Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Europa » Duits voetbal
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Duits voetbal
Maker: LucasBekeken: 26953
Status: InactiefBerichten: 329
+ Nieuw bericht <<<   <   6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 jan 2011 18:03
Bayern en Robben beginnen 2011 met een kater

Bayern München is slecht begonnen bij de hervatting van de Bundesliga. De topclub speelde 1-1 gelijk tegen VfL Wolfsburg en deed zichzelf daarmee tekort. Lichtpuntje was de invalbeurt van Arjen Robben.

Bayern pakte al na zeven minuten de voorsprong en dat gebeurde met meer geluk dan wijsheid. Wolfsburg-goalie Diego Benaglio kwam uit zijn goal om de bal weg te trappen, maar had Thomas Müller over het hoofd gezien die de trap van Benaglio tegen zijn lichaam aan kreeg, waarna de bal langzaam over de doellijn rolde: 0-1.

Later in de eerste helft kreeg Bayern een grote kans de marge te vergroten, maar Philipp Lahm mikte zijn penalty op de paal. Arjen Robben viel voor rust in bij Bayern vanwege een blessure bij Franck Ribéry. Voor de flankspeler waren het zijn eerste minuten sinds het WK van vorige zomer.

Na de pauze luisterde Bayern-goalie Thomas Kraft zijn basisplaats op met het keren van een penalty van Grafite. Daarmee leken de drie punten naar Der Rekordmeister te gaan, maar door een fout van Bastian Schweinsteiger pakte Wolfsburg nog een punt. De Bayern-middenvelder leed dom balverlies op de achterlijn, waarna Sascha Riether van dichtbij de 1-1 kon intikken namens de ploeg van Steve McClaren.

Door de zege ziet het nog steeds ambitieuze Bayern het gat met koploper Borussia Dortmund weer groeien. Het verschil bedraagt zestien punten.

Eindelijk weer winst voor Stuttgart
De in de eerste seizoenshelft zeer slecht presterende grootmacht VfB Stuttgart begon 2011 met een opsteker. Er werd met 1-0 gewonnen van hoogvlieger FSV Mainz dankzij een goal van Martin Harnik tien minuten voor tijd. De degradatiezorgen blijven echter groot voor Stuttgart, dat nog steeds voorlaatste staat.

Werder boekt late zege op Hoffenheim
Ook het matig acterende Werder Bremen start het nieuwe jaar met een zege. Namens Werder Bremen opende Claudio Pizarro de score. Boris Vukcevic maakte gelijk voor Hoffenheim. In de slotminuten bezorgde Torsten Frings Werder de zege, waardoor het een gat met de degradatiezone slaat. Hoffenheim is middenmoter.

Overige uitslagen

Citaat:
1.FC Nürnberg-Bor. Mönchengladbach 0-1
Sankt Pauli-SC Freiburg 2-2


Bron: VoetbalPrimeur.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 jan 2011 22:15
'Van Gol' beslist Duitse topper

GELSENKIRCHEN - De meest genoemde naam van het voorbije etmaal in het internationale voetbal deed zelf zaterdagavond ook een duit in het zakje. Ruud van Nistelrooy, begeerd door oude liefde Real Madrid, besliste in Gelsenkirchen de Duitse topper Schalke - HSV. Van Nistelrooy maakte het enige doelpunt in de 53ste minuut: 0-1.

Van Nistelrooy maakte mogelijk zijn laatste treffer voor Hamburger SV. De 34-jarige spits vertelde zijn trainer Armin Veh voor het duel met Schalke 04 dat Real Madrid hem graag terug wil. Het is onduidelijk of de Duitse club de Nederlander laat vertrekken. Aanvallers Jose Guerrero en Mladen Petric zijn voorlopig nog geblesseerd.

Van Nistelrooy voetbalde van 2006 tot 2010 voor Real Madrid. De spits bezorgde de club uit de Spaanse hoofdstad in 93 wedstrijden maar liefst 61 doelpunten. Real Madrid heeft nog geen bod op Van Nistelrooy uitgebracht. De formatie is op zoek naar een centrumspits omdat Gonzalo Higuaín een zware rugblessure heeft.

Van Nistelrooy is gestreeld door de belangstelling van Real Madrid. ,,Dit was een lastige week voor me'', zei hij na de zege op Schalke. ,,Ik heb me echter op Hamburger SV proberen te concentreren. Dit was een belangrijke wedstrijd. Ik moet nu maar afwachten hoe het afloopt.''

Bron: Ad.nl
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 jan 2011 13:21
Citaat:

Louis van Gaal kan opgelucht ademhalen. De oefenmeester zag sterspeler Franck Ribéry zaterdag vroegtijdig uitvallen in de wedstrijd tegen VfL Wolfsburg en leek te moeten vrezen voor een zware blessure. Uit eerste diagnoses blijkt echter dat het euvel bij de Fransman meevalt. Ribéry staat ongeveer twee weken buitenspel.

De buitenspeler moest zich al vroeg in de wedstrijd laten vervangen door Arjen Robben en bij Bayern vreesde men nu de andere rappe buitenspeler voor een langdurige periode kwijt te zijn. Onderzoek heeft zondag echter uitgewezen dat Ribéry ‘slechts’ een kleine verrekking heeft opgelopen aan zijn knieband. De kwetsuur zal met voldoende rust vanzelf genezen.
“Ik ben erg opgelucht”, verklaart de speler op de digitale ankerplaats van de Duitse topclub. De aanvaller richt zich op de uitwedstrijd bij Werder Bremen, die op zaterdag 29 januari plaats zal hebben. Het duel van volgende week zaterdag, thuis tegen Kaiserslautern, komt in ieder geval te vroeg.

Bron: Voetbalzone.nl
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 21:19
DFB Bokal

Schalke 04 - FC Nürnberg 3-2 Schalke wint na verlenging
Energie Cottbus (2) - Hoffenheim 1-0
MSV Duisburg (2) - FC Kaiserslautern 2-0

Allemania Aachen (2) - Bayern München 0-1 tussenstand
Zal wel gekkenhuis zijn op Tifoli.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 21:44
Bij Schalke heeft dat 17-jarige spitsje gescoord, las ik op teletekst. En dan ook nog eens de winnende in de 119e minuut ten tijden van zijn debuut. Droomdebuut dus en leuk voor die jongen.

Verder erg slechte prestaties van Hoffenheim en Kaisernslautern, die moeten zich doodschamen. Doet me weer een beetje denken aan een paar jaar terug, Volendam 1-0 Ajax. Was toen ook voor de beker..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 13:46
Van Marwijk: "Dortmund gaat het redden"

Bert van Marwijk heeft alle vertrouwen in Borussia Dortmund. De Duitse club staat mijlenver voor op de concurrentie en lijkt zich op te mogen maken voor een nieuwe landstitel. In 2002 werd Dortmund voor het laatst kampioen van Duitsland.

De bondscoach van het Nederlands elftal, tussen 2004 en 2006 zelf werkzaam bij Borussia Dortmund, kijkt met veel genoegen naar zijn oude club. "Ze gaan het redden, honderd procent. Dortmund heeft nog geen team dat kampioenswaardig is, omdat de meeste spelers nog vrij jong zijn. Pas bij elkaar. Maar de Bundesliga is een extreme competitie, waarbij concurrenten nu al volledig kansloos zijn", zegt Van Marwijk op de website van Ons Oranje.

"Als je kijkt naar Schalke, Stuttgart, Werder Bremen, Bayern München, Wolfsburg en HSV, dan blijft er eigenlijk nog één ploeg over om Dortmund te bedreigen. Dat is Leverkusen, maar die ploeg maakt ook een allesbehalve stabiele indruk", vervolgt de keuzeheer.

"Veertien punten voor op Bayern, elf punten voor op Leverkusen. En Dortmund moet nog vijftien wedstrijden spelen waarvan acht thuis, voor 81.000 mensen. Ik denk dat ze al die thuisduels winnen. Die worden voor honderd procent zeker kampioen."

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:42
Uitkijken is dus het advies voor de medespelers van Robben, want voor hetzelfde geld grijpt hij je zo bij je strot.
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:45
Ja, raar moment.

Volgens Múller ging het enkel over een aanval waarbij Robben Muller niet in het spel betrok. Lijkt mij dat er meer achter zit alvorens je iemand bij de strot grijpt.

Citaat:
Een discussie op het veld is goed, maar je moet niet met die gebaren aankomen, dat haat ik'', aldus Robben. ,,Het was niet zo'n grote zaak, maar we zullen er nog over praten.''


Toch vreemd, het is na de wedstrijd. Doe dit soort zaken in de kleedkamer en niet op het veld in het bijzijn van tientallen camera's.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 20:57
Als er iemand gebaren maakt is het Robben wel.
Misselijk mannetje vind ik het, ondanks hij heel erg goed is.
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 23:41
Huntelaar krijgt bij Schalke gezelschap van Charisteas

Angelos Charisteas, voormalig aanvaller van Ajax en Feyenoord, vervolgt zijn loopbaan in Gelsenkirchen. De Griek tekent een contract bij Schalke 04, weet FIFA.COM.

Charisteas zag zijn Franse avontuur bij Arles AC in november al eindigen. Na zes wedstrijden gooide Charisteas de handdoek in de ring en sprak van de slechtste beslissing uit zijn carrière. Volgens Schalke 04-trainer komt de Bundesliga-ervaring van de aanvaller goed uit.

Charisteas speelde in het verleden bij de Duitse clubs 1. FC Nürnberg, Werder Bremen en Bayer Leverkusen. 'Tijdens de verloren wedstrijd tegen Hoffenheim bleek maar eens dat we een kopsterke spits nodig hebben', verklaart Magath tegen het Duitse Kicker.

De Griek speelde 122 duels in de Bundesliga en wist daarin 26 keer te scoren. Ook kwam de aanvaller 83 keer in actie voor de nationale ploeg van Griekenland en scoorde 23 keer.



Bron: vi.nl
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Di 1 feb 2011 18:51
MÜNCHEN - Arjen Robben heeft bij Thomas Müller zijn excuses aangeboden voor de 'wurgactie'. De linkspoot greep zijn ploeggenoot van Bayern München zaterdag tijdens het duel met Werder Bremen bij de keel. In een uitzending van Blickpunkt Sport zei Robben zijn verontschuldigingen te hebben aangeboden aan Müller.

,,Het was niet slim van me,'' gaf Robben in de sportuitzending toe. ,,Ik had dit niet moeten doen. Ik moet ook toegeven dat mijn er agressief uitziet. Dat is absoluut niet goed. Ik ben een emotionele speler, maar ik moet me ook kunnen beheersen. Ik heb inmiddels met hem gesproken en de lucht is geklaard. We zijn weer goede vrienden,'' aldus Robben.

Ad.nl
Spoon


Geregistreerd: 21-02-2008
Forum berichten: 152
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Nuenen
Geplaatst: Di 1 feb 2011 19:05
Muller moet blij zijn dat Robben er weer bij is. Sinds zijn komst draait het al meteen weer een stuk beter. Hij heeft alweer twee keer gescoord en dat hij dan een beetje egoistisch is mag dan ook wel. Zonder Robben is Munchen een stuk minder dreigend, als dan ook nog Ribery weg valt is er helemaal geen verrassing meer in hun spel.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 feb 2011 20:01
FC Köln met 3-2 gewonnen van Bayern München, denk dat 'onze' Louis het seizoen niet gaat afmaken daar. Hoop mensen zijn hem beu.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 feb 2011 20:09
Zolang ze bij AJAX maar niet gek genoeg zijn om hem binnen te halen. In ieder geval niet als directeur.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 5 feb 2011 20:12
Citaat:
Zolang ze bij AJAX maar niet gek genoeg zijn om hem binnen te halen. In ieder geval niet als directeur.


Die gaat niet meer terug komen.
Spoon


Geregistreerd: 21-02-2008
Forum berichten: 152
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Nuenen
Geplaatst: Za 5 feb 2011 20:52
Citaat:
FC Köln met 3-2 gewonnen van Bayern München, denk dat 'onze' Louis het seizoen niet gaat afmaken daar. Hoop mensen zijn hem beu.


Ze stonden zelfs met 0-2 voor. Als Robben er niet bij is stelt heel dat Bayern niets meer voor.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 21:04
Citaat:
DFB Bokal

Schalke 04 - FC Nürnberg 3-2 Schalke wint na verlenging
Energie Cottbus (2) - Hoffenheim 1-0
MSV Duisburg (2) - FC Kaiserslautern 2-0

Allemania Aachen (2) - Bayern München 0-1 tussenstand
Zal wel gekkenhuis zijn op Tifoli.



Halve finales zijn ook bekend:

Bayern München - Schalke 04
MSV Duisburg - Energie Cottbus

Betekend dus een club uit de 2e liga in de finale maar wat zou het zijn als de finale Schalke 04 tegen MSV Duisburg wordt in Berlijn. Dan kunnen de supporters samen nach Berlin fahren. Dat gaat een uittocht van jewelste worden.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 17:41
Wolfsburg heeft MCClaren per direct ontslagen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 17:49
Als dat zo is dan zat dat er natuurlijk allang aan te komen. Overschatten trainer die Mc Claren. Heeft het goed gedaan bij Twente maar dat dan is ook het enige, veder is het namelijk bijster weinig en heeft hij het bij veel clubs verprutst.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 17:54
Citaat:
Als dat zo is dan zat dat er natuurlijk allang aan te komen. Overschatten trainer die Mc Claren. Heeft het goed gedaan bij Twente maar dat dan is ook het enige, veder is het namelijk bijster weinig en heeft hij het bij veel clubs verprutst.


Littbarski neemt voorlopig de honeurs waar.
Wat een boutclub is dat Wolfsburg ook, hoop dat ze binnen paar jaar diep wegzakken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 19:10
Ik vind McLaren juist een heel goede en sympathieke trainer, alleen denk ik wel dat het altijd een trainer is die in de luwte moet werken. Dus niet bij een club waar veel commotie omheen hangt. Juist in Duitsland en in Engeland is dat er eigenlijk standaard.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 19:13
Citaat:
Ik vind McLaren juist een heel goede en sympathieke trainer, alleen denk ik wel dat het altijd een trainer is die in de luwte moet werken. Dus niet bij een club waar veel commotie omheen hangt. Juist in Duitsland en in Engeland is dat er eigenlijk standaard.


Denk dat het ook meespeeld dat het een Engelsman die in Duitsland werkt.
Combinatie die gewoon niet samengaat.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 12 feb 2011 17:18
Bayern München - Hoffenheim 4-0 nu, 2 doelpunten van Robben. Hij is weer terug. Nog 10 minuten te spelen.
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Za 12 feb 2011 20:13
[size=150">Robben absolute uitblinker bij Bayern München[/size">

Arjen Robben had zaterdag met twee doelpunten en een beslissende voorzet een groot aandeel in de thuiszege van Bayern München op Hoffenheim (4-0). De vleugelspeler, hersteld van een griepje, revancheerde zich met zijn ploeg voor de pijnlijke nederlaag vorige week tegen 1. FC Köln (3-2).

Bayern München blijft door de eenvoudige zege in de race om de tweede plaats, die vooralsnog door Bayer Leverkusen wordt ingenomen. Deze formatie won vrij eenvoudig bij Eintracht Frankfurt (0-3) en consolideerde een voorsprong van drie punten op de regerend kampioen uit Beieren.

Ryan Babel was basisspeler bij Hoffenheim. Edson Braafheid miste het duel met zijn oude club wegens een schorsing. Koploper Borussia Dortmund gaat zaterdagavond op bezoek bij 1. FC Kaiserslautern. Bij winst bedraagt de voorsprong op nummer twee Leverkusen weer twaalf punten.

VfL Wolfsburg wist ook na het ontslag van trainer Steve McClaren niet te winnen. Onder leiding van Pierre Littbarski werd op eigen veld verloren van Hamburger SV: 0-1. Mladen Petric tekende na ruim een half uur voetballen voor het enige doelpunt. Ruud van Nistelrooy begon bij de bezoekers in de basisformatie. De Nederlandse routinier werd na 79 minuten vervangen door Paolo Guerrero.

fcupdate.nl


Robben is weer lekker bezig, hij bewijst toch wel degelijk dat er een verschil tussen dag en nacht is wanneer hij wel of niet aanwezig is.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 12:58
Citaat:
'Robben en Ribéry net zo belangrijk als Messi en Xavi'

Bron: Vi.nl

Bayern München won zaterdag met ruime cijfers van Hoffenheim (4-0). Arjen Robben was met twee doelpunten de grote man bij de ploeg van trainer Louis van Gaal.

Het duel stond volledig in het teken van de terugkeer van het koppel Arjen Robben / Franck Ribéry, in Duitsland liefkozend Robbery genoemd. Van Gaal kwam na afloop superlatieven tekort om zijn twee sterspelers te prijzen.

'Arjen Robben en Franck Ribéry zijn voor Bayern München zo belangrijk als Lionel Messi en Xavi voor Barcelona en Mesut Özil en Cristiano Ronaldo voor Real Madrid', aldus de Nederlandse oefenmeester.

Franz Beckenbauer, erevoorzitter van Bayern, was net zo enthousiast. 'Voor mij is Robben op het moment de belangrijkste speler van de club, nog voor Schweinsteiger, Lahm en Ribéry.'
+ Nieuw bericht <<<   <   6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.002.473 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Europa » Duits voetbal
Ga
Zoeken: