Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Hennie Spijkerman: assistent trainer
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Hennie Spijkerman: assistent trainer
Maker: 343Bekeken: 5519
Status: InactiefBerichten: 41
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 13:48
Citaat:
Doe dat, Revo. Zijn altijd goede stukjes.

Ik kan denk ik wel een tipje van de sluier lichten: de scouting wordt gebruikt, maar steekt amateuristisch in elkaar. Wanneer Ajax bijvoorbeeld naar Argentinië gaat om Cvitanich en een centrumverdediger te bekijken, zijn ze niet voorbereid op andere goede spelers die in die wedstrijden actief zijn en pakken ze niet meteen vijf tot zes wedstrijden in zo'n weekend.


Die scouts zitten er gewoon voor niks. Het is toch niet zo moeilijk: je gaat daar zitten en schrijft wat op, vervolgens ga je nog een paar keer en kijk je of hij dan nog goed is. Als je spelers scout voor de toekomst is het wat anders, maar het principe blijft hetzelfde. Het is toch te gek voor woorden dat clubs als Groningen een speler wel ziet en Ajax niet. Als je gewoon 1 scout in Zuid-Amerika zet en daar laat scouten moet daar toch elk jaar een speler vandaan komen. Eigenlijk hadden we allang kampioen moeten zijn, want als je elk jaar gemiddeld zo'n 25 miljoen uitgeeft en je scout goed heb je gewoon een team waar je in Nederland kampioen mee wordt. Neem nou Suarez en Sulejmani, onze toppers, die 2 zijn door subtoppers gescout en voor een miljoenenbedrag aangetrokken door Ajax terwijl je Suarez voor 1,5 miljoen uit Uruguay had kunnen halen. Over Sulejmani begin ik niet eens dat is gewoon een schande en prutswerk van Van Geel.
Als je zulke spelers koopt voor 2 miljoen kun je voor die 25 miljoen zoveel talenten halen dat je kampioen wordt. Helemaal met onze jeugdopleiding waar elk jaar ook wel 1 of 2 basisspelers bijkomen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 14:02
Dat de scouting van Ajax niet deugt lijkt me duidelijk, maar je voorbeelden met betrekking tot Heerenveen en Groningen gaan ook niet op. Groningen liep Suárez per ongeluk tegen het lijf toen men in Uruguay was om Nacional-speler Elias Ricardo Figueroa te bekijken. Puur toeval dus. Sulejmani is overal in Nederland aangeboden. Ook bij Ajax en AZ. Heeft dus niets met geweldige scouting te maken.

Wat de scouting betreft is dit een interessante topicvoor je, Koen_Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 14:07
Citaat:
Doe dat, Revo. Zijn altijd goede stukjes.

Ik kan denk ik wel een tipje van de sluier lichten: de scouting wordt gebruikt, maar steekt amateuristisch in elkaar. Wanneer Ajax bijvoorbeeld naar Argentinië gaat om Cvitanich en een centrumverdediger te bekijken, zijn ze niet voorbereid op andere goede spelers die in die wedstrijden actief zijn en pakken ze niet meteen vijf tot zes wedstrijden in zo'n weekend.


Die scouts zitten er gewoon voor niks. Het is toch niet zo moeilijk: je gaat daar zitten en schrijft wat op, vervolgens ga je nog een paar keer en kijk je of hij dan nog goed is. Als je spelers scout voor de toekomst is het wat anders, maar het principe blijft hetzelfde. Het is toch te gek voor woorden dat clubs als Groningen een speler wel ziet en Ajax niet. Als je gewoon 1 scout in Zuid-Amerika zet en daar laat scouten moet daar toch elk jaar een speler vandaan komen. Eigenlijk hadden we allang kampioen moeten zijn, want als je elk jaar gemiddeld zo'n 25 miljoen uitgeeft en je scout goed heb je gewoon een team waar je in Nederland kampioen mee wordt. Neem nou Suarez en Sulejmani, onze toppers, die 2 zijn door subtoppers gescout en voor een miljoenenbedrag aangetrokken door Ajax terwijl je Suarez voor 1,5 miljoen uit Uruguay had kunnen halen. Over Sulejmani begin ik niet eens dat is gewoon een schande en prutswerk van Van Geel.
Als je zulke spelers koopt voor 2 miljoen kun je voor die 25 miljoen zoveel talenten halen dat je kampioen wordt. Helemaal met onze jeugdopleiding waar elk jaar ook wel 1 of 2 basisspelers bijkomen.

Weet je wat het is Koen. Als dingen te makkelijk lijken in het leven dan zijn ze dat meestal ook. Sulejmani van destijds is daar een mooi voorbeeld van, je had Sulejmani kunnen halen maar dan moest je wel zaken doen met een corrupte zaakwaarnemer en je had de FIFA schorsing voor Sulejmani die hem ook nog boven het hoofd hing. Ajax kon als beursgenoteerd bedrijf niet zomaar een paar ton onder tafel lappen.
Dat Ajax in zee is gegaan met Lemic is ook pas sinds die man (sinds begin voorjaar) z'n licentie heeft.

Het wereldje van zaakwaarnemers is schimmig.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 14:09
Yup. Ik heb hier ooit het bericht gemeld dat Ajax in zee is gegaan met Lemic. Wat dat betreft stond ik ook versteld toen ik het bericht van Johan Derksen mee kreeg dat Ajax heeft geweigerd om met Lemic samen te werken rond de deal van Huntelaar naar Real. Het zou mooi zijn, maar persoonlijk denk ik eerder dat iemand bij Ajax dat gerucht maar al te graag de wereld in wilde helpen.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 14:11
Ze hadden Sulejmani gewoon aan moeten trekken en als hij dan niet kan spelen laat je hem maar trainen en vriendschappelijke potjes spelen. Hij heeft bij Heerenveen elke dag 2x getrained en niet eens met het eerste, maar ook soms met de B-jeugd. Als je zo'n exceptioneel krijgt aangeboden laat je hem toch niet lopen? Sulejmani wilde zelf heel graag naar Ajax en heeft dan ook gewacht op een telefoontje van Van Geel maar dat bleef uit.

Wat voert Henk Spijkerman allemaal uit eigenlijk?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 22:11
Reden genoeg, Koen:

Citaat:
Ajax kon als beursgenoteerd bedrijf niet zomaar een paar ton onder tafel lappen.


Ajax moet alles prijsgeven, dus komt zoiets sowieso boven water. Dan ben je dus gezien als club.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 jan 2009 19:11
Hoezo onder tafel dan? Je kunt dat toch gewoon betalen als transferprijs.

Dit is dan wel een goede reden voor Ajax om van de beurs te gaan. Hopelijk hebben ze niet vaker zulke talenten om deze reden laten lopen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 jan 2009 20:22
Er was geen sprake van betalen aan Partizan - behalve een opleidingsvergoeding -, maar aan zijn belangenbehartigers. Dat bedoelde Revo dus met onder de tafel lappen.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 jan 2009 20:29
Citaat:
Er was geen sprake van betalen aan Partizan - behalve een opleidingsvergoeding -, maar aan zijn belangenbehartigers. Dat bedoelde Revo dus met onder de tafel lappen.


Ajax kan die zaakwaarnemers toch ook betalen, maar dan zeggen dat dat onder de transferprijs viel? Het lijkt me dat zaakwaarnemers wel vaker worden betaalt?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 3 jan 2009 20:35
Het betrof hier geen legitieme zaakwaarnemer, Koen. Het staat allemaal in Revo's verhaal.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 02:57
Precies. Lemic had geen licentie.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 20:00
Citaat:
Precies. Lemic had geen licentie.


Maar het gaat hier niet om Lemic maar om Randojic (toen hij vermoedelijk nog geen contact met Lemic had). Kijk het leuke en vervelende van Ajax is dat Ajax een hoge boom is, hoge bomen vangen veel wind. En zeker als je ook nog eens beursgenoteerd bent. Ajax wordt ook gewoon sneller gepakt als er iets illegaals gebeurt. Bewijzen daarvan kun je genoeg vinden in het verleden, kijk alleen maar naar de FIOD die een heksenjacht tegen Ajax en Feyenoord heeft gevoerd. Op heerenveen zit nog niet zo'n vergrootglas.


Off Topic:

Kijk om een beeld te geven van hoe Lemic in elkaar zit vind ik deze wtee artikels sowieso verplichte kost;
www.nrc.nl/achtergrond/article1903865.e ... shandelaar
www.nrc.nl/sport/article1903866.ece/Hoe ... reep_kreeg
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 18:30
Zoals ik het nu allemaal een beetje begrijp hebben we wel een scouting maar zijn die mensen daar niet capabel.

We gaan daarom vrijwel alleen spelers halen via Lemic of eredivisie live.

Welke spelers heef Lemic in zijn stal staan die mogelijk naar Ajax zouden komen. Zo komen we vanzelf achter de aanwinsten voor de zomer lijkt me. Naast de via eredivisie live gescoutte spelers.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 10:39
Ik kom er op terug, ik moet er alleen de tijd voor vinden. Het verhaal is nogal uitgebreid en zelf amper de tijd de laatste weken.
Maar je suggestie klopt ongeveer wel ja.
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 19:54
Citaat:
Ik kom er op terug, ik moet er alleen de tijd voor vinden. Het verhaal is nogal uitgebreid en zelf amper de tijd de laatste weken.
Maar je suggestie klopt ongeveer wel ja.


Het lijkt me heel leuk om jouw verhaal te lezen. Al is het wel triest dat ik redelijk in de buurt kom met mijn conclusie. Zou niet moeten mogen voor een club als Ajax.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 18:56
Zoals de titel aangeeft is Spijkerman volgens mij meer een coordinator van de scouting dan een echt scout. Hij is ook vaak bij het 2e of de A1 (zoals zaterdag tegen Heerenveen) om de kwaliteiten van de spelers in kaart te brengen en actueel te houden. Natuurlijk bezoekt hij ook duels om te scouten, maar waarschijnlijk hoort het ook bij zijn taak om de ontwikkeling van de jonge spelers uit het 2e en de A1 nauwlettend te volgen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 19:34
Spijkerman ook in het nieuws.

http://www.ajaxfans.net/nieuws-1891_Spi ... -Ajax.html
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.978.667 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » Hennie Spijkerman: assistent trainer
Ga
Zoeken: