Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 20:24
|
|
Citaat: Ik lees alleen het verslag. Maar volgens iemand op Ajax Netwerk heeft hij inmiddels een publiekswissel gekregen, helemaal moe gestreden, twee assits gegeven en zelf 1 keer gescoord. Ook met erg goed spel volgens die persoon op AN.
Hopelijk trekt hij deze lijn door.
Het zal zijn zelfvertrouwen in ieder geval goed doen en aangezien zijn slechte vorm iets mentaal is kan dit wel eens het begin van een opleving zijn.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:06
|
|
Dat is heel mooi. Laat hem maar lekker vertrouwen opdoen! Op welke positie speelde hij?
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:07
|
|
Citaat: Dat is heel mooi. Laat hem maar lekker vertrouwen opdoen! Op welke positie speelde hij?
Linksbuiten.
|
GertJan020

|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:10
|
|
Citaat: Dat is heel mooi. Laat hem maar lekker vertrouwen opdoen! Op welke positie speelde hij?
Linksbuiten.
Okee. Hopen dat hij Aisatti uit de basis kan spelen. Maar Ajax 2 valt natuurlijk niet te vergelijken met het 1e. Maar mentaal is dit heerlijk!
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:11
|
|
Laten we maar afwachten hoe die gespeeld heeft. Niemand van ons heeft hem vandaag zien spelen tegen Jong Sparta. Hoe goed was de rechtsback van Sparta en hoe speelde die over het algemeen. Het is leuk dat die scoort maar niks meer.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:12
|
|
Citaat: Laten we maar afwachten hoe die gespeeld heeft. Niemand van ons heeft hem vandaag zien spelen tegen Jong Sparta. Hoe goed was de rechtsback van Sparta en hoe speelde die over het algemeen. Het is leuk dat die scoort maar niks meer.
Het gaat erom dat hij zelfvertrouwen tankt en dat doe je altijd wel als je een assist geeft en ook nog een keer scoort.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:15
|
|
Raar, ik krijg altijd zelfvertrouwen als ik goed speel en niet als ik scoor. Een doelpunt kan een simpele intikker zijn.
|
GertJan020

|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:16
|
|
Citaat: Raar, ik krijg altijd zelfvertrouwen als ik goed speel en niet als ik scoor. Een doelpunt kan een simpele intikker zijn.
Volgens een kerel op AN speelde hij goed, en daar baseer ik mijn menig op. Een assist geeft mij trouwens meer voldoening dan een doelpunt, maar dat terzijde.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 21:18
|
|
Citaat: Raar, ik krijg altijd zelfvertrouwen als ik goed speel en niet als ik scoor. Een doelpunt kan een simpele intikker zijn.
Ach het kan komen doordat ik in al mijn jaren hockey nooit heb weten te scoren (en dat als rechtsbuiten) en terwijl ik een behoorlijk goede hockyer ben de makkelijkste kansen over of naast het doel wist te werken.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 22:40
|
|
Mooi dat Sulejmani een goede wedstrijd speelde. Maar met alle respect het was wel Jong Sparta waar van werd gewonnen. Natuurlijk is het fijn dat hij zich in deze wedstrijden wel kan profileren, maar dat kon Martina (in mindere mate) ook. Die was ook week na week betrokken bij de doelpunten van Jong Ajax. Hopelijk zet Sulejmani deze reeks een keer voort en speelt hij dit seizoen in Ajax I ook eens constant goed. Het is absloluut onacceptabel als Sulejmani niet slaagt bij Ajax.
|
michelAFCA

Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 17:20
|
|
Citaat: Mooi dat Sulejmani een goede wedstrijd speelde. Maar met alle respect het was wel Jong Sparta waar van werd gewonnen. Natuurlijk is het fijn dat hij zich in deze wedstrijden wel kan profileren, maar dat kon Martina (in mindere mate) ook. Die was ook week na week betrokken bij de doelpunten van Jong Ajax. Hopelijk zet Sulejmani deze reeks een keer voort en speelt hij dit seizoen in Ajax I ook eens constant goed. Het is absloluut onacceptabel als Sulejmani niet slaagt bij Ajax.
Dat is zeker onacceptabel. Helemaal als je denkt dat als hij niet gekomen was je dit seizoen Elia en Berg had kunnen kopen voor om en nabij 20 miljoen. Dat is maar 4 miljoen meer. Dan had je 2 buitenspelers van om te smullen en een hele goeie Ajax spits.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 03:51
|
|
Als ik Jol zo hoor (nabeschouwing nos), dan denk ik dat hij weinig vertrouwen heeft in Sulejmani.
Erg jammer. Toch een jongen met potentie.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 10:56
|
|
Ik vond hem gister niet zo verkeerd. Was die bal binnenkant paal, dan was Jol ook lovend over hem. Dan had ie waarschijnlijk langer gespeeld.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 12:39
|
|
Wie weet psychologische oorlogsvoering richting Miralem. Pushen tot het gaatje? Aanhaken/afhaken-verhaal?
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 13:03
|
|
De vraag is nu of Jol hem een aantal wedstrijden vanaf het begin laat beginnen. Hij gaf in het interview na de wedstrijd aan dat hij spelers laat staan als hij een switch maakt. Zo heeft Kennedy ook 4 wedstrijden achter elkaar mogen starten voordat hij gisteren op de tribune werd gezet.
Jol was niet van het wisselen gaf hijzelf aan. Dus Sulejmani de komende wedstrijden in de basis als Jol zijn woorden waarmaakt. Het is dan aan Sulejmani om 'het waar te maken'.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 13:26
|
|
Als ie 'm dan maar vanaf links laat spelen. Het is toch wat, peperdure aankoop die 't op zo ongeveer op elke aanvalspositie mag proberen, behalve daar waar ie ontbolsterde.
Op links, Martin, daar waar Elia ook speelt. Da's die jongen die niet kwam omdat Sulejmani dan op een zijspoor zou belanden. Een argument dat in kracht afneemt als je Sulejmani consequent op een andere positie dan die van Elia opstelt..
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 13:40
|
|
Denk dat het idee wat hier eerder geopperd is helemaal niet slecht was.
Laat Sulejmani maar eens 5 wedstrijden op rij met Jong Ajax meedoen..Kan hij daar vertrouwen terugwinnen en zijn vorm verder herpakken. Dan kan hij daarna weer rustig gebracht worden bij het 1e.
Denk dat dit voor Mickey een goede oplossing is. In de luwte weer opwerken..
Zoals hij nu gebruikt wordt is namelijk alles behalve prettig voor hemzelf en Ajax ook.
|
Scio

|
Geplaatst: Wo 7 okt 2009 18:11
|
|
http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Jol_wil_S ... _Ajax.html
Ook een mooi voorbeeld van selectief lezen. Nergens in het artikel staat dat Miralem teruggezet wordt naar Jong Ajax, alleen dat hij dat niveau heeft.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 7 okt 2009 18:15
|
|
Citaat: http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Jol_wil_Sulejmani_laten_rijpen_bij_Jong_Ajax.html
Ook een mooi voorbeeld van selectief lezen. Nergens in het artikel staat dat Miralem teruggezet wordt naar Jong Ajax, alleen dat hij dat niveau heeft.
Titel slaat nergens op, maar wat Jol over Mickey zegt wel..
|
Scio

|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 12:39
|
|
Ik zie het nog steeds heel erg in hem zitten. Moet ook wel, hij staat achterop m'n 2008/2009 shirt dus dat zegt wel wat
Citaat: Micky
Ik weet het nog goed. Toen de transfer van Miralem Sulejmani van Heerenveen naar Ajax beklonken was, kreeg ik een sms van K., een bevriende Heerenveen-supporter: "Wat een geld voor een pikkie van 19! Speelt pas één seizoen in het eerste, waarvan hooguit zes maanden goed!"
Die sms zette me aan het denken. K. hoorde te balen als een stekker van dit immense verlies! Ik vond zijn tevredenheid nogal... verdacht.
Ajax had ongeveer een miljoen euro betaald voor elke goede wedstrijd die Sulejmani voor Heerenveen had gespeeld, bedacht ik me. Tja. Dan moet je wel héél zeker weten dat je absolute top in huis haalt. Kennelijk wist Ajax dat zeker.
Dat was 9 juli 2008. Sindsdien verstreken vijftien maanden. Martin Jol heeft natuurlijk gelijk wanneer hij bezwerend stelt dat Sulejmani pas twintig is, en dus gezien moet worden als een heel jong talent, en niet als een ster. Maar laten we eerlijk zijn: de momenten van genialiteit laten onderhand wel héél lang op zich wachten. Micky gaat op zeker moment vast beter voetballen dan hij nu doet, maar de grote leider van Ajax-1? De architect van het team? Een vormgever waar de club jaren mee vooruit kan, om daarna een klapper van het kaliber Zlatan, Sneijder of Huntelaar te maken?
Ik durf onderhand wel een klein weddenschapje aan dat het er niet van gaat komen, en daarmee is hij eigenlijk al een miskoop. Je betaalt immers geen zestien miljoen euro voor een speler die na twee moeizame seizoenen eindelijk uitgroeit tot een speler die weliswaar het verschil niet maakt, maar best goede momenten heeft. Dat is niet genoeg.
Sulejmani gaat niet de volgende Ajax-gigant worden. Hij zou al lang en breed door de club zijn afgeschoten als hij een miljoentje of twee, drie had gekost. Het geduld en het vertrouwen van Ajax zijn het geduld en het vertrouwen van de wanhoop.
Als Sulejmani - pakweg - 2,8 miljoen euro had gekost, was hij nu vermoedelijk tribuneklant geweest en had hij afgelopen maandagavond misschien met Jong Ajax meegedaan tegen Jong Vitesse/AGOVV (2-0!), als ploeggenoot van George Ogararu, Oleguer, Thimothée Atouba en Rasmus Lindgren. Of hij was aan Sparta Rotterdam uitgeleend, samen met zijn mattie Darko Bodul.
(Ben ik de enige die hardnekkige verhalen heeft gehoord over de topsportlevensstijl die onze twee jeugdige Joego"s er op na hielden? Mij is door net iets te veel mensen ingefluisterd dat ze, zonder noemenswaardige sturing van Ajax, leefden volgens de drie P"s: pizza, priklimonade en Playstation. Maar dat is vast allemaal onzin.)
Het aankoopbeleid van Ajax heeft de laatste jaren niet echt blijk gegeven van zoiets als een visie, dat is bekend. Bij Ajax draaien ze daar ook niet omheen. Waarom zouden ze? Al die miskopen werden gedaan door bestuurders en trainers die alweer weg zijn. Martin Jol heeft al eens laten terloops opgemerkt dat hij graag nog enkele aankopen had gedaan, maar dat er helaas niet veel meer mogelijk was omdat er een "erfenis uit het verleden" was (oftewel: omdat Marco van Basten zo veel geld door de plee heeft gespoeld dat de handrem erop moet). Door die "erfenis" was het "salarishuis" van Ajax inmiddels een ietsepietsie aan de forse kant geworden. Het was een soort salariswolkenkrabber geworden, als het ware.
(Schitterend voetbalmodewoord, trouwens: salarishuis. Ik volg Ajax sinds 1983 en had nog nooit iemand "salarishuis" horen zeggen todat Jol en Van den Boog het zeiden. En ja hoor: nog diezelfde week zaten alle Hans Kraayen en Humberto Tannen met ernstige kennersgezichten over het "salarishuis van Ajax" te zwetsen. Als ik bij een voetbalclub werkte, zou ik er een sport van maken: rare jargonwoorden verzinnen en dan kijken wie het op tv na gaat zitten papegaaien. Voetzoekerscouting. Parapluspeler. Snelkooktraining. Kun je lachen.)
Vervelend natuurlijk, die "erfenis" van Van Basten, maar de eerlijkheid gebiedt welt e zeggen dat Martin Jol zelf ook al wat curieus volk in huis heeft gehaald. Ik ben blij dat hij onze trainer is, hoor. Echt waar. Maar wat dacht hij in vredesnaam voor meesterzet te doen toen hij Thimothée Atouba onderdak bood in ons salarishuis?
Een bevriende Spurs-fan uit Londen vroeg me wat Ajax in godsnaam met die clown moest, en tot nu toe is dat een vrij treffende woordkeus gebleken: clown. Martin Jol heeft bij Spurs én bij HSV met hem gewerkt, dus hij zou toch moeten weten waarom Atouba bij die clubs nooit echt basisspeler werd. Ik zou Jol over een maandje of zeven, als Atouba weer weg is, wel eens op de man af willen vragen wat dat nou precies te betekenen had. Zelfde verhaal voor Kerlon de Zeehond, trouwens.
Miralem Sulejmani zal wel langer de tijd krijgen. Prima. Wie weet wordt hij, op zijn manier, nog waardevol. Bovendien zijn er niet zo veel spelersnamen die je kunt scanderen op een melodie van The White Stripes. Maar ik vrees toch dat het verhaal van Seven Nation Army uiteindelijk ook het verhaal van Sulejmani zal zijn: een strijdbaar begin ("I"m gonna fight them off! A seven nation army couldn"t hold me back!"), maar een aftocht met stille trom. "All the words are gonna bleed from me and I will sing no more. And the stains coming from my blood tell me: go back home."
http://www.afcasupportersclub.nl/script ... asp?pid=55
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 7 nov 2009 11:44
|
|
Sulejmani haalt vertrouwen uit YouTube filmpjes
Miralem Sulejmani slaagt er voorlopig nog niet in om bij Ajax de verwachtingen waar te maken. De grote aankoop van vorig seizoen gelooft echter nog altijd in zijn succes bij de Amsterdamse club.
"Het moet mogelijk zijn om mijn vorm van Heerenveen terug te krijgen en hier te spelen en te scoren zoals ik daar deed", vertelt Sulejmani in het Algemeen Dagblad. "Ik kijk soms YouTube-filmpjes van mezelf. Het is voor iedere speler goed om te herinneren waartoe je in staat bent."
"Dan zie ik mezelf bij Heerenveen doelpunten maken op veelal dezelfde wijze. Op snelheid langs tegenstanders en dan vanaf links in de rechterhoek scoren. Ik moet dat weer vaker gaan doen."
Ajax betaalde ruim een jaar geleden maar liefst 16,25 miljoen euro voor de Servische aanvaller. "Ik krijg veel vragen over het enorme bedrag dat Ajax voor mij moest betalen", zegt Sulejmani. "Uiteindelijk vind ik het toch een eer om de duurste speler te zijn die Ajax ooit gekocht heeft."
Sulejmani was in zijn laatste seizoen in Friesland goed voor vijftien doelpunten. Bij Ajax staat de teller voorlopig op tien. Vorig seizoen maakte hij er acht in tien duels, deze jaargang waren tien wedstrijden voldoende voor twee goals
Ajaxfans.net
Klinkt vrij logisch.. Hopelijk werkt het.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 15 nov 2009 14:58
|
|
Dat vertrouwen heeft hij laten zien bij Jong-Servie
Citaat: Sulejmani blinkt uit in thuisduel met Jong Noorwegen
15/11/2009 15:02
In het shirt van Ajax heeft hij dit seizoen nog niet veel laten zien, maar als speler van Jong Servië was Miralem Sulejmani goud waard. Met drie treffers boog de Ajacied een 2-0 achterstand om.
Jong Servië speelde thuis tegen de leeftijdsgenoten uit Noorwegen in de EK-kwalificatie. De wedstrijd tegen de Noren was een sleutelduel voor Servië, dat al twee keer verloor in Groep 7.
Door treffers van Vegard Forren en Tarik Elyounoussi (SC Heerenveen) namen de bezoekers na ruim een half uur brutaal de voorsprong, maar toen begon in Novi Sad de Sulejmani-show.
De twintigjarige aanvaller scoorde in de 42ste, 52ste en 72ste minuut, waardoor hij hoogstpersoonlijk de achterstand omboog in een voorsprong en Servië de drie punten bezorgde.
bron:www.vi.nl
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 15 nov 2009 15:04
|
|
Mooizo!
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 15 nov 2009 15:08
|
|
Leuk voor hem. Hopelijk laat hij dit bij Ajax ook eens zien. Zijn er nog beelden van de doelpunten of een samenvatting van de wedstrijd?
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 15 nov 2009 15:09
|
|
Uit verhalen gehoord dat hij na de 1-0 (die uit het niets kwam) met vertrouwen begon te spelen. Uiteindelijk de beste man aan de kant Servië. Z'n snelheid leek goed te zijn. Z'n eerste goal was uitstekend, z'n tweede briljant.
|