Auteur
|
Bericht
|
Frenk

Forum berichten: 220
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 17:08
|
|
Citaat: Ik ben trouwens benieuwd naar wat Rooie inmiddels van Aissati vindt. Ajax kon deze speler een paar maanden terug immers maar beter verkopen omdat hij waarschijnlijk voor Marokko gaat kiezen.  Als hij voor marokko kiest is dat de juiste, hij is van orrigine toch marokaans? ik vind geneutraliseerde spelers maar niks, laat iedereen uitkomen voor z''n vaderland!
Tuurlijk, maar vergeet de Afrika cup niet, dan zijn we hem wel een een (paar) maan(den) kwijt dat is natuurlijk minder.
Dat is geen goede reden om voor een ander land dan een Afrikaans land te kiezen.
Maar het blijft kl*te die Afrika Cup, want we zijn dan misschien 2/3 van ons middenveld kwijt. En misschien ook dan wel 2 van de beste spelers. Ik vind dat de Afrika cup te gelijk moet plaatsvinden met het EK.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Do 2 apr 2009 19:39
|
|
Tuurlijk is het jammer dat wij hem dan een tijd kwijt zijn, maar ik denk dat we dat tijdelijk moeten kunnen opvangen. Het is het lot van een topclub, dan heb je international's en die ben je weleens kwijt...
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 16:00
|
|
[size=150">Aissati: 'PSV zal altijd plek in mijn hart hebben'[/size">
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 15-04-09 15:22 - Gepost door: 343 - Bron: Sportweek.nl -
PSV en Ajax treffen elkaar zondag in Eindhoven. Voor Ismaïl Aissati zal het een bijzondere ontmoeting worden. De middenvelder kwam vorig jaar over van PSV naar Ajax en lijkt de laatste weken zijn oude vorm na lang blessureleed weer terug te hebben gevonden. Komend weekeinde is hij weer even terug in het stadion waar hij als zestienjarig talent iedereen deed verbazen met zijn volwassen spel.
Op de website van PSV spreekt Aissati zich uit over zijn eerste seizoen buiten Eindhoven. ’Ik heb een rare tijd achter de rug. Vooral omdat ik zes maanden heb moeten revalideren na een knieblessure. Nu ben ik eindelijk weer fit. Het was wel heel erg wennen voor mij bij Ajax. Ik was PSV gewend, dat gemoedelijke. Maar het bevalt mij bij Ajax ook. Er wordt vaak gezegd dat Ajax een kille club is. Maar dat merk ik in de groep niet. We hebben ook veel Zuid-Amerikanen, net als toen ik bij PSV zat. Ik weet hoe zij zijn, het zijn warme mensen.’
‘PSV zal altijd een plek in mijn hart zal hebben. Ik heb alles aan die club te danken en dat vergeet ik absoluut niet.’ Aissati geeft toe dat hij meer had verwacht van de seizoenen nadat trainer Guus Hiddink was vertrokken. Omdat de middenvelder naar eigen inzicht te weinig speelde, kon hij zijn belofte nooit helemaal waarmaken. ‘Ik denk dat ik meer geduld had moeten hebben, maar dat is achteraf.’
Die uitspraak op het einde vind ik een beetje vreemd...komt een beetje spijtig over.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 16:05
|
|
Zo wordt het natuurlijk ook expres opgeschreven en ik denk dat hij blij is dat hij naar Ajax is gegaan aangezien hij speeltijd krijgt en zich nu geweldig ontwikkeld. Ik verheug me er op om hem de komende seizoenen bij Ajax tot een Europese topper zien uit te groeien en ik hoop dat er snel een 6+5 regeling, of iets dergelijks, komt zodat Ajax hem lang kan behouden. Suarez, Aissati, Sulejmani en Cvitanich volgend jaar in vorm zou Ajax de beste aanval sinds lange tijd geven.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 16:35
|
|
Citaat: Suarez, Aissati, Sulejmani en Cvitanich volgend jaar in vorm zou Ajax de beste aanval sinds lange tijd geven.
Dat dachten we aan het begin van dit seizoen ook toch? Bij voetbal weet je het jammergenoeg nooit 100% zeker.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 16:42
|
|
Citaat: Dat dachten we aan het begin van dit seizoen ook toch? Bij voetbal weet je het jammergenoeg nooit 100% zeker. Daarom zei ik ook 'in vorm' en ik denk en hoop dat Marco volgens seizoen Sulejmani wel aan het voetballen krijgt en Aissati is alleen maar sterker uit zijn blessure gekomen. Die knieoperatie was al heel lang nodig, dat zei Foppe de Haan al een paar seizoenen geleden en hij heeft gelijk gekregen. PSV had het veel eerder moeten doen maar dan speelde Aissati nu misschien nog bij hun.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 19:03
|
|
Citaat: Aissati raakt op stoom
Amsterdam, 14 apr 2009
Na een donkere eerste seizoenshelft, waarin hij door blessures nimmer zijn opwachting maakte in het eerste elftal, schijnt momenteel volop de zon voor Ismaïl Aissati.
De pas 20-jarige Ajacied blijkt aan het einde van het seizoen de ontbrekende schakel te zijn in het elftal van trainer Marco van Basten. Ruim een halfjaar geleden zag het daar nog niet naar uit. Nadat Aissati in juli de opmerkelijke overstap had gemaakt van PSV naar Ajax, raakte hij twee maanden later in een wedstrijd van Jong Ajax geblesseerd aan zijn rechterknie. Wat volgde was een moeizame revalidatie met telkens opdoemende hindernissen. ,,Het moeilijkste was dat ik op een gegeven moment bijna fit was en met de groep meetrainde, maar toch weer een terugslag kreeg’’, blikt de middenvelder terug op die voor hem vervelende periode. ,,Daardoor moest ik weer alleen trainen en het krachtprogramma afwerken. Vervolgens leek ik na zes weken bijna fit, maar kreeg ik opnieuw een terugslag. Dat was heel moeilijk.’’
Inmiddels maakt Aissati, sinds zijn officiële debuut op 22 februari tegen FC Volendam, steevast deel uit van de wedstrijdselectie van Ajax. Na een logischerwijze ietwat onwennig begin doet de fraaie technicus de laatste tijd weer denken aan die grote belofte die ooit op 17-jarige leeftijd in het shirt van PSV wereldsterren als Gennaro Gattuso en Kaká het vuur na aan de schenen legde.
Niet voor niets liet Van Basten zich onlangs ontvallen dat de positie van Aissati in zijn huidige basiselftal onomstreden is. De kans is daarom groot dat de jongeling zondag als basisspeler terugkeert in het Philips Stadion, de thuishaven van PSV. Vooruitlopend op zijn ongetwijfeld beladen terugkeer op het oude nest, blijft Aissati nuchter. ,,Ik heb het al een keer meegemaakt met FC Twente. Dat vond ik pas raar omdat ik toen nog onder contract stond bij PSV en verhuurd was aan FC Twente. Dat was denk ik vreemder dan de wedstrijd van zondag tegen PSV.’’
Hoewel er al veel over is gezegd en geschreven, wil Aissati nog wel een keer uit de doeken doen waarom hij PSV vorige zomer verliet. ,,Dat is een keuze die ik zelf heb gemaakt’’, benadrukt het talent. ,,Ik moest een nieuwe uitdaging zoeken. Ik ben als 11-, 12-jarige bij PSV binnengekomen, maar het ging niet zoals ik wilde. Daardoor moest ik een vervelende keuze maken.’’
Wie Aissati de laatste wedstrijden ziet spelen, zou haast vergeten dat de middenvelder pas twintig jaar is en bovendien bezig is aan zijn eerste seizoen in Amsterdamse dienst. Met de bal aan de voet zorgt hij vanaf de middelste linie continu voor dreiging en creativiteit. Dat resulteerde onder meer twee weken geleden in zijn eerste competitietreffer voor Ajax in de uitwedstrijd tegen Roda JC. Toch schuilt er ondanks zijn dwingende spel geen leiderstype in de Ajacied. ,,Nee, absoluut niet’’, beaamt hij. ,,Dat moet je gewoon in je hebben. Ik ben iemand die meer met zijn voeten spreekt dan door het coachen van ploeggenoten.’’
Ajax.nl
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 19:11
|
|
Aissati zijn we over 1 jaar kwijt, reden:
Sneijder, Huntelaar, Babel (Suarez)
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 19:16
|
|
Citaat: Aissati zijn we over 1 jaar kwijt, reden:
Sneijder, Huntelaar, Babel (Suarez) Dat verwacht ik eigenlijk niet, hij zal zeker wel twee volledig goede seizoenen willen spelen.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 19:33
|
|
Citaat: Aissati zijn we over 1 jaar kwijt, reden:
Sneijder, Huntelaar, Babel (Suarez) Dat verwacht ik eigenlijk niet, hij zal zeker wel twee volledig goede seizoenen willen spelen.
Nou, theoretisch gezien, heeft ie dan 2 jaar bij Ajax gevoetbald. En aangezien dit ook een mannetje voor de top wordt...
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Wo 15 apr 2009 19:37
|
|
Citaat:
Nou, theoretisch gezien, heeft ie dan 2 jaar bij Ajax gevoetbald. En aangezien dit ook een mannetje voor de top wordt... Daarom stond er ook volledig in.
|
Bart

|
Geplaatst: Do 16 apr 2009 17:52
|
|
Citaat: Aissati: Oleguer enige echte leider Ajax
AMSTERDAM - Ismaïl Aissati zit zondag voorafgaand aan het duel tussen PSV en Ajax voor de tweede keer in de kleedkamer voor de bezoekers in het Philips-stadion.
,,De eerste keer was ik uitgeleend aan FC Twente,’’ weet hij nog. ,,Dat was best wel raar. Nu speel ik voor Ajax, dat is wel duidelijk.’’
Aissati heeft afscheid genomen van de club waarvoor hij vanaf zijn twaalfde minimaal vijf dagen per week met de trein van woonplaats Utrecht naar Eindhoven reed. Ibrahim Afellay is nog steeds zijn boezemvriend en Otman Bakkal en Nordin Amrabat belt hij regelmatig.
Maar Aissati stapt dit seizoen in de trein naar Amsterdam. Grote Ajax-tas in de hand, lekker nummertje op de iPod en een plaatsbewijs voor de tweede klas. ,,Want dat is ook al beter dan in de file staan,’’ lacht de voetballer die nog bij zijn moeder woont.
Aissati begon niet zo goed in Amsterdam, een slepende knieblessure hield hem ruim een half jaar aan de kant. ,,Steeds als ik dacht dat ik bijna fit was, kreeg ik een terugslag. Dan moest ik weer zes weken in mijn eentje verder trainen. Het leek wel of er geen einde aan kwam. En ik wilde zo graag laten zien wie ze gekocht hadden.’’
Op 22 februari mocht Aissati een half uurtje invallen tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Volendam en debuteerde vervolgens tegen ADO Den Haag in de basis. Tijdens de volgende duels met Olympique Marseille, NAC, Roda JC en Willem II leek hij weer op de 17-jarige voetballer die brutaal vedetten van AC Milan in de Champions League voorbij dribbelde. ,,Echt goede spelers zijn meteen weer op niveau,’’ concludeerde trainer Marco van Basten.
Aissati streelt bij voorkeur de bal. Hij vindt altijd wel een vrije man en dirigeert zijn medespelers met gevoelige steekballetjes richting de vrije ruimte. ,,Deze jongen hebben we nu gemist,’’ zei topschutter Luis Suarez na het debuut van Aissati.
Ajax heeft na het vertrek van Kenneth Perez weer een spelmaker. Al voetbalt Aissati nog als linkermiddenvelder. ,,Vlak achter de spitsen kan ik nog meer brengen,’’ denkt hij. ,,Misschien is dat iets voor het volgende seizoen als Ajax bovenaan moet eindigen. Het voelt niet goed om voor de tweede plaats te spelen.’’
Zeker nu bijna iedereen fit is, beschikt Ajax volgens Aissati over een sterke selectie. ,,Het enige nadeel is misschien dat de meeste spelers nog 23 jaar moeten worden. Oleguer is onze enige echte leider. Ik hang in de kleedkamer aan zijn lippen, zoals ik dat vroeger bij Phillip Cocu deed. Eigenlijk zouden we twee of drie spelers van het kaliber Oleguer moeten hebben. Die hadden we bij PSV vroeger wel.’’
De naam van de tegenstander voor komende zondag is toch weer even gevallen. Aissati lacht, hij weet ook niet hoe de supporters van PSV hem zullen ontvangen. In reacties op internet betreuren veel fans dat de club uit Eindhoven de middenvelder voor zo’n 4 miljoen euro heeft laten vertrekken. ,,Maar zondag ben ik natuurlijk ook weer die speler van Ajax,’’ beseft hij. ,,Ach, dat hoort er allemaal bij. Ik ben blij dat ik weer kan voetballen.’’
Sportwereld.nl
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 17 apr 2009 10:09
|
|
Aissati kan niet zonder Afellay
Citaat: Ze waren jarenlang elkaars reis- en ploeggenoten én vooral elkaars beste vriend. Dat Ibrahim Afellay en Ismail Aissati sinds afgelopen zomer voor een ander doel vechten, ging ten koste van de gezellige ritten van Utrecht naar Eindhoven, maar niet van hun warme band. 'We zijn als broers', beschreef Aissati. 'Ik mis hem elke dag', deed Afellay er een schepje bovenop.
'Ik beschouw Ibi als mijn broer, omdat ik nog nooit zo'n eerlijke persoon heb gezien', legt Aissati uit. 'Hij weet ook alles van me, behalve mijn pincode. Wat ik het meest waardeer is dat hij het me altijd zal zeggen als ik iets niet goed doe, op of buiten het veld. Hij is zorgzaam, vraagt me elke dag hoe het met mij en mijn moeder gaat, heeft altijd het beste met me voor. Ik kreeg kippenvel toen ik tijdens mijn herstelperiode merkte, wat mijn knieblessure met Ibi deed. Het leek wel of hij geblesseerd was. Helaas zie ik hem nu minder dan voorheen. Dat is wennen. We reden altijd samen naar PSV. Als ik nu in de trein van Utrecht naar Amsterdam zit, kijk ik wel eens naast me waar Ibi is. Eigenlijk kan ik niet goed zonder hem.'
Bron: ajaxshowtime.com
|
AFCANick

Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 03:33
|
|
We moeten vooral Aissati zo op blijven hemelen, speelt hij binnen de kortste keren in het buitenland en ik denk dat we dat niet moeten hebben.
Dat maakt hem uiteraard geen mindere voetballer natuurlijk, want wat ik van hem zie vind ik niet verkeerd,
|
Bart

|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 08:47
|
|
Citaat: We moeten vooral Aissati zo op blijven hemelen, speelt hij binnen de kortste keren in het buitenland en ik denk dat we dat niet moeten hebben.
Dat maakt hem uiteraard geen mindere voetballer natuurlijk, want wat ik van hem zie vind ik niet verkeerd,
Maakt nis uit wat wij ervan zeggen. Zolang die goed blijft spelen zal die vanzelf opvallen bij de grotere clubs. Dat eenmaal het lot van een club als Ajax.
|
skieto

Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 11:15
|
|
Klopt, wij moeten gewoon zo veel mogelijk voordeel halen uit een speler als Aissati. Lang contract, genieten en voor een hoog bedrag verkopen als de tijd daar rijp voor is.
|
Bob

Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 12:54
|
|
Genieten is het als ik deze jongen zie spelen. Balvast, goede techniek en dat is waar ik van hou. Hopen dat hij niet meer gebleseerd raakt en nog een paar jaar bij AJAX speelt.
|
Bart

|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 20:13
|
|
De laatste paar wedstrijden speelt die wat minder net zoals het hele middenveld. Dat komt mede door de tegenstanders van de afgelopen week. Ik denk dat het ook mede komt door de spits keuze voor Cvitanich in plaats van Sulejamni waardoor je sneller balverlies lijdt Hopelijk staat het middenveld er weer tegen Sparta met als Aissati als uitblinker.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 20:17
|
|
Citaat: De laatste paar wedstrijden speelt die wat minder net zoals het hele middenveld. Dat komt mede door de tegenstanders van de afgelopen week. Ik denk dat het ook mede komt door de spits keuze voor Cvitanich in plaats van Sulejamni waardoor je sneller balverlies lijdt Hopelijk staat het middenveld er weer tegen Sparta met als Aissati als uitblinker.
De laatste paar wedstrijden?
Tegen Az was ie redelijk, tegen PSV was hij een stuk minder ja, maar dat had ook te maken met de mensen om hem heen. Tegen Willem II was ie top!
Zo makkelijk als het 2 wedstrijden minder gaat met Ajax om dan te gaan wijzen naar spelers. Tegen PSV begon Ajax prima de eerste 20 mininuten, de 1-0 is een lucky, de 2 + 3 -0 een cadeautje van onze verdedigers....
Aissati is echt een van de beste middenvelders van Ajax op het moment!
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 08:56
|
|
Citaat: Aissati kort vakantie in
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ismail Aissati staat op 1 juni alweer op het trainingsveld van Ajax. "Eigenlijk hebben we tot 22 juni vrijaf, maar ik heb besloten mijn vakantie in te korten", aldus de middenvelder. "Ik ben er zes maanden uit geweest door een knieblessure en wil optimaal aan de start van het nieuwe seizoen verschijnen", legt hij zijn extra arbeid uit. "Ik ga met Pim van Dord en Mark Rekers aan de slag."
Overigens zal de Utrechter ook tijdens zijn drie weken vakantie niet stilzitten. "Ik ga naar Marokko en wil zeker Ibrahim Afellays Cruyff Court in Al Hoceima uitproberen. Helaas moet Ibi zelf nog met het Nederlands elftal voetballen en is hij daar niet bij. Maar ik laat hem weten wat ik van het veld vind."
Aissati droomt ervan ook een eigen voetbalveld te mogen aanleggen. Met een knipoog: "Volgend seizoen is - denk ik - de laatste keer dat ik Talent van het Jaar kan worden, de Johan Cruijff Prijs kan winnen. Alleen daarom is het al belangrijk dat ik superfit ben en eerder ga trainen. "
Goede instelling van Aissati. Hopelijk is die begin van het seizoen dan fit.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 10:00
|
|
Inderdaad, een goede instelling. Hij moet wel zorgen dat hij genoeg rust krijgt, en niet oververmoeid raakt. Maar goed dat hij wilt blijven trainen, en veel wilt trainen. Want als we een nog fittere Aissati hebben volgend seizoen t.o.v. dit seizoen, komt het natuurlijk helemaal goed met deze jongen, en gaat het zeker beter met het spel van AJAX.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 13:13
|
|
Kijk als Ajax nou zorgt dat Sulejmani, Bodul en Manucharian ook eerder (een week ofzo) terug komen dan hebben ze volgend seizoen een topfitte aanval. Bodul en Sulejmani hebben de neiging veel te eten in hun vakanties en die moeten gewoon eerder terug worden gehaald zodat ze voordat de rest begint hun babyvet eraf hebben getraind. Manucharian zou dan topfit aan de voorbereiding beginnen en Marco kunnen overtuigen.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 13:28
|
|
Waar haal je in hemelsnaam vandaan dat Bodul en Sulejmani de neiging hebben veel te eten in de vakantie?
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 13:36
|
|
Citaat: Waar haal je in hemelsnaam vandaan dat Bodul en Sulejmani de neiging hebben veel te eten in de vakantie? Dat ik ze beide in de eerste week terug zag en ze beide dikkig waren. Sulejmani kwam terug van een blessure maar heeft sowieso last van zijn lichaam dit seizoen en daarom is het slim als hij iets eerder begint en Bodul trok zijn shirt ver zijn hoofd in de eerste training en had echt een buikje.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 13:38
|
|
Dan nog is het wel erg kort door de bocht om te concluderen dat ze dus te vele eten in hu vakanties. Jij kent de omstandigheden niet, net zoals niemand die hier op AF kent.
|