Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Europa » Spaans voetbal
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Spaans voetbal
Maker: LucasBekeken: 38874
Status: InactiefBerichten: 709
+ Nieuw bericht <<<   <   21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28  |  29   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 27 feb 2011 02:45
Real verspeelt hele dure punten bij Deportivo

Deportivo la Coruña heeft FC Barcelona een handje geholpen in de titelstrijd. De Spaanse middenmoter slaagde er namelijk in om in het eigen Riazor Real Madrid op een 0-0 gelijkspel te houden.

Real, waar Karim Benzema de voorkeur kreeg boven Emmanuel Adebayor in de spits, speelde een prima eerste helft. Cristiano Ronaldo, Kaká en Mesut Özil kregen goede kansen, maar verzilverden deze niet. Een doelpunt van Ronaldo werd later nog afgekeurd omdat de Portugees buitenspel stond.

Ook in de tweede helft kreeg Real Madrid de beste kansen. Kaká was tot tweemaal toe dichtbij met een schot, terwijl invaller Adebayor nog de paal raakte. Even later herhaalde Ronaldo dat kunstje door eveneens op de paal te schieten na een fantastische solo.

In de slotfase probeerde Real Madrid met een ultiem slotoffensief nog de zege uit het vuur te slepen, maar ondanks een aantal gevaarlijke momenten in de doelmond van Deportivo vielen er geen grote kansen meer te noteren. Door de remise heeft Real Madrid nu zeven punten minder dan FC Barcelona, dat eerder op de avond simpel won van Real Mallorca (0-3).

Bron: VoetbalPrimeur.nl
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 21:59
Oei.. Ziet er niet best uit voor Messi. Gaat op de keeper af die maakt een sliding, en dan gebeurd er iets met de knie van Lionel. Hopen dat het meevalt.
Gestopt
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 22:07
Ik zag het ook. Echt hopen dat het meevalt inderdaad.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Zo 13 maa 2011 22:13
Loos alarm, weinig aan de hand...
Gestopt
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Di 15 maa 2011 22:26
Ik lees net een tweet van Kaka:
Citaat:
KAKA Kaka
What sad news about Eric Abidal, tumor in the liver ! Let 's pray for him .. God bless !!
Gestopt
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Di 15 maa 2011 22:42
http://www.fcbarcelona.cat/web/catala/noticies/futbol/temporada10-11/03/15/n110315116321.html?utm_source=FCBarcelona.cat&utm_medium=twitter&utm_campaign=FCBarcelona&utm_term=FCBarcelona&utm_content=futbol
Triest, sterkte voor deze man!
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 maa 2011 23:43
Voor de gene die geen Spaans kunnen.. :mrgreen:

[size=115">Levertumor Abidal[/size">

BARCELONA - Barcelona-speler Eric Abidal heeft slecht nieuws gekregen. De verdediger heeft een tumor op zijn lever en wordt vrijdag al geopereerd, zo laat de Catalaanse club weten.

Abidal wordt vrijdag worden geholpen in het Hospital Clinic. Pas daarna kan worden bepaald wat de aard van de tumor is. Het is vrijwel zeker dat de verdediger dit seizoen niet meer in actie komt.

Op uitdrukkelijke wens van de speler en de club wordt respect voor de privacy van Abidal gevraagd. Hij kwam medio 2007 over van Olympique Lyon en is sindsdien vaste waarde op de linkerkant bij Barcelona.

Bron: Telegraaf.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 maa 2011 23:07
Levertumor Abidal verwijderd

BARCELONA - De Franse voetballer Eric Abidal is donderdagavond in het ziekenhuis van Barcelona geopereerd aan een levertumor.

Tijdens de ingreep, die drie uur duurde, is de tumor zonder complicaties verwijderd. Dat maakte FC Barcelona op de website bekend.

De Spaanse kampioen maakte dinsdag melding van de levertumor die bij Abidal was ontdekt. Het nieuws leidde tot geschokte reacties uit de voetbalwereld.

Zelfs in het stadion van Real Madrid, de aartsrivaal van Barça, waren woensdag tijdens de Champions Leaguewedstrijd tegen Olympique Lyon steunbetuigingen te zien voor de Franse linksback.

Volgens Barcelona mag Abidal (31) binnen een week het ziekenhuis verlaten. De club vraagt media en supporters om de Fransman voorlopig even met rust te laten.

Bron: Nusport.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 14:54
Citaat:
Guardiola: 'Titel nog niet onmogelijk voor Real Madrid'

Bron: Vi.nl

Hoewel Barcelona na de resultaten van het afgelopen weekeinde een voorsprong van acht punten heeft op Real Madrid, blijft trainer Pep Guardiola waakzaam.

Barça won zaterdag van Villarreal (1-0 door doelpunt Gerard Piqué) en zag achtervolger Real Madrid verrassend verliezen van Sporting Gijon, waardoor het verschil tussen de twee rivalen opnieuw opliep. In de Primera División zijn nog acht speelronden te gaan, waardoor de titel Barça vrijwel niet meer kan ontgaan.

'Als we denken dat we er al bijna zijn, gaan we de competitie verliezen', aldus Guardiola. 'Leagues worden pas beslist op het moment dat ze beslist kúnnen worden. Als je daarvoor al denkt er te zijn, kun je zomaar ineens gaan verliezen.'

'Madrid blijft Madrid en zal blijven vechten tot het einde. Natuurlijk hebben we een mooie voorsprong, groter dan ooit tevoren, maar in de sport heb ik wel grotere dingen mis zien gaan. We hebben nog een aantal lastige wedstrijden te spelen.'

'We moeten gewoon op dezelfde voet verdergaan en hebben alles in onze eigen hand, maar het is niet onmogelijk voor Real Madrid. Het is zeker nog niet klip en klaar.'

Een van de acht resterende wedstrijden is El Clásico. Het duel tussen Real Madrid en Barcelona staat voor 17 april op het programma.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 16 apr 2011 13:08
Wat een heerlijk voetbaldagje vandaag (en wat fijn dat sport1 gratis is bij Ziggo!):

Man City - Man United
AC milan - Sampdoria (stukje)
én dan EL CLASSICO!!

Ik hoop zo erg dat Real weer volledig van het veld geblazen word.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Za 16 apr 2011 23:08
El Classico

Vanavond speciaal niets gedaan om deze prachtige wedstrijd te kijken. Ik ben wel tevreden, het is nu rust. Alles behalve doelpunten tot nu toe, die gaan er 100% zeker wel vallen. Grote kansen voor -hoe kan het ook anders- Messi en Ronaldo. Balbezit was na 35 minuten 75% voor Barca, duidelijk. Tussen de 12e en 25e minuut was Real Madrid erg gevaarlijk. Barca is niet zozeer de betere ploeg maar wel meer aanwezig als Real. En nu snel verder kijken :mrgreen:
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 03-03-2011
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 16 apr 2011 23:56
Ondertussen 2 penalty's, eerst een voor Barcelona ( 52 ) Daarna voor Real ( 82 ) Vooral'de tweede was onterecht, een klassieke swalbe zonder aangeraakt te worden. Overigens is Affelay nog ingevallen , en hij doet het helemaal niet slecht. Onze Ex-Ajacied Maxwell kwam er ook nog in, na een blessure aan Barcelona kant. Na de goal van Real speelt Barca niet meer zo goed als daarvoor. Kan nu al niet meer wachten tot ik weer een wedstrijd in Camp Nou kan bekijken ( Jaarlijks op vakantie in Spanje ) Vanaf de vierde/vijfde rij spelers van zo'n wereldformaat ziet spelen, fenomenaal. Vorig jaar was tegen AC Milan, met Seedorf, Ibrahimovic, Huntelaar.. Prachtig om te zien, alleen al Ax-Ajacieden die daar toen een van de beste waren.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 00:00
Tegenvallend.
Gestopt
GertJan020


Geregistreerd: 28-10-2008
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Vlakbij 010
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 13:13
Ik vond het ook niet zo'n heel erg boeiende wedstrijd.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 13:20
Boeiend vond ik het zeker. Messi is niet volledig af te stoppen, maar dit seizoen was er geen ploeg die het zo goed lukte als Real. Pepe was geweldig. De pressie van Khedira en in mindere mate Alonso zorgde ook voor enorm veel problemen bij Xavi en Iniesta.

Als de aanvallers van Real beter hadden gespeeld (Di Maria zwak, Ronaldo niet fit), had Real gewonnen, denk ik.
Snertkees


Geregistreerd: 09-01-2011
Forum berichten: 109
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 13:56
Real speelde erg verdedigend waardoor barca er moeilijk uitkwam, daardoor vond ik de wedstrijd niet zo interessant. Ik vond de scheids ook een beetje partijdig bijv. Die pepe maakte een paar keer een groffe overtreding waar best een keer geel had mogen komen en die penalty was zwaar onterecht.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 apr 2011 14:01
Citaat:
Real speelde erg verdedigend waardoor barca er moeilijk uitkwam, daardoor vond ik de wedstrijd niet zo interessant. Ik vond de scheids ook een beetje partijdig bijv. Die pepe maakte een paar keer een groffe overtreding waar best een keer geel had mogen komen en die penalty was zwaar onterecht.

De scheids heeft in zijn carrieré 10 penalty's aan Real gegeven en maar ééntje aan Barca. Zijn vader was anti Barca en anti Cruyff en hij was de grensrechter van een pro Real scheidsrechter.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 apr 2011 00:13
Mooi werk, Real pakt de beker na een mooie kopbal van Ronaldo in de extra tijd. Vond het een leuke wedstrijd waarin naar voren kwam dat Guardiola toch eens zal moeten gaan nadenken hoe hij Real wilt gaan bestrijden in de nog 2 resterende Classico's dit seizoen, de halve finale van de Champions League.
Vienna


Geregistreerd: 24-08-2009
Forum berichten: 493
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 apr 2011 00:28
De oplossing is simpel, de uitvoering moeilijker: het hoofd erbij houden. Real zuigt ze uit de wedstrijd. Meer is het niet.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 21 apr 2011 09:15
Ricardo, dat zal niet lastig worden met een neutrale scheids uit een ander land.. Deze scheidsrechter lied veel te veel gaan.. Pepe, Arbeloa hadden de rust niet eens MOGEN halen.. Zoals Vienna zegt, Real was vooral de eerste helft alleen maar aan het provoceren, overal een tikje na zonder dat je het ziet.
Hier kunnen de lichtvoetige spelers van Barca niet tegen en gaan zich provoceren. Zelfs Messi lied zich kennen met die gele kaart..

Overigens mooie kopbal van Ronaldo maar ze mogen Casillias toch op hun sloffen bedanken anders waren ze NOOIT bekerwinnaar geweest..
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 apr 2011 11:10
Citaat:
Mooi werk, Real pakt de beker na een mooie kopbal van Ronaldo in de extra tijd. Vond het een leuke wedstrijd waarin naar voren kwam dat Guardiola toch eens zal moeten gaan nadenken hoe hij Real wilt gaan bestrijden in de nog 2 resterende Classico's dit seizoen, de halve finale van de Champions League.


Mooi werk? Mourinho én Real Madrid moeten zich kapot schamen voor de manier waarop ze de wedstrijd speelde. Onbeschofte schoffelaars met Pepe en Arbeloa voorop.

Overigens liet Casillas zijn klasse wel zien in de 2e helft. Voor de rest was het maar een ordinair straatgevecht van madrid en probeerde Barca er nog iets van te maken (helaas lieten ze zich ook wel eens meeslepen in het straatgevecht).
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 21 apr 2011 11:17
Wilde net zeggen, deze wedstrijd hadden er geen 21 spelers meer op het veld mogen staan.. Zowel aan Barca zijde maar VOORAL aan Madrid hadden er mensen afgestuurd moeten worden.. Scheids kon de wedstrijd niet "handelen"
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 21 apr 2011 17:29
Rudolph.

Ronaldo genoeg aan een halve kans? Ronaldo heeft wel 3/4 mogelijkheden gehad maar zijn balaanname liet hem telkens in de steek.

Verder heeft Madrid meer kansen gecreeerd dan Barcelona, wat dat betreft is het een verdiende winst.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 apr 2011 19:54
Citaat:
Mooi werk? Mourinho én Real Madrid moeten zich kapot schamen voor de manier waarop ze de wedstrijd speelde. Onbeschofte schoffelaars met Pepe en Arbeloa voorop.


Ja dat wel, het is natuurlijk anti-voetbal wat Real speelde maar ik ben wel blij met de zege van Real Madrid. Heb het namelijk niet zo op Barca. Ze spelen ongetwijfeld zeer mooi, ik denk het mooiste voetbal van de wereld maar ik heb het meer op Real.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 21 apr 2011 21:45
Citaat:

Ja dat wel, het is natuurlijk anti-voetbal wat Real speelde maar ik ben wel blij met de zege van Real Madrid. Heb het namelijk niet zo op Barca. Ze spelen ongetwijfeld zeer mooi, ik denk het mooiste voetbal van de wereld maar ik heb het meer op Real.

Dat kan ik echt niet begrijpen.. Altijd arrogant, laatste jaren beetje alles bij elkaar kopen...
Gestopt
+ Nieuw bericht <<<   <   21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28  |  29   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.002.489 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Europa » Spaans voetbal
Ga
Zoeken: