Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Urby Emanuelson
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Urby Emanuelson
Maker: LucasBekeken: 84731
Status: InactiefBerichten: 1327
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 15:15
Emanuelson speelt inmiddels al weken overal behalve in de verdediging, dus hem echt beoordelen als verdediger wordt moeilijk.

Ik heb nog altijd het liefst dat Emanuelson bijtekent, maar mocht hij dat niet doen dan hoop ik dat hij komende zomer toch echt wordt verkocht aan een mooiere club dan Newcastle, het kerkhof voor voetballers.
breukie nr. 1

Forum berichten: 48
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 13:27
Citaat:
Emanuelson speelt inmiddels al weken overal behalve in de verdediging, dus hem echt beoordelen als verdediger wordt moeilijk.

Ik heb nog altijd het liefst dat Emanuelson bijtekent, maar mocht hij dat niet doen dan hoop ik dat hij komende zomer toch echt wordt verkocht aan een mooiere club dan Newcastle, het kerkhof voor voetballers.

Meen je dat nu Thomas, wil jij werkelijk dat Emanuelson bijtekent? Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen. Dat is zo ongeveer hetzelfde dan dat ik zeg, als PSV-fan, dat ik hoop dat Culina bijtekent.

Beide spelers mogen toch niet het ambitie niveau zijn van een Nederlandse topclub. Emanuelson kan dan wel uit de eigen Ajax jeugd komen maar ik vind hem niet goed genoeg.
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 13:28
Urby Emanuelson heeft wel degelijk klasse. Het enige wat hij echt nog moet bijschaven is zijn concentratie! Ik hoop ook dat hij bijtekent.
Eto'o

Geplaatst: Ma 8 dec 2008 13:32
Citaat:

Meen je dat nu Thomas, wil jij werkelijk dat Emanuelson bijtekent? Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen. Dat is zo ongeveer hetzelfde dan dat ik zeg, als PSV-fan, dat ik hoop dat Culina bijtekent.

Beide spelers mogen toch niet het ambitie niveau zijn van een Nederlandse topclub. Emanuelson kan dan wel uit de eigen Ajax jeugd komen maar ik vind hem niet goed genoeg.

Dan denk ik dat je Emanuelson dit seizoen nog maar weinig hele wedstrijden hebt zien spelen, Breukie. Heb je bijvoorbeeld opgelet tegen PSV? Emanuelson is dit seizoen na Suárez en Vertonghen misschien wel de best presterende Ajacied. Vrijwel iedere wedstrijd op de flank (en dus niet op een driemansmiddenveld, Marco) speelde hij prima tot goed.

Emanuelson heeft veel meer talent dan Culina. Rare vergelijking.
breukie nr. 1

Geplaatst: Ma 8 dec 2008 13:32
Citaat:
Urby Emanuelson heeft wel degelijk klasse. Het enige wat hij echt nog moet bijschaven is zijn concentratie! Ik hoop ook dat hij bijtekent.

Vertel mij dan eens wat ik niet zie. Nogmaals, hij kan wel voetballen alleen ik ben van mening dat hij te kort komt voor het ambitie niveau wat Ajax na moet streven.

Verder denk ik dat het al heel veel zegt dat hij zijn concentratie bij moet schaven. Het feit dat hij dit niet kan heeft een oorzaak, ik denk dat het met kwaliteit te maken heeft.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 15:00
Ik hoop eigenlijk dat Urby voor een goede prijs verkocht wordt. Hij kan inderdaad heel erg goed voetballen, met de nadruk op 'KAN'.

Wat ik bij Urby heb, heb ik ook met de meeste creatieve Afrikaanse spelers: een 9 als je bovenliggende partij bent en/ of het loopt als een trein. Draait het niet of sta je zwaar onder druk en moeten ze bikkelen dan scoren ze hooguit een 4 en sta je met een man minder op het veld.......

Eigenlijk heb ik dit bij Urby al seizoenen lang, mijns inziens is het dus ook een structureel iets en ik hoop daarom dat er een club zo gek is om 8 miljoen op tafel te leggen......
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 15:05
Emanuelson is nog jong en ik hoop dat Ajax met het geld van Huntelaar een paar spelers zoals Emanuelson een nieuw contract aanbied. Naast Urby denk ik dan aan Sarpong, v.d. Wiel en ook Enoh. Ik denk dat Ajax met deze vier spelers nog veel prijzen kan behalen in de toekomst. Ik denk niet dat dit spelers zijn die een team kunnen dragen maar meer spelers die de extra plaatsen zo goed als mogelijk kunnen opvullen.
Peter79

Geplaatst: Ma 8 dec 2008 15:10
Citaat:
Emanuelson is nog jong en ik hoop dat Ajax met het geld van Huntelaar een paar spelers zoals Emanuelson een nieuw contract aanbied. Naast Urby denk ik dan aan Sarpong, v.d. Wiel en ook Enoh. Ik denk dat Ajax met deze vier spelers nog veel prijzen kan behalen in de toekomst. Ik denk niet dat dit spelers zijn die een team kunnen dragen maar meer spelers die de extra plaatsen zo goed als mogelijk kunnen opvullen.

Op wat voor positie zie jij Urby dan excelleren en, nog belangrijker, in combinatie met wat voor type spelers om hem heen?
ghostwriter

Geplaatst: Ma 8 dec 2008 15:14
Citaat:
Op wat voor positie zie jij Urby dan excelleren en, nog belangrijker, in combinatie met wat voor type spelers om hem heen?

Ik denk dat Emanuelson het beste is op de linkervleugel in een 4-4-2 systeem maar aangezien Ajax zo nooit zal spelen onder Marco denk ik dat hij het beste is als linksmid in een 4-3-3/3-4-3 systeem. Mits (en dit is belangrijk) Ajax zonder een '10' speelt (als Ajax 4-3-3 speelt, in een 3-4-3 systeem is er geen probleem) en er dus een verdedigende middenvelder de gaten van Emanuelson dicht kan lopen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een middenveld als Sarpong, Enoh, Emanuelson. Ik vind sowieso dat Ajax met twee aanvallende middenvelders moet spelen in plaats van met een '10'.
breukie nr. 1

Geplaatst: Di 9 dec 2008 12:05
Citaat:
Dan denk ik dat je Emanuelson dit seizoen nog maar weinig hele wedstrijden hebt zien spelen, Breukie. Heb je bijvoorbeeld opgelet tegen PSV? Emanuelson is dit seizoen na Suárez en Vertonghen misschien wel de best presterende Ajacied. Vrijwel iedere wedstrijd op de flank (en dus niet op een driemansmiddenveld, Marco) speelde hij prima tot goed.

Emanuelson heeft veel meer talent dan Culina. Rare vergelijking.

Emanuelson moet er inmiddels wel staan en we moeten niet meer uitgaan van het talent wat hij mogelijk heeft. Wat dat betreft gaat mijn vergelijking met Culina niet over de voetbalkwaliteiten maar meer over het feit dat ik beide niet goed genoeg vind voor de club waar ze spelen. Beide spelers komen voor mij over als een leuke speler die op meerdere posities inzetbaar zijn. Neemt niet weg dat beide te kort komen voor het AMBITIE niveau wat de club na moeten streven.

Wat dat betreft zegt het me ook weinig dat Emanuelson (die ik dit seizoen inderdaad wat minder heb zien spelen) nu tot een van de betere behoord. Dat zegt mij namelijk meer over het huidige niveau van Ajax dan over Emanuelson. Ik neem aan dat jij als Ajax-supporter toch ook een hoger niveau wenst dan wat je nu ziet.

Dat is waar ik naar toe wil. Voor mij zijn Emanuelson bij Ajax en Culina bij PSV echt ruim onder het gewenste niveau en toch blijven er supporters die deze spelers blijven steunen. Dat is eigenlijk ook mijn enige vergelijking tussen beide.
Eto'o

Geplaatst: Di 9 dec 2008 12:25
Natuurlijk wil ik een sterker Ajax zien. Echter staan Oleguer, Leonardo, Rommedahl, Kennedy, Delorge, Silva, Gabri, Martina, Ogararu en Luque eerder op de nominatie om te vertrekken. Emanuelson is een prima speler. Als back verdedigend kwetsbaar, maar er zijn maar weinig ploegen die met twee verdedigend sterke backs spelen. Er is er vrijwel altijd eentje die het vooral van z'n aanvallende kwaliteiten moet hebben. Emanuelson is weer de oude. Na z'n eerste seizoen is het huidige seizoen ook eindelijk weer eens sterk. Let maar op, die jongen komt ook na Ajax straks bij een prima club terecht.
ghostwriter

Geplaatst: Di 9 dec 2008 12:27
Ajax kan niet meer 11 topspelers in een opstelling hebben, maximaal 4/5 en dat is dan als ze een goede lichting uit de jeugd hebben gehad. De rest zal moeten worden opgevuld door spelers (het liefst uit eigen jeugd) met een niveau daar net onder. Emanuelson is zo'n speler en Sarpong, Stekelenburg, Vermaelen, Vertonghen en v.d. Wiel zijn ook zulke spelers. Die moeten een solide fundering verzorgen waar een paar echte toppers (Suarez en Sulejmani op dit moment) in kunnen excelleren.

Stekelenburg; v.d. Wiel, Oleguer, Vermaelen; Vertonghen, Enoh, Emanuelson, Aisatti; Suarez, Cvitanich, Sulejmani

Stekelenburg; v.d. Wiel, Oleguer, Vertonghen, Vermaelen; Sarpong, Enoh, Emanuelson; Suarez, Cvitanich, Sulejmani

3-4-3 of 4-3-3, dit lijken mij de best mogelijke opstellingen die Ajax op dit moment kan maken. Het is matig qua aantal echte toppers maar het is voor de Eredivisie de beste selectie van dit seizoen. Als Ajax nog een echt goede rechts- en linksback kan kopen deze transferperiode kunnen ze ook nog wel eens ver komen in de UEFA (heb ik het bijvoorbeeld met een gunstige loting over een halve finale). Marco moet zorgen dat hij jongens als Sarpong, Emanuelson, Stekelenburg, v.d. Wiel, Enoh, Vertonghen en Vermaelen zo lang mogelijk kan houden zodat de fundering altijd op elkaar is ingespeeld. De toppers zullen altijd blijven vertrekken en daar kan je geen elftal op bouwen. Maar als de fundering klopt kunnen nieuwe toppers snel worden ingepast, mits de fundering maar lang bij elkaar blijft. Dit kan alleen als die bestaat uit spelers van het niveau Emanuelson.
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Di 9 dec 2008 13:19
Oleguer als enige centrum verdediger lijkt me toch geen strak plan JohnDylan. Het gaat al moeilijk met twee centrale verdedigers en twee centrum verdedigers op de back posities, laat staan met maar drie verdedigers.
Peter79

Geplaatst: Di 9 dec 2008 13:26
En in een 3 mans middenveld vind ik Urby absoluut niet passen aangezien o.a. de omschakeling en concentratie bij hem zeer ondermaats zijn. Je middenveld wordt dan overlopen of je moet Urby als 10 in de punt naar voren opstellen maar daar heeft hij ook niet de kwaliteiten voor.

Urby is in bepaalde wedstrijden een absolute meerwaarde geweest maar in wedstrijden dat het op bikkelen aankwam en/ of Ajax de onderliggende partij was, loop ik me meer te ergeren aan hem dan dat ik waardering voor hem kan opbrengen. Van mij moet ie niet weg maar mag ie bij een goed bod vertrekken.
ghostwriter

Geplaatst: Di 9 dec 2008 13:36
Citaat:
Oleguer als enige centrum verdediger lijkt me toch geen strak plan JohnDylan. Het gaat al moeilijk met twee centrale verdedigers en twee centrum verdedigers op de back posities, laat staan met maar drie verdedigers.
Ik heb het dan ook over drie centrale verdedigers in plaats van twee. Je speelt dan zonder backs maar met Emanuelson en Enoh die zich wel af en toe in kunnen laten zakken bij een counter. Je speelt daarbij ook nog eens met een puur verdedigende middenvelder die ook voor extra verdedigende krachten zorgt. Eigenlijk speel je met meer verdedigend ingestelde spelers dan bij een 4-3-3 systeem met Silva en Emanuelson op back posities.
Maurice

Geplaatst: Di 9 dec 2008 13:40
En dan zouden Emanuelson en Vertonghen terug zakken bij een tegen-aanval?

In dat geval opzich een strak plan, wel erg verdedigend, maar sterker op het middenveld.
ghostwriter

Geplaatst: Di 9 dec 2008 13:51
Citaat:
En dan zouden Emanuelson en Vertonghen terug zakken bij een tegen-aanval?

In dat geval opzich een strak plan, wel erg verdedigend, maar sterker op het middenveld.
Inderdaad erg verdedigend bij een tegenaanval maar bij balbezit is het weer erg aanvallend. Zeker in de 3-4-3 formatie spelen er dan met Aisatti, Cvitanich, Suarez, Sulejmani, Emanuelson en tegen zwakke tegenstanders als Volendam ook Sarpong (in plaats van Enoh) veel aanvallend ingestelde spelers. Volgens mij is het zowel aanvallend als verdedigend een sterkere formatie dan het 4-3-3 van nu.
Maurice

Geplaatst: Di 9 dec 2008 13:58
Je maakt zo inderdaad wel beter gebruik van de kwaliteiten binnen de selectie! Maar ik twijfel of MvB van het 4-3-3 systeem afstapt, want wat dat betreft is hij nogal conservatief.
ghostwriter

Geplaatst: Di 9 dec 2008 14:30
Citaat:
Je maakt zo inderdaad wel beter gebruik van de kwaliteiten binnen de selectie! Maar ik twijfel of MvB van het 4-3-3 systeem afstapt, want wat dat betreft is hij nogal conservatief.
Ik denk dat Marco ook het 3-4-3 systeem als een optie ziet aangezien Cruijff er ook een groot voorstander van is. Ook een 4-3-3 systeem kan beter worden uitgevoerd met deze selectie. Zo zou ik een elftal met twee aanvallende middenvelders ook zeer goed vinden en worden ook de kwaliteiten van deze selectie beter gebruikt: Stekelenburg; Silva, v.d. Wiel, Vertonghen, Vermaelen; Sarpong, Enoh, Emanuelson; Suarez, Cvitanich, Sulejmani. Het grote probleem is dat er nu geen verbinding tussen het middenveld en de aanval is, met Sarpong en Emanuelson op het middenveld is dat er wel. Dan pas kunnen de individuele kwaliteiten van Suarez en Sulejmani optimaal worden gebruikt.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 9 dec 2008 14:33
3-4-3 systeem is inderdaad een goede oplossing voor ajax echter is het dan wel belangrijk dat je goede verdedigers hebt lopen, en daar ontbreekt het nu eigenlijk aan.
Vd Wiel is het nog niet.
Oleguer is het gewoon niet, zakt steeds vaker door het ijs.
Vermealen maakt ook nog te veel fouten.
Vertonghen is geen verdediger en speelt er uit nood.
Maurice

Geplaatst: Di 9 dec 2008 16:54
Citaat:
Vd Wiel is het nog niet.
Oleguer is het gewoon niet, zakt steeds vaker door het ijs.
Vermealen maakt ook nog te veel fouten.
Vertonghen is geen verdediger en speelt er uit nood.

Vd Wiel is nog een van de betere dit seizoen. Dat hij tegen Volendam een keer slecht speelde is meer uitzondering dan regel.

Over Oleguer merk ik dat er steeds meer Ajacieden gaan twijfelen, en terecht, want hij brengt HE-LE-MAAL niks!

Sinds Vermaelen op de back-positie speelt wisselt hij goede wedstrijden met wat mindere wedstrijden af. Hij heeft hiervoor nog niet al te veel op die positie gespeelt, op begin vorrig seizoen na. Gun hem de tijd, want de wedstrijden dat hij het wel goed deed, was hij in mijn ogen verrasend sterk.

Vertonghen doet het eigenlijk wel goed, zeker wanneer er een definitief team staat heb ik veel vertrouwen in deze jongen. Ik was ook een voorstander van Vertonghen op het middenveld, maar gezien de opties die we hebben opteer ik voor Vertonghen in het centrum van de verdediging.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 13 dec 2008 08:16
Wil van Basten Emanuelson hem nooit meer op het driemans middenveld neer te zetten.Laat hem maar op de linksbackpositie staan zodat die aanvallend ook wat heeft in te brengen.
cirebon

Forum berichten: 18
Geplaatst: Za 13 dec 2008 09:31
Citaat:
Natuurlijk wil ik een sterker Ajax zien. Echter staan Oleguer, Leonardo, Rommedahl, Kennedy, Delorge, Silva, Gabri, Martina, Ogararu en Luque eerder op de nominatie om te vertrekken. Emanuelson is een prima speler. Als back verdedigend kwetsbaar, maar er zijn maar weinig ploegen die met twee verdedigend sterke backs spelen. Er is er vrijwel altijd eentje die het vooral van z'n aanvallende kwaliteiten moet hebben. Emanuelson is weer de oude. Na z'n eerste seizoen is het huidige seizoen ook eindelijk weer eens sterk. Let maar op, die jongen komt ook na Ajax straks bij een prima club terecht.

Inderdaad is Urby weer de oude ja, ik als ajacied erger me rot aan die jongen.Neem als voorbeeld maar het interview na de wedstrijd tegen Volendam vorige week.
Urby staat daar lachend te vertellen dat we deze pot maar snel moeten vergeten?
Dit tekent nu precies het karakter van deze net niet voetballer !
cirebon

Forum berichten: 18
Geplaatst: Za 13 dec 2008 09:34
Citaat:
Wil van Basten Emanuelson hem nooit meer op het driemans middenveld neer te zetten.Laat hem maar op de linksbackpositie staan zodat die aanvallend ook wat heeft in te brengen.

Op de linksback positie is Urby een gevaar voor het team !
Hij is verdedigend uitermate zwak , ik snap ook niet dat newcastle hem daarvoor wil halen ?
Trouwens het enige wat daar te halen valt is een dik salaris , want verder is het treurigheid ten top in newcastle , zowel bij de club als in de stad zelf.
Ik ben er ooit eens geweest en wat een grijze grauwe stinkstad is dat zeg !
Eto'o

Geplaatst: Za 13 dec 2008 11:52
We kunnen wel allemaal Emanuelson de schuld geven van z'n slechte spel tegen Volendam en NAC, maar die jongen kan er ook niets aan doen dat hij niet weet hoe hij op een driemansmiddenveld moet spelen. Van Basten moet hem daar niet opstellen. Blijkbaar is het voor Emanuelson onder Van Basten definitief over als linksback, maar dan ben ik benieuwd waar Marco straks plek in gaat ruimen voor Urby als iedereen fit is.
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.624.653 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Urby Emanuelson
Ga
Zoeken: