de as waar Ajax volgens mij in wil investeren zijn dus die van centrale verdediger, aanvallende middenvelder en spits.

Wat mij betreft is Gabri overigens geen zekerheid. Is in mijn ogen typisch een positie waarop goed doorgeselecteerd kan worden. Zou een optie moeten zijn voor een versterking, evenals die van rechtsbuiten.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 28 feb 2008 16:15
Citaat:
Ik reken de halfspelers voor het gemak even niet als asspelers, JD. Lindgren is afhankelijk van het systeem dat er gespeeld wordt wel asspeler, Gabri sowieso niet. De posities in de as waar Ajax volgens mij in wil investeren zijn dus die van centrale verdediger, aanvallende middenvelder en spits.

Wat mij betreft is Gabri overigens geen zekerheid. Is in mijn ogen typisch een positie waarop goed doorgeselecteerd kan worden. Zou een optie moeten zijn voor een versterking, evenals die van rechtsbuiten.

Oh oké dat had ik even verkeerd begrepen.

1) Spits als Huntelaar vertrekt
2) Centrale verdediger als Heitinga vertrekt
3) Linksback
4) Rechtsbuiten
5) Aanvallende middenvelder

Dus zullen ze zich wel richten op nieuwe 'as' spelers maar alleen qua opvang van vertrekkende spelers.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 28 feb 2008 21:46
Tja deze discussie hoort in de topic Benodigde aankopen. Daar kan je discussieren over welke posities versterkt moeten worden. Hier hoort het over Boulahrouz te gaan/
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 09:01
Citaat:
Tja deze discussie hoort in de topic Benodigde aankopen. Daar kan je discussieren over welke posities versterkt moeten worden. Hier hoort het over Boulahrouz te gaan/
Klopt, om dan maar even terug op Boulahrouz te komen, weet iemand tot wanneer zijn contract bij Chelsea loopt?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 09:15
Citaat:
Klopt, om dan maar even terug op Boulahrouz te komen, weet iemand tot wanneer zijn contract bij Chelsea loopt?

Tot en met 2010.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.997.235 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Khalid Boulahrouz
Ga
Zoeken: