Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » Jeugdspelers vs Aankopen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jeugdspelers vs Aankopen
Maker: Eto'oBekeken: 2714
Status: InactiefBerichten: 25
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 12:53
Ik las net elders een discussie over hoe het toch komt dat jeugdspelers bij Ajax zoveel krediet lijken te krijgen in vergelijking met aankopen. Is dat in jullie ogen ook een probleem? Of in hoeverre vinden jullie het terecht? Is dit iets dat ook door de club zelf in de hand gespeeld wordt of ligt het puur aan de supporters?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en zal er zo mijn theorie op los laten.
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 13:36
Dat heeft puur te maken met het slechte aankoopbeleid van ajax. Er worden vaak derderangs buitenlandse spelers gekocht die nauwelijks een versterking zijn. Zolang dit het geval is vind ik dat de jeugd de voorkeur dient te krijgen.
Het is tevens nou een stuk makkelijker om je als jeugdspeler in het 1e elftal te spelen aangezien er te weinig kwaliteit rondloopt als je een vergelijking maakt met de jaren '90.
TvP


Geregistreerd: 23-05-2008
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Delft
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 16:08
Je snapt het punt volgens mij niet AFCA.

Ik snap best dat een speler uit de jeugdopleiding meer krediet krijgt dan bijvoorbeeld een aankoop. Die jeugdspeler heeft toch de fameuze jeugdopleiding voltooid en moet als het goed is over de juiste kwaliteiten beschikken. Hij is nog jong en moet dus nog dingen leren.
Een aankoop daarentegen is bewust aangetrokken om de selectie te versterken, hoort eigenlijk een aanwinst te zijn voor een selectie en er is meestal in geïnvesteerd. Een aankoop heb je gescout en bewust aangetrokken voor een positie.
Ik vind dus ook dat een speler, die al veel langer bij de club zit, op meer krediet kan rekenen dan een aankoop. Huntelaar bijvoorbeeld zit ook al een tijd bij de club en kan op veel krediet rekenen.
Het is dus niet zo, dat het per sé om een jeugdspeler gaat, naar mijn mening, die meer krediet verdient, maar iemand die al langer aan de club is verbonden!
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 17:12
My two cents:

Het is zeker zo dat jeugdspelers een streep voor hebben op aankopen, maar daar zijn zo nu en dan wel redenen voor. Laat ik vooropstellen dat ik weinig vertrouwen heb in Oleguer. Dat is echter niet op basis van die paar wedstrijden in Ajax 1, maar op basis van jaren en jaren bij Barcelona. Die jongen is gewoon niet zo goed. Grygera, Bergdølmo, Pasanen, Chivu, Escudé, ik kende ze niet voor ze bij Ajax kwamen en ik heb ze ruimschoots de kans gegeven.

Wat natuurlijk wel een logische reden is dat jeugdspelers meer krediet krijgen is hun leeftijd. Sommige van die gastjes debuteren op hun 18de en dan weet je dat er de komende jaren nog wel vaker iets mis gaat. Neem Van der Wiel, bijvoorbeeld. Die jongen wordt nu afgekraakt vanwege z'n slechte wedstrijd, maar kijk nou eens wat er om hem heen staat en waarom. Probleem is sowieso dat de kwaliteiten van de verdedigers niet op elkaar aansluiten. Silva was totaal niet wat we vorige winter nodig hadden en de kwaliteiten van Vermaelen en Emanuelson sluiten ook niet op elkaar aan. En die van Van der Wiel en Vermaelen overigens ook niet. Dan kan iedereen Van der Wiel nu wel flink bekritiseren, maar als er gewoon een uitstekende en fysiek sterke mandekker was gekocht en naast hem was geplaatst, dan had je Van der Wiel volgens mij moeiteloos op kunnen stellen. Kortom, als ik twee van de vier huidige verdedigers zou moeten kiezen die eruit vliegen, zouden het Vermaelen en Silva zijn en zeker niet Emanuelson en Van der Wiel.

Maar goed, terug naar de jeugd. Naast m'n eerdere punt is de jeugdopleiding er daarnaast niet alleen om Sneijdertjes en Van der Vaartjes op te leiden. Ook de waterdragers en nummers 18 t/m 24 zouden er vandaan moeten komen. Sommige jongens krijgen (van mij althans) dan ook het vertrouwen als stabiele selectiespeler. Niet meer, niet minder.

Ik ben ook lang niet gecharmeerd van alle jeugdspelers. Bij Van der Heijden en Blind heb ik bijvoorbeeld mijn twijfels, terwijl de doorsnee supporter zit te wachten op hun debuut. Donald vind ik ook niets voor Ajax, evenals Schilder, Martina, Alderweireld of Danilo.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 20:39
Gek, ik zou altijd voor Vermaelen kiezen en Urby en Bruno vervangen.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Di 7 okt 2008 08:07
Ik snap je punt wel dat Vermaelen niet aansluit met Emanuelson en van der Wiel, maar hij blijft toch echt in mijn ogen de enige goede verdediger in de selectie. Van der Wiel mist nog ervaring, dat zie je gewoon, en Urby viel weer terug in oude gewoontes tegen Heerenveen, al moet ik zeggen dat hij het de afgelopen weken wel goed deed hoor.

Wat betreft de jeugdspeler kan ik wel begrijpen. Je eigen spelers kennen het systeem, spreken de voertaal, en supporters vinden het mooi om de ''eigen'' jongens te zien. Echter moet het niet betekenen dat we op bepaalde posities qualiteit tekort komen. Als er een onstabiele factor in je team is, die je zelf hebt opgeleid, dan moet je op zijn positie gewoon goed inkopen, en laat hem dan zelf maar in de basis vechten.
Een duidelijk voorbeeld is inderdaad e verdediging. 3 van de 4 spelers tegen Heerenveen kwam uit eigen jeugd, of heeft er de laatste belangrijke fase doorlopen, en twee daarvan maken niet altijd een sterke indruk (Wiel en Emanuelson) Eigenlijk hadden voor beide posities gewoon twee ervaren of jongens die zich al hadden bewezen moeten worden gekocht.

Wat mij opzich wel een strak plan lijkt is gewoon meer spelers verhuren, bij voorkeur aan een degradatie kandidaat. Je ziet het aan bijvoorbeeld Vertonghen dat dat helpt. Je leert de klappen van de zweep kennen, aangezien je elke week moet vechten om maar niet te degraderen...
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 okt 2008 17:17
Met dat laatste kan ik het alleen maar eens zijn, Maurice. Ajax heeft genoeg jongens van tussen de 18 en 20 jaar die een versterking zouden betekenen voor menig Eredivisie-club. Je moet meer jongens verhuren. Halen ze het eerste dan leren ze meer dan ze bij Jong Ajax ook zouden leren. Halen ze het eerste in dat jaar niet, dan leren ze bijvoorbeeld bij Jong NAC waarschijnlijk harder knokken dan bij Jong Ajax.

Verder bedoelde ik dat ik voor Emanuelson en Van der Wiel zou kiezen, in die zin dat ik Vermaelen en Silva zou vervangen met goede aankopen. Bij Ajax loopt er op dit moment inderdaad weinig rond dat die jongens kan vervangen. En dat is op zich natuurlijk al schandalig genoeg.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 okt 2008 19:40
Voor mijn krijgen jeugdspelers en de aankopen hetzelfde Krediet.Misschien is het verwachtingspatroon van een aankoop groter dan bij een jeugdspeler.Als ze in de basis van het eerste elftal staan dan let ik op goede punten en slechte punten van de speler of die nou uit de jeugd komt of niet.

Even over spelers verhuren ben ik er niet mee eens dat spelers verhuurt moet worden.Je zult moeten kijken of een speler bij die club kan spelen in het eerste elftal.Afgelopen jaar is Vermeer verhuurt aan Willem II wat eigenlijk is mislukt.Hij zat meer op de bank dan dat die speelde.Hij had meer kunnen leren door bij Ajax met het eerste team mee te trainen dan bij Willem II.Bij Jong Ajax zie nou ik niet spelers die op Eredivisie niveau mee kunnen.Die er wel uitsteken bij Jong Ajax(Als die er zijn) zouden mee kunnen trainen met het eerste waardoor het niveau van hun omhoog gaat.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 7 okt 2008 23:54
Vermeer leert met die 10-15 wedstrijden die hij in het eerste van Willem II speelt al meer dan in een seizoen bij het tweede van Ajax. Jongens die bij Jong Ajax tot de beste spelers behoren, zouden dus zeker verhuurd moeten worden. Het is gewoon ronduit belachelijk dat een jongen als Goossens nog steeds in Jong Ajax speelt. Moet je kijken hoe oud die kerel al is.

Nu ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van Daley Blind, maar als hij volgens Ajax de beste is van het tweede, dan moet hij gewoon verhuurd worden. Voor clubs als Sparta en Volendam is hij dan zeker een versterking.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 02:06
Citaat:
Vermeer leert met die 10-15 wedstrijden die hij in het eerste van Willem II speelt al meer dan in een seizoen bij het tweede van Ajax. Jongens die bij Jong Ajax tot de beste spelers behoren, zouden dus zeker verhuurd moeten worden. Het is gewoon ronduit belachelijk dat een jongen als Goossens nog steeds in Jong Ajax speelt. Moet je kijken hoe oud die kerel al is.

Nu ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van Daley Blind, maar als hij volgens Ajax de beste is van het tweede, dan moet hij gewoon verhuurd worden. Voor clubs als Sparta en Volendam is hij dan zeker een versterking.


Je hebt gelijk in deze Thomas. Maar ik ga nog verder. Ik vind dat bijna de gehele Jong Ajax zou moeten verhuurd worden. Lekker betaald voetbal spelen, ook Jupiler League. Jongens van de A en B lekker naar Jong Ajax sturen. Lekker op hun bek laten vallen en voelen hoe het is op tegen fysiek sterkere tegenstanders te spelen. Een jongen als Castillion mopet gewoon tegen tegenstanders van zijn voormaat spelen en dan kunnen we zien hoe goed hij is....
yk_93


Geregistreerd: 22-01-2008
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Nijmegen
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 15:51
Citaat:
Vermeer leert met die 10-15 wedstrijden die hij in het eerste van Willem II speelt al meer dan in een seizoen bij het tweede van Ajax. Jongens die bij Jong Ajax tot de beste spelers behoren, zouden dus zeker verhuurd moeten worden. Het is gewoon ronduit belachelijk dat een jongen als Goossens nog steeds in Jong Ajax speelt. Moet je kijken hoe oud die kerel al is.

Nu ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van Daley Blind, maar als hij volgens Ajax de beste is van het tweede, dan moet hij gewoon verhuurd worden. Voor clubs als Sparta en Volendam is hij dan zeker een versterking.


Je hebt gelijk in deze Thomas. Maar ik ga nog verder. Ik vind dat bijna de gehele Jong Ajax zou moeten verhuurd worden. Lekker betaald voetbal spelen, ook Jupiler League. Jongens van de A en B lekker naar Jong Ajax sturen. Lekker op hun bek laten vallen en voelen hoe het is op tegen fysiek sterkere tegenstanders te spelen. Een jongen als Castillion mopet gewoon tegen tegenstanders van zijn voormaat spelen en dan kunnen we zien hoe goed hij is....

jongens van de B vind ik wel erg jong om al op het hoogste niveau mee te laten doen. Vooral fysiek kunnnen ze niet mee.
wwe-marijn


Geregistreerd: 03-03-2008
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: West-Friesland (Noord-Holland)
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 15:59
Inderdaad je moet jongens van de B gewoon lekker daar groeien. Als je die jongen jongens vroeg brengt is de druk vaak te hoog en niet elke speler kan dat aan. Maar ik ben het wel ermee eens dat je als club altijd eerst naar je eigen jeugd moet kijken en dan naar mogelijke aankopen.

Maar spelers moeten neit te lang in Jong Ajax blijven, als ze rond de 18 zijn moet er echt een keuze zijn. Het eerste, verhuren of verkopen.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 17:12
Citaat:
Vermeer leert met die 10-15 wedstrijden die hij in het eerste van Willem II speelt al meer dan in een seizoen bij het tweede van Ajax. Jongens die bij Jong Ajax tot de beste spelers behoren, zouden dus zeker verhuurd moeten worden. Het is gewoon ronduit belachelijk dat een jongen als Goossens nog steeds in Jong Ajax speelt. Moet je kijken hoe oud die kerel al is.

Nu ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van Daley Blind, maar als hij volgens Ajax de beste is van het tweede, dan moet hij gewoon verhuurd worden. Voor clubs als Sparta en Volendam is hij dan zeker een versterking.


Je hebt gelijk in deze Thomas. Maar ik ga nog verder. Ik vind dat bijna de gehele Jong Ajax zou moeten verhuurd worden. Lekker betaald voetbal spelen, ook Jupiler League. Jongens van de A en B lekker naar Jong Ajax sturen. Lekker op hun bek laten vallen en voelen hoe het is op tegen fysiek sterkere tegenstanders te spelen. Een jongen als Castillion mopet gewoon tegen tegenstanders van zijn voormaat spelen en dan kunnen we zien hoe goed hij is....Wat is het nut om de A en B junioren in Jong Ajax te laten spelen en de rest van Jong Ajax te verhuren.Binnen een seizoen degradeer je met Jong Ajax en speel op een nog lager niveau.Ik ben het er wel mee eens om Castillion wat meer mee te laten draaien bij Jong Ajax.

Ik vind het goed dat Goosens dit jaar nog bij Jong Ajax voetbalt.Hij had niet vaak op de linksback positie gestaan en krijgt nu de kans om op die postie te ontwikklen.Bij een andere club zou hij die kans waarschijnlijk niet gekregen.Als die zich zo blijft ontwikkelen is de kans groot dat hij in de winterstop alsnog word verhuurt maar wel op die positie.Voor de andere posities zou die niet aanmerking komen voor het eerste van Ajax.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 17:23
Bart wrote


Citaat:
Even over spelers verhuren ben ik er niet mee eens dat spelers verhuurt moet worden.Je zult moeten kijken of een speler bij die club kan spelen in het eerste elftal.Afgelopen jaar is Vermeer verhuurt aan Willem II wat eigenlijk is mislukt.Hij zat meer op de bank dan dat die speelde.Hij had meer kunnen leren door bij Ajax met het eerste team mee te trainen dan bij Willem II.Bij Jong Ajax zie nou ik niet spelers die op Eredivisie niveau mee kunnen.Die er wel uitsteken bij Jong Ajax(Als die er zijn) zouden mee kunnen trainen met het eerste waardoor het niveau van hun omhoog gaat.


Dus het heeft niet geholpen de verhuur van Vermeer? Volgens mij had hij tot dit seizoen moeite om de laatste stap naar een eredivisie waardig niveau te maken. Hij scheen ook een mentaliteits probleem te hebben, en vaak te laks zijn.

En wat zagen we in een keer op de OS? Een jonge getalenteerde keeper die echt, met succes, heeft gevochten voor zijn plaats bij de basis 11, en zomaar de eerste keeper van Vitesse naar de bank wees. Ook tegen Heerenveen bleef hij vechten tot het eind (helaas zonder succes), terwijl de rest van het team al in de 30ste minuut aan de winterstop zat te denken.

Dat heeft, naar mijn mening, alles te maken met het feit dat hij een behoorlijke klap heeft gehad bij willem 2, en hij voor zichzelf heeft besloten om alles te geven, met succes.

Zelfde verhaal met van der Wiel. Hij was bijna opgegeven bij Ajax, en verbannen naar Haarlem. Dit heeft hem zo gemotiveerd om zijn instelling te veranderen, met tot gevolg dat hij nu een van de grootste verdedigende talenten is van Nederland.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 17:40
Dat die goed keepte op de Olympische Spelen is helemaal waar.Door sommige is Veldhuizen omhoog geschreven door de pers waardoor Veldhuizen dat ook is gaan geloven.Hij kreeg daarbij het vertrouwen van De Haan en nu vertrouwen van Van Basten.Natuurlijk wil die zich bewijzen tegen Heerenveen.Hij stond voor het eerst een Eredivisie duel te keepen voor Ajax.Dan wil iedereen bewijzen.

Citaat:
Hij scheen ook een mentaliteits probleem te hebben, en vaak te laks zijn.
Het is natuurlijk makkelijker je te motiveren voor een Olympische Spelen of een wedstrijd van Ajax.Dit seizoen tijdens Jong Ajax-Jong NEC(3-4 verloren) maakte die op mijn geen gemotiveerde waardoor die fouten ging maken in die wedstrijd.

Maar gelukkig doet Vermeer het niet slecht.Dus laten we hopen dat die nog meer progressie gaat maken.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 17:58
Citaat:
Wat is het nut om de A en B junioren in Jong Ajax te laten spelen en de rest van Jong Ajax te verhuren.Binnen een seizoen degradeer je met Jong Ajax en speel op een nog lager niveau.Ik ben het er wel mee eens om Castillion wat meer mee te laten draaien bij Jong Ajax.

Ik vind het goed dat Goosens dit jaar nog bij Jong Ajax voetbalt.Hij had niet vaak op de linksback positie gestaan en krijgt nu de kans om op die postie te ontwikklen.Bij een andere club zou hij die kans waarschijnlijk niet gekregen.Als die zich zo blijft ontwikkelen is de kans groot dat hij in de winterstop alsnog word verhuurt maar wel op die positie.Voor de andere posities zou die niet aanmerking komen voor het eerste van Ajax.


Ik lees vaak hier dat een jeugdspeler goed speelde maar te weinig weerstand krijgt. Zet ze een elftal hoger. Spelers moeten niet hun hele jeugd met 2 vingers in de neus alles winnen. Het is wel leuk en aardig dat winnen, maar er treed een gemakzucht op en daar moet gewoon wat aan gedaan worden. Tuurlijk moet je niet je Jong Ajax elftal compleet veranderen door A en B jeugdspelers, maar er mogen van mij zeker een boel doorschuiven en een paar Jong Ajax spelers verhuren.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 18:11
Wat mij betreft gaan alle tweede jaars A's, en de grote talenten uit de tweede jaars A's naar Jong Ajax. Gaan alle spelers die te goed zijn voor Jong Ajax (Dan bedoel ik al degene die het niveau goed aankunnen, ze hoeven niet eens uit te blinken, met potentie/toekomst) verhuurd aan de Jupiler league.

En wordt Jong Ajax gewoon een melting pot van; A-spelers, spelers die terugkomen van blessures (allemaal naar Jong Ajax sturen), stage spelers(groot voorstander van, kies je gewoon constant een aantal talentjes uit Afrika, spelers die uitblinken bij andere clubs waar ze geen contract hebben test ze maar, stuk of drie/vier, wel zou er dan wel een hoop gescout moeten worden), en dan nog die spelers die niet verhuurd konden worden (hooguit vijf).

Verder vind ik dat de buitenspelers die tekort komen voor Ajax 1 opgeleidt moeten worden als aanvallende back, door die speler gewoon een hele hoop verdedigende bijscholing te geven. Dit zal flink aankopen schelen, je hoeft geen derderangs back hoeft te halen voor de breedte, of zelfs voor de basis; denk aan Silva.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 9 okt 2008 00:57
Citaat:
Vermeer leert met die 10-15 wedstrijden die hij in het eerste van Willem II speelt al meer dan in een seizoen bij het tweede van Ajax. Jongens die bij Jong Ajax tot de beste spelers behoren, zouden dus zeker verhuurd moeten worden. Het is gewoon ronduit belachelijk dat een jongen als Goossens nog steeds in Jong Ajax speelt. Moet je kijken hoe oud die kerel al is.

Nu ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van Daley Blind, maar als hij volgens Ajax de beste is van het tweede, dan moet hij gewoon verhuurd worden. Voor clubs als Sparta en Volendam is hij dan zeker een versterking.


Je hebt gelijk in deze Thomas. Maar ik ga nog verder. Ik vind dat bijna de gehele Jong Ajax zou moeten verhuurd worden. Lekker betaald voetbal spelen, ook Jupiler League. Jongens van de A en B lekker naar Jong Ajax sturen. Lekker op hun bek laten vallen en voelen hoe het is op tegen fysiek sterkere tegenstanders te spelen. Een jongen als Castillion mopet gewoon tegen tegenstanders van zijn voormaat spelen en dan kunnen we zien hoe goed hij is....Wat is het nut om de A en B junioren in Jong Ajax te laten spelen en de rest van Jong Ajax te verhuren.Binnen een seizoen degradeer je met Jong Ajax en speel op een nog lager niveau.Ik ben het er wel mee eens om Castillion wat meer mee te laten draaien bij Jong Ajax.

Ik vind het goed dat Goosens dit jaar nog bij Jong Ajax voetbalt.Hij had niet vaak op de linksback positie gestaan en krijgt nu de kans om op die postie te ontwikklen.Bij een andere club zou hij die kans waarschijnlijk niet gekregen.Als die zich zo blijft ontwikkelen is de kans groot dat hij in de winterstop alsnog word verhuurt maar wel op die positie.Voor de andere posities zou die niet aanmerking komen voor het eerste van Ajax.

Met dat degraderen zal het wel meevallen hoor. Het lukt je nooit om alle spelers te verhuren. Wat wel belangrijk is is dat je de betere spelers verhuurt en de selectie dan verder aanvult met A-junioren die meer fysieke weerstand nodig hebben. Bovendien is het helemaal niet van belang dat Jong Ajax als team prestaart. Het gaat puur om het individu.

Waarom denk je trouwens dat Goossens als linksback kans maakt op Ajax 1? Volgens mij probeert die jongen al jaren bij het eerste te komen en is hij met name gewoon te traag. Echt onzin dat hij nóg een jaar in Jong Ajax moet spelen.
wwe-marijn


Geregistreerd: 03-03-2008
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: West-Friesland (Noord-Holland)
Geplaatst: Do 9 okt 2008 08:34
Citaat:

Verder vind ik dat de buitenspelers die tekort komen voor Ajax 1 opgeleidt moeten worden als aanvallende back, door die speler gewoon een hele hoop verdedigende bijscholing te geven. Dit zal flink aankopen schelen, je hoeft geen derderangs back hoeft te halen voor de breedte, of zelfs voor de basis; denk aan Silva.


Ik zie het nut er niet van in om spelers op latere leeftijd te gaan omscholen, dan heb ik liever dat Ajax wat meer betaald en dan meer zekerheid heeft over de kunnen van die spelers. En daarbij komt, dat niet elke speler zin heeft om van positie te veranderen. Het lijkt me niet echt motiverend. "Je bent niet goed genoeg op je eigen positie voor Ajax 1, maar we hebben nog wel een opkomende back nodig als back-up waarom ga je daar niet op trainen." Nee denk niet echt dat een speler daar beter van wordt.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 9 okt 2008 11:15
Citaat:
Je bent niet goed genoeg op je eigen positie voor Ajax 1, maar we hebben nog wel een opkomende back nodig als back-up waarom ga je daar niet op trainen."


Daar heb je een punt, maar als een dat wel wilt proberen dan gaat je dat gewoon geld schelen hoor, anders lopen ze voor niets de deur uit en dan heb je voor niets al die opleidingskosten gemaakt. Ik zie het probleem er ook niet zo van als een speler er gewoon aanleg voor heeft. Als je nooit schiet dan scoor je natuurlijk nooit he.
wwe-marijn


Geregistreerd: 03-03-2008
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: West-Friesland (Noord-Holland)
Geplaatst: Do 9 okt 2008 14:49
Citaat:
Je bent niet goed genoeg op je eigen positie voor Ajax 1, maar we hebben nog wel een opkomende back nodig als back-up waarom ga je daar niet op trainen."


Daar heb je een punt, maar als een dat wel wilt proberen dan gaat je dat gewoon geld schelen hoor, anders lopen ze voor niets de deur uit en dan heb je voor niets al die opleidingskosten gemaakt. Ik zie het probleem er ook niet zo van als een speler er gewoon aanleg voor heeft. Als je nooit schiet dan scoor je natuurlijk nooit he.

Ik snap op zich wel dat je geld wilt besparen maar ja, zulke spelers kosten ook nog geld en daarbij komt dat het mij lijkt dat Ajax van zichzelf al zulke backs heeft, dus waarom nieuwe 'creëren'?
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 9 okt 2008 17:28
Citaat:

Met dat degraderen zal het wel meevallen hoor. Het lukt je nooit om alle spelers te verhuren. Wat wel belangrijk is is dat je de betere spelers verhuurt en de selectie dan verder aanvult met A-junioren die meer fysieke weerstand nodig hebben. Bovendien is het helemaal niet van belang dat Jong Ajax als team prestaart. Het gaat puur om het individu.

Waarom denk je trouwens dat Goossens als linksback kans maakt op Ajax 1? Volgens mij probeert die jongen al jaren bij het eerste te komen en is hij met name gewoon te traag. Echt onzin dat hij nóg een jaar in Jong Ajax moet spelen.
Het gaat natuurlijk om het individu bij Jong Ajax.Maar je moet bij Jong Ajax meer in een team voetballen dan in de Jeugd.

Goossens speelt pas sinds kort op de linksback.Omdat die niet geslaagd is voor andere posities wil niet zeggen dat die geen goede linksback.Hij had niet genoeg snelheid voor de linksbuitenpositie waardoor die moeite had om goede voorzetten te geven.Op de linkshalf positie had hij moeite het spel als Slijngaard erover heen kwam en wat die dan moest doen.Dat daar zijn snelheid een daar een oorzaak van was is niet waar.Hij is helemaal niet langzaam maar mist de explosiviteit voor de linksbuiten.Op de linksback positie heeft die het overzicht.Hij kan met zijn trap het spel verleggen en heeft een goede diepgang in zijn spel.Voor zijn verdedigende taak heeft die een goede tackle.Hij zal geen super verdediger worden die een man uitschakeld maar heeft andere kwaliteiten als linksback.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Do 9 okt 2008 19:50
Citaat:
Voor zijn verdedigende taak heeft die een goede tackle.Hij zal geen super verdediger worden die een man uitschakeld maar heeft andere kwaliteiten als linksback.


Maar dat is het hem juist. De Ajax fans wachten al jaren op een goed verdedigende back, en niet op een jongen waar zijn qualiteiten voornamelijk nuttig zijn op andere posities.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 9 okt 2008 20:26
Nee, de Ajax-fans wachten op een goede verdediging. Dat is net weer wat anders en compleet afhankelijk van de compatibiliteit van de kwaliteiten van de verschillende verdedigers.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Do 9 okt 2008 20:46
Citaat:
Nee, de Ajax-fans wachten op een goede verdediging. Dat is net weer wat anders en compleet afhankelijk van de compatibiliteit van de kwaliteiten van de verschillende verdedigers.


Ben ik het niet met je eens. Als de verdediging elkaar goed aanvoelt en echt een geheel is, maar je back wordt constant uitgespeeld door de meest matige aanvallers, dan schiet je er nog niks mee op, en zijn twee centrum verdedigers gewoon te weinig.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.005.051 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » Jeugdspelers vs Aankopen
Ga
Zoeken: