Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Dario Cvitanich
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Dario Cvitanich
Maker: PushkinBekeken: 64273
Status: InactiefBerichten: 1102
+ Nieuw bericht <<<   <   23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28  |  29  |  30  |  31   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:52
Mooie goal tegen Atlético! :mrgreen:
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 12:52
Nou, dat goed getimede stapje terug was inderdaad erg listig. Goede goal.
De Dominee

Forum berichten: 283
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 13:13
Zeker, typisch een spitsengoal.

Dat verontrust mij dus als Ajax 4-4-2 gaat spelen. Een fitte Sulejmani is beter dan Cvitanich, maar spelen met Sulejmani en Suarez voorin betekent dat we geen echte spits hebben.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 15:56
Ajax zal met meer spitsen spelen dan alleen maar Suarez en Sulejmani. Je hebt meestal toch geblesseerden en schorsingen. Cvitanich zal daarom wel zijn minuten gaan maken alleen moet die zich verbeteren op het voetbalgebied.
RosarioCentral

Forum berichten: 454
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 16:11
Citaat:
Zeker, typisch een spitsengoal.

Dat verontrust mij dus als Ajax 4-4-2 gaat spelen. Een fitte Sulejmani is beter dan Cvitanich, maar spelen met Sulejmani en Suarez voorin betekent dat we geen echte spits hebben.

Waarom zou je dat verontrusten? Cvitanich is een ander soort speler dan Sulejmani, een spits die doelpunten maakt, maar ook anderen laat scoren. Wat is er mis met een spitsengoal? Volgens mij kun je niet zo eenvoudig stellen dat Sulejmani beter is dan Cvitanich. Je zou dan moeten uitleggen op welk gebied. Op technisch gebied kan ik daar nog inkomen. Toch heeft Sulejmani bij Ajax nog niets laten zien en heeft hij ook nog eens een slechte instelling. Dat soort jongens zie ik liever niet in het veld. Ajax heeft op dit moment mensen nodig die nog hart hebben voor de club of in elk geval niet tegen hun verlies kunnen en hun benen uit hun lijf lopen.
guy_ajax

Geplaatst: Ma 27 jul 2009 18:50
Gewoon 4-3-3, dat is het beste.. Alles is het beste bezet, je benut je aanvallers optimaal aangezien dat onze beste linie is. Met druk zetten is het ook het makkelijkst.
Dijk

Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:01
Citaat:
Gewoon 4-3-3, dat is het beste.. Alles is het beste bezet, je benut je aanvallers optimaal aangezien dat onze beste linie is. Met druk zetten is het ook het makkelijkst.
Waarom is 4-3-3 het beste. Ajax heeft geen spelers om het klassieke 4-3-3 systeem te voetballen en eerder spelers voor het 4-4-2 systeem. Dat je meer druk kan zetten in het 4-3-3 is natuurlijk grote onzin. Het gaat er alleen hoe je druk zet naar je tegenstander en op welk moment je dat doet, dat kan zowel in het 4-4-2 systeem als in het 4-3-3 systeem.
guy_ajax

Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:26
Probeer Suárez, Sulejmani en Cvitanich maar eens in een 11tal te proppen in 4-4-2 met een ruit. Lukt niet, en ik vind dat die spelers zeker moeten spelen aangezien zij iets toevoeegen.
Ajax heeft prima spelers voor 4-3-3, alleen Emanuelson kan alleen 4-4-2 spelen, maar van mij hoef je hem niet op te stellen hoor.
Suárez kan wel liever 4-4-2 spelen omdat hij dan minder hoeft te verdedigen dan als rechtsbuiten. Nou, ik sta ook rechtsbuiten en dat verdedigen valt wel mee hoor. Hij heeft het ook geweldig gedaan afgelopen seizoen! Cvitanich kan als spits spelen, Sulejmani als linksbuiten, Aisatti als 10 net als De Jong. Voor de rechts en linkshalfs maakt het niks uit wat je speelt, behalve voor Emanuelson. De verdedigers maakt het al helemaal niks uit. Ik denk zelfs dat 4-3-3 fijner is dan.
Dijk

Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:34
Citaat:
Probeer Suárez, Sulejmani en Cvitanich maar eens in een 11tal te proppen in 4-4-2 met een ruit. Lukt niet, en ik vind dat die spelers zeker moeten spelen aangezien zij iets toevoeegen.
Ajax heeft prima spelers voor 4-3-3,
Laten we het verdedigen dan maar weer aan het middenveld en de verdediging over want die voorhoede voert niks uit als het op verdedigen aankomt.

Citaat:
Nou, ik sta ook rechtsbuiten en dat verdedigen valt wel mee hoor.
Dit meen je toch niet. Het profvoetbal vergelijken met het amateurvoetbal.

Citaat:
De verdedigers maakt het al helemaal niks uit. Ik denk zelfs dat 4-3-3 fijner is dan.
Dat hebben we vorig jaar gezien, dat het niks uit maakt voor de verdediging. In een 4-4-2 heb je wat meer afspeel mogelijkheden dan in een 4-3-3 systeem waar je toch meer in een vast patroon staat.
guy_ajax

Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:40
Citaat:
Laten we het verdedigen dan maar weer aan het middenveld en de verdediging over want die voorhoede voert niks uit als het op verdedigen aankomt.

Citaat:

Citaat:
De verdedigers maakt het al helemaal niks uit. Ik denk zelfs dat 4-3-3 fijner is dan.
Dat hebben we vorig jaar gezien, dat het niks uit maakt voor de verdediging. In een 4-4-2 heb je wat meer afspeel mogelijkheden dan in een 4-3-3 systeem waar je toch meer in een vast patroon staat.
Als buitenspeler moet je wel verdedigen, maar dat valt wel mee hoor, zoveel is het niet. Die backs komen echt niet zoveel op hoor. En als Suárez er blijft staan blijft er zowiezo iemand anders bij hem.
Je hebt wel meer afspeel mogelijkheden, maar als de middenvelder de bal krijgt is het moeilijker. Bij 4-3-3 is de veldbezetting overal het beste.
Dijk

Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:43
Citaat:

Citaat:

Citaat:
Als buitenspeler moet je wel verdedigen, maar dat valt wel mee hoor, zoveel is het niet. Die backs komen echt niet zoveel op hoor. En als Suárez er blijft staan blijft er sowieso iemand anders bij hem.
Je hebt wel meer afspeel mogelijkheden, maar als de middenvelder de bal krijgt is het moeilijker. Bij 4-3-3 is de veldbezetting overal het beste.Waarom is de veldbezetting overal het beste in een 4-3-3 systeem?
guy_ajax

Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:47
Citaat:
Waarom is de veldbezetting overal het beste in een 4-3-3 systeem?

Met 4-4-2 is het middenveld te druk en er kan zo ook geen verdediger inschuiven of het wordt nog drukker. Je hebt ook slechts 2 mensen in de aanval. Dus maar 1 iemand voor de goal als de andere aanvaller de bal heeft. Aangezien je vaak met een echte spits speelt, bijv een Huntelaar, is het veel te voorspelbaar. Huntelaar geeft geen voorzet of maakt geen actie. Als Huntelaar er niet is of als er 2 verdedigers bijstaan (jah, dat kan omdat er maar 2 aanvallers zijn en 4 verdedigers) kan die andere aanvaller niks doen.

Bij 4-3-3 heb je overal 3 hoekjes. De spits hoeft alleen maar af te werken en te kaatsen. Hij kan ook ''uit de spits'' spelen zodat de 10 erin kan. De aanval is ook veel onvorspelbaarder aangezien de buitenspelers op de spits kunnen spelen, de spits kan zelf gaan, in 1x schieten, terug kaatsen zowel buienom als binnendoor of terug leggen. Op het middenveld heb je ook voldoende ruimte en kan je snel spelen zonder dat er iemand in de weg staat. Er kan ook een CV mee opkomen doordat er ''ruimte'' en ''driehoekjes'' zijn.

Je hebt veel meer mogelijkheden zo.
Dijk

Geplaatst: Di 28 jul 2009 21:46
Citaat:
Met 4-4-2 is het middenveld te druk en er kan zo ook geen verdediger inschuiven of het wordt nog drukker. Je hebt ook slechts 2 mensen in de aanval.
Volgens mijn kan er vanuit een middenveld altijd spelers bij sluiten bij aanval. Tevens zijn lopende mensen moeilijker te verdedigen en je krijgt meer creativiteit in je team.

Citaat:
Dus maar 1 iemand voor de goal als de andere aanvaller de bal heeft. Aangezien je vaak met een echte spits speelt, bijv een Huntelaar, is het veel te voorspelbaar. Huntelaar geeft geen voorzet of maakt geen actie. Als Huntelaar er niet is of als er 2 verdedigers bijstaan (jah, dat kan omdat er maar 2 aanvallers zijn en 4 verdedigers) kan die andere aanvaller niks doen.
Waarom jij er nou bij haalt vind ik vrij apart omdat die ergens anders onder contract staat. Ajax heeft beweeglijke aanvalllers en geen type Huntelaar. Suarez en Sulejmani willen een soort vrijheid en willen niet aan een lijn vast geplakt staan.

Citaat:
Bij 4-3-3 heb je overal 3 hoekjes. De spits hoeft alleen maar af te werken en te kaatsen.

Ajax heeft geen afwerker en ook geen spits die een ster is in het kaatsen. Dat word dan al moeilijk om daar je systeem om heen te bouwen

Citaat:
Hij kan ook ''uit de spits'' spelen zodat de 10 erin kan. De aanval is ook veel onvorspelbaarder aangezien de buitenspelers op de spits kunnen spelen, de spits kan zelf gaan, in 1x schieten, terug kaatsen zowel buienom als binnendoor of terug leggen.

In een 4-4-2 systeem heb je ook verschillende opties. Je kan bijvoorbeeld met je buitenste middenvelders aansluiten op het middenveld of je kan dat het centrale middenvelder aansluit bij de aanval. Het ligt er et aan wat de kwaliteiten zijn van je middenvelders.

Citaat:
Op het middenveld heb je ook voldoende ruimte en kan je snel spelen zonder dat er iemand in de weg staat.

Als je goed op elkaar bent ingespeeld dan loopt niemand in je weg.

Citaat:
Er kan ook een CV mee opkomen doordat er ''ruimte'' en ''driehoekjes'' zijn.
Als een middenvelder doorschuift naar de aanval kan makkelijk een centrale verdediger aansluiten bij het middenveld. Het is maar de vraag hoe je wil spelen want je kan ook de backs door laten schuiven

Citaat:

Net zoals in het 4-4-2 systeem.

Ik kijk eerst naar de spelers en daar maak je een systeem om heen.
MrGuide

Forum berichten: 479
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 08:19
Vind Cvitanich te kort komen als '4-3-3-spits', daar heeft hij de kwaliteiten niet voor. Zwerft te veel rond, en is (ondanks dat ie redelijk kan koppen) gewoon te klein.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 09:08
Citaat:
Waarom is de veldbezetting overal het beste in een 4-3-3 systeem?

Met 4-4-2 is het middenveld te druk en er kan zo ook geen verdediger inschuiven of het wordt nog drukker. Je hebt ook slechts 2 mensen in de aanval. Dus maar 1 iemand voor de goal als de andere aanvaller de bal heeft. Aangezien je vaak met een echte spits speelt, bijv een Huntelaar, is het veel te voorspelbaar. Huntelaar geeft geen voorzet of maakt geen actie. Als Huntelaar er niet is of als er 2 verdedigers bijstaan (jah, dat kan omdat er maar 2 aanvallers zijn en 4 verdedigers) kan die andere aanvaller niks doen.

Bij 4-3-3 heb je overal 3 hoekjes. De spits hoeft alleen maar af te werken en te kaatsen. Hij kan ook ''uit de spits'' spelen zodat de 10 erin kan. De aanval is ook veel onvorspelbaarder aangezien de buitenspelers op de spits kunnen spelen, de spits kan zelf gaan, in 1x schieten, terug kaatsen zowel buienom als binnendoor of terug leggen. Op het middenveld heb je ook voldoende ruimte en kan je snel spelen zonder dat er iemand in de weg staat. Er kan ook een CV mee opkomen doordat er ''ruimte'' en ''driehoekjes'' zijn.

Wat een onzin: 3-4-3, 4-4-2, 4-3-3 het zijn maar cijfertjes. Alles valt en staat (kwaliteit even buiten beschouwing gelaten) met goede afspraken, een uitgebalanceerd team, teamgeest en veldbezetting. En dat er iemand in de weg staat op het middenveld? Als we er even voor het gemak van uitgaan dat elke prof geen tactsich onbenul hoort te zijn, we hebben het niet over pupillen kluitjesvoetbal.......
guy_ajax

Geplaatst: Wo 29 jul 2009 09:13
Tuurlijk maakt het wel een verschil, met of zonder buitenspelers is er al een.
Peter79

Geplaatst: Wo 29 jul 2009 09:59
Citaat:

Zucht, heb geen tijd om dr diep op in te gaan. Maar vraagje mister 4-3-3: hoelang geleden speelde Ajax volgens jou voor het laatst met 2 echte buitenspelers dan?
RosarioCentral

Geplaatst: Wo 29 jul 2009 10:47
Citaat:

Zucht, heb geen tijd om dr diep op in te gaan. Maar vraagje mister 4-3-3: hoelang geleden speelde Ajax volgens jou voor het laatst met 2 echte buitenspelers dan?
Dat is een goede vraag! De tweede vraag is: hoeveel doelpunten kwamen direct voort uit een actie van een buitenspeler die de achterlijn haalt en voorzet?

Als Ajax blijft vasthouden aan dat zogenaamd heilige 4-3-3 wordt het nooit meer wat. Het feit dat er in systemen wordt gedacht is al een denkfout. Het gaat om de spelers en ik denk dat men in het buitenland zo langzamerhand wel heeft aangetoond dat je ook met andere systemen aantrekkelijk voetbal kan spelen. In plaats het rondzwerven van Cvitanich een negatief punt te noemen, is het juist een kracht (of kan het dit zijn). Wie is een echte 4-3-3 spits dan? Daar hoor ik ook nog wel verschillende verhalen over. In het Ajax-systeem was ooit juist de 10 belangrijk, oftewel de aanvoer naar de aanval. Daar ligt mijns inziens de zwakte van Ajax. Huntelaar speelde zo ook te vaak op eigen helft om uberhaupt te bal maar te krijgen.
guy_ajax

Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:03
Je hoeft toch niet persé echte buitenspelers daar hebben staan? Suárez doet het daar ook geweldig, geeft assists, scoort en is gevaarlijk.
Barcelona speelde geweldig vorig jaar, Messi en Henry zijn ook geen buitenspelers. Of wel?
RosarioCentral

Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:22
Citaat:
Je hoeft toch niet persé echte buitenspelers daar hebben staan? Suárez doet het daar ook geweldig, geeft assists, scoort en is gevaarlijk.
Barcelona speelde geweldig vorig jaar, Messi en Henry zijn ook geen buitenspelers. Of wel?

Op wie is dat een reactie? Dat is in elk geval mijn stelling niet. Als men bij Ajax over het 4-3-3 systeem spreekt, gaat het in 99% van de gevallen over het systeem met buitenspelers die bijna nooit hun positie verlaten. Ik ben voor een Barcelona-achtig systeem waarin spelers juist veel vrijheid hebben. Natuurlijk hebben we het daar over top-spelers en moeten we het bij Ajax met een klasse lager doen. Het principe blijft hetzelfde. Ik denk dat Peter wil zeggen dat het niet om het systeem gaat, maar om de spelers die je hebt en die eventueel beschikbaar zijn. Ajax wil (ik dat wil ik ook) aanvallend en attractief voetbal spelen, maar dit voetbal hangt niet af van een 4-3-3 systeem.
guy_ajax

Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:33
Citaat:

Op wie is dat een reactie? Dat is in elk geval mijn stelling niet. Als men bij Ajax over het 4-3-3 systeem spreekt, gaat het in 99% van de gevallen over het systeem met buitenspelers die bijna nooit hun positie verlaten. Ik ben voor een Barcelona-achtig systeem waarin spelers juist veel vrijheid hebben. Natuurlijk hebben we het daar over top-spelers en moeten we het bij Ajax met een klasse lager doen. Het principe blijft hetzelfde. Ik denk dat Peter wil zeggen dat het niet om het systeem gaat, maar om de spelers die je hebt en die eventueel beschikbaar zijn. Ajax wil (ik dat wil ik ook) aanvallend en attractief voetbal spelen, maar dit voetbal hangt niet af van een 4-3-3 systeem.
Ben ik het met je eens!
Mijn reactie was op Peter79.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 11:56
Citaat:

Dat is een goede vraag! De tweede vraag is: hoeveel doelpunten kwamen direct voort uit een actie van een buitenspeler die de achterlijn haalt en voorzet?

Als Ajax blijft vasthouden aan dat zogenaamd heilige 4-3-3 wordt het nooit meer wat. Het feit dat er in systemen wordt gedacht is al een denkfout. Het gaat om de spelers en ik denk dat men in het buitenland zo langzamerhand wel heeft aangetoond dat je ook met andere systemen aantrekkelijk voetbal kan spelen. In plaats het rondzwerven van Cvitanich een negatief punt te noemen, is het juist een kracht (of kan het dit zijn). Wie is een echte 4-3-3 spits dan? Daar hoor ik ook nog wel verschillende verhalen over. In het Ajax-systeem was ooit juist de 10 belangrijk, oftewel de aanvoer naar de aanval. Daar ligt mijns inziens de zwakte van Ajax. Huntelaar speelde zo ook te vaak op eigen helft om uberhaupt te bal maar te krijgen.

Sowieso moet Ajax stoppen met het per se willen nabouwen van Ajax ' 95. Wielaert die de nieuwe Blind moet worden, Maduro die de nieuwe Rijkaard moet worden, Sulejmani die de nieuwe Overmars moet worden, zo werkt het niet. Zelfs de man die dat elftal bouwde is bij z'n vorige club van 4-3-3 afgestapt omdat hij gewoon heel ander materiaal had. Haal nu maar waar je kan goede spelers die op elkaar aansluiten en bouw daar een elftal mee. Of het nou in 4-3-3 met de punt naar achteren, 4-3-3 met de punt naar voren, 4-4-1-1, flat 4-4-2, 4-4-2 met een ruit of 4-2-3-1 is, het gaat om het neerzetten van een mooi, winnend elftal.
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:15
Citaat:

Sowieso moet Ajax stoppen met het per se willen nabouwen van Ajax ' 95. Wielaert die de nieuwe Blind moet worden, Maduro die de nieuwe Rijkaard moet worden, Sulejmani die de nieuwe Overmars moet worden, zo werkt het niet. Zelfs de man die dat elftal bouwde is bij z'n vorige club van 4-3-3 afgestapt omdat hij gewoon heel ander materiaal had. Haal nu maar waar je kan goede spelers die op elkaar aansluiten en bouw daar een elftal mee. Of het nou in 4-3-3 met de punt naar achteren, 4-3-3 met de punt naar voren, 4-4-1-1, flat 4-4-2, 4-4-2 met een ruit of 4-2-3-1 is, het gaat om het neerzetten van een mooi, winnend elftal.

Ben ik met je eens. Sowieso is het al bijna onmogelijk om het team van 95 na te bootsen, omdat er nauwelijks een speler vindbaar is die zo goed de nummer tien positie kan invullen - in offensief en defensief opzicht - als Jari Litmanen deed.
MrGuide

Forum berichten: 479
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 14:33
Op dit moment heeft het geen zin om via de vleugels te spelen omdat we geen 4-3-3-spits hebben. Een buitenspeler haalt de achterlijn, geeft de bal hoog voor en....de verdediger die 2 koppen groter is kopt alles weg. Alle voorzetten van de zijkant zijn bijna altijd kansloos (kan me tijdens dit AT alleen die kans van Emu herinneren na t terugkoppen van Rommedahl). Daarnaast hebben we dan van die kansloze verdedigers die ballen vanaf 30 meter voor de achterlijn al in gaan brengen. Een spits die en lang/kopsterk is en technisch begaafd is niet te halen voor Ajax. Maak een keuze, en pas daar je speelstyle op aan. Op dit moment ontbreekt het aan een spits die 4-3-3 kan spelen. Ik zie op dit moment dan ook liever Suarez en Sulejmani met zn tweeën in de spits, met Aisatti daarachter. Dan laat je aan de zijkanten de ruimte vrij voor 1 vd 2 spitsen of een opkomende middenvelder/back.
Peter79

Geplaatst: Wo 29 jul 2009 15:36
Citaat:

Precies mijn punt richting Guy, naast het feit dat 4-3-3, 4-4-2 maar kille cijfers zijn. Het gaat om de invulling.
+ Nieuw bericht <<<   <   23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28  |  29  |  30  |  31   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.629.415 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Dario Cvitanich
Ga
Zoeken: