Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 10:42
|
|
Ik vind Schaars veel beter dan Lindgren, al neemt dat niet weg dat Lindgren gewoon een nuttige speler is voor het eerste. Hij houd altijd het team goed in balans en zal geen gekke dingen doen. Daarbij als die in de basis komt te staan verander je behoorlijk van het systeem door hem te vervangen met Enoh omdat het twee verschillende types zijn.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 21:03
|
|
Was vandaag de beste man aan de kant van Ajax. Slaat nergens op dat Jol al die tijd de voorkeur heeft gegeven aan Donald en Gabri.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 21:31
|
|
Daar ben ik het wel mee eens. Veel liever Lindgren dan Donald en Gabri. Gewoon een redelijke voetballer met een goede kop erop en veel meer inzicht dan die 2.
|
M(L)....

Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 22:18
|
|
Citaat: Daar ben ik het wel mee eens. Veel liever Lindgren dan Donald en Gabri. Gewoon een redelijke voetballer met een goede kop erop en veel meer inzicht dan die 2.
Ik ook, volgende wedstrijd zal Lindgren wel weer spelen aangezien De Zeeuw er niet bij is.
Ben blij dat hij weer mag spelen, Hij is zo lekker (nuchter haha )
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 17:03
|
|
Speelde vandaag weer een prima pot als controleerde middenvelder. Komt er vaak nuttig tussen en heeft ook rust in zijn spel. Jol zal straks toch een keuze moeten maken tussen Enoh en Lindgren.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 02:21
|
|
Citaat: Speelde vandaag weer een prima pot als controleerde middenvelder. Komt er vaak nuttig tussen en heeft ook rust in zijn spel. Jol zal straks toch een keuze moeten maken tussen Enoh en Lindgren.
Hij maakte ook veel slimme overtredingen.
Toch denk ik dat hij voor Enoh kiest.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 08:48
|
|
Citaat: Speelde vandaag weer een prima pot als controleerde middenvelder. Komt er vaak nuttig tussen en heeft ook rust in zijn spel. Jol zal straks toch een keuze moeten maken tussen Enoh en Lindgren.
Hij maakte ook veel slimme overtredingen.
Toch denk ik dat hij voor Enoh kiest.
Ik denk dat hij begint met Lindgren, de Zeeuw, Enoh. En dan de Zeeuw wat meer met de punt naar voren.
Het is tegen 010 ontzettend belangrijk dat we de slag op het middenveld winnen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 08:50
|
|
Citaat:
Ik denk dat hij begint met Lindgren, de Zeeuw, Enoh. En dan de Zeeuw wat meer met de punt naar voren.
Hoop dat ook, want Ismeal, Siem, en Miralem brengen allemaal niet wat we van ze eisen..
Verder zal de aanval wel: Suarez-Pantelic-Emanuelson worden, Anita op de back positie.. En een inzet van 200% (aangezien er gisteren maar met 10% inzet is gespeeld)..
|
AFCA_MT

Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 08:55
|
|
Citaat:
Hoop dat ook, want Ismeal, Siem, en Miralem brengen allemaal niet wat we van ze eisen..
Verder zal de aanval wel: Suarez-Pantelic-Emanuelson worden, Anita op de back positie.. En een inzet van 200% (aangezien er gisteren maar met 10% inzet is gespeeld)..
Ik hoop het en ik zou Gabri er trouwens ook bijzetten, is Enoh alweer aan het trainen?
|
famey

Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 10:11
|
|
Enoh traint als het goed is vandaag weer met de groep mee en kan naar alle waarschijnlijkheid gewoon spelen in De Klassieker.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 10:37
|
|
Lindgren is beetje de Arnold Scholten van het huidige Ajax, slimme speler die balans kan brengen in je elftal. Ideale 12e man die er meteen staat als ie er in komt. Verwacht alleen niet meer van hem dan een echte teamspeler die zijn werk doet. Heeft goede spelers om zich heen nodig om zijn beste wedstrijden te spelen, namelijk de wedstrijden dat hij niet opvalt.
Vond het de eerste seizoenshelft dan ook vreemd dat Jol hem compleet negeerde. Als Jol in staat is om wat meer voetbal en creativiteit te halen voor de voorhoede dan zou ik Lindgren niet laten gaan in de zomer. Dan is Lindgren namelijk op zijn best: functioneel, dienend, balans bewakend en slim voetballen gekoppeld aan werklust, duelkracht EN een aardige trap. Tis geen topper maar wel een complete voetballer die wat toevoegt aan de selectie.
Heeft meer bij Ajax te zoeken dan een Gabri, Donald & De Jong om maar eens wat middelmatige middenvelders te noemen.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 14:34
|
|
Citaat: 'Met Rasmus Lindgren wordt onophoudelijk gesold'
25/01/2010 11:15
Jammer dat Rasmus Lindgren (25) zijn doelpunt voor Ajax tegen NAC Breda vorige week zondag niet langs de zijlijn van het Rat Verlegh Stadion vierde. Het had een scène kunnen opleveren zoals vorig jaar in Florence, met Kennedy Bakircioglu en Marco van Basten in de hoofdrollen.
Bakircioglu maakte in de UEFA Cup-wedstrijd bij Fiorentina het enige doelpunt, verloor zijn verstand en rende recht op Van Basten af; de trainer die hem op een zijspoor had gerangeerd. De hapering in de spurt richting zijlijn, het moment van twijfel, de ongemakkelijke omhelzing; het moment is op ons netvlies gebrand.
Een week eerder had de Zweedse rechtsbuiten met Jong Ajax tegen Jong Feyenoord gespeeld. Treurige bijvelden op troosteloze maandagavonden, tot die avond in Florence was het zijn habitat.
En daarna ook weer.
Uit datzelfde schuitje kwam vorige week Lindgren gestapt. Zijn laatste competitiewedstrijd speelde hij een maand eerder, met Jong Ajax bij Jong Twente/Heracles, voor vijfhonderd toeschouwers. Zo ging dat al ruim een half jaar.
Zijn laatste duel in de hoofdmacht van Ajax dateerde van 10 mei 2009, als invaller tegen FC Twente. Het zure was dat Lindgren eerder dat seizoen op uitdrukkelijk verzoek van
Van Basten had afgezien van een operatie aan zijn rechterenkel. In de winterstop was dat.
Lindgren ging akkoord en verbeet de pijn, veroorzaakt door los zittende botsplinters. Cynisch genoeg raakte de Zweed kort daarop zijn basisplaats kwijt. Sterker nog, hij laveerde dat seizoen tussen aanvoerderschap, basis, bank en tribune.
Er viel geen peil op te trekken wanneer Van Basten hem nodig dacht te hebben en wanneer niet. Lindgren liet het allemaal gedwee over zich heen komen. Aan het eind van het seizoen zei hij over Van Basten: 'Ik vind hem een goede trainer.'
Dat is meteen het probleem van Lindgren: hij praat zoals hij voetbalt. Veiligheid voorop. Tikje breed, tikje terug, een enkele keer een balletje vooruit. Een nuttige teamspeler, heet dat dan. PSV’er Timmy Simons is er ook zo eentje.
Saai tot en met, maar de balans dient nou eenmaal te worden bewaakt. Juist daardoor keerden de kansen van Lindgren opeens, vorige week. Het opportunistische spel van Ajax schreeuwt af en toe om een middenvelder met een koel hoofd. Iemand die zich niet laat meeslepen door zijn driften, maar rustig zijn eigen spel blijft spelen, ongeacht de tussenstand.
Bijkomend voordeel voor Lindgren was dat trainer Martin Jol trekjes van zijn voorganger Van Basten begint te vertonen. Afgedankte spelers kunnen ook onder de huidige coach van de ene op de andere dag weer in genade aangenomen worden.
Hoe groot de rol van het toeval daarin kan zijn, net als vorig jaar, bleek tijdens het laatste trainingskamp van Ajax in Portugal. Tijdens een oefenwedstrijdje tegen FC Groningen zou Lindgren aan de kant blijven, totdat bekend werd dat de trainer van de Deense topclub Brøndby IF naar hem zou komen kijken.
Jol maakte in de tweede helft prompt een plaatsje voor de middenvelder vrij. Het leverde een bizar tafereel op. Op een achterafveld in het Portugese dorpje Alcantarilha, in de stromende regen, moest een door Ajax opgeleide speler met een contract tot medio 2012 laten zien wat hij in zijn mars heeft.
Drie dagen later, terug in Amsterdam, was de verwarring compleet. Tijdens de trainingspartij die aanwijzingen bevatte over de opstelling tegen NAC, kreeg Lindgren een hesje van de basisploeg in zijn handen gedrukt. Het was een training achter gesloten deuren, maar getuigen vertelden naderhand dat de schellen hem nog net niet van zijn ogen vielen.
Weer twee dagen later maakte Lindgren als basisspeler de 1-1 in Breda.Hij vierde het met zijn ploeggenoten. In de wetenschap dat voor hem niets zeker is bij Ajax en misschien zelfs dát niet.
Simon Zwartkruis.
Onbegrijpelijk inderdaad. Het is nou wel gebleken dat Lindgren het belang van Ajax voorop stelt, hij pikt alles. Bovendien wilde hij nog strijden voor zijn kans, en het is hem gelukt. Gewoon bij je ploeg houden, net als Rommedahl: harde werkers die niet zeiken. Ideale bankspelers.
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 03:24
|
|
Citaat: Rasmus Lindgren heeft zaterdagavond een knieblessure overgehouden aan de uitwedstrijd van Ajax bij Heerenveen. De Zweed moest zich in de rust van het door zijn ploeg gewonnen duel (0-2) laten vervangen. Het is onduidelijk of hij donderdag tegen Juventus in de Europa League in actie kan komen.
Trainer Martin Jol hoopt dat hij tegen de Italianen ook weer over Urby Emanuelson en Eyong Enoh kan beschikken. Ook Gabri is waarschijnlijk weer beschikbaar. Jan Vertonghen is tegen Juventus ook inzetbaar. Hij was geschorst tegen Heerenveen.
Telesport.nl
Het is voor Ajax te hopen dat Enoh of Lindgren snel weer fit worden voor Ajax anders word het een moeilijk verhaal wat het betreft opstellen van een verdedigende middenvelder naast de Zeeuw.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 10:48
|
|
Dan moet je Anita naar het middenveld halen. Hoe dan ook, erg blij word je er niet van.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 12:08
|
|
Vertonghen op het middenveld en Oleguer met Alderweireld centraal achterin? Wel jammer dat Lindgren geblesseerd is, speelde goed de laatste wedstrijden.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 12:39
|
|
Vertonghen niet op het middenveld. Mist handelingssnelheid en dynamiek.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 13:31
|
|
Citaat: Dan moet je Anita naar het middenveld halen. Hoe dan ook, erg blij word je er niet van.
Dan kan je beter aan de supporters vragen of ze voetbalschoenen mee willen brengen naar de Arena. En dan daar loten of dat de 28579e (zomaar een getal) bezoeker mee mag spelen. Dan maak je nog meer kans om te winnen.
Maar misschien is Enoh weer fit, of Gabri. Eriksen, Lodeiro en De Jong kunn er ook spelen!
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 13:35
|
|
Wat wil je hier nou mee zeggen. Anita kan niet op het middenveld?
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 13:38
|
|
Anita kan prima op het middenveld. Daar is hij in ieder geval beter dan als linksback. Kan je je de wedstrijd Ajax-Marseille nog herinneren? Het middenveld Anita-Enoh-Aissati deed het geweldig.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 14:16
|
|
Eén goede wedstrijd? Vind Anita een matige speler, waardeloos zelfs maar dat is mijn mening. Als je hem transfervrij kan laten gaan, graag! Maakt ook nog eens van die dommme overtredingen de hele tijd. Of staat hij opeens rechtsbuiten te voetballen.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 14:20
|
|
Waarom vind je hem zo matig dan? Voor iemand die zogenaamd veel domme overtredingen maakt heeft hij namelijk maar weinig kaarten gehad.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 16:28
|
|
Citaat: Waarom vind je hem zo matig dan? Voor iemand die zogenaamd veel domme overtredingen maakt heeft hij namelijk maar weinig kaarten gehad.
Hij absoluut een van de zwakste schakels op de linksback. Niet dat hij daar persoonlijk verantwoordelijk voor is, er is immers geen fatsoenlijke links-back aangetrokken.
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 18:18
|
|
Wat ik mis bij Anita is de drang naar voren. Ajax is zo makkelijk vast te zetten als de linkerflank niet wordt gebruikt...
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 18:43
|
|
Dat komt meer door zijn onzekerheid. Ik geloof niet dat hij zich echt lekker voelt op de links-back.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 19:04
|
|
Anita hoort gewoon thuis op het middenveld bij Ajax. Dat die nu back staat is meer een noodoplossing bij Ajax. Dat doet meer dan behoorlijk overigens.
Ik kan me het duel Jong Oranje - Jong Spanje goed herinneren waar die als verdedigende middenvelder stond opgesteld. Schakelde zijn man goed uit plus hij dacht altijd naar voren als die de bal had. Super middenvelder die snel terug moet op zijn eigen positie.
|