Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Overige Continenten & Sporten » FEB Eredivisie
Ga
Zoeken:

Onderwerp: FEB Eredivisie
Maker: Kaboem!Bekeken: 39149
Status: InactiefBerichten: 261
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 14:22
Wij zijn het langste volk ter wereld, Skill, en staan bekend om onze sportieve prestaties in de gehele wereld. Er moet hier dus van alles mogelijk zijn. Op dit moment hebben wij twee landgenoten die actief zijn in de NBA. Het kan dus allemaal wel. Belangrijkste is dat er eens een goed initiatief wordt genomen mbt het opleiden van jonge basketballers, van de bond hoeven we dat niet te verwachten. Als dat gebeurt dan kan Nederland binnen 10 jaar bij de top 8 van Europa horen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:07
Ja dat weet ik, maar ons land telt maar 16 miljoen mensen en Basketbal is geen nummer 1 sport in Nederland. Er heerst geen Basketbalvirus wat wel heerst in Amerika, het cultuur moet ook meezitten.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:19
Ach, in België wonen minder mensen maar zitten er wel 6-7 duizend naar wedstrijden een wedstrijd te kijken (in de hal, he). Tuurlijk er zit wel wat in in wat je zegt, maar er is zoveel meer te bereiken dan we tot nu toe hebben behaald (hoewel we wel 4e werden op het EK van 1984). Trouwens, ook volleybal is niet volkssport nummer 1 in Nederland, maar toch hebben 'we' ooit goud gepakt.

Eerst moeten we eens aan de jeugd gaan beginnen en tegelijkertijd de competitie aantrekkelijker maken en vermarkten.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:31
Citaat:
Ach, in België wonen minder mensen maar zitten er wel 6-7 duizend naar wedstrijden een wedstrijd te kijken (in de hal, he). Tuurlijk er zit wel wat in in wat je zegt, maar er is zoveel meer te bereiken dan we tot nu toe hebben behaald (hoewel we wel 4e werden op het EK van 1984). Trouwens, ook volleybal is niet volkssport nummer 1 in Nederland, maar toch hebben 'we' ooit goud gepakt.

Eerst moeten we eens aan de jeugd gaan beginnen en tegelijkertijd de competitie aantrekkelijker maken en vermarkten.


Van de bond zal het niet komen. En als er buitenlandse clubs ons beste talenten maar blijven zullen oppikken dan heeft het op een gegeven moment geen zin meer en dat weten de clubs ook wel. Daar moet ook iets gedaan aan worden maar helaas kan dat niet volgens de wet uit Brussel "vrij verkeer van werk en inkomen" anders was er ook in het voetbal iets aan gedaan.

Maar het nationaal elftal bestaat ook uit een vrij jong team dus het kan wel.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:36
De bond hoeft de spelers niet vrij te geven, hoor, alleen dat weten ze niet en/of daar maken ze geen gebruiken van. Dat is precies de reden waarom ze komen snuffelen in landen als Nederland, Engeland en weet-ik-veel waar-nog-meer. Andere landen gooien gewoon keihard de deur dicht.

Speel je trouwens zelf basketball, Skill?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:42
Citaat:
De bond hoeft de spelers niet vrij te geven, hoor, alleen dat weten ze niet en/of daar maken ze geen gebruiken van. Dat is precies de reden waarom ze komen snuffelen in landen als Nederland, Engeland en weet-ik-veel waar-nog-meer. Andere landen gooien gewoon keihard de deur dicht.

Speel je trouwens zelf basketball, Skill?


Nee, speel geen basketball maar als een leuk potje basketball op de tv is dan wil ik daar wel de moeite voor nemen om te gaan kijken. Af en toe uitleven op een basketbalring op een pleintje dat is wel leuk maar meer niet. Ik neem aan dat je zelf ook basketball anders was je niet zo goed op de hoogte van alle in- en outs.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:42
Basketball is mn werk, Skill.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:45
Citaat:
Basketball is mn werk, Skill.


Ja, leuk waar speel je?
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 16:03
Ik speel zelf niet (meer). Ik handel in mensen! B)
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 16:11
Citaat:
Ik speel zelf niet (meer). Ik handel in mensen! B)


Dus jij doet er als het ware ook aan mee, in het handelen van spelers en jonge spelers. Spelersmakelaar zeg maar :666:
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 16:13
Mits ze volwassen zijn, ja! En bij voorkeur Amerikaan. ;)
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 16:16
Citaat:
Mits ze volwassen zijn, ja! En bij voorkeur Amerikaan. ;)


Evil hoor, maar hoe weet je dat er een Amerikaan wat van kan. Zijn er scouts die je tippen.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 16:17
Ik werk samen met Amerikaanse agenten en ga zelf af en toe naar de VS en zie veel dvd's.

Heb jij NASN, Skill?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 16:26
Citaat:
Ik werk samen met Amerikaanse agenten en ga zelf af en toe naar de VS en zie veel dvd's.

Heb jij NASN, Skill?


Nope geen NASN, maar hoeveel verdient nou zo'n gemiddelde Amerikaanse basketballer in de Nederlandse competitie? De meeste Amerikanen belemmeren gewoon de doorgang van jonge talenten en daar doe jij als het ware aan mee. Terwijl je je meer zou moeten inzetten dat de jeugdopleidingen structuur krijgen en dat het weer wat wordt met het Nederlands basketbal zo zal het inderdaad nooit iets worden. Het zal wel liggen aan het aantrekkelijke geld dat je kan verdienen als Basketbalmakelaar.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 16:32
Ik help ook mee aan het opleiden van jeugd.

Amerikanen belemmeren de Nederlandse jeugd helemaal niks. De Nederlanders zijn nog niet goed genoeg. Je zou juist kunnen zeggen dat de Amerikanen er deels voor zorgen dat de Nederlanders straks een goede boterham kunnen verdienen. Ze liften de competitie immers.

Het geld dat Amerikanen in Nederland verdienen varieert van $2000 tot $15.000 per maand. Netto.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 16:42
Citaat:
Ik help ook mee aan het opleiden van jeugd.

Amerikanen belemmeren de Nederlandse jeugd helemaal niks. De Nederlanders zijn nog niet goed genoeg. Je zou juist kunnen zeggen dat de Amerikanen er deels voor zorgen dat de Nederlanders straks een goede boterham kunnen verdienen. Ze liften de competitie immers.

Het geld dat Amerikanen in Nederland verdienen varieert van $2000 tot $15.000 per maand. Netto.


Dan nog zijn de Nederlanders goed genoeg de Amerikanen zullen altijd de voorkeur krijgen, omdat je een dure speler en helemaal uit Amerika gehaalde speler niet op de bank wil zetten. Dat is kapitaalsvernietiging en dat is een paar tonnetjes minder voor een club. En Amerikanen hebben toch wel een ontastbare status als basketballer in Nederland en dat werkt in de beslissing van de coach mee. Ik ben geen kenner, maar er was nog laatst bij het sportjournaal dat de jeugd maar geen doorgang kan vinden bij het basketbal.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 17:52
Maar dan zullen die Amerikanen niet gehaald worden, Skill. Maar wees gerust, binnen een paar jaar zijn clubs verplicht een x- aantal Nederlanders op het sheet te zetten. Nu is dat aantal 4, binnen drie jaar 6.

Prijs-kwaliteit verhouding is bij Amerikanen vooralsnog beter.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 18:03
Ach, wat maakt het uit. Kwaliteit gaat boven nationaliteit.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 18:04
Zo is het maar net! Maar daar is niet iedereen het over eens. Je zou onze bondscoach eens moeten horen.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 19:42
Volgen jullie het basketbal in Zuid-Amerika ook? Zit enorm in de lift. Vind het wel aardig om af en toe te kijken en het niveau is vrij hoog.
Gisteren toevallig de la Liga de las Americas gekeken tussen Flamengo en Boca Juniors in een mooi gevecht waarin Boca Juniors met 76-77 won.

Je hebt niet toevallig agenten in Naples Florida Kaboem? (goedkoop vliegen van Dusseldorf naar Fort Meyers).
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 22:32
Volg ik niet echt. Probeer wel in de gaten te houden welke Amerikanen er rondlopen en of het wat is. Maar als je mij wat dvd's kan toesturen zou dat zeer welkom zijn.
Vanaf morgen de Haarlem Basketball Week. Hier spelen twee Braziliaanse ploegen mee.
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 02:09
Citaat:
Volg ik niet echt. Probeer wel in de gaten te houden welke Amerikanen er rondlopen en of het wat is. Maar als je mij wat dvd's kan toesturen zou dat zeer welkom zijn.
Vanaf morgen de Haarlem Basketball Week. Hier spelen twee Braziliaanse ploegen mee.


Die Amerikanen zijn 2e/3e garnituur spelers anders spelen ze wel in de NBA of ergens in Europa denk ik maar ben geen kenner.
En dvd's bezit ik niet eentje over basketbal, me nooit mee bezig gehouden. Zal het in de gaten gaan houden. Spreek geregeld een sportjournalist hier, zal hem eens aan de jas trekken.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 10:52
Ik hou mij zeker aanbevolen, El! Ik zoek altijd goede Amerikanen zonder strafblad die voor $2500-$5000 per maand naar Europa willen/kunnen.

Vanavond speelt EiffelTowers tegen Conti Assis (Brazilië). De andere Braziliaanse ploeg die in Haarlem vertegenwoordigd is is Minas Tenis Clube. Nou, ik ben benieuwd.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 11:10
Oh ja, ze mogen ook niet aan de drugs zijn. Of stel ik nu teveel eisen? ;)
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 21:51
Heb geen idee wat de normen zijn waarbij ze een contract verdienen in Argentinië. Heb ooit in Buenos Aires s'avonds aan de bar gezeten met een Amerikaan die in Argentinië speelde. Enige wat duidelijk was dat die diep ongelukkig was en zo snel mogelijk weg wilde.
Ze hebben het niet zo op Amerikanen in Argentinië, daarnaast kunnen Amerikanen zich niet goed aanpassen, krijgen Spaans niet onder de knie en de Argentijnen blinken niet uit in Engels spreken dus problemen in overvloed.
Maar heb me met het basketbal nooit echt bezig gehouden maar zul je zien dat we nu ergens tegen aan lopen.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.005.251 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Overige Continenten & Sporten » FEB Eredivisie
Ga
Zoeken: