Auteur
|
Bericht
|
Fregge

Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 09:14
|
|
Is die nou weg of niet? Ajax.nl vermeldt niks, maar op VP staat:
Umm-Salal deed eerder al goede zaken op de transfermarkt door Gabri en Oleguer van Ajax over te nemen.
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... innen.html
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 09:27
|
|
Als Voetbalprimeur het meldt, dan zal het wel zo zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 09:33
|
|
Staat dat zo ook in De Telegraaf? Dat Oleguer ook richting Qatar gaat?
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 09:55
|
|
Citaat: Staat dat zo ook in De Telegraaf? Dat Oleguer ook richting Qatar gaat?
Nee, daar staat enkel dat Gabri daar ook al speelt, over Oleguer staat nog niets vermeld.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 10:27
|
|
Lees zojuist op voetbalzone dat Melchiot naar dezelfde club gaat. Zou dit nog gevolgen kunnen hebben voor het vertrek van Oleguer (en dus de interesse van ten Cate)?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 14:02
|
|
Citaat: Lees zojuist op voetbalzone dat Melchiot naar dezelfde club gaat. Zou dit nog gevolgen kunnen hebben voor het vertrek van Oleguer (en dus de interesse van ten Cate)?
Die Qatarezen mogen slechts een beperkt aantal buitenlanders hebben dus ik denk dat het zeker gevolgen zal hebben en dat Oleguer niet meer aangetrokken wordt.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 26 jun 2010 14:47
|
|
Citaat: Ajax blokkeerde transfer Oleguer
De nieuwe uitgave van Voetbal International meldt dat Ajax een overgang van Oleguer naar Qatar heeft geblokkeerd. De club liet Gabri wel transfervrij gaan. De leiding zou hem het liefst willen behouden. Dat geldt niet voor Aissati, Wielaert en Sno. Van den Boog in VI: 'Het valt niet mee overbodige spelers te slijten. Die jongens verdienen hier een behoorlijk salaris en wachten op een club waar ze dat ook kunnen krijgen.'
Ajax Netwerk
Ajax zou verder Jan-Arie van der Heijden, Jeffrey Sarpong en Mitchell Donald opnieuw willen verhuren.
Bron AN
Willen we nou van onze schuld af of niet?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 26 jun 2010 19:23
|
|
Bij Oleguer kan ik het me speltechnisch nog indenken, hij zit natuurlijk op de bank, maar als Vertonghen of Alderweireld wegvalt heb je niet zoveel alternatieven.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 26 jun 2010 19:42
|
|
Citaat: Bij Oleguer kan ik het me speltechnisch nog indenken, hij zit natuurlijk op de bank, maar als Vertonghen of Alderweireld wegvalt heb je niet zoveel alternatieven.
Daarnaast betalen die clubs geen transfersom of heel weinig. Daar zou Ajax helemaal niks mee opschieten.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 26 jun 2010 23:20
|
|
Dan stel je Lindgren maar op. Kom op, zeg. Dit scheelt je twee miljoen per jaar.
Al kan ik het me wel voorstellen dat Ajax een transfersom eist.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 27 jun 2010 00:17
|
|
Citaat: Dan stel je Lindgren maar op. Kom op, zeg. Dit scheelt je twee miljoen per jaar.
Al kan ik het me wel voorstellen dat Ajax een transfersom eist.
Lindgren is ook een risico, is bijna een half seizoen geblesseerd geweest. Ik vind het prima als Oleguer vertrekt, maar als je kampioen wil worden moet je minstens een gelijkwaardig alternatief aantrekken (uiteraard wel voor een lager salaris).
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 27 jun 2010 00:24
|
|
Ajax moet saneren en Oleguer zit op de bank. Dat is dan bij uitstek de plek om te beginnen met saneren. Helemaal als de speler in kwestie veel verdient. Of je een vervanger moet halen is een tweede.
Vwb Lindgren: Lindgren heeft nu langdurig een blessure gehad maar is over het algemeen geen blessuregevoelige speler. Bovendien is hij op meerdere posities in te zetten. Prima back-up.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 27 jun 2010 13:05
|
|
Lindgren is de afgelopen 2 seizoenen meer geblesseerd geweest dan fit hoor Bertje.
Verder wil Ajax gewoon een vergoeding voor de verkoop van Oleguer, prima te begrijpen..
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 27 jun 2010 14:30
|
|
Hij heeft zich vorig seizoen niet laten opereren toen dat wel beter was geweest. Anders was dat allemaal wel meegevallen.
|
swanski

Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 09:23
|
|
Citaat: Ajax moet saneren en Oleguer zit op de bank. Dat is dan bij uitstek de plek om te beginnen met saneren. Helemaal als de speler in kwestie veel verdient. Of je een vervanger moet halen is een tweede.
Vwb Lindgren: Lindgren heeft nu langdurig een blessure gehad maar is over het algemeen geen blessuregevoelige speler. Bovendien is hij op meerdere posities in te zetten. Prima back-up.
Helemaal mee eens. Onbegrijpelijk. Zelfs het vragen van een transfersom wat ik an sich begrijp. Ajax heeft op dit moment echter niets te eisen en moet saneren. Gelukkig is 2011 het jaar van de aflopende contracten en hebben we volgend seizoen voornamelijk eigen talenten op de bank zitten. Iets wat we al jaren niet hebben gehad.
|
Empulse

|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 09:44
|
|
Citaat:
Helemaal mee eens. Onbegrijpelijk. Zelfs het vragen van een transfersom wat ik an sich begrijp. Ajax heeft op dit moment echter niets te eisen en moet saneren. Gelukkig is 2011 het jaar van de aflopende contracten en hebben we volgend seizoen voornamelijk eigen talenten op de bank zitten. Iets wat we al jaren niet hebben gehad.
Ik kan niet anders dan concluderen dat de financiele middelen daadwerkelijk zo beperkt zijn als velen hier reeds aangaven. Als Ajax structureel beleid zou voeren, dan had het nu bijvoorbeeld Moreno al aan zich verbonden en zou Oleguer met zijn torenhoge salaris kunnen vertrekken. Door het gebrek aan centrale verdedigers moet hij nu noodgedwongen nog een seizoen blijven en mag Ajax aan het eind van het seizoen nog eens op zoek naar een opvolger gaan.
|
Empulse

|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 12:18
|
|
Om mijn standpunt even kracht bij te zetten:

De spelers die vertrekken zijn reserves die veelal tekort komen en
Aan het eind van het seizoen hebben we waarschijnlijk nog een kern van 14 spelers over (er vanuit gaande dat Suarez en Van der Wiel vertrekken). Aissati heeft al aangegeven dat hij wilt spelen en zal dus wel water bij de wijn doen - hij zal maximaal nog één seizoen blijven.
Wat je overhoudt is een robuuste kern van slechts zeven basisspelers + Eriksen, hetgeen betekent dat we volgend seizoen weer 'from scratch' opnieuw kunnen gaan bouwen. Er zal in ieder geval gesaneerd zijn, maar Ajax had deze zomer al moeten beginnen met het aankopen van nieuwe spelers, want zo'n enorme klap kom je niet met alleen jeugdspelers te boven. Ik vind het in ieder geval wel erg kortzichtig wat ze nu doen of beter gezegd: wat ze niet doen.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 12:38
|
|
Je moet die spelers eerst maar eens kwijtraken. Ik kan je nu op een briefje geven dat het meerendeel aan het eind van de zomer nog bij Ajax onder contract staat.
Dus kan Ajax ook geen nieuwe aankopen doen. Ook al doordat men (tot v/d Wiel of Suarez verkocht wordt) geen liquide middelen heeft.
|
Empulse

|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 12:40
|
|
Citaat: Je moet die spelers eerst maar eens kwijtraken. Ik kan je nu op een briefje geven dat het meerendeel aan het eind van de zomer nog bij Ajax onder contract staat.
Dus kan Ajax ook geen nieuwe aankopen doen. Ook al doordat men (tot v/d Wiel of Suarez verkocht wordt) geen liquide middelen heeft.
Die spelers hebben een contract tot 2011 en vertrekken dus sowieso aan het eind van het seizoen. Suarez wordt sowieso verkocht. Naar mijn mening is het daarom verstandig om geld te lenen, deze zomer een x-aantal gerichte en betaalbare aankopen te doen en die leningen aflossen als Suarez volgende zomer wordt verkocht.
Je mag van geluk spreken als je in ieder geval een ''ruggengraat'' gaat opstellen volgende zomer:
Stekelenburg
Blind - (Vertonghen) - Alderweireld - Anita
De Zeeuw - De Jong - Enoh
? ---------------?-----------?
Reserves:
GK= Vermeer
CM= Eriksen, Lodeiro
DM= Lindgren, Bonevacia
CA= Suk
Sulejmani presteert niet en het is nog maar afwachten of Vertonghen en Rommedahl dan niet vertrekken.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 12:48
|
|
Ajax draait al structureel miljoenenverliezen. Dan kun je niet gaan lenen VOORDAT je saneert.
Dan word je Feyenoord II. Daar pas ik voor.
|
Empulse

|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 12:50
|
|
Citaat: Ajax draait al structureel miljoenenverliezen. Dan kun je niet gaan lenen VOORDAT je saneert.
Dan word je Feyenoord II. Daar pas ik voor.
Dude - aan het eind van het seizoen is zo'n beetje het hele team weggesaneerd. Daar speelt Ajax geen actieve rol in, dat is een automatisch proces door aflopende contracten.
Daarnaast komt er sowieso 25 miljoen binnen: Van der Wiel zal niet voor minder dan 10 miljoen vertrekken terwijl Suarez niet voor minder dan 15 vertrekt.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 13:38
|
|
Je kunt je niet rijk rekenen aan transfergelden voordat er handtekeningen zijn gezet. Als Suarez morgen een verschrikkelijke blessure oploopt kan het allemaal over zijn.
Daarom nogmaals: Ajax moet afwachten. Er zijn ook heel veel spelers in huis. Doe daar eerst eens wat mee, zodat een vertrek van v/d Wiel of Suarez ook wat makkelijker op te vangen is.
|
ajacied boris

Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:30
|
|
Wat vinden jullie als Oleguer Rechtsback gaat spelen als V/D Wiel weg gaat?
Hij speelde tegen Porto en Chelsea B wel goed vond ik.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:34
|
|
Defensief voldoende voor de eredivisie, maar of Suarez er blij mee zal zijn is een ander verhaal. Suarez heeft veel baat bij Van der Wiel, omdat Gregory met zijn loopacties vaak over hem heengaat, zodat Suarez de ruimte krijgt om naar binnen te trekken. Oleguer zal dat niet, of veel minder doen.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:36
|
|
Citaat: Wat vinden jullie als Oleguer Rechtsback gaat spelen als V/D Wiel weg gaat?
Hij speelde tegen Porto en Chelsea B wel goed vond ik. Ik vond Oleguer helemaal niet goed spelen op rechtsback. Maar wie zou jij dan op de centraal neerzetten als Alderweireld/Vertonghen geblesseerd/geschorst is.
Maar het ziet er naar uit dat van der Wiel gewoon blijft Ajax.
|