Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » De Raad van Commissarissen van Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De Raad van Commissarissen van Ajax
Maker: BertjeBekeken: 14383
Status: InactiefBerichten: 130
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 22:45
Ze zijn inderdaad langer bezig dan met dat vertrek van Uri Coronel..

Weet iemand de reden waarom Cruijff afwezig zou zijn.. Ook uit dat interview bleek dat Davids en die dame nog niet gearriveerd waren.
MichelAngelo


Geregistreerd: 25-03-2011
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 23:07
Het is in ieder geval definitief nu. Of Cruijff, Davids en Olfers er nu wel of niet waren vanavond is helemaal niet belangrijk. De ledenraad moest beslissen. Sowieso hoeven Davids en Cruijff zich niet voor te stellen lijkt me.

Ik zag Ten Have net bij Nieuwsuur en die kwam wel zinnig op me over. Die Joep Schroder daarentegen is als verslaggever wel heel erg irritant. Alleen maar steken naar Cruijff. Cruijff is er niet, Cruijff z'n column is niet netjes, Cruijff z'n kamp was onfatsoenlijk etc, etc.
En dan die achterlijke Harmsen. Was ook lekker betrouwbaar die man... pfff.
Wat een tendentieuze verslaggeving weer.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 23:09
Zo is Schreuder (huis-jounalist bij PSV van de NOS) altijd al geweest.. Zou mij niet verbazen dat zijn voetbalvoorkeur uitgaat naar die club in Eindhoven.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 23:13
Joep Schreuder heeft een voorkeur voor omhoog gevallen provincieclubs, volgens mij. Hij moet het niet zo hebben van de arrogante randstad. Ik kan me nog herinneren dat hij vuistdiep in PSV ging zitten toen ze vier jaar achter elkaar kampioen werden. Alles was geweldig. Hiddink werd vol gestopt met veren. Gemoedelijk. Rustig. Hij kwam superlatieven te kort om PSV te prijzen.

Ps: Riejuh je was me net voor. :mrgreen:
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 23:17
Haha, dat was mijn gedachte, maar als jij hem deelt denk ik dat het beeld van Schreuder aardig klopt.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 23:29
Ik vind het wel prima als een journalist de nieuwe voorzitter kritisch benaderd.. ja-knikkers en goed nieuwsbrengers genoeg. Die Ten Have gaf er nette antwoorden op.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 23:38
http://nos.nl/video/246376-contact-met- ... tbaar.html

Komt deskundig over, Ten Have.
theumas


Geregistreerd: 18-06-2008
Forum berichten: 455
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 23:38
Ik zie het verschil tussen van den Boog en Ten Have niet echt. Beetje dezelfde vlotte praatjes en dezelfde houding. Mja, voordeel van de twijfel geven.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 jun 2011 23:42
Rik vd Boog kwam natuurlijk met een dubieus verleden bij TEG naar Ajax. Overigens is Ten Have alleen voorzitter van de RvC, GEEN algemeen directeur. Dus de vergelijking gaat al meteen mank. In de RvC heb je vooral veel knowhow nodig op diverse vlakken.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 7 jun 2011 13:18
Er is nog hoop dat van Nijnatten betere columns gaat schrijven: Davids ooit hork nu goede keus van Ajax.
De Eik van De Dijk


Geregistreerd: 07-05-2009
Forum berichten: 428
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 jun 2011 13:29
Dit is een incident. Van Nijnatten is een waardeloos journalist met zijn tendentieuze onzinverhalen gebaseerd op gebakken lucht. Ik walg van die vent.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 jun 2011 13:31
Hij doet me altijd een beetje aan Van den Rijt denken... :mrgreen:
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 13:16
Het gaat allemaal weer lekker:
viewtopic.php?f=3&t=257&p=221171#p221171
http://ajaxfans.net/nieuws-10190_Cruijf ... -Ajax.html
Heeft Cruijff nog contact met De Telegraaf of is dit fantasie?
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 13:21
Citaat:
Het gaat allemaal weer lekker:
viewtopic.php?f=3&t=257&p=221171#p221171
http://ajaxfans.net/nieuws-10190_Cruijf ... -Ajax.html
Heeft Cruijff nog contact met De Telegraaf of is dit fantasie?


Ik weet het niet Toby, maar hier zit ik toch behoorlijk mee. Dit voelt niet goed.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 25 jul 2011 13:29
Natuurlijk gaat dit niet goed. Het enige positieve is momenteel dat de veranderingen in de opleiding nu sowieso al doorgevoerd worden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 09:15
Mannen, volgens mij is het wachten tot de bom barst met deze RvC

Die ten Have is tot nu toe enkel opgevallen met stoere taal en 'interessantdoenerij'. Hij wil dolgraag de indruk wekken dat hij Cruijff wel even onder de duim kan houden. Nu ook weer die uitspraken over de column.. Een bijzonder gladde man

Davids lijkt me nog steeds de rebelse figuur die hij altijd was. Ik had de hoop dat hij het spoor van Cruijff zou volgen, maar bij La Ling bleek dat hij voor zijn eigen visie gaat. Cruijff - Davids lijkt me qua persoonlijkheden ook geen gelukkige combinatie.

Over Marjan Olfers kan ik weinig oordelen, maar toen ik haar deftig zag zitten in dat korte rokje kreeg ik een nare smaak in mijn mond. Over Römer heb ik nog geen mening.

Zoals ik al zei: dit is een eerste inschatting. Maar deze mensen lijken me types die hun eigen ego boven het belang van Ajax kunnen stellen. Cruijff slikt nu nog alles, maar dat gaat hij natuurlijk niet nog een keer doen. Zijn naam is verbonden aan dit plan.

Dus kortom, het is wachten tot het mis gaat en Cruijff onterecht alle hoon over zich heen krijg
famey


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 77
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 09:31
Lijkt me meer dan verstandig dat Ten Have pretendeert meer te zijn dan een marionet van onze legendarische nummer 14. Dat er bepaalde restricties gelden mbt de column van Johan, lijkt me meer dan logisch.

Als Davids (<> Cruijff) op persoonlijk vlak niet boterde had hij nooit zitting genomen in de RvC. Nog niks gemerkt van zijn "onstuimige karakter".

Zolang deze mensen het belang van Ajax vooropstellen, wat tot op heden gebeurd dan komt het helemaal goed.

Doemdenken is ook een vak ;)
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 11:48
Volgens mij was Cruijff niet aanwezig om zijn grote vriend Coronel te ontwijken. Misschien is ontwijken niet het juiste woord, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 27 jul 2011 20:11
http://www.nusport.nl/fc-knudde/1000905/popup.html
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 12 aug 2011 18:45
Citaat:
Goed gesprek in Barcelona

Een delegatie van Ajax vergaderde vrijdag in Barcelona. Bij deze bespreking, ten kantore van erelid en lid van de Raad van Commissarissen (RvC) Johan Cruijff, waren naast Cruijff zijn collega RvC-leden Steven ten Have, Edgar Davids en Paul Römer aanwezig. Ook waren enkele leden uit de commissies bij de vergadering, die er voor gezorgd hebben dat deze RvC geformeerd werd, waardoor Cruijff opnieuw een positie kreeg bij Ajax.
Voorzitter Ten Have vat het gesprek samen als 'verhelderend en intensief'. Ten Have: ,,Er is niet veel concreets te melden. We zijn zeer gastvrij ontvangen. Het was een lang gesprek, het duurde bijna vijf uur. Het was goed dat de Ledenraadsleden die bij het voortraject betrokken zijn geweest, aanwezig waren. Zij hebben de afspraken – die voordat wij aantraden zijn gemaakt en voor ons een belangrijke basis vormen – nog eens op een rijtje gezet. Dat is nu in perspectief geplaatst.’’

,,Er is stevig gediscussieerd over de vervolgstappen die we moeten maken. Het hele gesprek verliep op een positieve manier. Deze RvC is nog geen drie weken in functie. Ik ben blij dat we met deze groep mensen, allemaal betrokkenen, nu dit gesprek hebben gevoerd. De komende weken zullen wij als RvC vanuit onze toezichthoudende en adviesgevende rol vervolgstappen nemen.’’


Ajax.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 17:22

Toch een leuke foto.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 17:28
Citaat:

Toch een leuke foto.



Zeker een leuke foto, goed om te zien dat ze elkaar de hand nog kunnen schudden.
We zien het gezicht van Cruijff helaas niet, die zal wel denken daar komt die kerel die de balle verstand van voetbal heeft weer aan.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 17:31
Cruijff is slim genoeg om zich te realiseren dat dat niet de enige expertise is waar je mensen in nodig hebt.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 17:43
Dat is hij zeker.. Heeft ooit gezegt dat hij op bepaalde vlakken geen verstand heeft dat hij zich laat omringen door mensen die dat wel hebben. Doordat hij de informatie via deze mensen binnen krijgt kan hij toch de discussie op het vlak waar hij minder verstand heeft winnen.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 17 sep 2011 13:37
Citaat:
Cruijff confronteerde RvC Ajax met 'web van leugens'

De nieuwe machtshebbers bij Ajax hebben nooit met Johan Cruijff en de oud-voetballers willen samenwerken, maar hebben de legendarische nummer 14 gebruikt om over zijn rug in hun positie te komen. Een poging om enkele statuten te wijzigen - waardoor de nieuwe RvC bijna losgekoppeld zou worden van de vereniging - werd afgelopen maandag door de leden voorkomen. Dat meldt De Telegraaf.

Johan Cruijff deze week tijdens een open dag van zijn foundation. © ANP
KLM-topman Leo van Wijk sprong tijdens de vergadering in de bres, waardoor in de officiële documenten de bepaling werd opgenomen dat de Bestuursraad - de opvolger van de ledenraad - de RvC benoemd.

Geen macht voetballers
Voormalig voorzitter John Jaakke was één van de personen die een slecht voorgevoel had bij de voorgestelde statutenwijzigingen en schreef de leden een bezorgde brief. 'Eérst moeten de voetballers het voor het zeggen krijgen in de ledenraad. De inkt is nog niet droog of de ledenraad wordt opgeheven. Krijgen de voetballers nu de meerderheid in de bestuursraad? Vast niet.'

Wantrouwen
Volgens het dagblad verscheen Cruijff wegens het gegroeide wantrouwen in de nieuwe RvC, de dag na de vergadering niet alleen, maar met Tscheu La Ling, Dennis Bergkamp en Wim Jonk bij de Arena.

Aan het lijntje gehouden
Voor het afwijzen van Ling als nieuwe technisch directeur kreeg Cruijff van bestuursvoorzitter Steven ten Have maanden niet meer dan de argumentatie 'geen goed gevoel'. Pas na lang aandringen van Cruijff volgde een gesprek met Ling, aldus De Telegraaf. Laatstgenoemde moest in een enkele officiële documenten afstand te doen van zijn belangen bij AS Trencin. Nadat hij 5000 euro aan advocaatkosten had gemaakt en wekenlang geen ontvangstbevestiging had gekregen van Ten Have, vertelde de voorzitter Cruijff dat hij 'het hoofdstuk Ling allang had gesloten'.

Van Duivenbode afgeserveerd
Cruijffs scepsis over de nieuwe machtshebbers groeide toen hij vroeg waarom de voetballers in de minderheid zijn in de nieuwe RvC en waarom Theo van Duivenbode niet is benaderd. De oud-verdediger zou als 65-plusser te oud zijn geweest. Volgens De Telegraaf zijn er echter buiten Cruijff om wel gesprekken gevoerd met Van Duivenbode, maar heeft deze - net als Ling - daarna niets meer gehoord.

Overmars
Ook kwam Cruijff ter ore dat de mededeling van Rob Been jr. in mei van dit jaar namens de benoemingscommissie dat Tscheu La Ling en Marc Overmars zouden hebben afgezien van het directeurschap, niet klopte. Het duo bleek toentertijd nog niet te zijn benaderd door Ajax.

Pijnlijke confrontatie
Tijdens de vergadering confronteerde Cruijff preses Ten Have en mede-commissaris Edgar Davids met bovengenoemde feiten en dat zij gezegd zouden hebben dat ook Bergkamp en Jonk het niet in Ling zouden zien zitten. Het duo heeft gezegd dat hier niets van waar is. Dit zou zo pijnlijk zijn geweest voor Davids dat hij van slag raakte. Even later verliet de oud-international boos de vergadering.
(Redactie)

Toen Ten Have werd aangesteld was ik daar erg negatief over omdat ik mensen in het bankwereldje ken en weet dat ze allen spijkerhard zijn en geheel gedreven worden door een enorme ambitie waardoor ze over lijken zullen gaan. Jammer genoeg blijkt nu dat Ten Have geen haar beter is dan zijn voorgangers en op een slimme manier de oud-voetballers buitenspel wil zetten. Volgens mij is het tijd dat deze RvC, die voor niets dan onrust heeft gezorgd, opstapt en dat er een RvC met onder andere Johan Cruijff, Theo van Duivenbode en Leo van Wijk komt. Hoe durft de rest van de RvC beter te denken te weten dan Cruijff wie de directeur voetbalzaken moet worden, alsof zei daar enig verstand van hebben. Cruijff is zelf technisch directeur geweest en moet op dit flak vrijspel krijgen van de rest van de RvC. Net zoals Cruijff zich niet zal bemoeien met het aanstellen van de zakelijk directeur aangezien hij daar zelf weer weinig verstand van heeft. Deze RvC kan duidelijk niet zo door gaan aangezien de belangrijkste persoon erin, Cruijff, de rest niet vertrouwd.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.091.702 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » De Raad van Commissarissen van Ajax
Ga
Zoeken: