Auteur
|
Bericht
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 14:15
|
|
Citaat: De druk om te winnen van Roda JC is onwijs groot! Ik hoop dat Huntelaar ditmaal wel goed voorzien wordt van de vleugel, en het lijkt mij een goed plan om Sulejmani en Suarez af en toe van vleugel te verwisselen.
Aissati moet wat mij betreft deze week wel spelen en laat Urby op de bank of stel hem goed op.
vdWiel als rechtsback lijkt mij trouwens ook geen verkeerde optie. Hij heeft trouwens een fantastische lange pass in de benen!
Ik vraag me sterk af of de druk wel zo groot is. Ik hoorde dat men binnen de selectie helemaal niet zo enorm baalde van het eerste verlies ("het is slechts de eerste wedstrijd"), en dat verbaasde degene die ik sprak.
De wedstrijd tegen Roda moet gewoon met de juiste instelling worden ingegaan. Wat mij betreft met Aisatti en Cvitanich op de plek van Sulejmani als hij niet helemaal fit blijkt.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 14:30
|
|
Lekkere instelling is dat: Het is slechts de eerste wedstrijd.
Vorig jaar werden we tweede op 3 punten afstand, als dat dit seizoen weer gebeurt. Dan weten we waaraan het ligt.
De druk wordt in ieder geval van buiten af opgevoerd. Het lijkt me duidelijk dat als je de eerste wedstrijd verliest, dat je de 2e MOET winnen.
De derde moet je ook winnen, maar dat is historisch gezien, niet zo moeilijk. Ook al vind ik het onzin dat je op basis van statistieken kan zeggen dat het een "makkelijke" wedstrijd wordt.
Sulejmani heeft 2 weken om topfit te worden. Als hij fit is vind ik dat hij sowieso moet spelen. Je hebt hem niet voor niets voor 16 miljoen euro aangetrokken.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 16:57
|
|
Als ajax-zijnde moet je elke wedstrijd voor de winst gaan, no mather what!
Altijd uitgaan vanuit je eigen kracht (dus aanvallend voetbal) Vooral thuis.
Ik vind dat we gewoon tegen Roda aanvallend moeten spelen maar je kan zoveel vinden als Marco een andere mening heeft dan doet hij dat gewoon.
|
jaax

Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 14:13
|
|
Je moet bij Roda wel altijd oppassen want ze kunnen op elk moment van de wedstrijd scoren. En je kan tegen zo'n verdediging niet mooi voetbal spelen dus moet je de snelheid van sulejmani gebruiken en de kopduels van KJH en Cvita. Siem de jong erachter lijkt mij beter als Aissati. Maar Marco wil natuurlijk ook zoveel mogelijk met een vaste 11 spelen. . .
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 13:32
|
|
Welkom, Jaax!
Het wordt weer een interessant duel. De druk zit er nu al op. Ik denk dat de achterban zich weer flink zal doen horen mocht AJAX deze wedstrijd verliezen.
Ik hoop dat de wedstrijd tegen Willem 2 een incident is geweest, maar dat zal wel niet.
Ik gok op 2-1.
|
Jeroen

Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 15:49
|
|
Moet zeggen dat ik toch wel behoorlijk aangeslagen was door het verlies in Tilburg. Dit zijn nou net drie punten die je op het laatst de das om kunnen doen. Daarnaast is Willem II een tegenstander waar Ajax normaliter de overwinning eenvoudig ophaalt. Er is nog niks aan de hand, en de tijd zal leren of deze nederlaag heilzaam heeft gewerkt, maar het is ontzettend frustrerend om almaar achter de feiten aan te lopen ten opzichte van PSV.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 19:58
|
|
Citaat: Gabri speelt ook niet tegen Roda JC
AMSTERDAM - Gabri mist zondag ook de tweede competitiewedstrijd van Ajax dit seizoen. De Spaanse middenvelder heeft nog te veel last van een enkelblessure om voor eigen publiek tegen Roda JC uit te komen.
Het is nog onduidelijk of hij volgende week donderdag wel met Ajax tegen FC Borac in de UEFA Cup kan voetballen. De Amsterdamse club gaat volgende week zondag op bezoek bij Feyenoord.
Gabri raakte anderhalve week geleden in de aanloop van de door zijn ploeg verloren uitwedstrijd bij Willem II (1-2) geblesseerd aan de enkel. Hij dacht toen nog snel weer op het veld te staan.
(ANP)
Verwacht een middenveld met Lindgren-Aissati-Sno
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 20:21
|
|
Ik verwacht en hoop inderdaad hetzelfde. Wat ik zag tegen Arsenal eerste helft met 4 aanvallers wat gewoon een stuk beter dan de 3 aanvallers die in Tilburg speelden..
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 00:36
|
|
Doe dan Vertonghen op het middenveld en Emanuelson als linksback.
Mensen die Emanuelson liever op het middenveld zien dan linksachter snap ik niet helemaal. Op het middenveld vind ik hem stukken kwetsbaarder dan achterin en heeft hij bovendien vrijwel geen meerwaarde.
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 13:54
|
|
Ik ben het met Thomas eens. Ik dacht eerst dat Emanuelson beter zou af zijn op het middenveld maar daar bakt hij er helemaal niets van. Zowel verdedigend als aanvallend niet. In de verdediging bakt hij er alleen maar verdediged niets van haha
Van Basten gaat down under wanneer hij dat domme en eindeloze vertrouwen in Emanuelson blijft houden.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 16:41
|
|
Citaat: Luinge fluit Ajax - Roda JC
Zeist, 09 sep 2008
Roelof Luinge heeft zondag de leiding over de wedstrijd Ajax - Roda JC. De arbiter wordt bijgestaan door assistenten Roger Geutjes en Wilfred van der Pas. Mario Diks is vierde official.
De laatste keer dat Luinge een duel van Ajax floot was 28 mei. Ajax won toen de vriendschappelijke wedstrijd tegen DVS’33 met 0-3. Het was de laatste wedstrijd van Adrie Koster als hoofdcoach van Ajax 1.
Ajax.nl
|
Admin Rob

Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 21:46
|
|
Goed nieuws: het Home is weer open, dus voor de wedstrijd kan daar alvast voorbeschouwd worden over de wedstrijd onde rhet genot van een biertje!
Onze voorbeschouwing voor dit duel staat op:
http://verusx.net/2008/09/09/voorbescho ... x-roda-jc/
Wij gaan daarin uit van de volgende opstelling:
Stekelenburg
Silva Oleguer Vermaelen Vertonghen
Lindgren Aisatti Emanuelson
Suarez Huntelaar Sulejmani
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 22:58
|
|
Het home weer open!
Aisatti in de basis!?
Een herindeling van de Arena.
Dat wordt (ouderwets) VLAMMEN!
Heb er zin in!
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 10 sep 2008 00:36
|
|
Citaat: Dat wordt (ouderwets) VLAMMEN!
Heb er zin in!
Net zo vlammen als op PS vandaag?
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 10 sep 2008 12:20
|
|
V.d. Wiel speelde gisteren met Jong Oranje niet slecht (ook niet goed jammer genoeg) en Aissati speelde bij Jong Ajax en heeft ook wat speelritme in zijn benen gekregen. Gabri is jammer genoeg nog geblesseerd maar Sno kan dat goed opvangen.
------------------------------ Stekelenburg ------------------------------
---------- Oleguer ---------- v.d. Wiel -------- Vermaelen --------
--------------------------------- Lindgren ---------------------------------
-------------------- Sno ------------------------ Vertonghen -----------
Luis Suarez ------------------ Aissati -------------------- Sulejmani
-------------------------------- Huntelaar --------------------------------
Zo heeft Ajax een fysiek sterker middenveld (met Vertonghen en Sno die beide grote jongens zijn) en is het zowel verdedigend als aanvallend beter. Ik denk dat zo ook dat de gaten tussen de verdediging en het middenveld en tussen het middenveld en de aanval kleiner zijn dan bijvoorbeeld tegen Murcia en Willem II.
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 10 sep 2008 18:14
|
|
Citaat: V.d. Wiel speelde gisteren met Jong Oranje niet slecht (ook niet goed jammer genoeg) en Aissati speelde bij Jong Ajax en heeft ook wat speelritme in zijn benen gekregen. Gabri is jammer genoeg nog geblesseerd maar Sno kan dat goed opvangen.
Aisatti schijnt geblesseerd te zijn aan de binnenband van zijn rechterknie. Zeer sneu natuurlijk, eerst de teleurstelling tegen Willem 2, en nu dit.
Bron: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/2479
Dan maar zo spelen:
-------------Stekelenburg------------------
-----------------------------------------------
Oleguer-Vd Wiel-Vermaelen-Vertonghen-
-----------------------------------------------
--------------Lindgren-----------------------
-------De Jong-------------------------------
------------------Sarpong-------------------
----------------------------------------------
Suarez----Huntelaar---Sulejmani(Cvitanich)
Je kan er ook voor kiezen om De jong Ipv Sarpong op 10 te laten spelen, en Vertongen links op het middenveld voor Lindgren, en Urby als linksback. Maar zoals jullie weten is mijn vertrouwings-meter in Urby op dit moment echt laag, en zie ik hem gewoon liever niet in het veld.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Do 11 sep 2008 10:01
|
|
Luis Suarez --------------- S. de Jong ----------------- Sulejmani
Ik denk dat Siem de Jong door zijn tactische inzicht erg goed van pas kan komen tegen een club als Roda JC. Ajax zal toch hun verdediging moeten breken en met de mooie inspeelpass van Siem en de snelheid van Suarez en Sulejmani lukt dat makkelijker dan met Sarpong op de '10'. Tegen Feyenoord zal ik wel kiezen voor Sarpong op de '10' aangezien Ajax dan wat meer ruimte krijgt en het handig is met snelle jongens te spelen die fysiek wat sterker zijn. Sarpong is vorig seizoen fysiek erg vooruit gegaan en met hem Suarez en Sulejmani heeft Ajax dan veel snelheid in de voorhoede. Met Huntelaar staat er altijd iemand die ook maar de kleinste kans kan omzetten in een doelpunt. Zowel tegen Roda JC als Feyenoord erg handig dus.
De driemans verdediging zal tegen Roda JC beter uitpakken aangezien ze opbouwend niets hoeven te doen en dus achterin op counters mogen wachten. Met Silva en Vertonghen als backs zou je nog wel eens moeite met de counters van Roda JC kunnen krijgen. Tegen Feyenoord is een driemans verdediging misschien wat weinig maar Vertonghen en Lindgren moeten zich dan maar ver laten inzakken.
|
mike_zuid2

Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Vr 12 sep 2008 09:20
|
|
Voor aanvang wedstrijd is er de verkoop van het nieuwe fanzine 'De Meersche Helden'! 2 Euro, dus kopen! Op de oude bekende verkooppunten van de 'Dappre Strijders'
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 05:21
|
|
Zal ik doen, Mike.
Ik zag zonet op 't Sportjournaal dat onze twee Uruguayanen wellicht niet op tijd terug zijn voor de training van morgen. In dat geval kan je je afvragen of Van Basten ze zal laten starten.
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 08:28
|
|
De Telegraaf van vandaag verwacht de volgende opstelling:
-----------Stekelenburg
Silva - VD Wiel - Oleguer - Vermaelen
-------Sno -------------Vertonghen
--------------Suljemani
-Dario---Huntelaar ----Suarez (of Sarpong)
Opvallend als Lindgren niet zou spelen. Die zou ik in ieder geval opstellen i.p.v. Sno.
Mijn opstelling:
-----------Stekelenburg
Oleguer- VD Wiel - Vermaelen - Urby
-------Lindgren ------Vertonghen
----------------De Jong
-Suarez---Huntelaar ---- Suljemani
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 11:23
|
|
Citaat: De Telegraaf van vandaag verwacht de volgende opstelling:
-----------Stekelenburg
--------------Suljemani
Opvallend als Lindgren niet zou spelen. Die zou ik in ieder geval opstellen i.p.v. Sno.
Mijn opstelling:
-----------Stekelenburg
Oleguer- VD Wiel - Vermaelen - Urby
-------Lindgren ------Vertonghen
----------------De Jong
-Suarez---Huntelaar ---- Suljemani
Verassend dat Vertonghen toch weer op het middenveld komt te spelen, nadat die voig seizoen als linksback Talent van het Jaar werd. Sulejmani op 10 is nog maar afwachten of dat goed gaat. Ik denk dat hij beter op de flanken kan spelen. Ook vind ik het leuk om te zien dat Van der Wiel een kans krijgt.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 11:48
|
|
Ik geloof niet dat Marco Sulejmani als '10' zal gebruiken en Sarpong als linksbuiten. Deze elf lijken me logische keuzes voor tegen Roda (als zou ik Sarpong en Siem inwisselen) maar Sarpong zal dan wel gewoon op de '10' spelen. Hij is een '10' en geen linksbuiten en Sulejmani is een aanvaller en geen '10'. Ook vind ik het raar dat Lindgren geen basisplaats zou krijgen want hij is juist een speler die Ajax erg goed op het middenveld kan gebruiken.
Luis Suarez --------------- S. de Jong ----------------- Sulejmani
Laat Marco nou zo spelen met Lindgren als centrale verdediger bij balverlies en bij balbezit doorschuiven naar een positie van verdedigende middenvelder. Daar is hij perfect voor en zo hoeft Ajax ook niet een linksback op te stellen terwijl ze die niet hebben. Ik zou dan Suarez rond de 60ste minuut eruit halen en Cvitanich erin zetten (tenminste als Ajax dan nog niet door blessures moet hebben gewisseld). Suarez is net terug uit Uruguay en kan nog geen hele wedstrijd aan.
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 11:52
|
|
Reactie op de verwachte opstelling uit de telegraaf:
Ik vind het niet een bepaald logische opstelling als je Lindgren op de bank zet. DIe heeft zich al een halfjaar bewezen bij Ajax. Van Basten maakt er een potje van als hij Sulejmani op 10 zet.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 12:17
|
|
Citaat: De Telegraaf van vandaag verwacht de volgende opstelling:
-----------Stekelenburg
--------------Suljemani
Ik geloof er niets van dat dit de opstelling wordt. Waarom zou je welgeteld vier spelers opstellen op een plek die niet hun beste is als het allemaal veel makkelijker kant? Sulejmani op tien lijkt me niets. Vermaelen als back is niets. De Telegraaf zal wel een en ander hebben geconcludeerd uit de hesjes. Als dit de jongens zijn die het moeten doen zou ik Sarpong op 10 zetten en Sulejmani op links. Suárez dan op rechts.
Wel positief: de basisplaats voor Van der Wiel en de plek op het middenveld van Vertonghen.
Citaat: Basiskrachten Suarez en Silva missen wellicht ook laatste training
Noodweer zit Ajax dwars
AMSTERDAM, zaterdag
Het is de vraag of Marco van Basten morgen tijdens de competitiewedstrijd tegen Roda JC een basisplaats inruimt voor Luis Suarez en Bruno Silva. De trainer van Ajax begroet de Zuid-Amerikanen pas vandaag in de Amsterdam ArenA, hoewel hun terugkeer na het WK-kwalificatieduel in Uruguay gisteren stond gepland. „Door het noodweer konden ze niet vertrekken en kregen ze problemen met hun aansluiting”, aldus de trainer, die na het verloren duel bij Willem II zodoende één keer met zijn hele selectie kan trainen: vanochtend. „Als Luis en Bruno dan al zijn gearriveerd. Ik wil niet zeggen dat hun afwezigheid mijn hele voorbereiding in de war heeft gegooid, maar het is wel een tegenvaller.”
Omdat flink wat spelers in de afgelopen week voor de diverse interlands uitvlogen kon Van Basten pas gisteren de verloren wedstrijd tegen Willem II met zijn spelers nabespreken. „Ik heb geen spijt van mijn opstelling of dat we niet wat offensiever zijn begonnen.” Klaas-Jan Huntelaar had met een kwinkslag nog wel een suggestie voor zijn coach. „Ik heb in Tilburg genoeg dingen gezien die niét goed gingen. Misschien kunnen we beter bepraten wat wél goed was. Dan zijn we sneller klaar.”
De topschutter betoogde dat Ajax nog niet echt een eenheid vormt. „We moeten er als team staan, van daaruit voetballen en compact spelen .”
Omdat er op de training tien tegen tien werd gespeeld en Suarez en Silva zoals gezegd afwezig waren, was de vraag hoeveel er uit de hesjesverdeling kon worden afgeleid. Van Basten was in ieder geval tevreden over de dingen die hij zag tijdens de laatste oefensessie. „Er werd niet gescoord, maar goed gespeeld. Dat moet ook, want we willen kampioen worden.”
In het centrum van de defensie lijkt de oud-bondscoach te kiezen voor Gregory van der Wiel en Oleguer, waardoor Thomas Vermaelen doorschuift naar de linksbackpositie. „Als trainer van het tweede stelde ik hem daar ook wel eens op bij België heeft hij ook als linkervleugelverdediger gespeeld.”
Evander Sno en Jan Vertonghen lijken de controle op het middenveld te moeten bewaken en Miralem Sulejmani speelde ’op tien’. De voorhoede werd gevormd door Dario Cvitanich, Huntelaar en Jeffrey Sarpong. Laatstgenoemde zal normaal gesproken plaats moeten maken als Suarez gewoon fit uit het vliegtuig stapt.
Het is een kwestie van dagen voordat Eyong-Enoh (22) aansluit bij de Ajax-selectie. „Hij is bezig met zijn laatste stempels”, aldus Van Basten over de rechtsbenige verdedigende middenvelder uit Kameroen. „Ik denk dat hij het de ’vaste’ jongens direct moeilijk kan maken.”
Na de grastesttraining in de Amsterdam ArenA hing Huntelaar aan de lippen van Dennis Bergkamp. Op het moment dat zijn medespelers al naar de kleedkamer waren vertrokken, kreeg de spits van Ajax een aantal tips van de oude meester. „Dennis heeft me laten zien hoe ik het beste een vrije trap kan nemen”, aldus Huntelaar. „Ik stond iets ’korter’ op de bal dan normaal en dat beviel goed.”
De Amsterdamse topscorer kan zijn nieuwe wapen benutten om zijn doelpuntendroogte van vijf competitieduels te beëindigen. „Het wordt inderdaad wel weer tijd voor een treffer, maar die komt vanzelf.
Nee, het lijkt me niet dat jullie je zorgen moeten maken. Dat heeft het verleden wel bewezen”, smoorde hij de discussie in de kiem.
Ajax: geblesseerd: Gabri, Aissati, Schilder, Van der Heiden, Donald.
Roda JC: geblesseerd: Mardulier, Hadouir. Twijfelachtig: Yulu-Matondo.
Telegraaf
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 12:50
|
|
Citaat: ............. Met welke 11 zou jij spelen?
|