Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » Ado - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ado - Ajax
Maker: sjoskerBekeken: 14812
Status: InactiefBerichten: 161
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Rein


Geregistreerd: 13-11-2008
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 23:30
Citaat:
Gedeeltelijk mee eens maar je moet wel begrijpen, en dan vooral voor de mensen die Ajax al jaren en jaren volgen, dat het ook al echt JAREN niks meer is. Niks is meer constant, het beleid is zo wisselvallig als wat, en de rest weet je zelf vast wel op te noemen. Uiteraard! moeten/blijven we achter de club staan, je bent een Ajacied. Maar AJAX stond altijd, in Nederland, in Europa, in de Wereld! bekend om z'n spel, z'n glorie en alles erom heen! en dan was daar ineens het plan om van Ajax een commerciele club te maken. Eens in de zoveel jaar kampioen, blij zijn in Europacup wedstrijden tegen clubs die 10 jaar geleden een middenmoter in hun competitie waren, Ja, ik kan de gefrustreerde reacties bijzonder goed begrijpen, en ja, ook die van Ad, of je dat geslijm vindt of niet, hij heeft ook alles al meegemaakt zoals meerdere hier en Ajax van de absolute wereldtop naar een gemiddelde club in Europa zien gaan.

Twee kanten dus.

Weet ik, Seaman. En als het goed is weten wel meer mensen dat, dat ik het ook wel snap van mensen die dit mee hebben gemaakt, bijvoorbeeld Ad. En dat ik een beetje chagerijnig reageerde weet ik ook. Sorry daarvoor. Want ik weet ook dat Ad het prachtig had met AJAX. Dat het vroeger ook prachtig was. Ad weet ook hoe het was, hoe het moet zijn, en hoe het kán zijn. Maar op deze manier kan en lukt dat niet, en dat is zwaar klote. Vooral voor diegene (Ad, 343, vast meerdere) die veel hebben meegemaakt met AJAX. Dan is dit zwaar klote. Maar dat is het nu eenmaal, en dan begrijp ik soms best dat ze kwaad kunnen zijn, maar om nou te zeggen dat je al jaren deze club haat, vind ik erg overdreven moet ik zeggen. En ik bedoelde het ook heel niet zo hoe ik tegen Ad reageerde, maar dat kwam ook voornamelijk doordat ik chagerijnig, boos en verdrietig was!
Seduction


Geregistreerd: 26-01-2009
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 23:56
We moeten eens bij Ajax af van die "eeuwige" talentjes zoals een Emanuelson en Stekelenburg. Deze jongens weten niet wat winnen is, maar worden altijd maar gedoodverfd als het "supertalent" terwijl ze nog nooit wat hebben laten zien. Dit zijn middelmatige spelers die door verkeerde aanpak binnen de club zich boven de rest plaatsen van de competitie en al met een bepaalde "air" het veld op stappen. Emanuelson dartelt over het veld als Bambi en denkt dat hij het hele veld wel even zal zoekspelen en Stekelenburg keept als een van der Sar op zijn hoogtepunt, het enige verschil is dat ze bij Stekelenburg er allemaal inliggen. Het zegt genoeg dat Ajax spelers koopt van andere eredivisieclubs. Daar is het misgegaan bij ajax. Waar is het Ajax wat spelers uit eigen jeugd haalde, of uit het buitenland ( zoals de beroemde Nigerianen Kanu en George ). Een Jari Litmanen waar nog nooit iemand van had gehoord? Nee, nu moeten we het doen met een afgeserveerde speler van jong-Ajax, ex rotterdommer zuid en bankentester bij Celtic. Een Zweed die door ajax verhuurd is aan Groningen, vervolgens neemt Groningen hem over en hij speelt een half seizoen een behoorlijke pot en vervolgens haalt Ajax hem weer terug.

Ajax wil te krampachtig dat Ajax uit de jaren 70 en 90 zijn, en vergeet hierbij helemaal het aspect dat je dit niet kunt dwingen. Zoiets moet groeien en dat kan alleen in een topsportklimaat waar de accenten niet op geld liggen, maar op prestaties en goed voetbal. Ajax kan wel denken dat het een rijke club is, maar in vergelijking met de rest van de wereld (ik noem een Real Madrid, een Chelsea of een Man Utd.) stellen we echt geen ene ruk voor, dus Ajax moet zich helemaal niet op dat geld richten. Voetballen, dat moeten ze gaan doen, want daar is Ajax groot mee geworden.

En stel verdomme nou eens een fatsoenlijke trainer aan. Marco past beter in eigen huis en tuin, dan kan hij daar zijn creatieve probeerseltjes botvieren op de woonkamer van een of andere onverlaat.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 13:07
Inderdaad, Seduction.

Rein....wanneer is het dit seizoen wel goed gelopen?
Natuurlijk ben ik blij dat AJAX wint, maar denk je dat ik blij ben met het vertoonde spel? Denk je dat AJAX daar verder op kan bouwen?
Leonardo heb ik altijd een vervelende etter gevonden. Daar doen zijn 2 luckies niets aan af. Ik ben blij voor AJAX. Ik juich voor AJAX, maar ik juich echt niet voor Leonardo, hoor. Met zijn irritante jankkop en zijn maniertjes bij het juichen... :kots:
Ik was ook blij met Sulejmani. Wel veel te veel voor betaald, maar een topper. Maar hij is niet fit. Hij wordt misbruikt door Van Basten. AJAX doet maar wat en er is niets veranderd. En dat steekt. AJAX mag verliezen, maar er moet progressie zijn. En. Dat. Is. Er. Niet.

Denk je nu echt dat we niet achter AJAX staan? We staan achter het AJAX, het instituut. Een speler moet dat verdienen. De enige waar ik een echt goed gevoel bij heb is Vertonghen. Dat is qua karakter en qua voetbalkwaliteiten van ouderwets niveau. En zelfs die doet soms gewoon waar hij zin in heeft.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 18:38
Citaat:
We moeten eens bij Ajax af van die "eeuwige" talentjes zoals een Emanuelson en Stekelenburg. Deze jongens weten niet wat winnen is, maar worden altijd maar gedoodverfd als het "supertalent" terwijl ze nog nooit wat hebben laten zien. Dit zijn middelmatige spelers die door verkeerde aanpak binnen de club zich boven de rest plaatsen van de competitie en al met een bepaalde "air" het veld op stappen. Emanuelson dartelt over het veld als Bambi en denkt dat hij het hele veld wel even zal zoekspelen


Emanuelson speelt dit seizoen meer dan prima. Top drie beste Ajacieden van dit seizoen. In voorgaande seizoenen was hij veel te wisselvallig, maar dit seizoen zijn z'n prestaties behoorlijk constant. Alleen in de aller slechtste wedstrijden van Ajax kon hij inderdaad niet boven de rest uitstijgen. Wat me ook positief stemt is dat hij dit seizoen vaker verbaal aanwezig is in het veld, beter van zich heeft leren afbijten en laatst de supporters die het trainingsveld betraden te woord stond.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 10 maa 2009 15:43
Citaat:
Sulejmani kan ook prima in de spits spelen. Moet je hem alleen wel over de grond aanspelen.


Mowah verschillen we van mening over dan Bert. Dat hij in de lucht niet aan te spelen is zijn we het i.i.g. al over eens. Persoonlijk zie ik Sulejmani's kwaliteiten vooral in het maken van acties en het gebruik van zijn acceleratiesnelheid Dat laatste is hij sowieso al kwijt door de extra kilo's. Sulejmani's is op z'n best met z'n loopacties, dan speelt hij dus beter om een aanspeelpunt heen dan dat hij dat zelf is. Als aanspeelpunt in 4-3-3 vind ik hem gewoon ongeschikt, in 4-4-2 valt er nog over te twisten. Toegegeven hij heeft wel een goed schot dat spreekt in z'n voordeel voor die plek.

Mee eens, dit was een slechte zet. Het is geen kille afmaker, hij heeft ruimte ndig om z'n loopacties en acties te maken
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 10 maa 2009 16:11
Sulejmani stond in de spits, ik denk hierom:
Sulejmani als bewegelijke spits trekt naar de buitenkant om ruimte te maken voor de buitenspelers of middenvelders. Hierdoor kun je b.v. die goal van vd Wiel (Utrecht-uit) krijgen. Echter het nadeel hieraan is als er geen ruimte komt, of de middenvelders durven hem niet hard over de grond in te spelen dan gebeurd zoiets niet en staat het helemaal vast.
steenkist


Geregistreerd: 19-02-2009
Forum berichten: 137
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 15:53
Wat een wanprestatie! Net zoals tegen Vitessen En Heerenveen. Dit zijn echt de drie westrijden waar ik me het meest heb lopen ergeren dit seizoen. Zo slecht heb ik Ajax de laatste jaren niet zien spelen. Hoe kan het toch dat Az met minder materiaal, mindere begroting, beter speelt dan ons aller Ajax? Zou het toch door de kwaliteiten van Van Gaal boven MvB komen?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 15:58
Wat denk je zelf, steenkist? Met Van Basten stond Az nu in de middenmoot. Als Az wat minder draait kunnen ze altijd terugvallen op het systeem wat Van Gaal erin heeft geslepen. plus dat spelers onder Van Gaal geen kans krijgen om met overgewicht/luiheid mee te trainen.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 16:10
Nou nou, middenmoot. De selectie van AZ is minimaal gelijkwaardig aan die van Ajax (ik schat hem zelfs iets hoger in), dus dat lijkt me sterk.
steenkist


Geregistreerd: 19-02-2009
Forum berichten: 137
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 16:27
Citaat:
Nou nou, middenmoot. De selectie van AZ is minimaal gelijkwaardig aan die van Ajax (ik schat hem zelfs iets hoger in), dus dat lijkt me sterk.


Gelijkwaardig zeker niet. Az loopt het hele seizoen al met individueel matige verdedigers te voetballen. Niet echt voetballers van naam. Toch krijgen ze zelden doelpunten tegen. Dat komt omdat het team goed staat.

Ik sla Vd Wiel, Wielaert, Vertonghen, Oleguer en Vermaelen, qua naam en kwaliteit toch wat hoger aan dan de middelmatie verdedigers van Az. Van Gaal heeft het gewoon goed voor elkaar en de spelers gaan voor hem door het vuur. Ik zou hem graag nog eens bij Ajax aan het werk willen zien.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 16:34
Citaat:
Nou nou, middenmoot. De selectie van AZ is minimaal gelijkwaardig aan die van Ajax (ik schat hem zelfs iets hoger in), dus dat lijkt me sterk.


Gelijkwaardig zeker niet. Az loopt het hele seizoen al met individueel matige verdedigers te voetballen. Niet echt voetballers van naam. Toch krijgen ze zelden doelpunten tegen. Dat komt omdat het team goed staat.

Ik sla Vd Wiel, Wielaert, Vertonghen, Oleguer en Vermaelen, qua naam en kwaliteit toch wat hoger aan dan de middelmatie verdedigers van Az. Van Gaal heeft het gewoon goed voor elkaar en de spelers gaan voor hem door het vuur. Ik zou hem graag nog eens bij Ajax aan het werk willen zien.

Van Gaal heeft de organisatie staan, zowel in het veld als erbuiten. Er is een topsportklimaat en de spelers zijn verantwoordelijk. Bij Ajax heb ik het gevoel dat de spelers kunnen doen wat ze willen. Bij AZ heb je een aantal spelers die de kar trekken en hun verantwoordelijkheid nemen, binnen én buiten het veld. Daarom hoop ik dat Ajax een speler met persoonlijkheid koopt, een speler tegen wie iedereen opkijkt en waar ze dingen van aannemen. Het beste zou zijn als er meerdere van dit soort jongens gehaald kunnen worden, maar dat is lastig omdat er niet al teveel van dit type zijn.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 19:00
Citaat:
Nou nou, middenmoot. De selectie van AZ is minimaal gelijkwaardig aan die van Ajax (ik schat hem zelfs iets hoger in), dus dat lijkt me sterk.


Gelijkwaardig zeker niet. Az loopt het hele seizoen al met individueel matige verdedigers te voetballen. Niet echt voetballers van naam. Toch krijgen ze zelden doelpunten tegen. Dat komt omdat het team goed staat.

Ik sla Vd Wiel, Wielaert, Vertonghen, Oleguer en Vermaelen, qua naam en kwaliteit toch wat hoger aan dan de middelmatie verdedigers van Az. Van Gaal heeft het gewoon goed voor elkaar en de spelers gaan voor hem door het vuur. Ik zou hem graag nog eens bij Ajax aan het werk willen zien.

AZ speelt normaal gesproken met Pocognoli-Moreno-Moisander-Swerts. Dat is niet geweldig, maar zeker niet slecht. Ik kijk niet naar namen, ik kijk naar kwaliteiten. Met name Oleguer en Vermaelen zijn erg overschat. Ik ben het wel met je eens dat AZ gezien de blessures knap vaak de nul houdt en dat dat met de trainer te maken heeft. Maar als je verder naar de selecties kijkt zal je zien dat AZ de beste keeper en het beste middenveld van de Eredivisie heeft en dat de aanval daar ook een flinke duit heeft gekost.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.984.577 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » Ado - Ajax
Ga
Zoeken: