Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » 22 juni 20.45 Rusland - Spanje (Halve finale)
Ga
Zoeken:

Onderwerp: 22 juni 20.45 Rusland - Spanje (Halve finale)
Maker: JeroenBekeken: 1915
Status: InactiefBerichten: 20
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Jeroen


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 jun 2008 13:42
De wedstrijd waar Nederland had kunnen staan, maar in de vorige ronde dikverdiend uitgeschakeld werd door de Russen van Guus Hiddink. Hiddink zit nu in de fase dat het frivole spel van zijn team doorgaans op een koele manier wordt afgestraft. Dat gebeurde in 2002 door de Duitsers en in 2006 verloor hij met Australië op schlemielige wijze van Italië. Rusland krijgt nu ook te maken met het wispelturige fenomeen van het naar voren geschoven worden als favoriet, door bookmakers en pers. Al zal in de finale Duitsland huizenhoog favoriet zijn waarschijnlijk...

Spanje draait een keurig toernooi waarin het eindelijk allemaal samen lijkt te vallen. De ploeg herbergt nauwelijks zwakke plekken en wat mij betreft is het middenveld van Europese topklasse. De vooraf zo bewierrookte Torres heeft het echter nog niet waargemaakt dit toernooi. Alle ogen gaan vanavond naar alle waarschijnlijkheid uit naar het duo Arshavin-Pavluychenko, waarbij die laatste gevolgd schijnt te worden door Ajax. Ons clubje zal echter op typische wijze naast het net vissen gezien het feit dat ze in half Europa de ogen niet in het achterhoofd hebben en de opmerkelijke progressie niet ongemerkt kan zijn geweest.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 jun 2008 23:14
Geweldige wedstrijd weer van Spanje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na de geforceerde wissel van Villa voor Fabregas dacht dat Spanje moeilijk de openingsgoal zou vinden, omdat Villa toch veel meer gemaakt is voor deze Spaanse ploeg dan Torres. Torres is een instinctieve voetballer. Ontzettend doelgericht in z'n loopacties en vooracties en een jongen die uit alle hoeken en standen vaak zo snel mogelijk op goal wil afronden. Villa heeft een stuk meer overzicht, is balvaster, meer teamspeler en toch ook wat slimmer aan de bal.

Ik hoor veel mensen in mijn omgeving zeggen dat er voor Nederland blijkbaar veel meer viel te halen tegen Rusland, maar in mijn ogen valt dat wel mee. We hebben nogal andere spelers dan Spanje. Ramos kan naast Zhirkov opvangen bijv. ook in aanvallend opzicht druk op hem zetten. Tegenover Boulahrouz wist Zhirkov precies wat hij kon doen en laten.

Een geweldige controlerende middenvelder als Senna had ook geholpen. Daarnaast haalde Rusland de opbouw van achteruit er goed uit en hadden we met Engelaar en De Jong niet bepaald jongens die makkelijk inzakken en dat over kunnen nemen. Xavi kan dat wel. Goede zet ook trouwens om Iniesta en Silva van flank te wisselen.

En last but not least heeft Spanje met Villa en Torres wel constant dreiging in de diepte, waar Nederland met het wegvallen van Robben juist in dat opzicht flink inleverde.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 jun 2008 23:17
Slechte beurt van Guus. Klopte geen zak van zijn tactiek.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 21:12
Bij Nederland was het omgekeerde aspect aan de gang. Iedereen werd wanhopig en het probleem werd niet opgevangen. Spanje deed dat daadkrachtig en blufte dus af. Als je Puyol en Marchena al gelijk het ziet opvangen: Pavluchenko en Arshavin werd gelijk duidelijk gemaakt wie de baas was.. Als je dan ook het mentale aspect bij de ploegen bekijkt: Rusland werd moedeloos en Spanje alleen maar meer zekerder. Spanje toonde dus direct veel meer klasse dan Nederland.

Van Basten had gewoon de hele tijd naar mij moeten luisteren, dan konden we nu met een opgeheven hoofd terugkijken. Ooijer-Mathijsen zijn allerminst sterkhouders, Boulahrouz zonder directe tegenstander betekent een nutteloze speler(terwijl hij in de mandekking van grootse waarde kan zijn), etc., etc..
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 21:19
Mathijsen is ook iets teveel Bundesliga-verdediger. Hij kan moeilijk ver van de goal af verdedigen. Tegen Rusland zag je daardoor dat hij op een meter of 30 van de goal bang was dat hij Pavlyuchenko kwijt zou raken. Daardoor ging hij op een afstand van zo'n drie meter staan dekken en kon Pavlyuchenko altijd snel kaatsen en bleven de Russen in hun spel.

Wza, als Van Basten naar jou had geluisterd hadden we het het hele toernooi met Heitinga achterin moeten doen. Heb je gezien hoe zeldzaam slecht Heitinga weer speelde tegen Rusland?
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 21:48
Citaat:
Mathijsen is ook iets teveel Bundesliga-verdediger. Hij kan moeilijk ver van de goal af verdedigen. Tegen Rusland zag je daardoor dat hij op een meter of 30 van de goal bang was dat hij Pavlyuchenko kwijt zou raken. Daardoor ging hij op een afstand van zo'n drie meter staan dekken en kon Pavlyuchenko altijd snel kaatsen en bleven de Russen in hun spel.

Wza, als Van Basten naar jou had geluisterd hadden we het het hele toernooi met Heitinga achterin moeten doen. Heb je gezien hoe zeldzaam slecht Heitinga weer speelde tegen Rusland?


Met Mathijsen en Ooijer heb je geen aanpakkers, maar afwachters die loeren op een moment om ertussen te komen. Bovendien zijn ze qua vermogen totaal niet instaat om hoe dan ook op de been te blijven. Hoe kan je die nou tegenover de sluwe, lepe vossen als Pavlyuchenko en Arshavin zetten?

Heitinga speelde tegen Rusland helemaal niet slecht. Hij wist niet hoe hij zich moest instellen bij een situatie dat de bal wordt voorgegeven(pijnlijk blootgelegd bij de 0-1). Verder gingen flank aanvallen eerst heel vaak via de rechterkant(NL-perspectief), maar hoe verder de wedstrijd vorderde zagen de Russen veel minder kans via die kans. Heitinga troefde geregeld een tegenstander af daar hoor.. En dat rechtsback niet zijn positie is, lijkt me voor iedereen duidelijk. Is het dan niet oneerlijk om zijn kwalitatieve vermogen te koppelen aan het functioneren in de wedstrijd?

Met Heitinga centraal heb je een libero van formaat. Dat sommige mensen dat niet (willen) zien moeten zij weten, ik ben ervan overtuigd. Ik val van het tegenovergestelde (gedeeltelijk) te overtuigen door een goed verhaal, maar dat is blijkbaar heel lastig voor velen..
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 22:15
Sommige mensen willen hun verhaal (in dit geval over hoe overschat Heitinga wordt) gewoon niet constant herhalen en gaan naar verloop van tijd over op het wijzen op de feiten. Als jij dan zelfs een ogenschijnlijk voldongen feit als Heitinga's slechte wedstrijd tegen Rusland nog weet recht te lullen, dan weet ik genoeg. Maar goed, de tijd zal uitwijzen wie van ons er gelijk heeft.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 22:49
Citaat:
Sommige mensen willen hun verhaal (in dit geval over hoe overschat Heitinga wordt) gewoon niet constant herhalen en gaan naar verloop van tijd over op het wijzen op de feiten. Als jij dan zelfs een ogenschijnlijk voldongen feit als Heitinga's slechte wedstrijd tegen Rusland nog weet recht te lullen, dan weet ik genoeg. Maar goed, de tijd zal uitwijzen wie van ons er gelijk heeft.


Omdat je in mijn ogen te weinig passende kritiek levert op zijn prestaties, omdat jij alleen kijkt naar het op het oog liggende beeld en dus niet inbeeld in de situatie. Ik vind dat de verkeerde beleving.

Ik kom nog met een realistische weergave, maar jouw belevingswereld heb je een negatieve nasmaak over zijn optreden. Heitinga heeft 2 defensieve fouten gemaakt: de mogelijke penalty en niet goed de voorzet voorkomen. Logisch dat je dan denkt: hij staat te prutsen. Dan moet je kijken: waarom? Hij stond nog maar ff in het veld, hij kreeg niet de rol die hem past. Verder moet je ook naar het verdere effect kijken: hij troefde tegenstanders af, minder aanvallende impulsen via zijn kant. Ik kan dan niet tot het oordeel komen dat hij het zeldzaam slecht heeft gedaan.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:16
Heitinga was de ondergang, misschien grof maar het was. Toen die erin kwam vond ik het verdomd slecht gaan. Heitinga was erg onzeker en ik denk dat de wereld gedacht heeft hoe hij in godsnaam 10 miljoen kan opleveren. Dat dacht ik dus ook. Ik ben eigenlijk wel blij dat we 10 mil hebben kunnen vangen, véél te groot bedrag voor zo'n speler. Zag er bij de eerste en 2de goal slecht uit. Verder is hij zo dom om een onnodige overtreding te maken in strafschopgebied (die neit bestraft werd).

Ach, hij hoefde alleen maar zijn mannetje uit te schakelen en Zhirkov te elimineren. Dat bleek te moeilijk, wat moet je dan bij Atletico zoeken tegen een Ronaldinho en Messi.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:50
Citaat:
Heitinga was de ondergang, misschien grof maar het was. Toen die erin kwam vond ik het verdomd slecht gaan. Heitinga was erg onzeker en ik denk dat de wereld gedacht heeft hoe hij in godsnaam 10 miljoen kan opleveren. Dat dacht ik dus ook. Ik ben eigenlijk wel blij dat we 10 mil hebben kunnen vangen, véél te groot bedrag voor zo'n speler. Zag er bij de eerste en 2de goal slecht uit. Verder is hij zo dom om een onnodige overtreding te maken in strafschopgebied (die neit bestraft werd).

Ach, hij hoefde alleen maar zijn mannetje uit te schakelen en Zhirkov te elimineren. Dat bleek te moeilijk, wat moet je dan bij Atletico zoeken tegen een Ronaldinho en Messi.


Heb je de discussie met Thomas goed gelezen Pablo. Dit is zwaar overtrokken. Bovendien is het een wereldspeler als libero. Laat ik de koppel maken met Puyol: was ook een koekenbakker als rechtsback(terwijl hij er wel gunstig voor is gebouwd) en is als libero uitgegroeid tot een wereldspeler.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:56
Nee, maar ik geef mijn mening. Ik vind Heitinga op rechtsback en centraal verdediging geen top. Er zijn vooral verdedigend vele beteren.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 13:58
Daarom noem je een libero, Pablo. Iemand die niet in de verdedigingslinie staat, maar erachter of ervoor.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 14:00
Daar is hij te dom voor.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 14:09
Citaat:
Daar is hij te dom voor.


Kan je dat nuanceren? Hij heeft inzicht en overzicht, je kan hooguit zeggen dat hij niet een verfijnde speler is in mijn ogen(als je het vergelijkt met VD Wiel). Maar hij kan een team wel dragen, heeft ook defensief veel meer te bieden dan VD Wiel. Als ik jou hoor zou Johnny bij jou geeneens spelen volgend seizoen, maar VD Wiel.. Bij mij zou Johnny aanvoerder zijn van het team, wat een verschillende climax.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 15:54
Van der Wiel heeft verdedigend natuurlijk veel meer inzicht dan Heitinga. Wordt in de toekomst ook een betere speler, als je het mij vraagt. Ik ben het wel met Wza eens dat Heitinga als extra man voor de verdediging, als verdedigende middenvelder met een nummer 10 als directe tegenstander, over het algemeen erg sterk speelt.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 17:52
Verdedigend meer inzicht? Waarin uit dat zich?
Ook achter de verdediging kan hij sterk spelen als je het mij vraagt. Zolang hij maar niet zich moet focussen op het uitschakelen van zijn man, want hij is bezig met de hele organisatie en dat krijg je er niet uit. Het zit namelijk in zijn bloed.

Ik durf te zeggen dat Johnny tussen de beste libero's(Chivu, Terry, Puyol, Johnny, Carvalho) in de wereld hoort. 10 miljoen vind ik dan totaal niet overdreven, eerder een beetje mager. Het is alleen zonde dat hij bij Ajax zo weinig zijn ding heeft kunnen doen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:03
Waarin uit dat zich? Nou, ik vind Heitinga in z'n spel zonder bal nogal een dommekracht. Hij probeert nog altijd vaak op de verkeerde momenten voor z'n man te komen en verliest vaak knullig de grip op z'n tegenstander.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:35
Citaat:
Waarin uit dat zich? Nou, ik vind Heitinga in z'n spel zonder bal nogal een dommekracht. Hij probeert nog altijd vaak op de verkeerde momenten voor z'n man te komen en verliest vaak knullig de grip op z'n tegenstander.


Je bedoelt als de tegenstander de bal heeft.
Dat eerste herken ik niet, alleen dat hij af en toe een verkeerde keuze maakt in een man-meer situatie. Dat hij de grip verliest op zijn tegenstander zijn enkele glippertjes, maar dat zijn dus momenten. En dan zie je dat hij bezig is met andere dingen als het coachen om te organiseren en soms fouten corrigeren. Mijn punt: hij is gewoon geen mandekker, kan zich niet op een kleinschalige taak focussen. Daarom schikt de rol van libero hem veel beter, hij wil het team dragen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 19:40
Wanneer de tegenstander de bal heeft, inderdaad. Dan vind ik hem vaak gewoon zwak. Jij noemt het slippertjes, ik noem het fouten die zelfs op Eredivisie niveau al werden afgestraft. En dus al helemaal op een EK, La Liga of de Champions League.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 20:22
Citaat:
Wanneer de tegenstander de bal heeft, inderdaad. Dan vind ik hem vaak gewoon zwak. Jij noemt het slippertjes, ik noem het fouten die zelfs op Eredivisie niveau al werden afgestraft. En dus al helemaal op een EK, La Liga of de Champions League.


Ik noem het slippertjes omdat het niet komt door puur onvermogen komt, hij is bezig op dat moment met iets dat in zijn bloed zit. Trouwens maakt hij die fout als mandekker en niet als libero. Ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld VD Wiel speelt, ik weet zeker dat hij ook niet foutloos gaat spelen omdat mandekking niet zijn passende taak is. Maar dit zegt niks over dat Heitinga een slechte(re) libero is, omdat het ermee niet gerelateerd is..
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 jun 2008 13:05
Citaat:
Verdedigend meer inzicht? Waarin uit dat zich?
Ook achter de verdediging kan hij sterk spelen als je het mij vraagt. Zolang hij maar niet zich moet focussen op het uitschakelen van zijn man, want hij is bezig met de hele organisatie en dat krijg je er niet uit. Het zit namelijk in zijn bloed.

Ik durf te zeggen dat Johnny tussen de beste libero's(Chivu, Terry, Puyol, Johnny, Carvalho) in de wereld hoort. 10 miljoen vind ik dan totaal niet overdreven, eerder een beetje mager. Het is alleen zonde dat hij bij Ajax zo weinig zijn ding heeft kunnen doen.


Bah, dat jij hem met dan durft te vergelijken. Spoel je mond. Christian was zoveel verder dan Johnny is en hij was een Ă©chte leider die nooit verzwakte. Chivu is ook in mijn ogen de beste verdediger van de laatste jaren, dat type mis je gewoon. Verder hebben Terry, Puyol en Carvalho veel meer kwaliteiten dan Johnny en Johnny maakt erg veel onnodige fouten. In mijn ogen word VD Wiel, zoals Thomas al suggereerd, veel beter. Dan mag hij niet zo sterk zijn, positioneel en technisch verdedigend vele malen beter. Verder heeft hij het voetballend vermogen en laat zich niet gek maken.

Maar WZA, ik zou hem wel laten spelen bij Ajax hoor. Don't get my wrong. Bruikbare jongen voor een Ajax. Maar hij heeft teveel domme momenten die hij eruit moet krijgen.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.002.315 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » 22 juni 20.45 Rusland - Spanje (Halve finale)
Ga
Zoeken: