Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » [Uefa Cup] HSV - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Uefa Cup] HSV - Ajax
Maker: JeroenBekeken: 6722
Status: InactiefBerichten: 106
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Za 29 nov 2008 13:55
Citaat:
Kan nog wel is een probleem opleveren voor Emanuelson om hem op een goede positie op te stellen.Vanuit achteren heb je nu een veel betere opbouw en Vermaelen doet geen gekke dingen achterin en ondersteunt de verdedeging goed als Verthongen doorschuift naar het middenveld.Ik zie in Aissati de creative middenvelder met een daarachter een blok van Lindgren en Enoh.Dus je zal een keuze moeten maken voorin.Sulejmani en Suarez zou ik altijd opstellen met een balvaste spits.Maar er zullen altijd spelers gebleseerd zijn of geschorst.Emanuelson is in mijn ogen een ideale twaalfde man.


Maar waarom toch altijd die twee controleurs? Hierdoor verzuipen de buitenspelers omdat ze geen middenvelder achter hun hebben, alleen op vaak 25meter, nauwelijks te belopen. Daar worden buitenspelers ook vaak op afgerekend, ze zijn er niet meer. Dat ligt dus ook aan het systeem waarbij de CM doorschuift naar de aanval, met dan dus de twee controleurs daar achter.Als de organisatie en discipline goed is ben je maar 1 controleur nodig.

Ik zeg:

Aisatti----Gabri/Enoh
----Vertonghen-----
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 29 nov 2008 14:21
Citaat:

Maar waarom toch altijd die twee controleurs? Hierdoor verzuipen de buitenspelers omdat ze geen middenvelder achter hun hebben, alleen op vaak 25meter, nauwelijks te belopen. Daar worden buitenspelers ook vaak op afgerekend, ze zijn er niet meer. Dat ligt dus ook aan het systeem waarbij de CM doorschuift naar de aanval, met dan dus de twee controleurs daar achter.Als de organisatie en discipline goed is ben je maar 1 controleur nodig.

Ik zeg:

Aisatti----Gabri/Enoh
----Vertonghen-----
Ik ben het totaal met je eens, twee controleurs werken niet. Je moet of 3-4-3 spelen of 4-3-3 met twee aanvallende middenvelders. Emanuelson - Enoh - Aissati zou in een 4-3-3 systeem een goed middenveld kunnen zijn en in een 3-4-3 kan je Vertonghen als verdediger laten doorschuiven en daarvoor Emanuelson - Aissati - Enoh kunnen zetten.
hannes


Geregistreerd: 29-11-2008
Forum berichten: 895
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 nov 2008 16:56
Citaat:
Volgens mij is een systeem nog altijd zo goed als je spelers. Daarnaast presteert Urby voorlopig wel degelijk beter dan Sulejmani en Aissati.


Klopt, maar dat heeft ook te maken met het feit dat Sulejmani nog niet op 'zijn' linksvoor gespeeld heeft en een blessure. Aissati hebben wij nog helemaal niet in een officiële pot mogen beoordelen. Toch, uitgaande van de bekende en verwachten kwaliteiten zouden deze twee het beter dan Emanuelson moeten doen. Neemt niet weg dat ik Emanuelson liever zie als hij ook daadwerkelijk beter speelt dan een van de twee.

Achterin is het in ieder geval wel duidelijk, Vermealen en Verthongen op de LV en LCV zijn 'zekerheidjes'. Urby moet dus wel naar voren. Geeft niet, houdt men elkaar daar voorin op links lekker scherp!
JS


Geregistreerd: 01-05-2008
Forum berichten: 741
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 nov 2008 17:29
Ik zou gewoon zoiets proberen als iedereen fit is:

----------------------Huntelaar----------------------------
Sulejmani------------------------------------------Suárez
------------------------Aissati------------------------------
------Urby---------------------------------------Enoh-----
----------------------Vertonghen---------------------------
----Vermaelen------Oleguer--------VD Wiel------------
--------------------------------------------------------------
-----------------------Vermeer-----------------------------

Vertonghen laten doorschuiven bij balbezit! Urby en Enoh zorgen ook nog voor de nodige ondersteuning achterin. Eventueel bij lastige uitwedstrijden Urby vervangen voor Lindgren.

Wat een prima team hebben we dan eigenlijk . Je bank zou zoiets zijn: Stekelenburg (lijkt me niet dat hij van plan is om lang op te bank te zitten, maar dat terzijde) , Lindgren, Gabri, Sarpong, Cvitanich, Silva, Anita/Leonardo/Sno/Alderweireld/Schilder/De Jong/VD Heijden.
In de winter/zomer achterin nog doorselecteren en de rest zoveel mogelijk in tact proberen te houden, en er staat écht een goed team.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 nov 2008 18:00
Citaat:
Ik zou gewoon zoiets proberen als iedereen fit is:

----------------------Huntelaar----------------------------
Sulejmani------------------------------------------Suárez
------------------------Aissati------------------------------
------Urby---------------------------------------Enoh-----
----------------------Vertonghen---------------------------
----Vermaelen------Oleguer--------VD Wiel------------
--------------------------------------------------------------
-----------------------Vermeer-----------------------------

Vertonghen laten doorschuiven bij balbezit! Urby en Enoh zorgen ook nog voor de nodige ondersteuning achterin. Eventueel bij lastige uitwedstrijden Urby vervangen voor Lindgren.

Wat een prima team hebben we dan eigenlijk . Je bank zou zoiets zijn: Stekelenburg (lijkt me niet dat hij van plan is om lang op te bank te zitten, maar dat terzijde) , Lindgren, Gabri, Sarpong, Cvitanich, Silva, Anita/Leonardo/Sno/Alderweireld/Schilder/De Jong/VD Heijden.
In de winter/zomer achterin nog doorselecteren en de rest zoveel mogelijk in tact proberen te houden, en er staat écht een goed team.


Op papier heeft Ajax altijd een goed team. Het moet alleen een team worden en dat kunnen maar weinig trainer met een elftal vol vedetten en groepjes.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 nov 2008 18:06
Citaat:

Maar waarom toch altijd die twee controleurs? Hierdoor verzuipen de buitenspelers omdat ze geen middenvelder achter hun hebben, alleen op vaak 25meter, nauwelijks te belopen. Daar worden buitenspelers ook vaak op afgerekend, ze zijn er niet meer. Dat ligt dus ook aan het systeem waarbij de CM doorschuift naar de aanval, met dan dus de twee controleurs daar achter.Als de organisatie en discipline goed is ben je maar 1 controleur nodig.

Ik zeg:

Aisatti----Gabri/Enoh
----Vertonghen-----
Ik ben het totaal met je eens, twee controleurs werken niet. Je moet of 3-4-3 spelen of 4-3-3 met twee aanvallende middenvelders. Emanuelson - Enoh - Aissati zou in een 4-3-3 systeem een goed middenveld kunnen zijn en in een 3-4-3 kan je Vertonghen als verdediger laten doorschuiven en daarvoor Emanuelson - Aissati - Enoh kunnen zetten.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Je ziet dat wanneer je met twee controleurs achter een 10 speelt je de volgende facetten in je elftal moet beheersen:

- Er moet een centrale verdediger van achteruit sterk kunnen opbouwen. Dit is sowieso een pré, maar met twee controlerende halfspelers zie je dat wisselend inzakken en opbouwen toch vaak moeizaam verloopt. Die controlerende jongens durven vaak ook niet in de dekking aangespeeld te worden. Bij Ajax willen en kunnen Lindgren en Gabri dat bijvoorbeeld zeker niet. Enoh is er ook nog wat te onrustig voor.

- De nummer 10 moet mee willen verdedigen en veel oog hebben voor de zijkanten. De controlerende halfspelers zijn toch stukken minder dynamisch met zo'n 10 voor zich en bieden qua ondersteuning aan de buitenspelers minder. Als de nummer 10 dan ook nog eens alles door het midden wil spelen benut je de flanken niet.

Kloppen die twee aspecten, dan kan je prima spelen met twee controleurs achter een aanvallende middenvelder. Ajax zou om dat te bewerkstelligen bijvoorbeeld met Van der Wiel in het centrum en Aissati op 10 moeten spelen. Vertonghen kan de rol als opbouwende verdediger natuurlijk ook invullen, maar die heeft als halfspeler of verdedigende middenvelder weer meer dynamiek en dreiging in zich. Als Ajax nu in de punt naar achteren zou spelen zou ik denk ik kiezen voor:

De Jong-Enoh
Vertonghen
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Za 29 nov 2008 22:31
Citaat:

Maar waarom toch altijd die twee controleurs? Hierdoor verzuipen de buitenspelers omdat ze geen middenvelder achter hun hebben, alleen op vaak 25meter, nauwelijks te belopen. Daar worden buitenspelers ook vaak op afgerekend, ze zijn er niet meer. Dat ligt dus ook aan het systeem waarbij de CM doorschuift naar de aanval, met dan dus de twee controleurs daar achter.Als de organisatie en discipline goed is ben je maar 1 controleur nodig.

Ik zeg:

Aisatti----Gabri/Enoh
----Vertonghen-----
Ik ben het totaal met je eens, twee controleurs werken niet. Je moet of 3-4-3 spelen of 4-3-3 met twee aanvallende middenvelders. Emanuelson - Enoh - Aissati zou in een 4-3-3 systeem een goed middenveld kunnen zijn en in een 3-4-3 kan je Vertonghen als verdediger laten doorschuiven en daarvoor Emanuelson - Aissati - Enoh kunnen zetten.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Je ziet dat wanneer je met twee controleurs achter een 10 speelt je de volgende facetten in je elftal moet beheersen:

- Er moet een centrale verdediger van achteruit sterk kunnen opbouwen. Dit is sowieso een pré, maar met twee controlerende halfspelers zie je dat wisselend inzakken en opbouwen toch vaak moeizaam verloopt. Die controlerende jongens durven vaak ook niet in de dekking aangespeeld te worden. Bij Ajax willen en kunnen Lindgren en Gabri dat bijvoorbeeld zeker niet. Enoh is er ook nog wat te onrustig voor.

- De nummer 10 moet mee willen verdedigen en veel oog hebben voor de zijkanten. De controlerende halfspelers zijn toch stukken minder dynamisch met zo'n 10 voor zich en bieden qua ondersteuning aan de buitenspelers minder. Als de nummer 10 dan ook nog eens alles door het midden wil spelen benut je de flanken niet.

Kloppen die twee aspecten, dan kan je prima spelen met twee controleurs achter een aanvallende middenvelder. Ajax zou om dat te bewerkstelligen bijvoorbeeld met Van der Wiel in het centrum en Aissati op 10 moeten spelen. Vertonghen kan de rol als opbouwende verdediger natuurlijk ook invullen, maar die heeft als halfspeler of verdedigende middenvelder weer meer dynamiek en dreiging in zich. Als Ajax nu in de punt naar achteren zou spelen zou ik denk ik kiezen voor:

De Jong-Enoh
Vertonghen

Dat niet alleen. Als er op een middenveld met een voetballer die initiatief neemt gespeelt wordt dan is dat een stuk makkelijker te verdedigen, als d ie 10 dan uitgeschakeld dan heb je een probleem.

Voordeel van de 4-3-3 met de punt naar achteren is ook nog is dat er ruimte achter de spits vrijkomt waar je ook nog allemaal creativiteit in kan leggen doormiddel van loopacties van de twee aanvallende middenvelders en de spits.

Daarbij komt ook nog is dat er een soort ''buffer'' ontstaat achter de twee middenvelders die slordigheden in de opbouw kan opvangen. En daardoor kun je tenminste nog fatsoenlijk pressievoetbal spelen. Dan kun je je bij de vraag of je pressievoetbal wilt spelen nog afvragen of je Enoh of Gabri wilt opstellen. Maar pressievoetbal is toch des Ajax?
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.003.451 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » [Uefa Cup] HSV - Ajax
Ga
Zoeken: