Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Overige Continenten & Sporten » FEB Eredivisie
Ga
Zoeken:

Onderwerp: FEB Eredivisie
Maker: Kaboem!Bekeken: 39147
Status: InactiefBerichten: 261
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 11 nov 2007 12:03
Dat is waar. XD
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 20:07
Zo. Even de laatste uitslagen en een nieuwe stand aan jullie (lieve fans) doorgeven.

DBO - LWD 111-62
LEI - NIJ 104-94
BOZ - WRT 101-76
AMS - ZWO 70-51
DHE - GRO 65-88

1 Den Bosch 18 30
2 Amsterdam 17 28
3 Groningen 17 22
4 Bergen op Zoom 17 22
5 Nijmegen 18 22
6 Weert 18 20
7 Leiden 19 18
8 Rotterdam 15 14
9 Zwolle 18 14
10 Leeuwarden 18 8
11 Den Helder 17 6
12 Almere 16 4
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 23:59
Een jongen uit mijn klas is ook een basketballer bijna nabij de twee meter en steekt met kop en schouders uit bij een partijtje basketballen. Basketbalt zelf bij een club in Badhoevedorp, zal wel vragen welke en is al meerdere malen geselecteerd voor nationale en internationale toernooien waar hij met de beste jeugdspelers van Nederland een elftal vormt en het opneemt tegen andere teams. Volgt de NBA en heeft het vaak over een Argentijn, ik denk dat Kaboem wel weet wie.



De Chinees Yao Ming is sindskort niet meer de langste speler uit de NBA. Er is een andere opzienbare verschijning en die gaat een contract tegen bij Maryland Nighthawks.

Een Chinees van 2m36 is de grootste professionele basketballer ooit in de Verenigde Staten, nadat hij woensdag een contract tekende bij de Maryland Nighthawks in de American Basketbal Association (ABA), de wachtkamer van de NBA. De 23-jarige Sun Ming Ming, goed voor 160 kg en schoenmaat 53, is een fenomeen: hij moet zelfs niet eens zijn voeten van de grond halen om te kunnen dunken. De reus zou snel de aandacht kunnen wekken van de NBA, waar hij dan mogelijk Earl Boykins (1m65) tegen het lijf kan lopen. "Ik wil in de NBA spelen", liet Sun Ming Ming al optekenen bij zijn aankomst bij de Nighthawks vorige week.

"Zijn vaardigheden zijn fantastisch voor een speler van zijn gestalte", zegt Tom Doyle, co-eigenaar van Maryland, die zijn nieuwste aanwinst al opmerkte tijdens het WK voor junioren in 2005. Toen hadden de scouts evenwel nog bedenkingen bij het gebrek aan snelheid en het vormpeil van de Chinese reus. Eén kwaliteit heeft hij al volgens zijn trainer en teammaats: "Hij ziet het terrein goed".



Als je een beter beeld van de reusachtige verschijning wil hebben dan raad ik je de volgende filmpje te bekijken. Lijkt me wel een trage speler en de NBA is al een competitie waar op de scherpste van de snee wordt gespeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=VOKnw6p1qC0
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 18 dec 2007 18:52
Citaat:


Volgt de NBA en heeft het vaak over een Argentijn, ik denk dat Kaboem wel weet wie.



Zal wel Ginobili of Luis Scola zijn
Argentijnse basketbal wat enorm in de lift zit de laatste jaren wat tot gevolg heeft dat er meerdere Argentijnen in de NBA spelen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 18 dec 2007 23:19
Citaat:


Volgt de NBA en heeft het vaak over een Argentijn, ik denk dat Kaboem wel weet wie.



Zal wel Ginobili of Luis Scola zijn
Argentijnse basketbal wat enorm in de lift zit de laatste jaren wat tot gevolg heeft dat er meerdere Argentijnen in de NBA spelen.

Ja, klopt. Is dacht ik Ginobili, maar er spelen nu meer Argentijnen in de NBA.
Jabu


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 48
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 09:14
Citaat:
Een jongen uit mijn klas is ook een basketballer bijna nabij de twee meter en steekt met kop en schouders uit bij een partijtje basketballen. Basketbalt zelf bij een club in Badhoevedorp, zal wel vragen welke en is al meerdere malen geselecteerd voor nationale en internationale toernooien waar hij met de beste jeugdspelers van Nederland een elftal vormt en het opneemt tegen andere teams.


Waarschijnlijk zullen ze niet met z'n elfen spelen. De club is waarschijnlijk Harlemlakers en heet die jongen Max van Schaik?
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 09:31
Die zit nu dus bij Joventud.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 15:55
Citaat:
Een jongen uit mijn klas is ook een basketballer bijna nabij de twee meter en steekt met kop en schouders uit bij een partijtje basketballen. Basketbalt zelf bij een club in Badhoevedorp, zal wel vragen welke en is al meerdere malen geselecteerd voor nationale en internationale toernooien waar hij met de beste jeugdspelers van Nederland een elftal vormt en het opneemt tegen andere teams.


Waarschijnlijk zullen ze niet met z'n elfen spelen. De club is waarschijnlijk Harlemlakers en heet die jongen Max van Schaik?

Ja, inderdaad de club heet Harlemlakers en de locatie van de club is verhuist daar bij Calland(een school) in Amsterdam. Nee, hij heet Messaoud. Ken je hem?
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 17:10
Hoe oud is hij? En welk team?
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:05
Boem? Enige tijd geleden had ik toch het vermoeden dat ik ooit nog eens getraind was door Jan van der Nat? Ik had het mis.. was zijn broer (weet de voornaam niet meer)
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:22
Mark vd Nat. Eng mannetje.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:24
Hij was ook constant bezig met delft toendertijd.. mocht hem ook niet. Vergat dat we ook nog plezier aan het spelletje wilden beleven.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:26
Daar zijn die coaches van Amsterdam ook meesters in. Het is ronduit genant wat Ferry Steenmetz en consorten die jongens toeschreeuwen. Totaal geen spelplezier of iets van die aard. Die jongens lopen er angstig bij en durven zelf geen initiatief meer te nemen in het veld. Ook de keuze van een systeem laten ze aan de coach over.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 10:03
Citaat:
Hoe oud is hij? En welk team?


Misschien een late reactie, excuses. Maar hij speelt zowel in het U18-1 als in het U18-2 team. Ik weet niet wat het verschil is en ik kom er net achter dat er nog een jongen speelt bij het U18-2 team die ik ook ken, Raimund.

Kijk maar op de Harlemlakers site en dan kan je zie wie ik bedoel.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:01
Zit dus inderdaad bij Max van Schaik in het team. Zat moet ik zeggen.

Messaoud is geen topper in wording, Skill. Dat hij ook in U 18-2 speelt zegt al genoeg. Is het tweede team van zijn leeftijdscategorie.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:03
Citaat:
Zit dus inderdaad bij Max van Schaik in het team. Zat moet ik zeggen.

Messaoud is geen topper in wording, Skill. Dat hij ook in U 18-2 speelt zegt al genoeg. Is het tweede team van zijn leeftijdscategorie.


Wel in een potje basketbal waar de rest niet kan basketballen. XD

Wie is dan de topper in wording van U18-1?
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:07
Max van Schaik. Speelt nu bij Joventut de Badelona in Spanje. Talentvolle jongen. 16 jaar, 2 meter plus en een goede motoriek. Kan ook nog eens een driepunter schieten. Wordt een typische lange jongen die met zijn atletische bouw zowel inside als outside kan spelen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:11
Citaat:
Max van Schaik. Speelt nu bij Joventut de Badelona in Spanje. Talentvolle jongen. 16 jaar, 2 meter plus en een goede motoriek. Kan ook nog eens een driepunter schieten. Wordt een typische lange jongen die met zijn atletische bouw zowel inside als outside kan spelen.


Hmm, heeft die al een contract bij Joventut. Ik neem aan dat hij pas vertrokken is naar Barcelona en gescout is op een jeugdtoernooi. Maar lopen er geen talentjes meer bij Harlemlakers?

EDIT: Ik lees het nu pas hij gaat het seizoen afmaken in Barcelona. Er speelt ook een 2,15 lange beld bij Joventut genaamd Yannick Driessen, hoort bij de betere ken je hem?


Max van Schaik.

Interessant stukje.

Citaat:
PRIMA DEBUUT MAX VAN SCHAIK

Max van Schaik speelde gisterenavond met zijn team Joventud de Badalona (Onder 20) tegen Akasvayu Girona (voor meer publiek dan bij de Astronauts) zijn eerste wedstrijd in een reeks van 3 in Pineda Del Mar, zo´n uurtje van Barcelona aan de Costa Brava. Joventud won de wedstrijd met 95-80.Max speelde 10 minuten, maakte 2 punten, miste 1 schot, pakte 2 rebounds, veroverde 1 bal en maakte 3 fouten. De trainers waren zeer tevreden over Max, niet zozeer direct over zijn spel maar zijn inzet, mentaliteit, spelinzicht en teamspirit waren duidelijk sterke punten van Max en dat zijn kwaliteiten waarop de club scout.Ze willen zien of er van Max een goede ACB speler valt te maken, daar zijn de trainers dus positief over. Max had het genoegen met guard David Jelinek te spelen, het tsjechische talent die onlangs door de club voor meer jaren is vastgelegd speelde een buitengewoon goede wedstrijd: 35 min, 27 punten, 8 rebounds, 5 assist, 5 intercepties, met een index van 33 de beste speler van het veld.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:19
Toen Joventut in Nederland was (oefenwedstrijd tegen Groningen) mocht Max met hen meetrainen en later (afgelopen november) is hij nog op stage geweest naar Joventut. Sindsdien zit hij daar op de basketballschool. Dan krijg je geen contract, hoor, maar wel een goede opleiding.

In dat team zit niet veel talent, althans geen toppers in wording.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:20
Citaat:
Toen Joventut in Nederland was (oefenwedstrijd tegen Groningen) mocht Max met hen meetrainen en later (afgelopen november) is hij nog op stage geweest naar Joventut. Sindsdien zit hij daar op de basketballschool. Dan krijg je geen contract, hoor, maar wel een goede opleiding.

In dat team zit niet veel talent, althans geen toppers in wording.


En wanneer kan hij een contract verdienen, als de club een toekomstige ACB speler in hem zien.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:24
Driessen heb ik nooit zien spelen, wel over gehoord. Maar wat Joventuit doet is bij landen als Nederland en België en Engeland de talentjes wegkapen. Eigenlijk zou onze bond dat tegen moeten houden. Joventut plukt die landen leeg in de hoop dat er één of twee doorbreken en wellicht zelfs door de NBA worden weggekocht. Oftewel, ze beleggen in kleine basketballertjes. Het is zaak dat wij in Nederland eens aan een goed opleidingsinstituut gaan werken, zodat de jeugd niet meer hapt als Joventut e.a. langskomen.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:25
Citaat:
Toen Joventut in Nederland was (oefenwedstrijd tegen Groningen) mocht Max met hen meetrainen en later (afgelopen november) is hij nog op stage geweest naar Joventut. Sindsdien zit hij daar op de basketballschool. Dan krijg je geen contract, hoor, maar wel een goede opleiding.

In dat team zit niet veel talent, althans geen toppers in wording.


En wanneer kan hij een contract verdienen, als de club een toekomstige ACB speler in hem zien.

Ja, of LEB speler. Zie Henk Norel, die is ook verhuurt aan een LEB team.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:30
Citaat:
Driessen heb ik nooit zien spelen, wel over gehoord. Maar wat Joventuit doet is bij landen als Nederland en België en Engeland de talentjes wegkapen. Eigenlijk zou onze bond dat tegen moeten houden. Joventut plukt die landen leeg in de hoop dat er één of twee doorbreken en wellicht zelfs door de NBA worden weggekocht. Oftewel, ze beleggen in kleine basketballertjes. Het is zaak dat wij in Nederland eens aan een goed opleidingsinstituut gaan werken, zodat de jeugd niet meer hapt als Joventut e.a. langskomen.


Daar heb je wel gelijk in. De jeugd in Nederland bij het Basketbal krijgt geen kans om zich in de basis te schoppen door het ongelimiteerd aantal Amerikaanse afdankertjes die de Nederlandse clubs uit de NBA en divisies lager kunnen halen. Nu krijgt hij wel een betere opleiding en misschien kan hij zijn steentje bijdragen en in de toekomst van grote waarde zijn voor het Nederlands elftal.

Ongeveer het soortgelijke wat Arsenal doet maar dan met jonge voetballertjes.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:46
De Nederlanders zijn nu gewoonweg nog niet goed genoeg, dus die stortvloed aan Amerikanen is zo gek nog niet als je je competitie een beetje aantrekkelijk wilt houden voor sponoren en publiek.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 dec 2007 11:57
Citaat:
De Nederlanders zijn nu gewoonweg nog niet goed genoeg, dus die stortvloed aan Amerikanen is zo gek nog niet als je je competitie een beetje aantrekkelijk wilt houden voor sponoren en publiek.


Ja, dat is wel waar. Nederland is gewoon geen Basketballand en zal het ook nooit worden. Bij samenvattingen zie ik dat Nijmegen wel een goede team heeft, de Astronauts zijn een drama. De Nederlandse jeugdopleidingen kunnen nooit tippen aan de highschools in Amerika daar leeft het en zijn er zitplaatsen voor 40,000 man meer dan sommige voetbalstadions hier in Nederland. Je moet behoorlijk wat in je mars en de nodige dosis geluk hebben als je in de NBA wilt spelen. Maar eenmaal een prof in de NBA en je bankrekening zal met een paar nulletjes toenemen.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.005.180 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Overige Continenten & Sporten » FEB Eredivisie
Ga
Zoeken: