Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Orlando Engelaar
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Orlando Engelaar
Maker: 343Bekeken: 9810
Status: InactiefBerichten: 161
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 13:57
Citaat:
Had Engelaar ook al niet gekozen voor Schalke boven AJAX?

Volgens mij was Juri gisterenavond tijdens Studio Voetbal vrij duidelijk: het is rond met Schalke, dus is hij voor Ajax geen optie meer.

Mijn inziens heeft Ajax een echte bikkelaar in het team nodig. Ik zou nog liever Nigel terughalen, dan met Engelaar gaan spelen. Behalve een goede schoffelaar, hebben we ook nog een creatieve middenvelder nodig. Het kan ook zo zijn dat Marco het met Perez/Sarpong wil gaan invullen.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 14:06
Ik mag hopen dat Perez alleen als aanvaller wordt gezien.

Engelaar is controlerend gewoon niet sterk genoeg. Daarnaast is hij ook vrij statisch en dat is juist wat Ajax niet nodig heeft.
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 14:25
Citaat:
Ik mag hopen dat Perez alleen als aanvaller wordt gezien.

Engelaar is controlerend gewoon niet sterk genoeg. Daarnaast is hij ook vrij statisch en dat is juist wat Ajax niet nodig heeft.

Dat hoop ik ook. Perez is perfect als invaller, alleen zal zijn ego in de weg staan (dus is hij niet geschikt als invaller).
Als je de afgelopen wedstrijden van Oranje weer ziet: Sneijder, wat een klasbak. Zo'n speler (mag ook iets minder kwaliteit zijn), ontbreekt in de huidige selectie (naast de een echte controlleur).
skieto

Forum berichten: 803
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 19:19
Citaat:
Had Engelaar ook al niet gekozen voor Schalke boven AJAX?

Ja, mede omdat Rutten daar is.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 22:51
Om zijn beleving (over Ajax). Past gewoon niet hier. Hij zou voetballen bij Ajax en niet voor Ajax, iets wat ik bijzonder kan hekelen. Zou nooit de club dankbaar zijn, zou er nooit van gaan houden. En puur op voetballend vlak vind ik hem geschikter dan een aantal spelers, maar ook niet zo geschikt dat hij gehaald moet worden. Zijn minnen zijn groter dan zijn plussen, dus ik moet hem niet.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Di 3 jun 2008 10:47
Z'n passing is wel uitmuntend moet ik toegeven. De manier waarop hij ballen achter de verdediging legt zie ik zelfs Perez niet meer doen!
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 3 jun 2008 10:56
Vooral door die ingetrokken rol in vergelijking met Perez is het heel erg makkelijk voor Engelaar om te teren op z'n trap. Het probleem met Engelaar is echter juist dat Ajax op zoek is naar een dynamische speler, terwijl Engelaar evenals Perez te statisch is.

Maar goed, na de investering in Sulejmani verwacht ik niet dat Ajax 8 miljoen neer gaat tellen voor deze bijna 29-jarige. Sowieso zou ik niet weten welke club zo'n bedrag gaat neertellen.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Di 3 jun 2008 11:00
Citaat:
Vooral door die ingetrokken rol in vergelijking met Perez is het heel erg makkelijk voor Engelaar om te teren op z'n trap. Het probleem met Engelaar is echter juist dat Ajax op zoek is naar een dynamische speler, terwijl Engelaar evenals Perez te statisch is.

Maar goed, na de investering in Sulejmani verwacht ik niet dat Ajax 8 miljoen neer gaat tellen voor deze bijna 29-jarige. Sowieso zou ik niet weten welke club zo'n bedrag gaat neertellen.

Je kunt je afvragen hoe dynamisch hij moet zijn. In een 4-2-3-1 systeem is dat helemaal niet nodig. 4-3-3 is een ander verhaal. Maar het lijkt erop dat Marco met Sarpong en De Jong z'n dynamische middenvelder(s) al heeft.
Tombo

Forum berichten: 95
Geplaatst: Di 3 jun 2008 11:48
Citaat:
Om zijn beleving (over Ajax). Past gewoon niet hier. Hij zou voetballen bij Ajax en niet voor Ajax, iets wat ik bijzonder kan hekelen. Zou nooit de club dankbaar zijn, zou er nooit van gaan houden. En puur op voetballend vlak vind ik hem geschikter dan een aantal spelers, maar ook niet zo geschikt dat hij gehaald moet worden. Zijn minnen zijn groter dan zijn plussen, dus ik moet hem niet.

En hoe weet je dat?
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 3 jun 2008 19:46
Ik heb genoeg over/van hem gehoord.
Tombo

Geplaatst: Di 3 jun 2008 21:54
Is dat een bewijs dat iemand zo is? Er gaan genoeg verhalen over verschillende spelers de rond maar dan kan je iemand toch onmogelijk profileren voor de rest van zijn carriere? Het gaat mij iets ver namelijk
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 3 jun 2008 22:58
Citaat:
Is dat een bewijs dat iemand zo is? Er gaan genoeg verhalen over verschillende spelers de rond maar dan kan je iemand toch onmogelijk profileren voor de rest van zijn carriere? Het gaat mij iets ver namelijk

Hij heeft zich duidelijk over dingen uitgesproken en hij heeft nu met zijn keuze voor Schalke er weer een schepje bovenop gedaan, bovendien heb ik kakkerlakken uit ervaring niet hoog zitten(wat keer op keer weer wordt bevestigd). Die mensen die verdienen het niet om deel uit te maken van Ajax.
Wez

Forum berichten: 70
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:15
Citaat:

Hij heeft zich duidelijk over dingen uitgesproken en hij heeft nu met zijn keuze voor Schalke er weer een schepje bovenop gedaan, bovendien heb ik kakkerlakken uit ervaring niet hoog zitten(wat keer op keer weer wordt bevestigd). Die mensen die verdienen het niet om deel uit te maken van Ajax.
En dan nog zou ik de Guzman graag in een Ajaxshirt zien al speelt hij bij feyenoord. Het zijn een beetje van die vage argumenten zo WZA. Als je kijkt naar: voegt de speler iets toe?Iis hij haalbaar? Beide ja: halen. Of hij dan tot zijn 13de in een Uli van Gobbel pyama rond heeft gelopen kan mij dan weinig boeien.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:29
Mwa, het gaat om de beleving. De Guzman die weet niet anders dan bij Feyenoord, Engelaar die heeft in meerdere keukens gekeken en heeft nu ook echte Ajaxmensen ontmoet, dan had ik gehoopt dat hij meer enthousiast was om bij Ajax te mogen voetballen. En De Guzman vind ik ook een goede voetballer die hier niet verkeerd zou passen, maar dat gaat om iets heel anders.
Tombo

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:47
Je wilt successen halen dus dan denk ik dat je dat "gevoel" maar ff aan de kant moet zien te zetten hoewel ik precies weet wat je bedoeld! Want laten we eerlijk zijn...van Bommel, Gomes, van Persie...ze zouden ons allemaal stuk voor stuk versterken :$ Moet je dat dan laten schieten omdat ze niet het "Ajax-gevoel" hebben. Als ik elke week in de ArenA zit vraag ik me trouwens ook af wat dat "Ajax-gevoel" precies is...
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:14
Citaat:
Je wilt successen halen dus dan denk ik dat je dat "gevoel" maar ff aan de kant moet zien te zetten hoewel ik precies weet wat je bedoeld! Want laten we eerlijk zijn...van Bommel, Gomes, van Persie...ze zouden ons allemaal stuk voor stuk versterken :$ Moet je dat dan laten schieten omdat ze niet het "Ajax-gevoel" hebben. Als ik elke week in de ArenA zit vraag ik me trouwens ook af wat dat "Ajax-gevoel" precies is...

Ja, die moet je niet kopen. Die zijn niet geschikt voor Ajax, daarmee moet je niet willen komen. Heb je die trots niet, waarom ben je voor Ajax(ik hoop niet op basis van de prijzenkast)? Er zijn genoeg spelers die voor Ajax veel meer kunnen betekenen.
Tombo

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:37
Citaat:

Ja, die moet je niet kopen. Die zijn niet geschikt voor Ajax, daarmee moet je niet willen komen. Heb je die trots niet, waarom ben je voor Ajax(ik hoop niet op basis van de prijzenkast)? Er zijn genoeg spelers die voor Ajax veel meer kunnen betekenen.

Ik rij elke week vanuit Weert, onder Eindhoven het hele land door naar Amsterdam en bezoek verder ALLE uitwedstrijden dus je hoeft mij er niet van te beschuldigen dat ik het voor de prijzenkast doe de laatste jaren. En je kan pas trots zijn als je resultaten haalt! En op dit moment is de selectie gewoon van een minder niveau en vind ik dat er gekeken moet worden naar of spelers een versterking vormen voor de selectie! Dat geldt sowieso voor bovenstaande spelers die ik puur als voorbeeld heb genoemd!!!!

Daarbij kan je jezelf ook afvragen? Waarvoor ben je wel voor Ajax? Het mooie spel? Het shirt? Het stadion? Als realist en wekelijks wedstrijdbezoeker durf ik je te verzekeren dat die tijden al lang passe zijn!!! Hoe erg ik dat zelf ook vind!
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 12:59
Ik ben Ajacied om de beleving, het gevoelsmatige, de uitstraling. En die cultuur bij de supporters(lees: club) verandert amper en dat moet ook zo gebeuren bij de nieuwe lichting. En ik heb er alle vertrouwen in dat Ajax weer een keer in ere wordt herstelt, misschien zelfs op korte termijn.

Ik vraag dus om het besef van wat Ajax is, niet om jou aan te vallen op een gebrek aan clubliefde. Maar dat jij vind dat Ajax ten koste van de stijl maar resultaat moet gaan halen vind ik allerminst 'Des Ajax'.
Tombo

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 13:09
Citaat:
Ik ben Ajacied om de beleving, het gevoelsmatige, de uitstraling. En die cultuur bij de supporters(lees: club) verandert amper en dat moet ook zo gebeuren bij de nieuwe lichting. En ik heb er alle vertrouwen in dat Ajax weer een keer in ere wordt herstelt, misschien zelfs op korte termijn.

Ik vraag dus om het besef van wat Ajax is, niet om jou aan te vallen op een gebrek aan clubliefde. Maar dat jij vind dat Ajax ten koste van de stijl maar resultaat moet gaan halen vind ik allerminst 'Des Ajax'.

Ga je wel eens mee naar uitwedstrijden? Enige waar de harde kern van reizende supporters op dit moment naar vraagt is resultaat! Het is echt zo!

Persoonlijk vind ik ook dat het niet ten koste moet gaan van de stijl...kampioen worden zoals PSV vind ik ook niks. Maar daar ging de discussie hierboven ook niet over! Als je op korte termijn je selectie dusdanig kan versterken dat je weer echt dominant kan zijn dan moet je dat meteen doen!!! En dat gaat dan helemaal niet ten koste van de stijl!!! Sterker nog...de voetballers die ik hierboven noemde zouden perfect bij de huisstijl van Ajax passen.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 13:16
Mwa, het zijn totaal geen Ajacieden en dat zullen ze nooit worden. Voelen zich niet thuis in onze beleving. En Arie heeft veel meer in zich dan Engelaar, zo uitzonderlijk is hij allerminst en zo heel graag zie ik hem dus niet komen.

Ik weet ervan uiteraard, maar: natuurlijk heeft Ajax weer faam nodig, maar totaal niet ten koste van de stijl en ik hoop dat je dat beseft. Want dat zou onze prachtige club kapot maken, verdwijnt het speciale van onze club en dan zouden we 1 van de velen normale clubs zijn.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 13:22
Citaat:
Mwa, het zijn totaal geen Ajacieden en dat zullen ze nooit worden. Voelen zich niet thuis in onze beleving. En Arie heeft veel meer in zich dan Engelaar, zo uitzonderlijk is hij allerminst en zo heel graag zie ik hem dus niet komen.

Ik weet ervan uiteraard, maar: natuurlijk heeft Ajax weer faam nodig, maar totaal niet ten koste van de stijl en ik hoop dat je dat beseft. Want dat zou onze prachtige club kapot maken, verdwijnt het speciale van onze club en dan zouden we 1 van de velen normale clubs zijn.

Het Ajax gevoel behoud je door je jeugdspelers. Alle spelers die van buiten af komen hebben het Ajax gevoel (nog) niet. Huntelaar kraak je toch ook niet af dat hij bij PSV heeft gevoetbald. Iedereen die een versterking is voor Ajax is welkom voor mij. Ook v Bommel. Die jongen zal echt wel alles geven voor Ajax en dat is voor mij genoeg en ik denk voor velen.
Tombo

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 13:42
Ik denk dat IEDEREEN hier op het forum jeugdspelers prefereert maar het is een illusie om te denken dat het gat wat er nu is ontstaan met alleen maar doorstroom uit de jeugd gedicht kan worden. Zou alleen kunnen in het geval van een lichting met uizonderlijke kwaliteit en die is er gewoon niet. Daarom is het van belang dat er simpel gezegd kwaliteit in de selectie gepompt wordt!!!
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Wo 4 jun 2008 21:12
Van Persie, Engelaar, Van Bommel, ik moet ze niet. Zijn personen die Ajax liever dood dan levend zien, dat mag maar dan mogen ze ook niet het wit-rood-wit aantrekken. Simpelweg omdat ze niet de juiste beleving bezitten om Ajax te kunnen waarderen, omdat ze de moeilijkheid van Ajax afkeuren. Terwijl je juist jezelf op moet trekken aan de hoge lat. AFCA: not for losers! Ze zijn niet geschikt voor Ajax op heel veel punten..
Tombo

Geplaatst: Do 5 jun 2008 09:33
Jij "moet" ze niet dus zullen we het nooit eens worden met de discussie! Ik ga deze namen aan als voorbeeld dat je nu op het punt zit dat je gewoon kwalitatief moet verbeteren. En deze spelers, hadden ook andere spelers kunnen zijn, zorgen gewoon voor een 100% kwaliteitsinjectie en ik weet ook zeker dat je er dan ook op vooruit gaat! Tuurlijk zie ik liever jeugd doorbreken en dit is ook niet bedoeld dat Ajax precies deze namen moet gaan halen! Ik geef alleen aan dat je moet inversteren in je selectie en dan vind ik het kwaliteit belangrijker dan waar iemand 5 jaar geleden heeft gevoetbald!
Wez

Forum berichten: 70
Geplaatst: Do 5 jun 2008 11:12
Citaat:
Jij "moet" ze niet dus zullen we het nooit eens worden met de discussie! Ik ga deze namen aan als voorbeeld dat je nu op het punt zit dat je gewoon kwalitatief moet verbeteren. En deze spelers, hadden ook andere spelers kunnen zijn, zorgen gewoon voor een 100% kwaliteitsinjectie en ik weet ook zeker dat je er dan ook op vooruit gaat! Tuurlijk zie ik liever jeugd doorbreken en dit is ook niet bedoeld dat Ajax precies deze namen moet gaan halen! Ik geef alleen aan dat je moet inversteren in je selectie en dan vind ik het kwaliteit belangrijker dan waar iemand 5 jaar geleden heeft gevoetbald!

hear hear tombo! Ik denk dat je gewoon verwoord wat meerdere supporters hier denken. Knal van Persie een Ajax-shirtje aan en die zal gewoon alles uitstralen wat een Ajacied heerlijk vind. Verleden of geen verleden who gives a fuck.. zolang het een meerwaarde is voor Ajax, gelijk doen.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.897
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.711.706 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Orlando Engelaar
Ga
Zoeken: