Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Urby Emanuelson
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Urby Emanuelson
Maker: LucasBekeken: 82373
Status: InactiefBerichten: 1327
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
SylvievdVaart


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 764
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 aug 2007 09:52
Het is toch te hopen dat MvG écht niemand meer laat gaan. Ik ben dat getouwtrek nu wel zat. De fucking competitie is al begonnen!
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 aug 2007 09:53
Dat lijkt me een spannende competitie! :666:
SylvievdVaart


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 764
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 aug 2007 09:55
Het gaat hier over Urby! :666:
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 aug 2007 09:56
:crazy:
Is die ook deelnemer?
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:48
Citaat:

Ajax speelt vanavond in de uitverkochte Arena de return tegen Dinamo Zagreb (19.30 uur) met Urby Emanuelson als linkermiddenvelder. De veel bekritiseerde international zou zichzelf liever terugzien in de defensie.

Urby Emanuelson
Wie alleen de kille feiten van de maand september als graadmeter neemt, kan niet anders zeggen dan dat Ajax er geweldig voor staat. Koploper in de eredivisie, de topscorer van Nederland is Ajacied, geplaatst voor de tweede KNVB-bekerronde en de uitwedstrijd tegen Dinamo Zagreb in het toernooi om de UEFA Cup werd met 1-0 gewonnen.

Wie verder durft te kijken dan zijn Amsterdamse neus lang is, moet vooral augustus niet vergeten.

Sinds het elftal werd onthoofd door de verkoop van Wesley Sneijder is het gedaan met genieten.

Klaas-Jan Huntelaar maakte een prachtige treffer tegen Heracles, dat weer wel, en afgelopen zondag tegen VVV werden er eindelijk weer eens op speelse wijze kansen gecreëerd, maar over het algemeen kan Ajax niet bekoren. Het wegvallen van Sneijder en de onverwachte uitschakeling voor de Champions League tegen Slavia Praag, lieten diepe sporen na.

In die sfeer zou een international als Urby Emanuelson op moeten staan. De geboren Amsterdammer is nu een jaar international nadat hij met Jong Oranje in 2006 Europees kampioen werd. Bij Ajax is hij niet meer uit de basis weg te denken en toen deze voetbaljaargang op punt van beginnen stond, kondigde Emanuelson aan dat er van hem iets extra’s mocht worden verwacht. Die belofte is hij nog niet nagekomen, beseft hij zelf twee maanden later ook.

Bovendien is dit seizoen de discussie weer opgelaaid of Emanuelson niet liever middenvelder is dan verdediger. Zijn trainer bij Ajax ziet in hem meer een middenvelder en stelt hem sinds de zege in Zagreb in die linie op. In het verleden liet Emanuelson zich wel eens ontvallen dat hij ook liever deel uitmaakt van het middenrif van de ploeg, maar aan de vooravond van de return tegen de Kroatische kampioen, prefereert hij toch de taak van back.

,,Ik ben niet een pure verdediger,’’ zegt Emanuelson (21). ,,Ik vertoon mankementen op die positie. Mensen twijfelen aan me, ik weet het. Ik heb een aantal fouten gemaakt waar veel over werd gesproken. Maar ik wil verdedigend beter worden. Daarom richt ik me nu in eerste instantie ook op die linksbackpositie. In de voorgaande jaren ging dat ook goed, ik haalde zelfs het Nederlands elftal. Ik laat steekjes vallen, nog steeds. Die mankementen zie je pas goed als je me vergelijkt met iemand als Thomas Vermaelen. Hij is een echte verdediger, kan fantastisch een man uitschakelen. Zo speel ik nog niet.’’

Toch blijft Emanuelson cool onder de aandacht van zijn criticasters. Het ogenschijnlijke leven zonder stress lijkt bij Emanuelson een levenshouding. ,,Ik weet ook wat ik kan. Daar vertrouw ik op. Ik blijf rustig, altijd. Ik speel bij Ajax, ik speel bij het Nederlands elftal, met die druk die daarbij komt, leer ik steeds beter omgaan. Het is altijd mijn aanpak geweest om rustig te blijven, dat zit in mijn karakter. En zo’n beslissende voorzet op Van Nistelrooy (in de EK-kwalificatiewedstrijd van Oranje tegen Albanië, vorige maand) helpt ook. Ik zit lekker in mijn vel.’’

Emanuelson koos afgelopen zomer voor absolute rust. Hij was net vader geworden van een dochter (,,Nashaira. Die naam heeft mijn vriendin bedacht, dat was haar taak. Ik zou niet weten wat het betekent.’’) en ging zonder kind alleen met zijn vriendin op vakantie naar Aruba. Het EK onder 21 jaar in eigen land liet hij schieten vanwege vermoeidheidsverschijnselen. Daarom deed hij op het Antilliaanse eiland negen dagen nagenoeg niets.

,,Dat had ik nodig. Mezelf helemaal opladen. Ik ben nu fris aan het nieuwe seizoen begonnen. Ook de komst van onze dochter heeft me niet uit mijn ritme gehaald. Ik heb niet het gevoel dat er iets is veranderd in mijn bestaan als profvoetballer.’’

Emanuelson is speelgerechtigd voor de Olympische Spelen, volgend jaar augustus in Peking. Jong Oranje plaatste zich afgelopen zomer glansrijk voor dat evenement. ,,Het zou mooi zijn om dat mee te maken. Maar er zijn ook genoeg punten om niet mee te gaan. Het seizoen is dan ook alweer begonnen. Ik hoop niet dat het aan de spelers is om een keuze te maken. Ik hoop dat de clubs, in mijn geval Ajax, en de KNVB er samen uitkomen.’’

Voor een Olympische dagdroom is vandaag geen tijd. Dinamo Zagreb is in Amsterdam de laatste horde voor Ajax om zich te plaatsen voor de groepsfase van de UEFA Cup. Ajax won in Kroatië met 1-0, onder meer doordat er zeven verdedigend georiënteerde spelers in de basis stonden. ,,Het is afwachten of we nu thuis wel het spel gaan maken. Dat kan dodelijk zijn. Ik verheug me wel op zo’n duel. Net als in Zagreb (waar Emanuelson een van de uitblinkers was op het middenveld, rl) zijn dit de mooiste wedstrijden.

,,In zo’n wedstrijd vergeet ik ook alle kritiek, dan speel ik weer op gevoel en ben ik spontaan in mijn acties. Dat is ook het mooie van voetbal. Je kan jezelf er helemaal in kwijt.’’

www.ad.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:55
Een speler, die in tegenstelling tot Maduro, wel iets heeft. Maar ook hier weer; het is een groot talent en zulke gasten laten nog volop steken vallen.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 okt 2007 14:56
Ik vind Maduro een groter talent dan Emanuelson
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 08:13
Citaat:
AS Roma wil Urby Emanuelson

Bron: De Telegraaf

KATWIJK - Ajax dreigt Urby Emanuelson (21) in de winterstop kwijt te raken aan AS Roma. De Italiaanse club deed eerder al een poging de Ajacied in te lijven, maar wil er nu serieus werk van maken.

,,Het verbaast me niet dat ze zich weer melden", aldus de international. ,,Afgelopen zomer meldden ze zich al en zeiden dat ze een eerste bod van acht miljoen euro bij Ajax zouden neerleggen. Dat is - mede op verzoek van mijn zaakwaarnemer Brian Berkleef en mij - niet gebeurd, omdat Martin van Geel te kennen gaf dat er na het vertrek van Babel en Sneijder niemand meer weg mocht.

AS Roma is een mooie club, waar ik zeker voor zou willen spelen. Het is alleen de vraag of ik in de winterstop al naar Italië moet." Henk ten Cate had de verwachting al uitgesproken dat Emanuelson de volgende zou zijn die een internationale toptransfer zou maken. Niet alleen Emanuelson mag zich in serieuze Italiaanse belangstelling verheugen. Internazionale zat zaterdag in Constanta op de tribune voor Rafael van der Vaart en stuurt morgen eveneens een delegatie.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 09:07
10 miljoen plus maxwell
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 09:28
Uhm...Maxwell speelt bij Inter.
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 09:57
So, dan kopen ze die toch eerst! :angel:
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 11:31
Citaat:
10 miljoen plus maxwell

Dan haal je dus een speler met dezelfde gebreken binnen. Maxwell is daarnaast nog meer middenvelder dan Urby. Hij wilde veel liever het strafschopgebied penetreren en heeft ook geen tackle in huis, zoals Urby.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 16:49
Ik kan me niet voorstellen dat Urby meer oplevert. Hij verdedigt nog steeds niet goed genoeg; steekjes laten vallen? Je houdt je hart vast als de tegenstander met een echte rechtsbuiten speelt.

Op het middenveld zie je dat hij moeite heeft met "ergens al staan". Heeft Roma er 8 miljoen voor over (AD? Telegraaf?), iets meer vragen, hij is te vervangen (niet uit de eigen gelederen)
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 16:50
Minstens het dubbele. Urby is top in de notendop.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 16:54
Ja, maar weer de zoveelste speler die vertrekt en toch nog niet helemaal klaar is voor het grote werk en waar AJAX weer niet de vruchten van zal plukken. Behalve dan de financiele vruchten, maar dan moet AJAX weer gaan kopen. Scouten is belangrijker dan ooit geworden voor het voetbal in Nederland.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 16:58
Wat mij betreft gaat Urby helemaal nergens heen.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 17:04
Citaat:
Minstens het dubbele. Urby is top in de notendop.


Op welke plaats? Zonder Davids voor hem blijft hij veel fouten maken. Ik zie met angst en beven Urby aan de bal, dribbelend op eigen helft en dan een breedtepass gevend. Hoe vaak is dat vorig seizoen niet bijna een tegendoelpunt geworden?

Ik zie bij Urby geen ontwikkeling, misschien heeft hij zijn top al bereikt.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 17:06
Als dit de top van Urby is, is er nog steeds geen reden om hem te verkopen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 17:11
Wat vind jij van Maduro trouwens, Demos. Jouw mening is mij al bekend, maar misschien voor de rest nog niet;
http://www.343s.com/forum/viewtopic.php?t=115&start=105
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 okt 2007 18:39
Citaat:
Wat vind jij van Maduro trouwens, Demos. Jouw mening is mij al bekend, maar misschien voor de rest nog niet;
http://www.343s.com/forum/viewtopic.php?t=115&start=105


Dan weet je ook dat ik maar zelden mijn mening geef over Maduro; laten we stellen dat ik er niet zo kapot van ben XD Hij maakt nog steeds dezelfde fouten als die twee jaar in de A1 (door deze zin kan dit bericht in deze topic)
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 okt 2007 22:23
Ja, inderdaad. Net zoals Urby nog dezelfde fouten maakt. Een vertrek van weer een niet volledig tot wasdom gekomen speler zit eraan te komen. Triest. Het verloop is gewoon te snel. Sommige zien. Sommigen niet.

Citaat:
START MET BRANDGEUR
Ajax struikelt over NEC bij debuut Koster


Bron: Spits

AMSTERDAM - Iedereen die ook maar een beetje betrokken is bij Ajax had het zaterdagavond zwaar. De Amsterdamse spelers liepen als dode vogeltjes op het gras dat omringd was door zwartgalligheid. De donkere wolken op de tribune pakten zich vanaf de eerste seconde samen en deden de spelers de schrik om het hart slaan. De negativiteit was gericht op het Ajax-bestuur, maar zij kwamen er wederom zonder kleerscheuren vanaf. De debuterende Adrie Koster zag er na één wedstrijd gelijk tien jaar ouder uit.

Het 'duel' met NEC had voor Ajax de ommekeer moeten zijn. Trainer Koster was het nieuwe zuchtje frisse wind dat de spelers weer vertrouwen moest geven. Onrealistisch om dat in twee dagen te bewerkstelligen, maar een eerste stap tegen de Nijmegenaren, die zestiende stonden, zou makkelijk gezet kunnen worden. Het bleef echter 0-0.

,,De supporters hebben duidelijk gemaakt dat ze zich niet tegen ons keren, maar tegen het bestuur." Urby Emanuelson rende even daarvoor van het veld na het laatste fluitsignaal, maar staat na een warme douche de pers rustig te woord. ,,Ze willen hun mening uiten, maar de negatieve sfeer heeft invloed op ons spel. Ik kan niet zeggen of ik het met ze eens ben. Het is moeilijk voor ons spelers een mening te hebben over het bestuur. Ik weet niet hoe zij hun werk doen."

De verdediger weet ook niet wat er aan de hand is met zijn ploeg. ,,Het leek of iedereen deed waar hij zin in had. Het plezier en vertrouwen is weg en niemand wil de bal. Ik had gehoopt dat iedereen zijn hoofd kon leegmaken door de komst van een nieuwe trainer. Dat we allemaal een nieuwe frisse start konden maken, maar daar dachten sommigen anders over."

Emanuelson moet nog even wennen aan de trainingsmethoden van Koster. Hij keerde donderdag terug bij Ajax na het spelen van twee interlands voor Oranje. ,,Koster heeft de afgelopen dagen veel gepraat. Ook vanavond tijdens de wedstrijd en in de rust. Ten Cate zou, zacht gezegd, erg fel zijn geweest bij het zien van ons spel. Dat werkt naar mijn idee ook beter. Als een trainer fel is tegen spelers, gaan ze ook feller het veld in. Koster is er echter nog maar pas, dus ik kan er voorlopig ook weer niet te veel over zeggen."

Er zou momenteel concrete interesse van AS Roma zijn in Emanuelson. Door de malaise bij Ajax gaat dat steeds beter klinken in de oren van de international. ,,De mogelijkheid dat ik in de winterstop wegga is er, maar ik wacht het nog even af. Ik wil eigenlijk niet op deze manier weg bij Ajax."

Terwijl Emanuelson aan het woord is waait er een brandgeur de ArenA binnen. Ajax-supporters hebben het één en ander in de fik gezet en gooien straatstenen naar de ME. Want ja, als ze niet naar je willen luisteren op de 'normale' manier ('Het bestuur tegen de muur', 'Jaakke je moeder is een hoer') moet je toch wat om je onvrede te tonen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 okt 2007 15:44
Citaat:
Ajacied Emanuelson vreest er twee weken uit te zijn

Bron: Sportweek

Na afloop van de wedstrijd FC Utrecht – Ajax (0-1), zei Urby Emanuelson te vrezen dat hij de komende twee weken niet voor zijn club uit kan komen. De Ajacied liep zondag in de Galgenwaard een knieblessure op. ‘Ik heb al iets langer last van mijn knie,’ zei Emanuelson. ‘Vorig seizoen miste ik vanwege eenzelfde blessure ook een aantal wedstrijden. En ik heb nu het idee dat ik misschien twee weken uit de roulatie ben.’
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 nov 2007 11:18
Citaat:
Emanuelson: 'Geen tussentijds vertrek bij Ajax'

Bron: Sportweek

Enkele maanden geleden had AS Roma een bod van 8 miljoen euro klaar liggen voor Urby Emanuelson. Tot onderhandelingen kwam het niet, mede op initiatief van de speler zelf. “Ik heb toen aangegeven niet weg te willen,” zegt de 21-jarige linksback. “En Ajax liet ook weten dat ze na het vertrek van Ryan Babel en Wesley Sneijder niemand weer wilden laten gaan.”

Maar de belangstelling van de Romeinse topclub is er nog altijd. Onlangs liet Emanuelson doorschemeren dat een vertrek in de winterstop niet ondenkbaar zou zijn. Achteraf is hij geschrokken van de impact van die woorden. “Ik heb eerlijk antwoord gegeven op een vraag daarover, op een moment dat mij niks bekend was over nieuwe belangstelling van Roma. Het is een beetje een eigen leven gaan leiden. Er is helemaal geen sprake van een tussentijds vertrek. Er spreekt vertrouwen uit het feit dat ik nog steeds in beeld schijn te zijn bij Roma, veel meer kan ik er niet over zeggen. Ik richt me volledig op Ajax en dan zien we wel wat er gebeurt.”
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 nov 2007 11:24
De kop van het artikel dekt niet de inhoud!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 12:21
Citaat:
'Emanuelson op verlanglijst Koeman'

bron: Voetbal.nl

Urby Emanuelson staat op het verlanglijstje van Ronald Koeman, zo meldt de Spaanse krant Sport woensdag. De nieuwe coach van Valencia CF zoekt een linksback om zijn selectie te versterken en ziet in de 21-jarige Ajacied een mogelijke versterking. Ook Taye Taiwo (Olympique Marseille) en Fabio Grosso (Olympique Lyon) zijn in beeld.

Emanuelson heeft bij Ajax een contract tot medio 2011. Hij speelde totnogtoe zeventig Eredivisiewedstrijden, waarin hij vier doelpunten maakte.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.479 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Urby Emanuelson
Ga
Zoeken: