Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Overige Continenten & Sporten » Zwemmen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Zwemmen
Maker: 343Bekeken: 2433
Status: InactiefBerichten: 2
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 13:46
Citaat:
Veldhuis zwemt Europees record

bron: Nu.nl

Marleen Veldhuis heeft op het NK kortebaan in Amsterdam het Europees record verbeterd op de 100 meter vrije slag.
Ze kwam tot een tijd van 51,74 seconden en scherpte daarmee haar vorige week in Kroatië gezwommen toptijd (51,91) met bijna twee tienden van een seconde aan. Het wereldrecord van Lisbeth Trickett (51,70) miste ze op een haar.

Op de 100 meter rugslag sneuvelde bij zowel de mannen als de vrouwen het Nederlands record. Nick Driebergen scherpte zijn eigen record aan tot 52,03 seconden. Ook Hinkelien Schreuder zwom haar oude toptijd, die ze drie jaar geleden neerzette, uit de boeken. Ze noteerde in Amsterdam een tijd van 58,64 seconden.

Bastiaan Tamminga zwom een nationaal record op de 50 meter vlinderslag. Hij stelde de nieuwe toptijd op 22,97 seconden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 13:05
Citaat:
Phelps maakt excuses voor cannabispijp

Bron: Nu.nl

NEW YORK - Michael Phelps is zondag openlijk door het stof gegaan nadat een Britse krant pikante foto's van de olympisch zwemkampioen had gepubliceerd.

Daarop is Phelps te zien terwijl hij aan een pijp lurkt waarmee normaliter cannabis wordt gerookt.

Phelps brak afgelopen zomer tijdens de Olympische Spelen van Peking een record door acht keer goud te halen.

De in totaal veertienvoudig olympisch kampioen liet zich niet uit over wat hij precies had gedaan, maar de Amerikaan bood in een verklaring wel veelvuldig zijn verontschuldigingen aan.

Onvolwassen

"Ik ben 23 jaar oud en ondanks alle successen in het zwembad heb ik me op een onvolwassen, onverantwoorde manier gedragen. Dat spijt me. Ik beloof mijn fans dat dit niet nogmaals zal voorkomen."

De Engelse krant News of the World publiceerde de foto waarop Phelps, gekleed in wit T-shirt en met honkbalpetje, de pijp aan de mond houdt. De foto zou dateren van 6 november en zijn gemaakt op een feest van de universiteit van South Carolina.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 nov 2010 14:04
Citaat:
Zwemploeg breekt hele reeks records

Bron: Ed.nl

Met een heel dik medaillerecord sloot de Nederlandse zwemploeg zondag het Europees kampioenschap kortebaan in Eindhoven af. 9 keer goud, 8 keer zilver en 5 keer brons.

22 plakken in totaal, een bak meer dan het oude record uit 1998. Toen kwam Oranje tot 15, vooral dankzij de supertalenten en latere olympische helden Pieter van den Hoogenband en Inge de Bruijn. Nederland bewees in Eindhoven weer eens dat het op de goede weg zit.

Want een flink aantal toppers uit grote zwemlanden (Frankrijk, Groot-Brittannië, Zweden) mocht dan verstek hebben laten gaan, als zij er wel waren geweest, had dat volgens technisch directeur van de KNZB Jacco Verhaeren niet heel veel uitgemaakt.

"Ik kijk vooral naar de tijden en als je dan ziet wat er op dit moment elders wordt gezwommen, is duidelijk dat wij over de hele breedte op een erg hoog niveau hebben gepresteerd. Het laat zien dat onze opleidingsstructuur werkt."
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.986.900 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Overige Continenten & Sporten » Zwemmen
Ga
Zoeken: