Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Nederland - IJsland
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nederland - IJsland
Maker: 343Bekeken: 2296
Status: InactiefBerichten: 23
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 12:44
Over 3 weken alweer.
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 13:18
Mag normaliter geen problemen opleveren maar dat zeggen we volgens mij al vaak genoeg. Het is gewoon simpel met het Nederlands elftal,

Of eens in de zoveel tijd laten ze een geweldige partij zien waarin alles klopt om vervolgens weer een rits wedstrijden te spelen die belabberd zijn met een magere zege. Ik weet niet meer wat ik van Holland moet denken.
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 14:26
Nou het lijkt wel alsof ze alleen nog goed kunnen presteren tegen sterke landen en dat ze zich totaal niet kunnen opladen tegen wat mindere tegenstanders...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 16:17
Citaat:
Mag normaliter geen problemen opleveren maar.

Laat Grétar Steinsson dat maar niet horen! :mrgreen:
El Lute


Geregistreerd: 08-12-2007
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 00:16
Denk dat we 14-1 gaan winnen.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 00:07
En we hebben nu zowaar een groot probleem. Waar we voorin een ware luxe-probleem hebben, missen we nu ineens de eerste en tweede doelman.

Wie zouden jullie meenemen? Ik denk dat Vorm zijn kans verdient, als 2e en Derde keeper zou ik kiezen voor Boschker en Vermeer.

Ik weet dat Boschker niks is, en Vermeer nog amper heeft gekeept, maar we hebben gewoon geen andere opties. Liever Vermeer dan de zwaar overschatte en irritante Velthuizen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 03:40
Het lijkt mij dat Velthuizen meer kans moet maken dan Vorm. Dat Timmer derde doelman is zo normaal gesproken moeten leiden tot een kans voor Henk in het eerste, maar ik mag hopen dat daar een stokje voor gestoken wordt.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 09:41
Citaat:
Het lijkt mij dat Velthuizen meer kans moet maken dan Vorm. Dat Timmer derde doelman is zo normaal gesproken moeten leiden tot een kans voor Henk in het eerste, maar ik mag hopen dat daar een stokje voor gestoken wordt.


Timmer is misschien nog geblesseerd? En je zin is een beetje vaag Thomas, wat bedoel je precies?
muhaha


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 496
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 10:43
Citaat:
Van der Sar terug in Oranje

AMSTERDAM - Edwin van der Sar is toch weer terug in het Nederlands elftal. Bondscoach Bert van Marwijk maakt vanmiddag om 12.00 uur zijn selectie bekend voor de WK-kwalificatieduels tegen IJsland en Noorwegen en op zijn lijstje prijkt dus de naam van de recordinternational. Van der Sar beëindigde na afloop van het EK zijn interlandloopbaan, maar door de blessures van Maarten Stekelenburg en Henk Timmer keert hij toch terug in Oranje.

Van der Sar verdedigde tot op heden 128 keer het doel van Oranje. Daarmee heeft verreweg de meeste interlands achter zijn naam staan. De 37-jarige sluitpost van Manchester United was tijdens de zes eindrondes (EK's van '96, '00, '04 en '08 en WK '98 en '06) en de WK's '98 en de eerste keus van het Nederlands elftal.

Stekelenburg verdedigde zondag in het duel met Vitesse (3-0) voor het laatst het doel van de Amsterdammers. Hij klaagde toen al over pijn aan de schouder. de Ajax-goalie mist de komende interlands van Oranje in de WK-kwalificatie met IJsland (11 oktober) en Noorwegen (15 (oktober). Henk Timmer, de tweede doelman van het Nederlands elftal, is ook nog niet helemaal fit. Hij speelde donderdag niet met Feyenoord tegen Kalmar.


Telegraaf
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 11:00
Tja las het ook net, opzich prima en mooi besluit van Van der Sar.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 12:40
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een mooi gebaar van Van der Sar, maar zo erg is het toch niet om een betere keeper dan Timmer de kans te geven? We hebben een aantal goede jonge keepers rondlopen in Nederland.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 14:02
Citaat:
Edwin van der Sar, met 128 caps Oranjes recordinternational, keert voor de WK-kwalificatieduels met IJsland en Noorwegen terug in de selectie van het Nederlands elftal. De doelman van Manchester United bezet samen met Henk Timmer (Feyenoord) en Michel Vorm (FC Utrecht) de keepersposities in het keurkorps van bondscoach Bert van Marwijk. Vorm en ook Dirk Marcellis (PSV) maken hun debuut in de Oranjeselectie.


Van der Sar, die na EURO2008 een punt zette achter zijn interlandcarrière, gaf gehoor aan het verzoek van Van Marwijk om bij te springen voor de komende twee kwalificatieinterlands, omdat Maarten Stekelenburg door een schouderblessure vier tot zes weken uit de roulatie is.

Debuut Vorm en Marcellis

Voor de 24 -jarige Michel Vorm betekent het zijn debuut in de selectie van Oranje. De goalie van FC Utrecht maakte deel uit van de Jong Oranje-selectie die in 2006 in Portugal Europees kampioen werd. Ook Dirk Marcellis ontvangt voor het eerst een invitatie voor het 'grote' Oranje. De PSV-verdediger was afgelopen zomer nog met het Olympisch elftal actief op de Olympische Spelen in Beijing en speelde in 2005 zowel een EK als een WK met het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar.

Sneijder en Engelaar keren terug

Verder maken Wesley Sneijder en Orlando Engelaar voor het eerst onder de nieuwe technische leiding van het Nederlands elftal hun opwachting in de spelersgroep. Beide middenvelders zijn hersteld van een knieblessure die hen de afgelopen periode parten speelde. Zowel Engelaar, Van der Sar als Sneijder kwamen afgelopen zomer tijdens het EK-kwartfinaleduel met Rusland op 21 juni (1-3) voor het laatst voor de nationale ploeg in actie. Stuttgart-verdediger Khalid Boulahrouz moet, evenals de al langer geblesseerde Wilfred Bouma, vanwege een hamstringkwetsuur passen voor de ontmoetingen in respectievelijk Rotterdam en Oslo.

22 spelers

In totaal melden 22 spelers zich volgende week dinsdag in het trainingskamp in Noordwijk. De ploeg van Van Marwijk speelt in het kader van kwalificatie voor het wereldkampioenschap 2010 volgende week zaterdag 11 oktober eerst tegen IJsland in Stadion Feijenoord. De aftrap in Rotterdam is om 20.45 uur. Vier dagen later - op woensdag 15 oktober - wacht het Nederlands elftal de laatste WK-kwalificatiewedstrijd van dit kalenderjaar tegen Noorwegen. Plaats van handeling is het Ullevaal Stadion in Oslo, waar om 19.00 uur wordt afgetrapt.

De volledige selectie ziet er als volgt uit:

Ibrahim Afellay (PSV), Ryan Babel (Liverpool) Mark van Bommel (Bayern München), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Tim de Cler (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Schalke 04), John Heitinga (Atlético Madrid), Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Nigel de Jong (HSV), Dirk Kuyt (Liverpool), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (HSV), André Ooijer (Blackburn Rovers), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Edwin van der Sar (Manchester United), Wesley Sneijder (Real Madrid), Henk Timmer (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic), Michel Vorm (FC Utrecht) en Demy de Zeeuw (AZ).



Knvb.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 12:21
Citaat:
Sar: 'Het is mij alleen om deze twee duels te doen'

Bron: Voetbal International

'Ik dacht: Frank belt om een wedstrijdje te bezoeken of bij te praten', reageert Edwin van der Sar in het Algemeen Dagblad op zijn terugkeer in het Nederlands elftal. Zowel bondscoach Bert van Marwijk als assistent Frank de Boer had de recordinternational gebeld.

'Ik heb niet gelijk ja gezegd, want ik heb niet voor niets afscheid genomen van interlandvoetbal. Maar aan de andere kant blijft Oranje wel mijn team en het voelt goed als je kunt helpen. Ik zag het probleem wel.'

Van der Sar had na het afgelopen EK een punt achter zijn interlandcarrière gezet. Na 128 interlands wilde hij meer tijd hebben voor zijn familie en zich volledig richten op zijn club, Manchester United.

'Voor de komende week stonden er weer wat afspraken in mijn agenda, maar ook mijn vrouw zei Dit kan wel. Dus ga ik nog twee keer op doel staan. Met alle plezier.' Dat hij eventueel nog mee zou gaan naar het WK van 2010 in Zuid-Afrika, wimpelt hij af. 'Het is mij alleen om deze twee duels te doen.'

'Ik zou zaterdag tegen IJsland toch al op de tribune zitten. De stap van toeschouwer naar speler in De Kuip is dan niet zo groot, hè.'
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 13:47
Is toch een risico Thomas, de enige die ik erg goed vind momenteel is Vorm, maar hij is nog te onervaren.
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Do 9 okt 2008 19:51
Citaat:
Sneijder kan spelen tegen IJsland
Bron: www.vbal.nl

Bert van Marwijk kan aanstaande zaterdag gebruik maken van Wesley Sneijder. De creatieve middenvelder is pas net hersteld van een knieblessure, het was dan ook lange tijd onzeker of de interland tegen IJsland niet te vroeg zou komen. Vandaag kreeg hij echter te horen dat hij inzetbaar is, zij het niet vanaf de aftrap.

Real Madrid wilde Sneijder aanvankelijk niet afstaan, maar na goede afspraken te hebben gemaakt met de KNVB stuurde het hem toch naar Nederland. Een speciaal trainingsprogramma hielp hem van de laatste klachten af. “Maar ga er maar vanuit dat hij niet in de basis begint," aldus Van Marwijk.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 9 okt 2008 20:23
Even een vraagje: als dit soort nieuws nou ook op betrouwbaardere sites als VI.nl staat, waarom zou je dan vbal uitkiezen en neerzetten als bron? Niet per se op Skieto gericht of zo, maar het valt me gewoon op dat ik het wel vaker zie.
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Do 9 okt 2008 21:50
Waarom niet? Iemand plaats het en noteert een bron waar hij/zij het nieuwsartikel heeft gezien. VI is idd betrouwbaarder, maar ik heb het op vbal gelezen. Dan is het toch geen probleem dat vbal genoteerd word, of heb je liever dat we meer van VI onvernemen?
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 08:21
Wat maakt het nou uit, als er maar een bron bij staat is toch de regel?
Sneijder mag gelukkig wel meedoen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 11 okt 2008 20:12
Wat is Van Bommel weer slecht.
Jeroen


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 672
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 11 okt 2008 20:19
Citaat:
Even een vraagje: als dit soort nieuws nou ook op betrouwbaardere sites als VI.nl staat, waarom zou je dan vbal uitkiezen en neerzetten als bron? Niet per se op Skieto gericht of zo, maar het valt me gewoon op dat ik het wel vaker zie.


Ik ben het helemaal eens met Thomas en heb het al eerder aangekaart. Als het nieuwsbericht in kwestie op VI en V-bal staat zou ik altijd het bericht dat op VI staat overnemen. V-bal, Soccernews, Ajaxpunt.nl en dergelijke staan bij mij niet alleen in de categorie 'onbetrouwbare sites', het zijn ook nog eens directe concurrenten. Dan wil je de bezoekers niet attenderen op nieuws dat net zo goed op zulke flutsites gelezen kan worden. Maar goed, ik wil niet off-topic gaan maar ik gruwel altijd wanneer een van de redacteuren een site als Voetbalzone de credits geeft terwijl je ook de site van het Parool als bron kan opgeven.

Ontopic: Van Bommel is inderdaad godsgruwelijk slecht. Niet gedacht dat ik nog eens rouwig zou zijn om het uitvallen van De Jong.
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 13:01
Ik heb gewoon niet eens gekeken, en ben erg blij achteraf want hoorde weer dat het erg matig was. En ja heeft V. Bommel ooit wel eens goed gespeeld in Oranje?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 14:55
Zelden tot nooit, AFCA.

Ik vond het Nederlands elftal niet eens zo slecht spelen. De overwinning was simpel te noemen en Van der Vaart, Huntelaar en Marcellis waren wat mij betreft de lichtpuntjes. Toch 8 goals in de laatste 9 interlands voor Klaas Jan.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 16:44
Citaat:
Zelden tot nooit, AFCA.

Ik vond het Nederlands elftal niet eens zo slecht spelen. De overwinning was simpel te noemen en Van der Vaart, Huntelaar en Marcellis waren wat mij betreft de lichtpuntjes. Toch 8 goals in de laatste 9 interlands voor Klaas Jan.



Ik was een beetje bang voor Marcellis op de rechtsback positie, omdat dat niet zijn beste plaats is en het bij een slecht resultaat erg op zijn zelfvertrouwen zal werken. Bovendien was hij dit seizoen niet altijd even sterk naast Brechet, maar hij heeft duidelijk laten zien tegen Ijsland dat het te wijten valt aan de Fransman en niet Marcellis.

Hoop dat Marcellis en Pieters zich snel weten te ontwikkelen, want dat zou de achilleshiel van het Nederlands elftal, de verdediging, fors versterken, en kunnen we afscheid nemen van de matige Ooijer, Mathijsen en van Bronckhorst.


(Boulahrouz, Heitinga, Marcellis(beter een rechtpoot daar dan Mathijsen)Pieters)
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 18:20
Mathijsen is best een goede verdediger. Geen topper, maar beter dan alles wat we momenteel bij Ajax hebben rondlopen. Niveautje Boulahrouz, zeg maar.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.001.707 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Nederland - IJsland
Ga
Zoeken: