Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Marcus Berg
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Marcus Berg
Maker: Eto'oBekeken: 2247
Status: InactiefBerichten: 17
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 18 nov 2008 18:27
Citaat:
Marcus Berg optie voor Ajax

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Marcus Berg (22) en Ricky van Wolfswinkel (19) staan op de shortlist van Ajax voor de eventuele opvolging van Klaas-Jan Huntelaar.

De spitsen van FC Groningen en Vitesse zijn nog niet door de Amsterdamse club benaderd, benadrukt manager technische zaken Danny Blind. "Maar ze worden net als een aantal buitenlandse aanvallers intensief gevolgd," aldus Blind.

Ajax shopte in de vorige jaargang al flink in Groningen. De Amsterdammers trokken Luis Suarez, Bruno Silva en Rasmus Lindgren aan.


Telegraaf

Veel te duur, wat mij betreft. In Nederland zal Arnautovic en sowieso aandachtig gevolgd worden. Arnautovic deed het laatst tegen Ajax ook nog eens heel aardig als rechtsbuiten, dus dat is een pluspunt, gezien het waarschijnlijke vertrek van Suárez.

Ben heel benieuwd naar wie Ajax in het buitenland volgt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 18 nov 2008 18:38
Berg is een prima spits, maar AJAX moet zelf maar eens goed scouten. Als Groningen zulke spelers kan scouten, dan moet AJAX dat ook kunnen. Een beetje beter scouten en je kunt zo 5 Marcus Bergen kopen. 3 miljoen voor 1 speler en nog 12 miljoen in de pocket voor andere aankopen.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 18 nov 2008 18:50
Ajax kan voor minder geld spelers uit Zweden en Noorwegen halen die even veel talent hebben. Ik wil trouwens geen nieuwe spits tenzij het een absolute topper is of een toptalent en Berg vind ik geen van beide. Cvitanich is een prima spits en met Suarez en Sulejmani om zich heen Ajax de beste aanval van de eredivisie.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 nov 2008 23:46
Erzit hier een Zweed bij mij in de bar en die zei dat in de grootste krant van Sweden (Aftonbladet) staat dat Ajax 15 miljoen over heeft voor Berg.
Ik heb hem gevraagd of het betrouwbaar is en hij zei een duidelijke ja.

Ik vind 15 miljoen veelste veel. Berg schat ik tussen de 6 a 8 miljoen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 nov 2008 23:48
The Swede heeft in ieder geval gelijk. Het staat erin:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3818799.ab

Laten we hopen dat het niet waar is. Te veel geld. Sulejmani was al op het randje, maar dit is erover wat mij betreft.
bugs


Geregistreerd: 03-01-2008
Forum berichten: 405
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Leiden
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 00:01
15 is misschien wat teveel , maar hij zal flink wat centen moeten opbrengen dat is zeker. Maar ik denk niet dat hij voor minder dan 10 verkocht wordt door Fc Groningen.
Martinovic


Geregistreerd: 21-11-2008
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 07:49
Opzich wel een goeie aankoop die marcus berg altijd gevaarlijk net zoals huntelaar
maar 15 miljoen is wel een beetje hoog hoop dat ze wat zakken :thumbs up:
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 10:20
Citaat:
Opzich wel een goeie aankoop die marcus berg altijd gevaarlijk net zoals huntelaar
maar 15 miljoen is wel een beetje hoog hoop dat ze wat zakken




Welkom Martinovic!


Ten eerste is 15 miljoen verschrikkelijk veel geld voor een speler die ''gewoon'' doelpunten maakt. Aan de andere kant kan je zeggen dat Nederland weldegelijk tegen de top-competities aan kan leunen en er dus hoop is voor de toekomst.

Het zou overigens dramatisch zijn wanneer Suarez en Berg samen spelen, want dan word je gewoon aan alle kanten weggespeeld, gezien Berg nog minder meeverdedigd als Suarez.

Nee, dan maar liever een Nederlands talent zoals van Wolfswinkel of jongens die hier al een hele tijd wonen: Bodul en Arnautovic.
SamsungU700


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 545
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 10:28
15 miljoen vind ik wel een beetje veel, erg veel eigelijk. We hebben in de jeugd ook nog wat lopen zoals Bodul. Als je die nou eerst een kans geeft in plaats van meteen kopen kopen kopen, want als het niks word kan je daarna altijd nog verder kijken.
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 10:47
15 miljoen euro voor Berg zou een blunder zijn. Ik vind Berg goed hoor maar geen 15 miljoen euro waard.

Az of PSV zal dan spekkoper zijn met betrekking tot de aankoop van Van Wolfswnkel voor een miljoen of 3.

Ajax moet gewoon van Wolfswinkel halen. We hebben ook nog Cvitanisch achter de hand. Aankoop van Berg betekent bijna einde Cvitanisch. Iemand van 15 miljoen euro moet in de basis staan.
michiel23


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 400
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Valkenswaard ( Noord Brabant )
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 10:50
Zijn ze helemaal gek geworden bij Ajax. We hebben Cvitanich ook nog. Geef hem eerst een kans, misschien vervangt die Huntelaar wel heel goed. En dan achter Cvitanich Bodul zetten , die kan dan Cvitanich weer opvolgen. Je gaat toch geen 15 miljoen betalen voor Berg. Hij is zeker wel goed. Maar nog lang geen 15 miljoen waard. Snap Groningen wel die willen natuurlijk niet weer een goede speler kwijtraken aan Ajax. Ajax kan beter is wat aan het scouten gaan doen, dan had Berg nu al bij ons gezeten. En hadden we Sulejmani voor weinig gehad.
Ad


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Breda
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 12:33
Laat ik voorop stellen dat ik Berg een goede spits vind, maar 15 miljoen is natuurlijk bij de wilde spinnen af.......en helemaal als je bedenkt dat Huntelaar voor 9 miljoen kwam, die schat ik toch wel even wat hoger in.
v Wofswinkel moet natuurlijk gehaald worden, maar geef eerst Dario eens een kans. Groningen heeft al veel te veel aan Ajax verdiend en uiteindelijk bleek alleen Suarez een echte versterking en een goede investering. Lindgren blijf ik middelmaat vinden en Silva is er al uit gespeeld door Gregory vd Wiel.
Geen 15 miljoen voor Berg dus !!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 nov 2008 15:02
Mario Mandzukic, Marco Arnoutovic zijn voor mij de namen waar ik op zou inzetten. Laat Berg maar lekker naar de PL gaan.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 nov 2008 18:58
Berg zou een goede vervanger van Huntelaar zijn, maar 15 miljoen gaat te ver voor zo'n jongen. Je helpt dan Groningen aan een zak geld en die gun ik ze niet, omdat ze daar weer een nieuwe Berg van kopen.
skieto


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam ZuidOost
Geplaatst: Za 22 nov 2008 19:00
Zoals iedereen vind ik 15 mil ook veel te veel. Berg blijft hoe dan ook een prima spits, en zal zeker een versterking zijn voor Ajax. Iemand zei al, als Huntelaar voor 9 mil word gekocht, dan is Berg zeker minder waard. Wilt Ajax hem perse kopen, begin dan maar met 8 a 9 mil te bieden. Groningen zal sowieso meer geld vragen aan Ajax, omdat ze Ajax geen spelers meer gunnen. Cvitanich heeft zich te weinig kunnen bewijzen, dus laten we eerst hem een kans geven.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 nov 2008 19:03
Citaat:
Zoals iedereen vind ik 15 mil ook veel te veel. Berg blijft hoe dan ook een prima spits, en zal zeker een versterking zijn voor Ajax. Iemand zei al, als Huntelaar voor 9 mil word gekocht, dan is Berg zeker minder waard. Wilt Ajax heb perse kopen, begin dan maar met 8 a 9 mil te bieden. Groningen zal sowieso meer geld vragen aan Ajax, omdat ze Ajax geen spelers meer gunnen. Cvitanich heeft zich te weinig kunnen bewijzen, dus laten we eerst hem een kans geven.


Ik vind niet dat je de prijs van Huntelaar toendertijds niet kan vergelijken met huidige transferprijzen. Er is grote inflatie opgetreden de laatste jaren. Voor een speler als Sulejmani moest je een tijdje terug een miljoen of 7 a 8 neertellen. Dat is nu verdubbeld.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 nov 2008 20:31
Dat is natuurlijk onzin. De prijzen stijgen wel maar verdubbelen niet. De reden dat Ajax zoveel betaalt is tweeledig.

1. Met de transfers van Babel, Sneijder etc. weten clubs ook wel dat je geld hebt.
2. Ajax heeft de afgelopen twee jaar te veel op een paar paarden gewed en te graag laten blijken dat het een paar spelers wilde. Als je van Sulejmani een prioriteit maakt dan is het logisch dat z'n club tot het uisterte gedaan, opgeteld met het feit dat Heerenveen het niet nodig had om te verkopen (eerder al Alves voor veel verkocht) en hem eigenlijk niet wilde laten gaan. Normaal moet je dan als Ajaxzijnde gewoon 'doei' zeggen als dat soort prijzen gevraagd worden en moet je je richten op je alternatieven. Probleem van Ajax was waarschijnlijk dat die er te beperkt waren. Een toekomstig probleem wordt dat nu Ajax dit soort bedragen betaalde, elke club denkt dat het dat wel kan vragen. Berg voor 15 Miljoen is daar een mooi voorbeeld van, ik verwijt het de Groningers niet, ik had het hetzelfde gedaan. Teken voor Ajax dat je je sowieso op de alternatieven moet gaan richten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 22:35
Berg wordt het in ieder geval NIET!

Citaat:
'Berg is goed voor Groningen, niet voor Ajax.'

Datum post: 01-12-08 22:33 - Gepost door: 343 - Bron: highlow.nl - Aantal keer bekeken: 10 - Aantal reacties: 0

Lang werd ook over Markus Berg van FC Groningen gesproken, maar binnen Ajax vindt men de Zweedse topschutter niet geschikt voor de Amsterdamse club.

"Nee, hij is een goede spits voor Groningen, maar niet voor Ajax." Aldus assistent-trainer John van 't Schip.


Dus deze topic kan dicht!

Citaat:
Berg wijt slechte vorm aan transfergeruchten over Ajax

Bron: Goal.com

Marcus Berg is de laatste weken matig in vorm. De Zweedse spits heeft echter wel een verklaring voor zijn mindere prestaties: "De vele aandacht die ik krijg."

Waarmee de spits doelt op zijn continue link met Ajax, dat hem ziet als mogelijke opvolger van Klaas Jan Huntelaar, die onlangs naar Real Madrid is vertrokken.

Berg wordt met regelmaat genoemd bij de Amsterdammers, die daarnaast onder meer Bojan Krkic, Ryan Babel, Baye Djiby Fall en Ricky van Wolfswinkel op het lijstje hebben staan.

Berg kwam in 2007 naar Groningen en scoorde reeds 24 keer in 39 wedstrijden.

De laatste weken gaat het echter minder. "De hoeveelheid aandacht die ik heb gehad, is ongekend. Iedereen wil weten of de transfer (naar Ajax) plaats gaat vinden," aldus Berg tegenover Fotbollskanalen.

"Mijn huidige vorm is echter verre van imponerend, ik wil me nu alleen op het voetbal richten. Het gaat om Groningen en wat er in de toekomst gaat gebeuren, zie we dan wel."
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.979.228 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Marcus Berg
Ga
Zoeken: