Auteur
|
Bericht
|
Scio

Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 14:44
|
|
Citaat: Er werd op De Herdgang nog even nagepraat over de verloren wedstrijd tegen AZ. “Over de hele wedstrijd genomen hebben we het duel gecontroleerd, al hebben we misschien te weinig afgedwongen. Maar ook wij hebben kansen gehad”, wist hoofdcoach Huub Stevens. “Al kijk je natuurlijk het eerste naar het resultaat en dat was niet positief, maar uit alle wedstrijden haal je wel positieve elementen. Het antwoord dat de spelers woensdag op het veld gaven was redelijk positief. We hebben het AZ moeilijk gemaakt dus konden we met opgeheven hoofd vertrekken uit Alkmaar.” De selectie van PSV is niet ongeschonden uit de bekerstrijd gekomen. Jan Kromkamp kan pas over een paar dagen weer trainen en Ibrahim Afellay verscheen vrijdag ook niet op de training. “Hij heeft een tik opgelopen in de wedstrijd tegen AZ. Op dit moment verwacht ik niet dat hij zal kunnen spelen, maar misschien dat hij morgen wel weer op het trainingsveld staat. Dat moeten we dus afwachten.” Of Otman Bakkal en Jérémie Bréchet klaar zijn voor de wedstrijd van zondag, zal ook zaterdag op de training moeten blijken.
http://www.psv.nl/web/show/id=118705/la ... ntid=24560
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 15:38
|
|
Citaat: Foutje. Heb m'n post al aangepast, Ajaxspanje.
No worries
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 17:21
|
|
Het is trouwens nog niet zeker dat Vermaelen PSV niet haalt. Het wordt kantjeboord, dus honderd procent fit zal hij sowieso niet zijn.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 17:51
|
|
Als Vermaelen niet topfit is zul je hem niet moeten opstellen want we kunnen in de verdedeging eigenlijk geen lange blesures hebben.Liever een wedstrijd zonder Vermaelen dan dadelijk een heleboel.
Mijn opstelling zal zijn:
Vermeer
Van der Wiel, Oleguer, Lindgren, Emanuelson
Enoh, Verthongen
De Jong
Suarez, Bodul, Manucharyan
Ga er er vanuit dat Vermaelen niet kan starten
Ik zou voor beweeglijke vleugelspelers kiezen omdat de verdedeging van PSV vrij statisch is.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 18:11
|
|
Manucharyan, ben nooit zo fan van hem geweest, maar wat is het eigenlijk voor een type speler?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 18:16
|
|
Manucharyan zal niet gebeuren, Bart. Anders had die er allang bijgezeten.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 18:32
|
|
Na het schokkende nieuws van het overlijden van Sjakie Wolfs kan ik me niet voorstellen dat de "heren" nog gemotiveerd moeten worden voor de wedstrijd van Zondag. Die wedstrijd MOET voor Sjakie gewonnen worden !!
Bovendien is Affelay er waarschijnlijk niet bij en dat scheelt een slok op een borrel. Dus MASSAAL achter Ajax Zondag met Sjakie in het achterhoofd !!
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 19:19
|
|
Ik hoop echt dat Psv in een heksenketel ontvangen wordt. Cmon F-Side en 410 en al die andere vakken! Ook al zouden ze achter staan.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 19:29
|
|
Citaat: Ik hoop echt dat Psv in een heksenketel ontvangen wordt. Cmon F-Side en 410 en al die andere vakken! Ook al zouden ze achter staan.
Eerst 1 minuut stilte en dan 90 minuten chaos!
|
Bart

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 19:39
|
|
Citaat: Manucharyan, ben nooit zo fan van hem geweest, maar wat is het eigenlijk voor een type speler?
Is een speler met een heerlijke techniek en een goed linkerbeen.Paseert makkelijk zijn mannetje maar laat vaak zijn kopje hangen als het even niet lukt.
Citaat: Manucharyan zal niet gebeuren, Bart. Anders had die er allang bijgezeten.
Was voor mijn meer als hoop uitgesproken.Hij zal zeker niet tegen PSV spelen maar die opstelling zo zou ik spelen.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 19:52
|
|
Citaat: Als Vermaelen niet topfit is zul je hem niet moeten opstellen want we kunnen in de verdedeging eigenlijk geen lange blesures hebben.Liever een wedstrijd zonder Vermaelen dan dadelijk een heleboel.
Vermeer
Enoh, Verthongen
De Jong
Ik zou voor beweeglijke vleugelspelers kiezen omdat de verdedeging van PSV vrij statisch is.
Ik zou Sulejmani toch wel laten proberen in de spits. En als Vermaelen er toch bij is met de topper zou ik lindgren door laten schuiven naar het middenveld en ik denk toch Enoh (nog) geen basisplaats te geven.
|
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 21:16
|
|
Citaat: Als Vermaelen niet topfit is zul je hem niet moeten opstellen want we kunnen in de verdedeging eigenlijk geen lange blesures hebben.Liever een wedstrijd zonder Vermaelen dan dadelijk een heleboel.
Vermeer
Enoh, Verthongen
De Jong
Ik zou Sulejmani toch wel laten proberen in de spits. En als Vermaelen er toch bij is met de topper zou ik lindgren door laten schuiven naar het middenveld en ik denk toch Enoh (nog) geen basisplaats te geven.
Ik zou Enoh juist wel een basisplaats geven, en wel te verstaan rechtsback.
Deze jongen kan de nieuwe Trabelsi worden, en een echte rechtsback hebben we sinds dien niet meer gehad.;)
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 21:32
|
|
Opvallend is in ieder geval de uitspraak van Van Basten dat hij met 2 van de 3, (Enoh, Gabri en Lindgren) zal beginnen. Wie wordt de afvaller?
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 21:32
|
|
Vermeer
Enoh, Verthongen
De Jong
Deze jongen kan de nieuwe Trabelsi worden, en een echte rechtsback hebben we sinds dien niet meer gehad.;)
ik betwijfel er nog over. Trabelsi was een schitterende speler die snel kan omschakelen, maar ik weet niet of Enoh dit kan. Aangezien hij aanvallend wel wat kan brengen, weet ik niet of hij snel in het omschakelen is. Daarbij vind ik vd. Wiel een goeie rechtsback.. tuurlijk niet te vergelijken met Hatem, maar wel een goede speler voor in de basis.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 21:38
|
|
Je hebt pb, r.ein!
|
Boris_AFCA

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 22:05
|
|
Vermeer
Enoh, Verthongen
De Jong
ik betwijfel er nog over. Trabelsi was een schitterende speler die snel kan omschakelen, maar ik weet niet of Enoh dit kan. Aangezien hij aanvallend wel wat kan brengen, weet ik niet of hij snel in het omschakelen is. Daarbij vind ik vd. Wiel een goeie rechtsback.. tuurlijk niet te vergelijken met Hatem, maar wel een goede speler voor in de basis.
Ja maar als je vd Wiel gaat misbruiken wordt die daar op afgerekend, dat gebeurd met talenten. Dus zowiezo stel ik voorop spelers zo min mogelijk te misbruiken en alleen als je denkt dat ze sterk op een positie kunnen speler, of nog sterker dan op hun huidige positie de positie te veranderen.
Daarbij komt nog dat ik vind dat Enoh alles heeft wat Trabelsi heeft, goede omschakeling, snelheid, sterke tackel, bijt zich in zijn man, en daarbij komt nog dat deze jongen een geweldige instelling heeft.
|
Boris_AFCA

|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 22:12
|
|
Als alle spelers fit zouden zijn, dan zou mijn opstelling er een zijn die niet vele zullen maken namelijk :
Vermeer
Enoh-vdWiel-Vertonghen-Vermealen
Gabri-Aissati-Lindgren
Suarez-Huntelaar-Sulejmani
Oleguer heeft mij tot op heden nog niet kunnen overtuigen dat die echt een topspeler is, daarom zie ik liever jeugd. En dit elftal is op Gabri na allemaal onder de 25 en dat is Huntelaar. Dus ik denk dat je niet alleen met dit elftal nog jaren vooruit kan maar ook dat dit een sterk team is wat kan groeien tot eentje van grote klasse. Stekelenburg moet je verkopen in de winterstop en Vermeer gewoon laten staan, Vermeer is een geweldige keeper. En ik weet aardig waar ik over praat, ben zelf keeper geleerd en alle kleine dingen zoals het afzetten bij een redding is bij Vermeer beter getimed en gewoon veel preciezer, begrijp me niet verkeerd Stekelenburg vind ik een geweldige keeper, maar Vermeer is gewoon beter.
Daarbij wil ik ook zeggen dat Ajax elke speler een contract moet geven, en wel eentje met de voorwaarden:
- 5 jaar durend
- Ajax mag bij tegenvallende prestaties het contract opzeggen, hier
staat wel tegenover dat zolang de speler een aantal wedstrijden
speelt er een financiele vergoeding tegen over staat.
- Als een speler zonder omstandigheden, minder dan een bepaald
aantal wedstrijden speelt mag deze speler naar een nieuwe
werkgever mag uitkijken, waarbij op dat moment een
transfersom word gevraagd die bepaalt word door Ajax en de
zaakwaarnemer van de speler, dit heeft alleen, dit geld niet voor
spelers die nog moeten doorbreken of niet volwaardig lid zijn van
de selectie
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 23:05
|
|
Citaat: Opvallend is in ieder geval de uitspraak van Van Basten dat hij met 2 van de 3, (Enoh, Gabri en Lindgren) zal beginnen. Wie wordt de afvaller?
Maakt me niet uit zolang het Enoh maar niet is.
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 08:49
|
|
Citaat: Opvallend is in ieder geval de uitspraak van Van Basten dat hij met 2 van de 3, (Enoh, Gabri en Lindgren) zal beginnen. Wie wordt de afvaller?
Ik zet mijn geld (en keuze) op Gabri!
|
Bart

|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 10:25
|
|
Citaat: Een topper maar geen goalgetter
Door PETER VAN DUYL en NIK KOK
EINDHOVEN/AMSTERDAM - Los van de stand op de ranglijst of de aloude rivaliteit tussen beide ploegen wordt Ajax - PSV zondagmiddag in de Arena een razend interessante wedstrijd.
Huub Stevens en Marco van Basten. FOTO'S PRO SHOTS
De meest in het oog springende vraag op voorhand is: hoe komen de elftallen van Marco van Basten en Huub Stevens in vredesnaam aan een doelpunt?
In de aanloop naar de topper hebben beide kampen zo met hun eigen problematiek af te rekenen. Met 22 goals hoort Ajax tot de meest scorende ploegen van de eredivisie, maar het wegvallen van Klaas-Jan Huntelaar heeft in de aanval van Ajax een stevige krater geslagen.
Bovendien knokken de Amsterdammers tegen een bijna absurd statistisch feit. Ze winnen in eigen huis zelden of nooit van PSV. Sinds de opening van de Arena in 1996 speelden de vaandeldragers van het Nederlandse voetbal er twaalf maal tegen elkaar.
Liefst negen keer won PSV, Ajax was slechts eenmaal de sterkste. In februari 2004 klopte het de Brabanders met 2-1. Het waren de laatste doelpunten die de Amsterdammers op eigen veld tegen PSV wisten te scoren. Die periode omspant inmiddels bijna vijf jaar.
In Eindhoven kennen ze zo hun eigen zorgen. Vrijwel vanaf de start van de competitie komt PSV ontzettend moeilijk tot scoren. In tien wedstrijden maakte de landskampioen zeventien goals en dat aantal wordt ook nog positief beïnvloed door de 5-1 op de eerste speeldag bij FC Utrecht.
Na afloop van het bekerduel bij AZ (woensdag) kon PSV ondanks het verlies terugkijken op een sterk optreden. Maar ook in Almaar was zichtbaar hoe moeilijk de ploeg het heeft om bij het doel van de tegenstander te komen. Niet voor niets zei aanvoerder Timmy Simons: ,,De volgende stap is dat we weer meer creëren en scoren.’’
Op de training van gisteren werd in Eindhoven veel tijd besteed aan dat aspect, waarbij de nadruk lag op de voorzet vanaf de zijkanten en het bijsluiten van de middenvelders. Opvallend was dat Phillip Cocu zich nadrukkelijk met de oefening bemoeide. In woord en gebaar probeerde hij bij te sturen waar het kon.
Na afloop van de oefensessie had hij een lang onderhoud met Danny Koevermans, de veel bekritiseerde eerste spits van PSV. ,,Je staat voorin te vaak alleen,’’ vindt de Schiedammer. ,,Het is fijn om te merken dat iemand als Cocu in dat opzicht op dezelfde lijn zit.’’
Door het midweekse optreden bij AZ reist PSV morgen niet zonder vertrouwen naar de Arena. Mochten de Eindhovenaren onverhoopt toch verliezen, dan groeit de kloof met de koplopers tot zeven punten. Daardoor wil trainer Stevens zich echter niet laten afleiden. ,,Ik geloof niet dat de druk nu bij ons ligt,’’ aldus de oefenmeester. ,,Wij proberen altijd de rust te bewaren.’’
De perikelen bij de landskampioen zijn bekend in Amsterdam. ,,PSV begrijpt ook wel dat als ze hier verliezen, ze een probleem hebben,’’ zei trainer Marco van Basten gisteren. Maar meer dan over de tegenstander, heeft Van Basten het over de ingewikkelde puzzel die hij moet oplossen.
Door een waslijst aan blessures is de opstelling zondag namelijk nog een klein raadsel. Want voorin zat het woensdagavond tijdens de bekerdeceptie tegen FC Volendam niet goed, zo is de algemene opinie van de technische staf. Van Basten merkte na de wedstrijd al op dat hij niet het gevoel had dat zijn team ooit een doelpunt zou maken.
Aannemelijk is het daarom dat Van Basten tegen PSV kiest voor Suárez in de punt van de aanval in plaats van Sno. Suárez achter de spits was hem minder goed bevallen en Sno erin ook niet.
,,Lindgren en Gabri moesten Luis constant terugroepen want hij stond vaak naast Sno in plaats van erachter. Daar luisterde hij niet naar,’’ zei Van Basten gisteren.
Puzzelen moet Van Basten ook op het middenveld. Daar gaat hij morgen een keuze maken die stof doet opwaaien. Eyong Enoh is namelijk weer fit en van hem is de trainer erg gecharmeerd. De keuze tussen Enoh, Lindgren en Gabri is een moeilijke. Het is een keuze tussen de huidige aanvoerder (Lindgren) en twee spelers van ongeveer gelijke signatuur.
Troef achter de hand kan nog wel eens Miralem Sulejmani worden. De Serviër, terug van een blessure, zou kunnen invallen en staat daarom te popelen. Op zijn blauwe ogen gelooft Van Basten hem niet meer, de oefenmeester gaat nu uit van uitgebreide fysieke tests om te bepalen of hij speelklaar is. Die zijn positief.
Nóg een blessuregeval, Vermaelen zit mogelijk aan de kant met een enkelblessure, komt Ajax namelijk wel heel slecht uit. Aan de andere kant snakt de club echter naar de creatieve impulsen van een speler als Sulejmani om eindelijk weer eens tegen PSV te scoren.
Sportwereld.nl
|
Fernando Redondo

Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 10:36
|
|
Die uitspraak was ook bij mij blijven hangen. Jij stelt de vraag "wie wordt de afvaller" maar draai het eens om?
"Wie komt er dan te spelen"?
Met Oleguer en Emanuelson aan de aftrap en Vermaelen niet, hoe gaat hij het dan invullen?
Vertonghen en Lindgren in de achterhoede?
Vertonghen en Emanuelson in de achterhoede?
Betekend afvaller dat hij Lindgren op de plek van Vermaelen gaat zetten en Gabri en Enoh op het middenveld? En wie wordt dan de derde middenvelder?
Of gaat Silva spelen en komt Vd Wiel naast Oleguer met Enamuelson als back waardoor Vertonghen op het middenveld komt.
Met Enoh fit en Vermaelen niet fit, zou je juist een middenveld verwachten met Gabri - Enoh - Lindgren.
Ik denk, dat Van Basten wederom een verrassende opstelling uit zijn hoed tovert.
|
Bob

Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 11:42
|
|
Heb er ontzettend veel zin in. Mooie gebaar van AJAX om 1minuut stilte te houden. Ik zit in vak 404.
Mijn opstelling:
Vermeer
V.d.Wiel-Oleguer-lindgren-Emanuelson
Gabri- Enoh
Vertonghen
De Jong
Suarez-Sulejmani
Lijkt mij wel een goeie opstelling.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 12:22
|
|
Citaat: Heb er ontzettend veel zin in. Mooie gebaar van AJAX om 1minuut stilte te houden. Ik zit in vak 404.
Mijn opstelling:
Vermeer
V.d.Wiel-Oleguer-lindgren-Emanuelson
Gabri- Enoh
Vertonghen
De Jong
Suarez-Sulejmani
Lijkt mij wel een goeie opstelling.
Ik ook man. Komt wel heel dichtbij nu, vannacht heb ik er weer over gedroomt. Die 1 minuut stilte is toch het minst wat je kan doen voor hem maar inderdaad wel een mooi gebaar.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 12:38
|
|
Nog 1 dag!
Ik verwacht deze opstelling:
Vermeer
Van der Wiel-Oleguer-Vertonghen-Emanuelson
Gabri-Lindgren
De Jong
Bakircioglu-Sno-Suarez
Al hoop ik dat Van Basten nog een verassing in petto heeft wat betreft de spits-positie.
|
Bob

Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 12:40
|
|
Is er geen groot spandoek gemaakt ter gedachtenis van Sjaak Wolfs? Dat zou pas een mooi gebaar zijn.
|