Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Groep A
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Groep A
Maker: Eto'oBekeken: 1200
Status: InactiefBerichten: 7
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 00:00
[color=blue">Tsjechië[/color">
[color=green">Portugal[/color">
[color=red">Zwitserland[/color">
[color=darkred">Turkije[/color">

Ik weet dat de Tsjechen Rosický moeten missen en Nedved niet hebben weten over te halen om hem te vervangen. Wat verwachten jullie verder van deze groep? Zoals gezegd vind ik Tsjechië nogal over the hill, maar Zwitserland en Turkije hebben toch wel goede ploegen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 26 mei 2008 13:10
Ik gok op Tsjechie en Portugal. Waarbij ik verwacht dat de individuele klasse van Portugal snel de doorslag zal geven. Verder zie ik wel kansen voor Zwitserland om hier en daar te stunten tegen bv. een Turkije, maar beiden zullen zich niet kwalificeren.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 12:58
Citaat:
Turkse bondscoach kiest maar een 'Duitse' speler
28/05/2008 13:39

Fatim Terim, bondscoach van Turkije, heeft in zijn EK-selectie maar een speler die actief is in de Bundesliga opgenomen.

Terim stelde woensdag drie spelers teleur: Yildiriv Bastürk (VfB Stuttgart), Halil Altintop (foto, Schalke 04) en Ibrahim Kas (Besiktas). Hamit Altintop (Bayern München), de tweelingbroer van Halil, is nu de enige 'Duitse' speler in de Turkse selectie.

Hakan Sükür, jarenlang het boegbeeld van de Turken, werd ook niet geselecteerd. Dat is geen verrassing, want hij behoorde al niet tot de voorselectie. Wel opvallend is de afwezigheid van Fatih Tekke, die onlangs nog met zijn club Zenit Sint-Petersburg de UEFA Cup-finale won.

Turkije vormt tijdens Euro 2008 samen met Tsjechië, Portugal en Zwitserland groep A.


EK-selectie Turkije
Doel:
Tolga Zengin (Trabzonspor)
Volkan Demirel (Fenerbahçe)
Rüstü Recber (Besiktas)

Verdediging:
Hamit Altintop (Bayern München, Dui)
Emre Asik (Ankaraspor)
Servet Cetin (Galatasaray)
Gökhan Zan (Besiktas)
Emre Güngör (Galatasaray)
Hakan Kadir Balta (Galatasaray)
Ugur Boral (Fenerbahçe)
Sabri Sarioglu (Galatasaray)

Middenveld:
Mehmet Topal (Galatasaray)
Ayhan Akman (Galatasaray)
Mehmet Aurélio (Fenerbahçe)
Emre Belözoglu (Newcastle United, Eng)
Tümer Metin (Larissa, Gri)
Arda Turan (Galatasaray)
Tuncay Sanli (Middlesbrough, Eng)

Aanval:
Gökdeniz Karadeniz (Rubin Kazan (Rus)
Mevlüt Erding (FC Sochaux, Fra)
Nihat Kahveci (Villarreal, Spa)
Kazim-Kazim (Fenerbahçe)
Semih Sentürk (Fenerbahçe)



Citaat:
Barnetta op tijd hersteld, Vonlanthen ook naar EK
28/05/2008 13:33

Mario Eggimann en Thomas Häberli hebben pech, voor dit tweetal geen EK in eigen land. De Zwitserse bondscoach Jakob Kuhn schrapte hun namen als laatste.

Häberli was tijdens de voorbereiding opgeroepen. De 34-jarige spits van Young Boys nam de plaats in van Blaise N'Kufo, die zich door een blessure had moeten afmelden. Häberli heeft tot nu toe één interland gespeeld.

Eggimann was de afgelopen competitie aanvoerder van het verrassend presterende Karlsruher SC, maar namens Zwitserland was hij al maanden niet in actie gekomen. Voor het laatst kwam de vijfvoudig international in september 2007 tegen Chili.

Bondscoach Kuhn kan wel beschikken over Tranquillo Barnetta, die tijdens de voorbereiding een flinke enkelblessure had opgelopen. Waarschijnlijk is de middenvelder van Bayer Leverkusen op tijd hersteld voor de eindronde aanvangt. Ex-PSV'er Johan Vonlanthen maakt eveneens deel uit van de 23-koppige selectie.


EK-selectie Zwitserland
Doel:
Eldin Jakupovic (Grasshoppers)
Diego Benaglio (VfL Wolfsburg)
Pascal Zuberbühler (Neuchâtel Xamax)

Verdediging:
Philipp Degen (Borussia Dortmund)
Johan Djourou (Arsenal)
Stéphane Grichting (AJ Auxerre)
Stephan Lichtsteiner (Lille)
Ludovic Magnin (VfB Stuttgart)
Patrick Müller (Olympique Lyon)
Philippe Senderos (Arsenal)
Christoph Spycher (Eintracht Frankfurt)

Middenveld:
Tranquillo Barnetta (Bayer Leverkusen)
Valon Behrami (Lazio)
Ricardo Cabanas (Grasshoppers)
Daniel Gygax (FC Metz)
Benjamin Huggel (FC Basel)
Gökhan Inler (Udinese)
Gelson Fernandes (Manchester City)
Johan Vonlanthen (Red Bull Salzburg)
Hakan Yakin (Young Boys)

Aanval:
Eren Derdiyok (FC Basel)
Alexander Frei (Borussia Dortmund)
Marco Streller (FC Basel)


VI.nl

Ben wel benieuwd naar die Derdiyok. Gezien de concurrentie moet hij een basisplaats kunnen veroveren.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 14:16
Sterker nog, ik zie Turkije ver komen. Dus Portugal en Turkije gaan door gok ik.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 14:47
Is Bosingwa de laatste tijd trouwens basisspeler bij Portugal?
Marnix


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Zo 8 jun 2008 14:43
De Tsjechen zonder Rosický/Nedved is wel echt een aderlating, ze missen wel veel creativiteit nu..
Giovinco


Geregistreerd: 31-05-2008
Forum berichten: 55
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 00:01
Zwitserland uitgeschakeld. Toch vond ik vandaag Inler een geweldige wedstrijd spelen. Ook Derdiyok toont veel potentieel en staat in de belangstelling van Palermo.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 jun 2008 02:55
Voor de sfeer aan het thuisfront is het natuurlijk jammer dat Zwitserland (en straks ook Oostenrijk) is uitgeschakeld. Het brengt altijd iets moois teweeg wanneer het organiserende land in ieder geval de tweede ronde haalt. Ik vond de Zwitsers verder niet indrukwekkend, maar in beide wedstrijden was men vrij ongelukkig. Ik vond net als Giovinco ook Inler uitstekend spelen. Daar gaat Udinese nog plezier aan beleven.

Nu kijk ik vooral uit naar Tsjechië - Turkije. Beide ploegen staan in alle opzichten gelijk. Mocht die wedstrijd gelijk eindigen, dan valt de beslissing zelfs op basis van de ranglijst van de FIFA.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.002.025 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Groep A
Ga
Zoeken: