Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » EK 2008
Ga
Zoeken:

Onderwerp: EK 2008
Maker: Eto'oBekeken: 4224
Status: InactiefBerichten: 72
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
muhaha


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 496
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 21:08
Ik vind Bendter niet zo slecht anders hoor, één van de betere Denen sowieso.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 21:13
Dat schotje van Bendtner in de eerste helft had Heitinga gewoon kunnen blokken, als ie het moment eerder zou zien om hem kort te dekken. Dat Bendtner de betere is bij de Denen zegt meer iets over de Denen in zijn geheel dan over Bendtner.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 21:18
Bendtner speelt tweede helft stukken beter dan in de eerste helft. Eerlijk is eerlijk.
muhaha


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 496
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 21:42
Jammer dat die wedstrijd weer doodgewisseld is inmiddels in de 2de helft.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 22:08
Tweede helft vond ik minder, maar dat heb je altijd als je wisselt.
muhaha


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 496
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 22:36
Achterin moet er nog het een en ander gebeuren.
Ik schrok toch ook een beetje van Heitinga, van hem word namelijk wél verwacht dat ie een stabiele factor is. Mathijsen ging ook verre van vrij uit natuurlijk maar die word neem ik aan vervangen door Bouma straks, dan heb je toch wat meer zekerheid.

Robben viel me heel erg positief op, ik wist niet dat ie weer zó fit en zó fris was.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 22:51
Wie verwacht er in hemelsnaam van Heitinga dat hij een stabiele factor is? Dat is die jongen nog nooit geweest.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 22:57
Heitinga is gewoon een matige verdediger. Altijd al geweest. Ik heb eerlijk gezegd liever op het EK Ooijer-Bouma als centrum.
muhaha


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 496
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 23:11
Van Basten verwacht dat Bertje, z'n positie is vrij onomstreden heb ik het idee.
Ik vond de opstelling van Jaap Stam wel een aardige variant, alleen dan wel met Robben ipv Babel uiteraard.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 29 mei 2008 23:48
Citaat:
Heitinga is gewoon een matige verdediger. Altijd al geweest. Ik heb eerlijk gezegd liever op het EK Ooijer-Bouma als centrum.


Ben het met je eens Skill
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 00:20
Citaat:
Van Basten verwacht dat Bertje, z'n positie is vrij onomstreden heb ik het idee.
Ik vond de opstelling van Jaap Stam wel een aardige variant, alleen dan wel met Robben ipv Babel uiteraard.


Mwuah.....heb toch liever Engelaar dan Heitinga als controleur. Heitinga is een afbreker met een prachtige traptechniek op het middenveld. Meer niet. Engelaar controleert toch meer vanuit de gedachte 'voetbal' dan Johnny
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 00:31
Huh, Heitinga speelde als verdediger?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 11:01
Citaat:
Dat doelpunt is wel een leuk voorbeeld van de evolutie van Ruud van Nistelrooij.
In z'n PSV-tijd of in z'n Manutd-tijd had ie die bal nooit in één keer teruggekaatst op Sneijder.


Klopt. En noem me maar gek, maar ik zie het hem bij het Nederlands elftal veel vaker doen dan in clubverband. Heb toch het gevoel dat het voor een goed deel komt doordat Van Basten het van hem is gaan eisan. Die goal was natuurlijk prachtig. Ingespeeld door Van der Vaart en vervolgens Van Nistelrooij, Sneijder en Robben die door één keer te raken Van Nistelrooij voor de keeper zetten.

Ik heb de herhaling van het Deense doelpunt niet gezien, maar daar ging Heitinga toch niet in de fout? Mathijsen kreeg geen grip op Bendtner (hoe Skilled er bij komt dat hij er niets van kan is me een raadsel) en De Zeeuw liet z'n mannetje lopen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 12:16
Ok, ik geef het toe het was van mij kant overdreven om te zeggen dat Bendtner er niks van bakte voorin. Hij speelde degelijk maar wel nuttig laten we het daarop houden.
muhaha


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 496
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 14:05
Bij het doelpunt gingen Mathijsen, De Zeeuw en Engelaar in feite in de fout vond ik.
Mathijsen kreeg inderdaad geen grip op Bendter, De Zeeuw liet Poulsen uit z'n rug lopen maar ook Engelaar 'stond erbij en keek er naar'. De Zeeuw zou nog kunnen aanbrengen dat ie Poulsen niet zag komen in z'n rug, terwijl Engelaar hem liet lopen terwijl ie met z'n gezicht naar de situatie stond.

Citaat:
Mwuah.....heb toch liever Engelaar dan Heitinga als controleur. Heitinga is een afbreker met een prachtige traptechniek op het middenveld. Meer niet. Engelaar controleert toch meer vanuit de gedachte 'voetbal' dan Johnny

Ik vind het geen keuze tussen Engelaar en Heitinga, wat mij betreft is het een keuze tussen Heitinga en De Zeeuw. Dan zou ik toch voor Heitinga kiezen denk ik, zo iemand kan je prima gebruiken als je verder op dat middenveld al alllemaal pure voetballers hebt lopen (Engelaar, Sneijder, vdVaart, Robben en eventueel vPersie).
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 14:08
Kijkend naar de afgelopen wedstrijden zou ik Oranje zo laten spelen:

-----------Van Nistelrooij

Robben--Van der Vaart--Van Persie

-----------Sneijder---Heitinga

Bouma--Mathijsen--Ooijer--Melchiot

-------------Van der Sar


En dan kan je altijd nog Van Persie op links zetten en Robben inwisselen voor Kuijt.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 14:15
Citaat:
Kijkend naar de afgelopen wedstrijden zou ik Oranje zo laten spelen:

-----------Van Nistelrooij

Robben--Van der Vaart--Van Persie

-----------Sneijder---Heitinga

Bouma--Mathijsen--Ooijer--Melchiot

-------------Van der Sar


En dan kan je altijd nog Van Persie op links zetten en Robben inwisselen voor Kuijt.
Kom op Thomas Mathijssen? Die speelde dramatisch tegen Denenmarken en had totaal geen grip op Brentner laat staan straks op Toni. Nee de verdediging moet echt zo zijn: van Bronckhorst - Bouma - Heitinga - Melchiot. De rest weet ik nog niet maar de verdediging staat wel redelijk vast.
muhaha


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 496
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 14:41
Gio-Bouma-Ooijer-Melchiot

Wat mij betreft schuift Heitinga door en zal toch één spelers uit het kwartet Robben, Sneijder, vdVaart, vPersie op de bank plaats moeten nemen omdat Engelaar naast Heitinga speelt. Ik vrees voor vd Vaart op dit moment, al was hij tegen Oekraine juist één van de betere.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 30 mei 2008 14:46
Ik snap niet dat Engelaar nu opeens bij iedereen in de basis staat. Controlerend is hij helemaal niet zo sterk en dan heb ik dus liever een jongen die de opbouw van achteruit makkelijk verzorgt.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 23:33
Citaat:
Primeur op EK: penaltyreeks in groepsfase
04/06/2008 21:55

Op het aanstaande EK volgen er mogelijk strafschoppenseries op de laatste groepsduels. Deze primeur moet voorkomen dat de beslissing over plaatsing voor de kwartfinale moet vallen op basis van resultaten in de voorgaande WK- en EK-kwalificatiereeks.

Alleen als twee landen in de derde en laatste ronde van de groepsfase tegenover elkaar staan, gelijkspelen en er geen beslissing mogelijk is op basis van het aantal punten, het doelsaldo of het aantal gemaakte doelpunten in alle groepswedstrijden, moet de beslissing vallen via een penaltyreeks.

Voor Nederland kan dat dus alleen het geval zijn als Oranje gelijkspeelt tegen de Roemenen en op basis van de bovenstaande criteria eveneens gelijk scoort met de directe tegenstander. Uiteraard moet een van de twee (of beide) wel bij de eerste twee eindigen in Groep C.

Mochten meer dan twee landen in punten gelijk eindigen, dan gelden de oude regels en wordt er niet overgegaan op strafschoppen. Voor de duidelijkheid volgen hier de dan geldende criteria om de volgorde te bepalen:

- het aantal punten uit de onderlinge duels tussen de betreffende landen
- het doelsaldo uit de onderlinge duels tussen de betreffende landen
- het aantal doelpunten vóór uit de onderlinge duels tussen de betreffende landen
- het doelsaldo uit alle groepsduels
- het aantal doelpunten vóór uit alle groepsduels

Mocht er na toepassing van deze criteria nog steeds geen winnaar(s) zijn, dan geldt het coëfficiënt uit de kwalificatiereeks voor het WK 2006 en het EK 2008. Dat getal krijg je door het aantal behaalde punten te delen door het aantal gespeelde wedstrijden van ieder land.

Is er nog steeds geen verschil, dan is het Fair Play-klassement op de eindronde van het EK 2008 beslissend en staken de stemmen dan nog immer, wordt er geloot wie er doorgaat naar de laatste acht.


VI.nl
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 19 jun 2008 19:41
Vink mag naar huis!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 00:25
De EK-koorts is al flink gedaald en binnenkort worden alle topics van de EK-zone verschoven. Een aantal naar de Oranje-zone en een aantal naar het archief. Om af te sluiten wilde ik jullie [color=red">dit afscheidsclipje van de BBC[/color"> niet onthouden. Mochten jullie nog hele belangrijke EK-zaken te bespreken hebben dan kan dat natuurlijk nog, maar komende week zal de verschuiving plaats gaan vinden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 15:06
Zoals Thomas al zei; De -Het Europees Kampioenschap 2008: Zwitserland & Oostenrijk-zone is opgeheven en alle topics staan in deze zone.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.001.753 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » EK 2008
Ga
Zoeken: