Tuurlijk, je wisselt een speler in de rust bij een 2-2 stand ''uit voorzorg''? Hij speelde gewoon héél slecht! Ik hoop dat we hem kwijtraken en van dat geld dat hij opbrengt Mertens halen! Urby speelt een paar fantastische wedstrijden, maar verder is het vrij slecht. Hij komt steeds naar binnentoe, terwijl het een linkspoot is. Of hij loopt zich vast richting de conrervlag. Slechte voorzetten en als ze goed zijn, dan heeft hij niet gezien dat er niemand voor de goal is.
Nu kunnen we nog geld vangen! Mertens zal kwa slaris goedkoper zijn en Urby brengt ongeveer evenveel op als dat Mertens moet kosten denk ik? Stuur wat video banden op van hem in een paar fantastische wedstrijden van hem.
De beste man Urby moet eens bij Josefzoon in training voor voorzetten.
Die gaf er 4 goed en 1 slecht (raakte hij de bal verkeerd). Bij urby is het eigenlijk altijd andersom (1 goede en minimaal 4 slechte).
Helaas moeten we Emanuelson als linksback opstellen tegen Kiev. Die gast is zó dom, of hij wil het gewoon niet als bij LB staat. Bij z'n man blijven, ho maar.. Tegen Kiev was dezelfde fout als Feyenoor uit dit jaar. Je kan toch wel iets meer karakter tonen zoals Suárez en Vertonghen dat doen? Hij liet zich kinderlijk te kijk zetten.
Als linksback is hij verdedigend te slecht. Als linkshalf hebben we betere opties. En als linksbuiten heeft hij een dramatische voorzet/schot, geen echte actie (heel voorspelbaar), geen pure versnelling. Hij komt daar ook gewoon te kort.
Zet hem maar op de bank, nuttige stand-in, dat wel. Maar hij speelt 3 fantastische wedstrijden per jaar en verder helemaal niks.
Tegen Kiev was dezelfde fout als Feyenoor uit dit jaar. Je kan toch wel iets meer karakter tonen zoals Suárez en Vertonghen dat doen? Hij liet zich kinderlijk te kijk zetten.
Oh ja, tegen Feyenoord maakte hij dezelfde fout als tegen Kiev... Tegen Kiev liet die z'n man lopen, tegen Feyenoord gaf die een foute terugspeelbal. Dat is precies hetzelfde, en werd die heel makkelijk aan de kant gezet...
Het is makkelijker voor een verdediger om te wennen aan een aanvallende rol, dan voor een aanvaller die moet wennen in een verdedigende rol.
Emanuelson is helemaal geen verdediger geweest. Emanuelson is op die plaats neergezet door volgens mijn Blind. Hij deed het toen gewoon goed en is daar toen blijven staan op de linksback.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 19 aug 2010 21:59
Dus toch heeft hij ervaring op die positie, en dan moet Freek niet gaan lullen dat het allemaal nieuw en anders voor hem is en dat hij het nog niet gewend is...
Zo slecht vond ik het Emanuelson als linksback tegen Dinamo Kiev niet doen. Het lijkt altijd wel alsof als Emanuelson een beetje slecht speelt iedereen daar graag op springt. In de laatste 15 minuten kreeg Kiev een paar kansen maar daar was maar één de schuld van Emanuelson van. Bij het tegendoelpunt was Emanuelson de enige die een beetje opletten en nog in de buurt kwam van de doelpuntemaker terwijl het zijn man helemaal niet meer was op dat moment. Emanuelson had die jongen kunnen volgen maar eigenlijk had Vertonghen gewoon op moeten letten en met die gast mee moeten lopen en Oleguer kopte de bal totaal verkeerd weg, Emanuelson had daar geen schuld aan.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 19 aug 2010 22:12
Citaat:
Ja, en daarna deed hij het bagger en is hij van die plek weggehaald. We hebben allemaal weer kunnen zien hoe hij het tegen Dinamo Kiev gedaan heeft.
Ik heb ook nergens beweerd dat hij goed of slecht is op linksback, en wat ghostwriter zegt, ik vond het wel meevallen met Urby op linksback tegen Dinamo Kiev.
Trouwens wil ik hier niet zeggen dat Emanuelson nu weer de vaste linksback moet zijn. Ik vind dat Blind nu een kans moet krijgen als linksback en dat Jol Boilesen met het eerste mee moet laten trainen om te kijken of hij op korte termijn van betekenis kan zijn.
Er bestaat een kans dat Ajax nog een speler kwijt gaat raken voor het einde van de transfermarkt. Volgens Levante-EMV heeft Villareal interesse in Urby Emanuelson. De club uit Spanje is in gesprek met Juventus over de verkoop van Joan Capdevilla. Als dat door gaat dan ziet Villareal in de multifunctionele speler van Ajax een ideale opvolger.
De Oude Dame zou voor de 32-jarige Spanjaard zeven miljoen euro over hebben en Villareal wil daarna vijf miljoen euro aan de Amsterdammers overmaken voor de diensten van Emanuelson. De kans is groot dat Ajax wel mee wil werken aan een transfer, want het contract van de Nederlander loopt al over één jaar af.
Emanuelson werd in het seizoen 2004/2005 door Ronald Koeman naar het eerste elftal gehaald. Hij speelde vanaf dat moment 154 wedstrijden voor de topclub en maakte daarin zestien doelpunten.
Ik denk naar een andere wedstrijd dan jij want ik keek Ajax - Dinamo Kiev, wil je de toegangskaarten zien?
Emanuelson moest gister een zeer grote ruimte bestrijken en als je kijkt naar zijn verdedigende kwaliteiten dan heeft hij het zeer goed gedaan. Bovendien moest het centrum regelmatig lopende mensen vanaf het middenveld opvangen waardoor Emanuelson geen rugdekking kreeg. Hij stond goed opgesteld en vertrok vaak op het goede moment zodat de tegenstander minder de steekbal kon geven.
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 26 aug 2010 11:05
Citaat:
Naar welke Emanuelson heb jij zitten kijken joh? Emanuelson viel zelfs over z'n eigen voeten! Letterlijk! Had het geluk dat die vrije trap meekreeg.
Ja, dat niemand daar al over begonnen was...Waarom eigenlijk? Buitenspel? Een overtreding op Furby was het in ieder geval niet.
Dat ....die kopval van Gusev. En dan nog 2 keer via steekpasses doordat hij weer slecht opgesteld stond.
Op andere fora was het zelfs zo dat er veel posters Emanuelson beter vonden dan Vertonghen....W. T. F!!!!!
Ja, goh....hij deed het de tweede helft wat beter...BRAVO!! Een iets scherpere spits en AJAX was in de eerste helft al uitgeschakeld.
Jaar in, jaar uit....zoals al vaker gezegd door mij en door anderen (oa Skill)....Emanuelson is de belichaming waarom het de laatste 5 jaar heel vaak fout ging in zulke wedstrijden. Verdedigend is het verschrikkelijk slecht en aanvallend is het erg pover.
Gisteren lieten ze nog een stukje van de laatste CL wedstrijd tegen Inter zien...oa van Emanuelson. Yep...was nog steeds dezelfde als de dag van gisteren. Dezelfde domme aanvallende acties.
Ik denk naar een andere wedstrijd dan jij want ik keek Ajax - Dinamo Kiev, wil je de toegangskaarten zien?
Emanuelson moest gister een zeer grote ruimte bestrijken en als je kijkt naar zijn verdedigende kwaliteiten dan heeft hij het zeer goed gedaan. Bovendien moest het centrum regelmatig lopende mensen vanaf het middenveld opvangen waardoor Emanuelson geen rugdekking kreeg. Hij stond goed opgesteld en vertrok vaak op het goede moment zodat de tegenstander minder de steekbal kon geven.
De Emanuelson die ik heb gezien stond meestal zo'n 15 meter van z'n man af als Kiev de bal centraal had, en was dus steeds te laat om mee te verdedigen. Emanuelson moet blij zijn dat er daaruit geen goal is gevallen. Wat hoop ik dat er een jonge linksback bijkomt, want wat we nu hebben is het niks na Anita, want Jol wil Blind niet gebruiken als linksback, helaas. Face it: Urby zit met z'n hoofd al bij een andere club.
Emanuelson is dan ook geen linksback, helemaal niet een die een op een moet verdedigen. Maar nogmaals de rugdekking was ook niet optimaal. Dat hij verkeerd opgesteld staat bij steekballen heb ik helemaal niet gezien.
Aanvallend gezien was het natuurlijk moeilijk voetballen met Eriksen voor zich, die Eriksen was pas echt matig, die kon geen bal vasthouden. De mandekker van Eriksen durfde er ook nog wel eens overheen te gaan waardoor de organisatie ver te zoeken was. In z'n eigen passing naar het centrum vond ik het ook niet geweldig.
Ping Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Do 26 aug 2010 11:17
Als we ( als ik de geruchten mag geloven dat hij naar Villareal kan voor 5 Milj. ) 5 Miljoen voor hem kunnen vangen wil uik wel naar Nederland vliegen, hem ophalen en naar Spanje vliegen en hem helpen zijn contract te ondertekenen!!!!
Wat ben ik blij dat we doorzijn, Urby is geen Linksback hij is veelste veel met aanvallen bezig en is gewend dat Anita achter hem staat, dit was nu niet het geval en zijn man had gewoon heel de wedstrijd alle ruimte, we hadden voor 95% mede door hem in de eerste 30 minuten al 0-3 achter kunnen staan!
Ping Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Do 26 aug 2010 11:19
Citaat:
Emanuelson is dan ook geen linksback, helemaal niet een die een op een moet verdedigen. Maar nogmaals de rugdekking was ook niet optimaal. Dat hij verkeerd opgesteld staat bij steekballen heb ik helemaal niet gezien.
Aanvallend gezien was het natuurlijk moeilijk voetballen met Eriksen voor zich, die Eriksen was pas echt matig, die kon geen bal vasthouden. De mandekker van Eriksen durfde er ook nog wel eens overheen te gaan waardoor de organisatie ver te zoeken was. In z'n eigen passing naar het centrum vond ik het ook niet geweldig.
Nu wil ik toch echt je toegangs kaarten zien, of zoek een herhaling op op Youtube, want als je dit niet gezien heb, ben ik je geneigd door te sturen naar een brillenzaak!
Mee eens. Meestal is de kritische benadering t.o.v. Emanuelson gerechtvaardigd, maar gisteren deed hij het zeer redelijk. Hij is geen linksback en kun je hem ook niet beoordelen als zodanig. En dat hij gisteren zo nu en dan een fout maakte, ik heb de overige spelers op (meer) fouten kunnen betrappen. Mensen moeten wel objectief in hun beoordeling blijven. Ben zelf bijvoorbeeld fan van Van der Wiel, maar ook de eerste om toe te geven dat hij niet sterk speelde gisteren.
Geplaatst: Do 26 aug 2010 11:26
Kijk de eerste 10-15 seconden van het filmpje en Emanuelson heeft er daarin al 2x naast gezeten, Bah.