Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » België
Ga
Zoeken:

Onderwerp: België
Maker: MarcoBekeken: 8152
Status: InactiefBerichten: 57
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 19:37
Ik ga zeker kijken. VI kan je toch terugzien op het internet. Ben benieuwd wat ze te melden hebben over de match van aankomende donderdag.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 19:45
Ik heb het een aantal keer bekeken dat programma en zit een aantal goede dingen en dan vooral van Joos die er een aardige kijk op heeft.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 23:01
Erg vermakelijke aflevering met Advocaat en Johan Boskamp. Jan Vertonghen gaat bij België linkshalf spelen in een controlerende rol. Dembele op de flanken. Tom de Mul krijgt waarschijnlijk ook zijn kans.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 sep 2009 23:17
Absoluut een vermakelijke uitzending. Johan en Dick brachten goede humor aan de man. Werden goede journalistieke vragen gesteld door de twee presentatoren, Frank Raes en Filip Joos. Heb het programma al een paar keer gezien en vind het beter dan de Nederlandse voetbalprogramma's.

Dick was heel duidelijk in zijn mening. Hij vond een aantal Belgen in de nationale ploeg overschat en vond dat ze er niet thuishoren. Over Stijn Stijnen bijvoorbeeld had hij zijn twijfels. Dat gezegd hebbend wil hij ook 4-3-3 gaan spelen met de Rode Duivels, als ik het niet verkeerd heb begrepen. Dembélé in een vrije rol vanaf de zijkant. Mertens vindt hij een interessante speler.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:03
Dicky kan stoppen met twijfelen en moet op zoek naar een nieuwe goalie: Stijn Stijnen stopt (voorlopig) bij de Rode Duivels. 'Na rijp beraad heb ik beslist niet meer deel te willen uitmaken van de Rode Duivels, zolang deze mentaliteit aanwezig blijft bij de entourage van de nieuwe bondscoach.' Wel degelijk een wespennest..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 13:36
Citaat:
Belgische media: "Advocaat is een Belg"

Bron: Fcupdate.nl

Dick Advocaat kan voorlopig niet stuk in de Belgische kranten. De Nederlander won afgelopen zaterdag zijn eerste interland als bondscoach van België. In Brussel werd Turkije met 2-0 verslagen.

"Wat Advocaat in de enkele dagen die hij aan het hoofd staat teweeggebracht heeft, getuigt van vakmanschap. Hij heeft de waas van intriges en losbandigheid grotendeels weggenomen", stelt Het Laatste Nieuws. "Advocaat is een Belg. Organisatie en hard werken waren de eerste opdrachten, de typisch 'oude Belgische waarden'. De eerste stap is gezet, vlotter dan verwacht. Maar één zege maakt de wederopstanding niet."

"Advocaat kan deze jongens niet beter leren voetballen, hij schudt ze wakker. Zaterdag gingen Vermaelen en co door Dick en dun voor hun coach", schrijft Gazet van Antwerpen. "De sokkel voor een gouden standbeeld staat al klaar in de kelder van het bondsgebouw. Maar een nuchtere Advocaat weet wel beter. Hij denkt er nog niet aan te poseren. Hij heeft zaterdag een eerste veldslagje gewonnen, nog niet Stratego. Maar Advocaat voelt blijkbaar wel goed aan waar de vijandige vlag staat..."
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 12 nov 2009 20:31
[list">Advocaat: Oefenduels zijn jullie laatste kans

Dick Advocaat heeft donderdag nog maar eens duidelijk gemaakt dat hij een harde hand wil voeren bij de Belgische voetbalploeg. De Nederlandse bondscoach van de 'Rode Duivels' betitelde de oefenwedstrijden tegen Hongarije en Qatar als „de laatste kans” voor een aantal spelers om zich te bewijzen.

Advocaat benadrukte in Diegem de komende twee interlands zéér serieus te nemen. „De spelers moeten niet denken dat dit oefenwedstrijden worden”, zei de Hagenaar. „Het worden de twee laatste kansen om me te tonen wat ze kunnen en vooral om te bewijzen dat ze echt deel willen uitmaken van deze groep. Ik heb sterk de indruk dat bepaalde spelers zich belangrijker wanen dan de groep.”

De Nederlander wees daarbij nadrukkelijk naar Marouane Fellaini. De middenvelder van Everton verkoos onlangs een bezoek aan de tandarts boven een interland van België. „Fellaini is niet al te correct geweest. Dat hij enkele dagen later wel voor Everton speelt, vind ik op zijn minst bizar”, aldus Advocaat, die al bij zijn aantreden liet weten af te willen rekenen met het in zijn ogen misplaatste vedettegedrag van een aantal Rode Duivels.

Advocaat beschikt bij België over een talentvolle selectie, die zich echter niet wist te plaatsen voor het WK. Aan Advocaat de opdracht om het nationale elftal naar het Europees kampioenschap van 2012 te leiden. „Ik heb deze post aanvaard omdat ik ervan overtuigd ben dat de Rode Duivels veel potentieel hebben. De spelers zijn echter ook nog erg jong. Geen van hen, wat ze zelf ook mogen denken, heeft de top al bereikt. Mijn doel is hen naar een hoger niveau te tillen. Over twee jaar moeten ze met ieder team kunnen concurreren.”

# bron: Telesport[/list">
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 15:36
En dan nu, zoals we ze kennen:
[list">Domme fout bij voetbalbond België

Een slordige fout in de communicatie heeft ervoor gezorgd dat Dick Advocaat met de Rode Duivels nog altijd op zoek is naar oefentegenstander voor 3 maart. De Belgische bond (KBVB) regelde een ontmoeting met het zwakkere Noord-Ierland in plaats van het door Advocaat gewenste Ierland.

De KBVB heeft het duel tegen de Noord-Ieren nu afgezegd en is op zoek naar een andere tegenstander. "Ideaal is dit scenario niet", zegt CEO Jean-Marie Philips in de Belgische kranten. "Veel vriendschappelijke wedstrijden zijn al geregeld." Oekraïne is nog een optie voor de Belgen.

# bron: Telesport[/list">Teletekst meldt dat het Kroatië is geworden..
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 20:35
Dit is niet echt netjes gehandeld van de bond van België. Prima dat België een andere ploeg vind tegen een betere tegenstander, maar Noord-Ierland moet opeens ook een ander land vinden om tegen te spelen. Hopelijk lukt dat want hier treft Noord-Ierland geen schuld aan.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 15:43
[list">Advocaat: "Zonder de preses ben ik misschien weg"

Dick Advocaat heeft in de marge van de loting voor de voorronde van het EK 2012 voor een verrassing gezorgd. De bondscoach had het namelijk ook over de problemen bij de Belgische voetbalbond. "Als de voorzitter moet opstappen, dan is de kans groot dat ik ook vertrek", zegt Advocaat aan Sporza.

"Dit is geen dreigement, maar wel een signaal. Ik voel me goed bij de samenwerking met François De Keersmaecker", vertelt Dick Advocaat. "Ik apprecieer zijn eerlijkheid. Ik lees altijd dat het om de voorzitter gaat, maar er lopen ook nog anderen rond. Die moeten ook hun verantwoordelijkheid opnemen. De Keersmaecker heeft me gehaald en heeft altijd achter mij gestaan. Ik sta nu achter hem. Zonder hem wordt het voor mij moelijk om te blijven."

Dick Advocaat volgt alle problemen rond en met de voetbalbond vooral via de media. "Ik vind het teleurstellend. Iedereen lijkt alleen maar met zichzelf bezig. Dit is een slechte zaak voor het Belgische voetbal", vertelt hij aan Sporza. "De voorzitter staat nu in het oog van de storm. Hij krijgt kritiek van mensen die hem gekozen hebben. Dat begrijp ik niet. Hij is een eerlijk man, daar hou ik van. Niet iedereen kan dat zeggen. De Keersmaecker zou kunnen zeggen: "Ik ben weg, bekijk het maar." Maar daar is hij te trots voor. Hij kan nu dus best wel wat steun gebruiken", klinkt het.

Advocaat benadrukte nog een keer dat als De Keersmaecker voorzitter blijft, dat hij dan zelf ook zeker aanblijft als bondscoach na zijn passage bij AZ. "Aan het einde van het seizoen stop ik sowieso bij AZ. Als de bondsvoorzitter blijft, blijf ik bondscoach van België."

# bron: Sporza.be[/list">
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 14:21
Deze man wil helemaal niet onder zijn contract uit. Nee hoor!

...
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 apr 2010 17:59
En weg is ie.
tasdfm


Geregistreerd: 18-11-2009
Forum berichten: 350
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 apr 2010 18:04
Geld... Daar gaat het over.
Ik zeg niet dat ik het niet zou doen, als ik ergens tien keer zo veel kan verdienen zou ik er toch echt wel over nadenken en uiteindelijk waarschijnlijk ook doen, maar Dick die heeft toch al genoeg op z'n bank staan...
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 21 apr 2010 15:19
België wil nu Preud'homme als bondscoach.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 15:29
Maar het wordt.. Georges Leekens! Op het WK '98 hield ie Oranje nog op 0-0..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 12:26
Citaat:
'Chadli, kies voor België'

Bron: Nu.nl

Michel Preud’homme heeft zijn 21-jarige linksbuiten Nacer Chadli geadviseerd om het Belgische nationale elftal te verkiezen boven het Marokkaanse elftal. Dat antwoordt de FC Twente-trainer op vragen van NUsport.

“Laat ik vooropstellen: Nacer is een heel slimme jongen. De komende tijd gaat hij voor zichzelf heel goed analyseren wat het beste voor hem is."

"Maar ik heb hem wél een advies gegeven. Verteld dat het voor zijn eigen loopbaan en toekomst beter is om voor België te kiezen.”

Afrika Cup

Preud’homme hield Chadli voor dat internationale topclubs niet happig zijn op het aantrekken van Afrikaanse spelers, omdat die elke twee jaar in januari een maand afwezig zijn vanwege de Afrika Cup.

“Stel je voor: als een club over een jaar of drie een speler op zijn positie wil kopen en kan kiezen uit een speler die elke twee jaar een maand weg is en elke maand veel moet reizen voor interlands én een speler die voor een Europees land speelt, voor wie kiezen ze dan? Voor de laatste, precies."

Marokko

"Daarom heb ik Nacer dus geadviseerd om voor België te kiezen. Ook omdat hij weet wat hij aan dat land heeft, omdat hij er altijd heeft gewoond. Wat-ie precies aan Marokko heeft, weet-ie niet. Maar de keuze is aan hem, natuurlijk.”
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 nov 2010 22:28
Rode Duivels stranden in de Russische mist

De Belgische voetbalselectie is er dinsdag niet in geslaagd Voronezj te bereiken, waar woensdag de oefeninterland tegen Rusland wordt gespeeld.

Het vliegtuig met de Rode Duivels kon daar niet landen wegens de dichte mist en moest uitwijken naar Moskou, 500 kilometer noordelijker. Na twee uur wachten in de hoofdstad besloten de luchtvaartautoriteiten
de piloot geen toestemming meer te geven opnieuw koers te zetten naar
Voronezj. De Belgische delegatie moest derhalve op zoek naar een hotel
om de nacht door te brengen. Het is de bedoeling nu woensdag naar de
eindbestemming te vliegen.

Het is nog niet duidelijk of het oponthoud gevolgen heeft voor het duel met het team van hun voormalige coach Dick Advocaat, die overstapte naar de Russen. De aftrap staat gepland voor woensdagmiddag vijf uur Nederlandse tijd.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 14:35
Citaat:
Leekens: 'EK 2012 komt misschien nog te vroeg'

Bron: Vi.nl

In mei 2010 nam Georges Leekens de taken over van Dick Advocaat. Als Belgisch bondscoach heeft hij de beschikking over een jonge, talentvolle lichting spelers waarvan veel wordt verwacht. 'Het EK komt misschien te vroeg, maar in 2014 zijn we er op het WK in Brazilië zeker bij,' vertelt Leekens in Voetbal International.

Volgens de bondscoach hebben De Rode Duivels geen last van een imagoprobleem. 'Dat was even zo, maar is al aan het veranderen. Het is het imago dat hoort bij de jeugd. Je kent het wel. Ze verdienen te veel, zijn niet serieus genoeg en niet voldoende met hun vak bezig. Tja, dat zeiden ze over Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder toch ook toen ze jong waren? Dat maakt deze generatie Belgische spelers nu ook mee.'

'Het elftal moet zekerheid krijgen, zodat spelers zich veilig voelen en begrijpen wat hun taken zijn. Daarom is het essentieel dat er een sterke, betrouwbare as komt. Die moet die ploeg houvast geven. Het probleem was dat onze oude waarden verdwenen waren. België was altijd een behoudende ploeg; Belgische ploegen waren in de regel toch teams die een voorsprong probeerden te verdedigen.'

Dat België zover achterop bij Nederland is geraakt, komt volgens Leekens door de mentaliteit. 'Je moet je altijd willen verbeteren, je moet blijven investeren om de beste te willen zijn. Dat betekent dat je nooit mag blijven stilstaan bij succes. Als je niet investeert, zul je nooit mee gaan doen.'
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 13:44
Citaat:
Morten Olsen: Rode Duivels wacht schitterende toekomst

Bron: Sportmagazine.rnews.be

In Sport/Voetbalmagazine legt Morten Olsen, de bondscoach van Denemarken, zijn nationale ploeg naast die van België.

“België is verwend op het vlak van individueel talent, maar Denemarken kan momenteel een beter collectief voorleggen,” aldus Olsen. “Dat laatste aspect kan je verbeteren, aan het eerste kan je niets veranderen.”

“De tijden zijn ook veranderd. Tegenwoordig kunnen de vedetten hun stempel niet meer op een wedstrijd drukken als ze niet kunnen terugvallen op een gesmeerd collectief. Dat is de grote les van het WK voetbal in Zuid-Afrika. Waarom hebben de beste twee voetballers ter wereld, Lionel Messi van Argentinië en Cristiano Ronaldo van Portugal, hun WK gemist? Omdat hun teams collectief faalden.”

“Maar met een combinatie van een sterk collectief en individueel talent kan je niet naast het succes grijpen. Spanje is daarvan het perfecte voorbeeld. Dat team functioneert perfect als groep en heeft dan nog een koppel briljante solisten zoals Xavi, Andrés Iniesta en David Villa.”

“Bij ons, in Denemarken, missen we op dit ogenblik die kersen op de taart en dus kunnen we moeilijk het verschil maken. Daar zie ik België op korte termijn beter toe in staat. Misschien nog niet in 2012, maar zeker in 2014.”

S/VM: Wat stemt u daar zo optimistisch over?

Olsen: “Ik zie overeenkomsten tussen wat ik met Denemarken beleefde en de huidige situatie in België. Toen ik debuteerde in het Deense nationaal elftal, bestond dat deels uit amateurs die nog in Denemarken voetbalden en deels uit profs die in Europa rondzwierven. Aanvankelijk waren dat twee aparte groepen maar in de loop van de jaren werd daar een hecht team mee gesmeed, te meer omdat op de duur iedereen in het buitenland voetbalde.”

“België staat aan het begin van een soortgelijk proces. Langs de ene kant heb je spelers die nog in de Jupiler Pro League actief zijn. Langs de andere kant heb je spelers die in het buitenland aan de bak komen en daar zowel financieel als sportief verwend worden.”

“Men moet zich daar geen illusies over maken: de dag komt dat álle Belgische internationals over de grenzen aan de slag zijn, op een hoger sportief niveau en in een lucratievere context. Zodra dat moment er is, zal de Belgische nationale ploeg op kruissnelheid geraken. Ik heb dat in mijn tijd ook meegemaakt.”

“Eens wij ons allemaal financieel op ons gemak voelden, hadden we nog slechts één ambitie: een grote slag slaan om onze erelijst op te smukken. Straks is dat ook zo bij de Rode Duivels.”

“Een aantal spelers zit al bij gerenommeerde teams. Anderen, zoals Romelu Lukaku, Axel Witsel of Eden Hazard, zullen dat voorbeeld volgen. Daarom voorspel ik dat deze generatie Rode Duivels een schitterende toekomst tegemoet gaat.”
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 19 mei 2011 18:12
Vijf Eredivisie-Belgen bij selectie Rode Duivels

De Belgische bondscoach Georges Leekens heeft vijf 'Nederlandse' Belgen opgenomen in zijn selectie voor het belangrijke EK-kwalificatieduel met Turkije op 3 juni in Brussel.

Leekens selecteerde de Ajacieden Toby Alderweireld en Jan Vertonghen, Nacer Chadli van FC Twente, Dries Mertens (FC Utrecht) en de topscorer van de Eredivisie Björn Vleminckx (NEC). Daarnaast maakt David Hubert van RC Genk zijn debuut en is voormalig Ajacied Thomas Vermaelen er weer bij na lang blessureleed. Ook Kevin De Bruyne maakt zijn rentree.

Kevin Mirallas en Anthony Vanden Borre zijn afgevallen. Datzelfde geldt voor de geblesseerden Sébastien Pocognoli, Moussa Dembele (beiden ex-AZ) en Marouane Fellaini.

Het duel tussen België en Turkije is cruciaal voor plaatsing voor het EK 2012. De Rode Duivels staan tweede in groep A met tien punten uit zes wedstrijden. De Turken van Guus Hiddink volgen met negen, maar zij hebben een duel minder gespeeld.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 19 mei 2011 18:49
Dan heb je toch wel een aardig team als Fellaini afvalt.
Gestopt
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 22:04
Die Georges Leekens begrijpt er echt geen hol van. Wat die met de Belgische verdediging heeft gedaan....wat een slager.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 22:10
Inderdaad. Dat hij Simons in de basis zet snap ik ook niets van. Lekker Kompany als verdedigende middenvelder en dan Vertonghen centraal, Vermealen linksback. Evt. Vermealen ook centraal met Vertonghen of Alderweireld naast Vertonghen.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 23:17
Aldeweireld-Kompany-Vertonghen-Vermaelen
Prima verdediging dit. Wordt tijd dat die pannenkoek dat ook eens gaat inzien.
witte gullit


Geregistreerd: 27-07-2010
Forum berichten: 168
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 23:22
Citaat:
Alderweireld-Kompany-Vertonghen-Vermaelen
Prima verdediging dit. Wordt tijd dat die pannenkoek dat ook eens gaat inzien.


ach ja, met de opstelling van vandaag zat hij er dan niet ver vanaf. Vermaelen is ook maar net fit, misschien dat hij daar geen risico mee wilde nemen.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.517 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » België
Ga
Zoeken: