Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 14:42
|
|
Citaat: Beetje kunst en vliegwerk, heb nu programmatje waarmee ik goede staf/spelers kan zoeken gekregen van een maat van me. Ga dit echter niet voor de spelers gebruiken wel voor de staf want die worden zelfs in het seizoen weggeplukt...
Eerste seizoen ajax kreeg ik bij FM10 6 miljoen, 2de seizoen 25 (maarja, kampioen geworden scheelt daarin).
Klopt, tweede jaar is nooit een probleem. Maar een beginbudget van 100 miljoen krijg je alleen door de editor te gebruiken.
Zit nu in het tweede seizoen. Vorig jaar kampioen en halve finale van Europa League en beker. Nu in een poel met Barcá, Panathinaikos en Sturm Graz 2e geworden met 13 punten, onder andere door een thuisoverwinning op Barcelona. In de winterstop staan we 1punt voor op Az, die wel een wedstrijd minder hebben gespeeld.
@riejuh:
Goede staf krijg je heel makkelijk door Brazilie als extra speelbaar land toe te voegen, daar komen heel veel goede, betaalbare stafleden vandaan. Traing van defending, attacking en tactics staat nu op 4 sterren, de rest allemaal op 4,5 ster of 5 sterren.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 19:07
|
|
Aan het gebin van het seizoen kreeg ik 10 tot 20 miljoen transfergeld, Drenthe, Diarra en Lass verkocht, Lahm aagekocht en rond Oktober kreeg ik nog eens 30 miljoen transfergeld. Heb daarvan Silva gekocht, en ik betaal 15-20 miljoen dacht ik in een termijn van 6 of 12 maanden. Mijn team is toch nagenoeg compleet dus ik hoef niet veel meer te inversteren.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 11:58
|
|
Ik ga denk ik een groot deel van m'n selectie verkopen, waaronder Huntelaar, Sneijder, Maduro en Babel. Dan laat ik talentvolle spelers doorstromen.
|
Krapel

Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 13:18
|
|
Ik heb deze tip alleen pas aan mijn vrienden vertelt, maar het wordt tijd dat iedereen er van hoort. Als je een nieuwe game start met de Braziliaanse Derde Divisie erbij, dan krijg je elk seizoen minimaal 1 weergaloze regen. Deze zal tussen de 21 en 30 jaar oud zijn en enorm goede punten hebben.
|
Krapel

|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 13:55
|
|
Sorry zal straks dan opnieuw screens maken, maar ben op het moment niet thuis
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 14:37
|
|
Ik kan ze niet zien, Krapel. Zet ze anders even hier op de site.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 16:32
|
|
Faking hell! Transfermarkt is gestart en ik krijg een nieuw transferbudget. 150 miljoen!
Heb 140 miljoen op Ibrahimovic en Messi geboden maar ze willen niet naar de rivaal toe. Heb ondertussen De Rossi gekocht van AS Roma, de beste verdedigende middenvelder op FM, beter als Fábregas, wat ik raar vind.
Lahm had ik vorig seizoen al gekocht en David Silva had ik al gestrikt voor komend seizoen. Ik ben bezig met nog een centrale verdediger, Ribery en eventueel Fabregas.
Granero en Gago heb ik verkocht. Als Ribery komt dan verkoop ik ook Van der Vaart. Ribery kost overigens maar 20 miljoen.
Als CV heb ik Chelini op het oog, maar die is héél duur (80 miljoen vraagt Juve). Weten jullie leuke spelers voor mij? Het liefst een CV. Xavi, Iniesta en Torres komen niet naar Real (helaas).
Dit is mijn basis opstelling:
-------------------Casillias----------
Sergio Ramos- Pepe- Garay- Lahm
-------------------De Rossi-----------
C.Ronaldo-------Káká------D.Silva
-------Higuaín--------Benzema-----
Heb O.A. Albiol, Arbeloa, Van der Vaart, Xabi Alonso, Rául en Marcelo op de bank zitten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 17:12
|
|
Citaat: Faking hell! Transfermarkt is gestart en ik krijg een nieuw transferbudget. 150 miljoen!
Heb 140 miljoen op Ibrahimovic en Messi geboden maar ze willen niet naar de rivaal toe. Heb ondertussen De Rossi gekocht van AS Roma, de beste verdedigende middenvelder op FM, beter als Fábregas, wat ik raar vind.
Lahm had ik vorig seizoen al gekocht en David Silva had ik al gestrikt voor komend seizoen. Ik ben bezig met nog een centrale verdediger, Ribery en eventueel Fabregas.
Granero en Gago heb ik verkocht. Als Ribery komt dan verkoop ik ook Van der Vaart. Ribery kost overigens maar 20 miljoen.
Als CV heb ik Chelini op het oog, maar die is héél duur (80 miljoen vraagt Juve). Weten jullie leuke spelers voor mij? Het liefst een CV. Xavi, Iniesta en Torres komen niet naar Real (helaas).
Heb O.A. Albiol, Arbeloa, Van der Vaart, Xabi Alonso, Rául en Marcelo op de bank zitten.
Mexes is erg goed en niet zo duur. In de spits zou ik Dzeko kopen, als je die in de juiste rol zet wordt dat een wereldtopper. Gearriveerde toppers als Messi en Zlatan kopen is achterlijk duur.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 20:29
|
|
Bedankt voor de tip Krapel,
Ik heb nog een vraagje wat me niet echt lukt, heb nu een paar leuke spelers die ik aan me wil binden voor de rest ermee van doorgaat.. Echter kan ik dat niet betalen vanuit mijn transferbudget, Iemand van jullie die weet hoe ik dit kan uitstellen dat betalen?
|
Fregge

|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 23:32
|
|
ha ha, zie net in een nieuwsbericht dat Feyenoord Atouba heeft gekocht
|
Krapel

|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 00:38
|
|
Hier 2 spelers die ik ondertussen heb gevonden (niet meer omdat de plaatjes belachelijk groot zijn en ik ze wel kleiner krijg, maar niet op dit forum ligt trouwens aan mij denk ik), hoop dat de plaatjes het blijven doen. De eerste uit mijn Bayern game, die ik al langer speel en de laatste uit mijn nieuwe Ajax game (Paulinho, moet ik nog kopen);

PS.
Als jullie meer willen zien even hier kijken, is zeer handige site trouwens als je meer over fm wilt weten en over spelers, tactieken e.d.
http://fminside.nl/forums/index.php?sho ... ntry283036
|
Fenix

Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 00:45
|
|
Die onderste moet fotoshop zijn, hoe kan hij 9000 waard zijn?
|
Krapel

|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 00:53
|
|
Dat komt omdat deze regens in de Braziliaanse DERDE Divisie spelen Maak zelf maar eens een nieuwe game aan en je ziet het vanzelf. Vergeet trouwens niet een club uit een competitie te pakken waar het aantal buitenlanders niet uitmaakt
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 09:26
|
|
Citaat: Bedankt voor de tip Krapel,
Ik heb nog een vraagje wat me niet echt lukt, heb nu een paar leuke spelers die ik aan me wil binden voor de rest ermee van doorgaat.. Echter kan ik dat niet betalen vanuit mijn transferbudget, Iemand van jullie die weet hoe ik dit kan uitstellen dat betalen?
Betalen in termijnen? Of aan het bestuur vragen om meer geld?
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 09:29
|
|
Citaat: Faking hell! Transfermarkt is gestart en ik krijg een nieuw transferbudget. 150 miljoen!
Mexes is erg goed en niet zo duur. In de spits zou ik Dzeko kopen, als je die in de juiste rol zet wordt dat een wereldtopper. Gearriveerde toppers als Messi en Zlatan kopen is achterlijk duur.
Bedankt! Alleen Dzeko speelt al bij Manchester United dus dat gaat moeilijk worden, heb al een paar keer op hem geboden, 40, 50 miljoen enzo..
|
Fregge

|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 13:04
|
|
En zo verkoop je Sneijder voor 19 miljoen, Vermaelen voor 6,5 en Guadardo voor 18 miljoen (waarvan ik de komende 22 maanden nog geld van moet krijgen) en kan je Seedorf voor 1 miljoen overkopen als vervanger voor Sneijder.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 16:01
|
|
Citaat: En zo verkoop je Sneijder voor 19 miljoen, Vermaelen voor 6,5 en Guadardo voor 18 miljoen (waarvan ik de komende 22 maanden nog geld van moet krijgen) en kan je Seedorf voor 1 miljoen overkopen als vervanger voor Sneijder.
Waarom zou je die spelers verkopen? En ik vind die bedragen niet echt extreem hoog..
Ik heb nu ook Ribery en Mexes gekocht en nog wat talenten van 16/17 jaar. M'n transferbudget is zo goed als op, ik heb nog 10 miljoen maar het is inmiddels alweer half september. Heb deze zomer voor 185 miljoen aan nieuwe spelers gekocht en alleen Gago, Granero en Drenthe verkocht.
|
Fregge

|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 17:50
|
|
Vermaelen gebruikte ik sowieso niet (tja, Heitinga en Grygera nog, plus een aankoop die in de top 3 van speler van het jaar stond), Sneijder ging weg zodat ik andere talenten daar kon laten spelen, hetzelfde als Guadardo.
|
peet

Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 17:44
|
|
Ik weet niet wie precies nog FM speelt en hoe lang al.
Maar het klinkt misschien stom maar aan de hand van dat spel kun je ook gedeeltelijk goed scouten in het echt. Als ik zie dat bij FM08 spelers als Breno en Kardec grote talenten zijn. Breno speelt nu bij bayern, maar Kardec gaat nu pas op proef bij Benfica geloof ik.
Ben wel eens benieuwd naar jullie mening hier over.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 17:46
|
|
Citaat: Ik weet niet wie precies nog FM speelt en hoe lang al.
Maar het klinkt misschien stom maar aan de hand van dat spel kun je ook gedeeltelijk goed scouten in het echt. Als ik zie dat bij FM08 spelers als Breno en Kardec grote talenten zijn. Breno speelt nu bij bayern, maar Kardec gaat nu pas op proef bij Benfica geloof ik.
Ben wel eens benieuwd naar jullie mening hier over.
Dat klopt helemaal, dat heb ik ook gehad bij FM07 en FM08.
|
peet

|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 17:55
|
|
dat klinkt misschien heel dom om aan de hand van een computer spel te gaan scouten. Maar zo kun je wel jonge spelers eerder in je eigen jeugd krijgen. Net zoals met Erikssen en de 3 belgen die bij ajax spelen/speelde.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 18:58
|
|
Tsja er zijn ook genoeg spelers te bedenken die in een bepaalde FM-serie wel goed zijn en uiteindelijk bij de top floppen. Daar zijn ondere andere Adu en Breno een voorbeeld van. Breno is nooit doorgebroken bij Bayern. Je kunt spelers ook gewoon nog eerder ontdekken dan FM, gewoon scouten in de jeugdteams.
|
peet

|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 19:26
|
|
Ja dat is ook zo maar daarom bedoelde ik ook en in jeugdteams en gewoon hoe ze normaal scouten.
|
Fregge

|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 22:49
|
|
Everton heeft het gedaa. Scouten via FM.
[list">David Moyes, manager van de Engelse voetbalclub Everton, gaat gebruik maken van de spelersdatabase in Football Manager. Dit is een primeur, want nog nooit eerder heeft een voetbalclub hier officieel gebruik van gemaakt.
Er is een contract getekend door de club en de ontwikkelaar, Sports Interactive. Volgens hen zijn er wel vaker clubs die de ontwikkelaar benaderen, maar Everton is de eerste club die officieel gebruikt maakt van de gigantische database die de game heeft.
Bron[/list">
Alleen ik zou het niet doen. Het is en blijft een spelletje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 07:57
|
|
Citaat: Ben wel eens benieuwd naar jullie mening hier over.
Ik vind het best, peet. Zolang je maar niet gebaseerd op FM jouw mening gaat geven in de echte voetbaltopics. Dat geldt trouwens voor iedereen.
|