Auteur
|
Bericht
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 16:36
|
|
Citaat: Zou mooi zijn, maar ik vrees dat ik 'm wordt.
Vermeer
Silva-Van der Wiel-Lindgren-Emanuelson
Gabri/Enoh-Suárez-Vertonghen
Kennedy-Sno-Leonardo
Als dat hem wordt, gaan we er zeker aan. Ik hoop dat Vermaelen en Oleguer kunnen spelen, want die hebben een ideale tegenstander aan Koevermans. Simons vreet op een goede dag vrijwel iedere aanvallende middenvelder op, maar met z'n beweeglijkheid van kant tot kant zou Suárez het hem nog wel moeilijk kunnen maken. Sno gaat natuurlijk niets klaar spelen tegen Salcido.
Als Oleguer en Vermaelen erbij zijn, zou ik zo spelen:
Vermeer
Van der Wiel-Oleguer-Vermaelen-Emanuelson
Enoh-Lindgren-Vertonghen
De Jong
Suárez-Leonardo
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 17:26
|
|
Ik zou niet Suarez op 10 zetten tegen PSV.
Vermeer
Silva-Van der Wiel-Vertonghen-Emanuelson
Gabri/Enoh-De Jong-Lindgren
Leonardo-Sno-Suarez
(Vertonghen als inschuivende 4)
Ik vind dit toch wel een redelijk elftal. Ik ga er van uit dat Oleguer en Vermaelen niet beschikbaar zijn. Anders die 2 op hun vaste stekkie en Vertonghen voor Lindgren of Gabri(Lindgren dan op rechts), ik ben er wel vanuit gegaan dat Emanuelson gewoon weer fit is.
|
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 17:33
|
|
Traint Bodul al mee met het eerste? Anders zou ik hem opstellen. Want we moeten wel een spits hebben die kan scoren.
|
afca.darcy

Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 17:34
|
|
____________Vermeer
Silva__V.d. Wiel__Vertongen__Emanuelson
___Gabri_____Enoh___Lindgren
___________(De Jong)
___Kennedy___Leonardo___Suarez
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 17:36
|
|
Citaat: Traint Bodul al mee met het eerste? Anders zou ik hem opstellen. Want we moeten wel een spits hebben die kan scoren.
Van Basten ziet Bodul nog niet als optie voor de spits, omdat hij net weer fit is en dus niet gespeeld heeft. Hij vindt ook dat je een plek in het eerste moet verdienen als speler van het tweede en dat heeft hij nog niet kunnen doen door zijn blessure.
|
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 17:39
|
|
Citaat: Traint Bodul al mee met het eerste? Anders zou ik hem opstellen. Want we moeten wel een spits hebben die kan scoren.
Van Basten ziet Bodul nog niet als optie voor de spits, omdat hij net weer fit is en dus niet gespeeld heeft. Hij vindt ook dat je een plek in het eerste moet verdienen als speler van het tweede en dat heeft hij nog niet kunnen doen door zijn blessure.
Zonde. Hebben we verder echt helemaal geen spitsen meer? Castillon vind ik nog wel jong, maar om nou met Sno in de spits te spelen. Sno is goed als aanspeelpunt. Hij moet de bal met de rug naar het doel ontvangen en dan in één of twee keer door passen naar de spits. Of iig een aanvaller. Maar ik vind Sno geen scorend vermogen hebben.
|
afca.darcy

Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 17:54
|
|
Zonde. Hebben we verder echt helemaal geen spitsen meer? Castillon vind ik nog wel jong, maar om nou met Sno in de spits te spelen. Sno is goed als aanspeelpunt. Hij moet de bal met de rug naar het doel ontvangen en dan in één of twee keer door passen naar de spits. Of iig een aanvaller. Maar ik vind Sno geen scorend vermogen hebben.
Sno is gewoon te traag met omschakelen en zijn reactie vermogen is ook zwaar naar de klote. Zijn bal aanname is wel aardig in hoge ballen maar de 2de stap het echt controleren en afspelen lukt gewoon niet.
gewoon weg met die jongen in de winterstop!!
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 18:30
|
|
Ik geloof er helemaal niet meer in a.s. Zondag.....ga maar na; een lijst met 38 geblesseerden (!), een kutveld, te weinig kwaliteit en Pisvee speelt in die vervloekte ArenA altijd thuis.
Ik kan er gewoon niet bij waarom het bij Ajax nou niet eens een keertje normaal kan gaan in een seizoen. Nu hebben we een paar topspelers, zijn ze Gvd allemaal geblesseerd, terwijl andere clubs (en met name Pisvee !!) daar zelden of nooit last van hebben.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 18:31
|
|
Rare stelling van V. Basten. Hij laat Zeegelaar wel meedoen terwijl hij maar 20 min heeft gespeeld in Jong Ajax. Daarentegen heeft Bodul al genoeg wedstrijden gespeeld in Jong Ajax voor zijn blessure en dat ging goed, want de jeugdwatchers hier zijn behoorlijk positief over hem.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 18:39
|
|
Ja dat vindt ik ook. Ik heb liever ook Bodul, maar speel anders gewoon 4-4-2. Sno speelt toch niks klaar, en aan de rechter kant staat Marcellis. Ik zie Leo hem niet zomaar gek maken. We moeten wel zijn opbouw blokkeren maar niet proberen aan te vallen aan de rechterkant.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 18:40
|
|
Rare stelling van V. Basten. Hij laat Zeegelaar wel meedoen terwijl hij maar 20 min heeft gespeeld in Jong Ajax. Daarentegen heeft Bodul al genoeg wedstrijden gespeeld in Jong Ajax voor zijn blessure en dat ging goed, want de jeugdwatchers hier zijn behoorlijk positief over hem.
We zullen onze coach nooit begrijpen "Ajaxspanje"......die begrijpt alleen zichzelf. Natuurlijk kan hij niks doen aan de huidige blessuregolf, maar ik ga me zo langzaamaan wel afvragen of hij uberhaupt geschikt is als trainer. Ik ben er bijna van overtuigd dat v Gaal of Adriaanse een betere selectie hadden weg gezet en er ook meer uit hadden gehaald.
Die zijn dan wel emotioneel en brullen op een trainingsveld, maar wat is daar mis mee?.........deze groep luilakken verdient niet beter.
|
GertJan020

|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 18:42
|
|
Ze moeten gewoon eens flink op hun klote krijgen.
|
Leonel

|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 20:01
|
|
We zullen onze coach nooit begrijpen "Ajaxspanje"......die begrijpt alleen zichzelf. Natuurlijk kan hij niks doen aan de huidige blessuregolf, maar ik ga me zo langzaamaan wel afvragen of hij uberhaupt geschikt is als trainer. Ik ben er bijna van overtuigd dat v Gaal of Adriaanse een betere selectie hadden weg gezet en er ook meer uit hadden gehaald.
Die zijn dan wel emotioneel en brullen op een trainingsveld, maar wat is daar mis mee?.........deze groep luilakken verdient niet beter. 
Ik vind dit ook een rare situatie Ad. De mentaliteit van Ajax is al jaren bagger. Maar het is gewoon moeilijk om met de vinger de zere plek aan te wijzen. Opleiding, stadion, trainers etc. Ik vind dit echt een moeilijk. Ik denk voornamelijk , kijkend naar jou verhaal over Ajax en waarom je niet meer komt, dat Ajax heel erg onpersoonlijk is geworden voor de supporters. Zeker voor supporters zoals jij, die heel veel tijd en geld in Ajax hebben gestoken. Ik geef daarom v. Basten meer tijd om aan zijn team te sleutelen. A. Hij lijkt mij een goede coach (ik heb meer vraagtekens over zijn assistenten) B. Hij houd van Ajax en wil denk ik meer mensen met een Ajaxverleden betrekken. C. Blessures en D. Het heeft geen zin meer om een coach weg te sturen zo vroeg in het seizoen. De coaches die succes hebben of hebben gehad , hebben altijd de tijd gehad. Rijkaard in Barcelona en v. Gaal bij Ajax zijn daar goede voorbeelden van. Maar v. Basten moet er wel voor zorgen dat dit soort blamages (Volendam) eigenlijk niet meer mogen voorkomen, wat het excuus ok is.
|
Bob

Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 20:17
|
|
Ik verwacht iets van:
Vermeer
V.d.Wiel-Vermaelen*-Oleguer*-Emanuelson
Enoh Lindgren Vertonghen(c)
De Jong
Suarez Sulejmani*
*: Als ze kunnen spelen, als ze dat niet kunnen dan verwacht ik:
Vermeer
Silva-V.d.Wiel-Lindgren-Emanuelson
Gabri Enoh Vertonghen(c)
De Jong
Kennedy Suarez
Verdedigend is het niet echt top maar nog best wel goeie opstelling.
|
GertJan020

|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 21:43
|
|
Waarom niet gewoon Leonardo in plaats van Kennedy?
|
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 21:46
|
|
Ik zou het heel anders doen. Silva zou door zijn wanprestaties niet meer in de selectie zitten als het aan mij lag. Ik zou het zo doen:
___________Vermeer____________
________vd Wiel__Verthongen_____
Enoh____________________Schilder
_____Suarez_________Emanuelson_
_____________Bodul_____________
Ik denk dat door de snelheid, loopvermogen, en goede passing Enoh een goede gelegenheidsrechtsback kan zijn.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 22:00
|
|
Citaat: Emanuelson, Suárez, Kennedy;
Vertonghen, Enoh, Lindgren;
Schilder, Vermaelen, Oleguer, Van der Wiel;
Vermeer;
Ervan uitgaande dat Vermaelen niet kan spelen en Oleguer wel: Vertonghen op de positie van Vermaelen en De Jong op de positie van Vertonghen. Als Oleguer ook niet kan spelen zou Lindgren zijn positie innemen en Gabri rechtshalf worden.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 22:41
|
|
Citaat: Ik zou het heel anders doen. Silva zou door zijn wanprestaties niet meer in de selectie zitten als het aan mij lag. Ik zou het zo doen:
Ik denk dat door de snelheid, loopvermogen, en goede passing Enoh een goede gelegenheidsrechtsback kan zijn.
Opzich zeker een gewaagde opstelling met Schilder/Bodul en Enoh op rechtsback maar toch heeft hij wel wat maar zo gaat er niet gespeeld worden neem ik aan.
|
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 22:47
|
|
Citaat: Ik zou het heel anders doen. Silva zou door zijn wanprestaties niet meer in de selectie zitten als het aan mij lag. Ik zou het zo doen:
Opzich zeker een gewaagde opstelling met Schilder/Bodul en Enoh op rechtsback maar toch heeft hij wel wat maar zo gaat er niet gespeeld worden neem ik aan.
Ik denk ook niet dat er zo gespeeld word, maar Enoh vind ik geen gok. We hebben Silva nog, wat heb je liever moet je je afvragen : een Silva die al het hele seizoen slecht en lui speelt of een Enoh die zich in zijn tegenstander bijt en knokt voor alles?
Ook denk ik dat Enoh de nieuwe Trabelsi kan zijn
Schilder is denk ik onderschat door de meeste, doet het zeker niet onaardig, en we hebben op dit moment niet veel keuze. En over Bodul, liever hem een kans geven dan een Sno die tegen Volendam slecht speelde.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 13 nov 2008 23:18
|
|
Ik denk ook niet dat er zo gespeeld word, maar Enoh vind ik geen gok. We hebben Silva nog, wat heb je liever moet je je afvragen : een Silva die al het hele seizoen slecht en lui speelt of een Enoh die zich in zijn tegenstander bijt en knokt voor alles?
Ook denk ik dat Enoh de nieuwe Trabelsi kan zijn
Schilder is denk ik onderschat door de meeste, doet het zeker niet onaardig, en we hebben op dit moment niet veel keuze. En over Bodul, liever hem een kans geven dan een Sno die tegen Volendam slecht speelde.
Dan ga ik inderdaad toch liever voor Enoh man. Ik vond Schilder gisteren ook een matige pot spelen!
Zou het dan toch?
Bodul: 'Ik ben klaar voor PSV'
Als het aan Darko Bodul ligt dan is hij er klaar voor om tegen PSV te voetballen. 'Ik ben terug en ben er klaar voor om de kans om in Ajax1 te spelen te pakken', zegt hij tegenover highlow.nl.
'Ik kan alleen maar hopen dat ik die kans krijg. Het zou echt heel mooi zijn en als ik de kans krijg dan pak ik die graag aan, want ik weet dat ik de kwaliteiten ervoor heb. Ik ben er klaar voor om zondag te kunnen spelen tegen PSV', zegt de ambitieuze Bodul.
Bodul is door Van Basten nog niet bij de A-selectie gehaald. Overigens ziet 44% van de bezoekers op Ajax Showtime hem het liefst aanstaande zondag in de spits starten. Hij krijgt de voorkeur van de fans boven Sno, Suarez en Sulejmani.
Ajaxshowtime.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 01:59
|
|
Wat is er nou zo gek aan wat Van Basten heeft gezegd? Pak de quote er maar eens bij. Daar staat helemaal niets raars.
Citaat: ''Als speler van Jong Ajax moet je een plek in het eerste verdienen''
Daarmee zegt hij dus niet dat je je in Jong Ajax moet bewijzen en dat je dat niet kan doen in de A1. Hij zegt dat als je in Jong Ajax speelt, je je daar moet bewijzen om een kans bij het eerste te komen. Blijkbaar hebben Bodul en Castillion dat in zijn ogen niet gedaan, terwijl Zeegelaar wel indruk heeft gemaakt in de A1 en afgelopen maandag in Jong Ajax. Van Basten heeft dus alleen gezegd dat de spelers van Jong Ajax zich in dat elftal moeten bewijzen. Logisch ook, want een jongen als Bodul kan zich nergens anders bewijzen.
Ad, jij weet toch ook dat de echte toptalenten vaak in een keer vanuit de A1 hun debuut maken? Het is dus vrij logisch dat spelers uit de A-jeugd ook tegenwoordig hun plek in het eerste kunnen verdienen met prestaties in de A-jeugd competitie. Net zoals spelers van Jong Ajax hun plek kunnen verdienen met prestaties bij Jong Ajax. Geen van deze beweringen zijn volgens mij onjuist en geen van allen is in strijd met wat Van Basten zegt.
PS Je kan het natuurlijk ook zo zien: spelers van Jong Ajax hebben eigenlijk een extra stap nodig om het profvoetbal te bereiken. De echte toptalenten halen immers vanuit de A-jeugd het eerste. Spelers van Jong Ajax moeten dus extra hard hun best doen om erbij te komen, want ze hebben wat 'goed te maken'.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 11:51
|
|
Citaat: Sulejmani inzetbaar voor duel Ajax-PSV
Miralem Sulejmani kan zondag tijdens het duel met PSV deel uitmaken van de selectie van Ajax. De Servische aanvaller doorstond gisteren een test die de belastbaarheid van zijn hamstring peilde.
Ook Urby Emanuelson is zondag waarschijnlijk inzetbaar. De verdediger moest woensdagavond het bekerduel met Volendam nog missen vanwege liesklachten.
Thomas Vermaelen zal de topper in de Arena missen. De enkelblessure van de Belgische verdediger lijkt vóór zondag nog niet hersteld. Vermaelen viel woensdagavond uit in het duel met Volendam.
De inzetbaarheid van Oleguer tegen PSV is afhankelijk van zijn reactie op de trainingen vandaag en morgen. De Spanjaard kreeg tegen Volendam last van een hamstring.
Parool
Goed nieuws. Het mindere nieuws komt van Vermaelen. Die gaat de wedstrijd tegen PSV niet halen. Heb persoonlijk liever Lindgren centraal achterin dan Silva als rechtsback. Lindgren kan in ieder geval goed rugdekking geven aan Emanuelson.
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 13:03
|
|
Inderdaad Thom, voor mij persoonlijk is Silva een persona non grata (zo toch?) Gelukkig lijkt van Basten het zelfde te hebben.
Oleguer is dus nog een twijfelgeval, maar zo te horen gaat hij het wel halen.
Bij nader inzien:
Vermeer
Vd Wiel, Oleguer, Lindgren, Schilder---
-------------Vertonghen-------------------
-------Enoh---------------------------------
---------------De Jong---------------------
---------------------------------------------
Backir------Suarez---------Emanuelson-
Dan staat er toch nog wel een behoorlijk elftal hoor. Backir doet het de laatste weken redelijk: niets geks, niets bijzonders, wat eigenlijk ook wel eens lekker is.
Schilder maakt op mij een goede indruk de laatste tijd en gezien ik geen Leonardo hoef te zien heb ik liever Emanuelson daar.
Suarez in het centrum is eigenlijk een beetje zonde van zijn kwaliteiten, maar Sno, Leonardo of Bodul is een nog groter risico.
|
Leonel

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 13:40
|
|
Citaat: ''Als speler van Jong Ajax moet je een plek in het eerste verdienen''
Daarmee zegt hij dus niet dat je je in Jong Ajax moet bewijzen en dat je dat niet kan doen in de A1. Hij zegt dat als je in Jong Ajax speelt, je je daar moet bewijzen om een kans bij het eerste te komen. Blijkbaar hebben Bodul en Castillion dat in zijn ogen niet gedaan, terwijl Zeegelaar wel indruk heeft gemaakt in de A1 en afgelopen maandag in Jong Ajax. Van Basten heeft dus alleen gezegd dat de spelers van Jong Ajax zich in dat elftal moeten bewijzen. Logisch ook, want een jongen als Bodul kan zich nergens anders bewijzen.
Ad, jij weet toch ook dat de echte toptalenten vaak in een keer vanuit de A1 hun debuut maken? Het is dus vrij logisch dat spelers uit de A-jeugd ook tegenwoordig hun plek in het eerste kunnen verdienen met prestaties in de A-jeugd competitie. Net zoals spelers van Jong Ajax hun plek kunnen verdienen met prestaties bij Jong Ajax. Geen van deze beweringen zijn volgens mij onjuist en geen van allen is in strijd met wat Van Basten zegt.
PS Je kan het natuurlijk ook zo zien: spelers van Jong Ajax hebben eigenlijk een extra stap nodig om het profvoetbal te bereiken. De echte toptalenten halen immers vanuit de A-jeugd het eerste. Spelers van Jong Ajax moeten dus extra hard hun best doen om erbij te komen, want ze hebben wat 'goed te maken'.
Ik ben in de war
Ik neem aan dat Ad dit heeft geschreven.
Ik vind het korte termijn denken van v. Basten.
Bodul heeft zeer goede wedstrijden gespeeld. Deed het ook ok in de laatste wedstrijd tegen jong PSV. Ik zou ze allebei hebben toegevoegd in de selectie, want het was duidelijk dat we een spits nodig hadden en daarin heeft hij gefaald in mijn ogen. Hij had die jongen 20 min kunnen laten spelen en Bodul had dan aan iedereen die Ajax een warm hart toedraagt kunnen laten zien of hij wel of niet geschiklt was voor het eerste.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 14:09
|
|
Foutje. Heb m'n post al aangepast, Ajaxspanje.
|