Auteur
|
Bericht
|
Jeroen

Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 01:50
|
|
Qua rendement blaast Huntelaar iemand als Zlatan Ibrahimovic omver, zeker in zijn Ajax periode. Maar ik geloof dat iedereen ervan overtuigd is dat dit Ajax beter gedijt met een balvaste spits als Zlatan die uiterst sterk is in de combinatie. Ik kan dus prima leven met Suárez, al zijn z'n statistieken niet bijzonder veel beter dan die van Rosenberg, die overigens lang geen slechte techniek had en met veel inzet zich zelfs staande kon houden op Champions League niveau. Suárez' meerwaarde uit zich ook op andere manieren.
|
Ajacied

Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 17:55
|
|
Citaat: Qua rendement blaast Huntelaar iemand als Zlatan Ibrahimovic omver, zeker in zijn Ajax periode. Maar ik geloof dat iedereen ervan overtuigd is dat dit Ajax beter gedijt met een balvaste spits als Zlatan die uiterst sterk is in de combinatie. Ik kan dus prima leven met Suárez, al zijn z'n statistieken niet bijzonder veel beter dan die van Rosenberg, die overigens lang geen slechte techniek had en met veel inzet zich zelfs staande kon houden op Champions League niveau. Suárez' meerwaarde uit zich ook op andere manieren.
Zlatan stond er in de grote wedstrijden in alle opzichten qua goals, qua assist en qua balvastheid, actie etc. Zijn waarde in het CL avontuur in 2002/2003 was ongekend groot. Suarez daarentegen heeft nog weinig laten zien in de grote wedstrijden, sterker hij faalt vaker dan hij schittert. Feyenoord vorig week speelde hij zwak, vorig jaar zowel uit als thuis zwak en tegen PSV ook uit als thuis zwak en had hij geen meerwaarde. FC Twente thuis in de play-off was het dramatisch terwijl je het van iemand zoals hem toch wel mag verwachten dat hij juist het verschil maakt. Een vergelijking tussen Zlatan en Suarez in hun Ajaxtijd vind ik daarom niet echt goed.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 17:59
|
|
Tja, ze zeggen dat je tegen de kleine clubs kampioen word. Maar Suarez moet nog veel leren vind ik ook. Maar tegenlijkertijd was Zlatan de spits en Suarez is meer de buitenspeler. Ik vind het al knap dat hij zovaak als buitenspeler scoorde en zovaak assists leverde. Verder vind ik ook dat je met 2 assists toch genoeg laat zien IN Feyenoord, dat hoort namelijk genoeg te zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 18:12
|
|
Beetje off topic allemaal
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 18:17
|
|
Het spijt me/ons Gallina!
Laten we toch maar hopen dat Dario vanavond zijn debuut mag maken in Ajax en gaat vlammen. Zou goed voor Ajax zijn, voor de jongen zelf en voor het opvangen van Sulejmani. Ik heb namelijk erg veel vertrouwen in hem(vooral als spits), maar nu zal hij wellicht noodgedwongen naar rechtsbuiten/linksbuiten moeten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 18:24
|
|
Hij is wel goed, heb hem een paar keer gezien bij Banfield
Maar hij weet dat hij nu een beetje op de bank moet doorbrengen
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 19:01
|
|
Ik zou voorin gewoon met Suárez, Huntelaar en Sarpong beginnen. Cvita krijgt zijn kans wel in de punt. Wellicht zelfs vanavond als invaller.
|
Bob

Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 19:51
|
|
Opstelling Ajax: Maarten Stekelenburg, Bruno Silva, Gregory van der Wiel, Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Eyong Enoh, Siem de Jong, Jan Vertonghen, Luis Suarez,, Klaas Jan Huntelaar, Jeffrey Sarpong
Wisselspelers: Kenneth Vermeer, Rasmus Lindgren, Dario Cvitanich, Evander Sno, Vurnon Anita, Robbert Schilder, Leonardo
FC Utrecht: Michel Vorm; Tim Cornelisse, Mihai Nesu, Francis Dickoh, Gregoor van Dijk, Loïc Loval, Michael Silberbauer, Morten Skoubo, Simon Cziommer, Barry Maguire, Leroy George.
Wisselspelers: André Krul, Ali Boussaboun, Gregory Schaken, Hans Somers, Etienne Shew Atjon, Vito Wormgoor, Gevero Markiet.
Bron:Ajax.nl
goeie opstelling van ajax lijkt me
speelt utrecht nou met 3-5-3?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 19:54
|
|
Ik had er om gebeden , maar niet verwacht! Leuke en goede opstelling!
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 01:29
|
|
Citaat: Zlatan stond er in de grote wedstrijden in alle opzichten qua goals, qua assist en qua balvastheid, actie etc. Zijn waarde in het CL avontuur in 2002/2003 was ongekend groot. Suarez daarentegen heeft nog weinig laten zien in de grote wedstrijden, sterker hij faalt vaker dan hij schittert. Feyenoord vorig week speelde hij zwak, vorig jaar zowel uit als thuis zwak en tegen PSV ook uit als thuis zwak en had hij geen meerwaarde. FC Twente thuis in de play-off was het dramatisch terwijl je het van iemand zoals hem toch wel mag verwachten dat hij juist het verschil maakt. Een vergelijking tussen Zlatan en Suarez in hun Ajaxtijd vind ik daarom niet echt goed.
Vorig weekend gaf Suárez tegen Feyenoord twee assists. Verder speelde hij inderdaad niet geweldig, maar twee assists in zo'n wedstrijd is niet niets. Uit tegen Twente in de play-offs scoorde hij een doelpunt en had hij een penalty moeten krijgen. Helaas was het vorig seizoen zo dat Suárez vrijwel alles alleen moest doen.
Maar goed, wat vonden jullie vanavond van Cvitanich? Ik vond het een beetje lullig dat hij in die vijf minuutjes nog wat moest laten zien. Desalniettemin had hij nog een gevaarlijk schot na een goede loopactie en gaf hij later nog een aardig balletje op Suárez, die helaas niemand in de buurt had om de bal op terug te koppen.
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 01:32
|
|
Citaat: Maar goed, wat vonden jullie vanavond van Cvitanich? Ik vond het een beetje lullig dat hij in die vijf minuutjes nog wat moest laten zien. Desalniettemin had hij nog een gevaarlijk schot na een goede loopactie en gaf hij later nog een aardig balletje op Suárez, die helaas niemand in de buurt had om de bal op terug te koppen.
Inderdaad, het is moeilijk en oneerlijk om een oordeel over hem te geven. Toch heeft hij in 4 minuten meer laten zien dan alle 11 van Utrecht een hele wedstrijd deden, dus je zou het een semi-geslaagd debuut kunnen noemen.
|
AFCA82

Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 07:47
|
|
Ik had hem begin 2e helft laten invallen want Sarpong speelde bepaald geen lekkere wedstrijd. Kan me niet herinneren dat Sarpong een lekkere actie heeft gemaakt met een dreigende voorzet.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 21:17
|
|
Citaat: Ik had hem begin 2e helft laten invallen want Sarpong speelde bepaald geen lekkere wedstrijd. Kan me niet herinneren dat Sarpong een lekkere actie heeft gemaakt met een dreigende voorzet. Het was niet zijn debuut. Tegen Willem II verving hij Suarez al.. Het was wel zijn debuut in de Arena, maar je kunt hem niet beoordelen op die paar minuutjes die hij heeft meegedaan vind ik.
Huntelaar zal vast niet een heel seizoen niet geschorst/geblesseerd zijn.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 07:36
|
|
Heeft er bij het praatprogramma Voetbal International flink van langs gekregen door Rene van der Gijp. Maar Rene deed steeds onzinnig over Ajax praten, dus ik neem het met een korreltje zout.
|
AFCA82

Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 08:34
|
|
Die moet gewoon zijn ... houden. Laat die jongen maar eens een paar keer invallen en zich bewijzen in alle rust.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 08:40
|
|
Citaat: Heeft er bij het praatprogramma Voetbal International flink van langs gekregen door Rene van der Gijp. Maar Rene deed steeds onzinnig over Ajax praten, dus ik neem het met een korreltje zout.
Wat is er dan precies gezegd?
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 09:37
|
|
Dat hij er helemaal niks van kan en dat ie waarschijnlijk is gescout op een videobandje. Ik zag het nogal vluchtig.
|
Scio

|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 10:23
|
|
Kheb de aflevering nog eens nagekeken. Bovenstaande was inderdaad de strekking. Niet teveel woorden aan vuil maken. Tis maar Van der Grijp & Derksen
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 10:34
|
|
Citaat: Heeft er bij het praatprogramma Voetbal International flink van langs gekregen door Rene van der Gijp. Maar Rene deed steeds onzinnig over Ajax praten, dus ik neem het met een korreltje zout.
van der Gijp is een psv'er , ik vond ook dat die erg onzinnig over ajax praatte. Cvitanich komt er echt wel.
|
Scio

|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 10:49
|
|
van der Gijp is een psv'er , ik vond ook dat die erg onzinnig over ajax praatte. Cvitanich komt er echt wel.
Is het geen feyenoorder? Dat dacht ik immers altijd
|
michiel23

|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 10:51
|
|
Is het geen feyenoorder? Dat dacht ik immers altijd 
volgens mij een psv'er , maar goed, hij was ajax behoorlijk aan het afzeiken.
|
michiel23

|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 10:53
|
|
heb het ff opgezocht hij is psv'er geweest.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 12:44
|
|
Van der Gijp is inderdaad een PSV'er. Hij had het over de verkeerde aankopen die Ajax had gedaan. Met Sno, net een roltrap, het beweegt, maar gaat niet vooruit. Oleguer, een goede gozer voor in de kleedkamer, volgens Rijkaard. Maar daar heb je niks aan. En Cvitanich, die hadden Witschge en van 't Schip één keertje zien spelen en toen maar gelijk voor 9 miljoen aangetrokken.
Voor zover van der Gijp over de aankopen van Ajax, volgens mij. Voor het grootste gedeelte ben ik het wel met hem eens en meer van jullie hier.
Over Cvitanich kan hij denk ik niet echt oordelen, maar als je hem tot nu toe alleen maar hebt zien invallen, heeft hij natuurlijk wel een beetje gelijk. Een spits wordt afgerekend op zijn goals. Maar die heeft hij nog niet gescoord. Ik vind alleen wel dat Cvitanich een goede aankoop is geweest, heeft nog geen echte kans gehad in de spits, dus daar is niet over te oordelen en hij bezit over veel kopkracht en opportunisme. Dat is wel wat we kunnen gebruiken.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 12:58
|
|
Van der Gijp kraamt in dit geval dikke onzin uit. Ajax heeft circa 6,5 miljoen voor Cvitanich betaald (een bedrag dat Ajax bekend moest maken vanwege de beurs) en is zeker twee keer naar Argentinië geweest om hem te bekijken.
Verder viel Van der Gijp me nog honderd procent mee. Ik had echt een vreselijk lolbroekenfestijn verwacht. Tot nu toe is het beter dan onder Van Hanegem. Hopelijk vervalt hij niet weer in z'n oude gewoontes.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 19:29
|
|
Waarschijnlijk zal Cvitanich volgend jaar samen met Bodul, als Bodul zo doorgaat, strijden om de spits postie. Denken jullie dat Cvitanich het Ajax spelletje door kan krijgen? Want je moet natuurlijk vrij compleet zijn om dat te kunnen, nadeel voor Cvitanich is dat hij geen Nederlandse opleiding heeft genoten. Aangezien een spits in Argentine anders speelt dan in Ajax zal dat flink wennen worden. Wat ik tot nu toe wel zie bij hem dat hij geen tactisch wonder is, weinig creativiteit. Daarom zou ik met een hele creatieve, technische middenvelder spelen, Aisatti bijvoorbeeld. En aangezien Aisatti verdedigend slecht is en Cvitanich verdedigend vrij goed lijkt dat me een redelijk koppel.
|