Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » Evaluatie seizoen 2010-2011 (tot nu toe)
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Evaluatie seizoen 2010-2011 (tot nu toe)
Maker: MarnixBekeken: 7894
Status: InactiefBerichten: 107
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 dec 2009 16:31
Ajax kampioen, kan het nog?
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 22:18
Inderdaad, geef Jol de tijd..



EN HET WORDT NOG SLECHTER!
Gaat het beter sinds MvB is gekomen? NEE! Gaat het slechter? JA!
Vorig jaar deden we nog mee om de titel, nu al een maand niet. Vorig jaar overwinterde we ook in de EL, toen met een moeilijkere poule. Maar we zullen wel beter voetbal spelen..
Vorig jaar is het kampioenschap in één maand verneukt (met O.A. wedstrijden tegen SC Heerenveen, FC Groningen en Heracles Almelo), nu is het niet dat de ploeg ''ff'' in een dipje zit, het is gewoon constant dat ze om de zoveel wedstrijden punten verspelen. Speelt Suárez niet mee dan is het 10x niks. Jol is meester in verbloemen van dingen. Al is het nog zo slecht, je luistert naar Jol en het lijkt of het wel mee valt.
Van Basten kreeg Sulejmani niet aan de praat, maar Jol lukt het al helemaal niet! Jol zit met de ''erfenis'' van Van Basten, de opvolger van Jol (of dat nou over een maand of 3 jaar is maakt niet uit) zit ook met ''de erfenis'' van Jol. Atouba, Pantelic (doet het goed, maar een mogelijke contractverlening van maarliefs 2 jaar(!) is teveel van het goede) en Verhoeven zijn ook niet zo'n bijster goede spelers.
Laat er geen misverstand over bestaan, ik vind Jol een uitstekende trainer, één van de betere die NL heeft; maar het is absoluut geen ''Ajax trainer''. Van Gaal, Adriaanse, Ten Cate, Rijkaard.. dat soort types.
svvenn


Geregistreerd: 04-07-2008
Forum berichten: 563
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 23:30
Citaat:
Inderdaad, geef Jol de tijd..



EN HET WORDT NOG SLECHTER!
Gaat het beter sinds MvB is gekomen? NEE! Gaat het slechter? JA!
Vorig jaar deden we nog mee om de titel, nu al een maand niet. Vorig jaar overwinterde we ook in de EL, toen met een moeilijkere poule. Maar we zullen wel beter voetbal spelen..
Vorig jaar is het kampioenschap in één maand verneukt (met O.A. wedstrijden tegen SC Heerenveen, FC Groningen en Heracles Almelo), nu is het niet dat de ploeg ''even'' in een dipje zit, het is gewoon constant dat ze om de zoveel wedstrijden punten verspelen. Speelt Suárez niet mee dan is het 10x niks. Jol is meester in verbloemen van dingen. Al is het nog zo slecht, je luistert naar Jol en het lijkt of het wel mee valt.
Van Basten kreeg Sulejmani niet aan de praat, maar Jol lukt het al helemaal niet! Jol zit met de ''erfenis'' van Van Basten, de opvolger van Jol (of dat nou over een maand of 3 jaar is maakt niet uit) zit ook met ''de erfenis'' van Jol. Atouba, Pantelic (doet het goed, maar een mogelijke contractverlening van maarliefs 2 jaar(!) is teveel van het goede) en Verhoeven zijn ook niet zo'n bijster goede spelers.
Laat er geen misverstand over bestaan, ik vind Jol een uitstekende trainer, één van de betere die NL heeft; maar het is absoluut geen ''Ajax trainer''. Van Gaal, Adriaanse, Ten Cate, Rijkaard.. dat soort types.
Ja, stuur hem maar meteen weg, daar schieten we veel mee op, kun je weer overnieuw beginnen. Het verschil met punten met vorig jaar is klein, alleen de concurrentie morst helemaal niets. Ajax heeft het in de 'grote' wedstrijden zelf laten liggen. Is het spel slechter als vorig jaar? Ik vind dat er duidelijk meer lijn in het spel zit als vorig jaar. Er zijn zelfs een paar wedstrijden geweest dat het gewoon goed was, dat heb ik vorig jaar volgens mij alleen in de Euro league gezien. De verdediging staat over het algemeen beter en met Demy de Zeeuw is het middenveld duidelijk versterkt. Pantelic doet het redelijk voorin, alleen het probleem is dat het allemaal zo wisselvallig als de pest is, maar was dat vorig jaar niet zo? Dat Sulejmani niet presteert is meer op zijn eigen conto te schrijven al vind ik wel dat Jol hem op dit moment meer kansen moet geven. Laat hem maar is 5 wedstrijden een hele wedstrijd spelen. Verhoeven is gehaald als derde keeper, dus waar het op slaat om hem mee te nemen in je betoog vraag ik me af, al ben ik wel van mening dat je de derde keeper kan oplossen met een jongen uit de jeugd. Laat Jol maar bouwen en smeden aan een team dat kan winnen. Er zit weer visie aan te komen. Niet zomaar kopen om te kopen, nee jeugdspelers door laten stromen en waar kan een gerichte aankoop. Laten we bouwen aan een 'Ajax' waardig team en niet meteen in paniek raken van een paar(lees: teveel) verliespunten.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 11:59
Natuurlijk moet Jol niet weg. Ik had ook gehoopt dat we wat verder zouden zijn dan dat we nu zijn, maar het is niet anders. Deze selectie is zonder Suarez en De Zeeuw van hetzelfde niveau als Utrecht en Heerenveen. In een thuiswedstrijd, waar het dak dicht is en elke ploeg met de staart tussen de benen speelt, kunnen de Van der Wielletjes enzo wel wat laten zien. Maar wat als er een wedstrijd gebikkeld moet worden? Dat kunnen ze allemaal niet, alleen Suárez. Ook De Zeeuw is geen speler die in een lastige uitwedstrijd opstaat en het team bij de hand neemt. Maar de rest staat er gewoon bij te kijken als een ploeg over ons heen loopt.

Van Basten kreeg vorig jaar ontzettend veel kritiek van iedereen, maar ik denk dat er niet zoveel uit deze selectie valt te halen. Van den Boog zei laatst dat er 12/13 spelers in deze selectie zitten die Ajax-waardig zijn. Dat is gewoon te weinig om mee te doen om het kampioenschap. Misschien dat we Twente nog in kunnen halen, als het geluk daar op houdt, maar PSV is denk ik te goed dit jaar. Als Jol erin slaagt Champions League te halen heeft hij het goed gedaan. En als je dan ook nog Suárez voor 40 miljoen verkoopt is er zoveel geld binnen dat je Jol kunt laten bouwen.

Jol moet gewoon in alle rust kunnen bouwen aan een team. Dat is eigenlijk onmogelijk bij Ajax, omdat er nu dus alweer mensen zijn die hem weg willen hebben, maar hopelijk blijft hij nog een paar jaar.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 12:47
Citaat:
Natuurlijk moet Jol niet weg. Ik had ook gehoopt dat we wat verder zouden zijn dan dat we nu zijn, maar het is niet anders. Deze selectie is zonder Suarez en De Zeeuw van hetzelfde niveau als Utrecht en Heerenveen. In een thuiswedstrijd, waar het dak dicht is en elke ploeg met de staart tussen de benen speelt, kunnen de Van der Wielletjes enzo wel wat laten zien. Maar wat als er een wedstrijd gebikkeld moet worden? Dat kunnen ze allemaal niet, alleen Suárez. Ook De Zeeuw is geen speler die in een lastige uitwedstrijd opstaat en het team bij de hand neemt. Maar de rest staat er gewoon bij te kijken als een ploeg over ons heen loopt.

Van Basten kreeg vorig jaar ontzettend veel kritiek van iedereen, maar ik denk dat er niet zoveel uit deze selectie valt te halen. Van den Boog zei laatst dat er 12/13 spelers in deze selectie zitten die Ajax-waardig zijn. Dat is gewoon te weinig om mee te doen om het kampioenschap. Misschien dat we Twente nog in kunnen halen, als het geluk daar op houdt, maar PSV is denk ik te goed dit jaar. Als Jol erin slaagt Champions League te halen heeft hij het goed gedaan. En als je dan ook nog Suárez voor 40 miljoen verkoopt is er zoveel geld binnen dat je Jol kunt laten bouwen.

Jol moet gewoon in alle rust kunnen bouwen aan een team. Dat is eigenlijk onmogelijk bij Ajax, omdat er nu dus alweer mensen zijn die hem weg willen hebben, maar hopelijk blijft hij nog een paar jaar.


40 miljoen? We mogen blij zijn met 30. Suarez moet op veel gebieden nog flink bijleren; tactisch geen licht, speelt egoistisch, mist veel kansen, zeer veel balverlies, kan niet in dienst spelen en kan niet combineren omdat niemand hem snapt.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 13:03
Wat ik me vooral afvraag is waarom je als supporter van Ajax zou willen dat Jol geld krijgt om uit te geven. Tot nu toe vind ik nergens nog blijken dat de man oog heeft voor goede aankopen. Probleem is alleen dat het er tot op dit moment op lijkt dat hij zelf denkt van wel en daarom liever niet met teveel jeugdspelers werkt. Welke kant moet Ajax dan op, vraag ik me af?
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 13:11
Citaat:
Wat ik me vooral afvraag is waarom je als supporter van Ajax zou willen dat Jol geld krijgt om uit te geven. Tot nu toe vind ik nergens nog blijken dat de man oog heeft voor goede aankopen. Probleem is alleen dat het er tot op dit moment op lijkt dat hij zelf denkt van wel en daarom liever niet met teveel jeugdspelers werkt. Welke kant moet Ajax dan op, vraag ik me af?


Ik bedoelde niet dat Jol al dat geld moet uitgeven aan spelers. Natuurlijk moeten er wel wat spelers bij als Suárez vertrekt en er kunnen sowieso wel wat posities beter ingevuld worden. Ik vind dat je dat geld ook goed kan uitgeven om de scouting verbeteren of de jeugdopleiding.

Zijn duurste aankoop was een voltreffer natuurlijk. En als het aan Jol had gelegen had hij Elia gehaald. Dat zou al helemaal een topaankoop geweest zijn.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 13:24
Zouden jullie blij zijn met een bedrag rond de dertig miljoen deze winter? Is het überhaupt wel verstandig om Suarez deze winter te verkopen?

Moeten we al gaan bouwen voor volgend seizoen, of gaan we hem deze zomer ook houden? Hij zal zijn hoofd wel vrij willen hebben voor het Wk, wellicht wilt hij dan na het Wk de keuze maken. Dat is dan ook weer niet in Ajax's voordeel, dan wordt het weer erg laat.

Ik neig al naar verkopen in de winter, mits er alternatieven zijn. Ik zoek nog een linksback, een rechter centrale verdediger, spelmaker met loopvermogen, een rechtsbuiten en een echte spits.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 13:49
Het zou stom zijn om die metamorfose nu al te ondergaan, Nr.10. Ten eerste is Ajax met Suárez sterker, ten tweede zal Suárez na het WK hoogst waarschijnlijk niet minder waard zijn en ten derde is er juist nu een half jaar waarin Jol kan kijken in hoeverre de grootste talenten klaar zijn voor het eerste elftal. Tussen die talenten zit bijvoorbeeld al een spelmaker, een rechtsbuiten en een spits.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 14:18
Citaat:

Ik kan er wel 5 x naar kijken!
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 15:13
Eriksen is volgens de berichten helemaal geen spelmaker, maar een veredelde balletjesafwachter.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 19:14
Citaat:
Zouden jullie blij zijn met een bedrag rond de dertig miljoen deze winter? Is het überhaupt wel verstandig om Suarez deze winter te verkopen?

Moeten we al gaan bouwen voor volgend seizoen, of gaan we hem deze zomer ook houden? Hij zal zijn hoofd wel vrij willen hebben voor het Wk, wellicht wilt hij dan na het Wk de keuze maken. Dat is dan ook weer niet in Ajax's voordeel, dan wordt het weer erg laat.

Ik neig al naar verkopen in de winter, mits er alternatieven zijn. Ik zoek nog een linksback, een rechter centrale verdediger, spelmaker met loopvermogen, een rechtsbuiten en een echte spits.

Zonder Suárez word je nooit beter, je kan er niks beters voor terug kopen.
Ik vind de linksback positie de grootste zorg.. dat is werkelijk dramatisch!
Weet iemand wie (en wanneer) er na de periode Ibrahimovic, Chivu, Maxwell is gescout, het eerste 11tal heeft gehaald en is doorverkocht voor miljoenen? Enoh komt van de sateliet club en Grygera en Escudé zijn pas echt groot geworden in het buitenland, Grygera speelt niet eens wekelijks. Dáár ligt ook het probleem!

Porto is meester in scouten, en het ligt écht niet alleen aan geld hoor. Di María is de sterspeler bij Benfica. Dat je een Pato van 25 miljoen niet kan betalen snap ik ook wel. Maar ''iets'' meer dan nu mag er toch wel verwacht worden.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 19:20
Citaat:
Inderdaad, geef Jol de tijd..



EN HET WORDT NOG SLECHTER!
Gaat het beter sinds MvB is gekomen? NEE! Gaat het slechter? JA!
Vorig jaar deden we nog mee om de titel, nu al een maand niet. Vorig jaar overwinterde we ook in de EL, toen met een moeilijkere poule. Maar we zullen wel beter voetbal spelen..
Vorig jaar is het kampioenschap in één maand verneukt (met O.A. wedstrijden tegen SC Heerenveen, FC Groningen en Heracles Almelo), nu is het niet dat de ploeg ''even'' in een dipje zit, het is gewoon constant dat ze om de zoveel wedstrijden punten verspelen. Speelt Suárez niet mee dan is het 10x niks. Jol is meester in verbloemen van dingen. Al is het nog zo slecht, je luistert naar Jol en het lijkt of het wel mee valt.
Van Basten kreeg Sulejmani niet aan de praat, maar Jol lukt het al helemaal niet! Jol zit met de ''erfenis'' van Van Basten, de opvolger van Jol (of dat nou over een maand of 3 jaar is maakt niet uit) zit ook met ''de erfenis'' van Jol. Atouba, Pantelic (doet het goed, maar een mogelijke contractverlening van maarliefs 2 jaar(!) is teveel van het goede) en Verhoeven zijn ook niet zo'n bijster goede spelers.
Laat er geen misverstand over bestaan, ik vind Jol een uitstekende trainer, één van de betere die NL heeft; maar het is absoluut geen ''Ajax trainer''. Van Gaal, Adriaanse, Ten Cate, Rijkaard.. dat soort types.
Ja, stuur hem maar meteen weg, daar schieten we veel mee op, kun je weer overnieuw beginnen. Het verschil met punten met vorig jaar is klein, alleen de concurrentie morst helemaal niets. Ajax heeft het in de 'grote' wedstrijden zelf laten liggen. Is het spel slechter als vorig jaar? Ik vind dat er duidelijk meer lijn in het spel zit als vorig jaar. Er zijn zelfs een paar wedstrijden geweest dat het gewoon goed was, dat heb ik vorig jaar volgens mij alleen in de Euro league gezien. De verdediging staat over het algemeen beter en met Demy de Zeeuw is het middenveld duidelijk versterkt. Pantelic doet het redelijk voorin, alleen het probleem is dat het allemaal zo wisselvallig als de pest is, maar was dat vorig jaar niet zo? Dat Sulejmani niet presteert is meer op zijn eigen conto te schrijven al vind ik wel dat Jol hem op dit moment meer kansen moet geven. Laat hem maar is 5 wedstrijden een hele wedstrijd spelen. Verhoeven is gehaald als derde keeper, dus waar het op slaat om hem mee te nemen in je betoog vraag ik me af, al ben ik wel van mening dat je de derde keeper kan oplossen met een jongen uit de jeugd. Laat Jol maar bouwen en smeden aan een team dat kan winnen. Er zit weer visie aan te komen. Niet zomaar kopen om te kopen, nee jeugdspelers door laten stromen en waar kan een gerichte aankoop. Laten we bouwen aan een 'Ajax' waardig team en niet meteen in paniek raken van een paar(lees: teveel) verliespunten.
Sulejmani krijgt amper een kans, ''maar we zijn met hem bezig''. Verhoeven is idd een 3e keeper en die moet uit eigen jeugd komen.
Pantelic doet het redlijk voorin, maar heb je gezien hoe sloom hij soms is? Maduro is 's ochtends om half 5, net wakker uit een narcose, nog sneller! Die handelingsnelheid..

Ik erger me ook (bij meer spelers) eraan dat ze gaan lopen met de bal en hem uiteindelijk over de zijlijn lopen. Of ze gaan lopen, zijn op randje 16 en ze komen iemand tegen die niet aan de kant gaat en ze botsen er tegen aan, die bal had je 5 meter eerder ook al op je gemak kunnen afspelen of schieten.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 19:24
Sulejmani krijgt amper een kans? Ik geloof dat die genoeg kansen heeft gehad vorig jaar. Die heeft hij allemaal verpest. Face it guy, hij is gewoon een miskoop. Gewoon 16,25 miljoen in Friese sloten gegooid.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 19:27
Citaat:
Sulejmani krijgt amper een kans? Ik geloof dat die genoeg kansen heeft gehad vorig jaar. Die heeft hij allemaal verpest. Face it guy, hij is gewoon een miskoop. Gewoon 16,25 miljoen in Friese sloten gegooid.


Hij is net 21 geworden. Geef hem de tijd. Als een toptalent als Sulejmani hier mislukt is dat het bewijs dat er heel wat mis is in de begeleidende staf.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 19:27
Citaat:
Natuurlijk moet Jol niet weg. Ik had ook gehoopt dat we wat verder zouden zijn dan dat we nu zijn, maar het is niet anders. Deze selectie is zonder Suarez en De Zeeuw van hetzelfde niveau als Utrecht en Heerenveen. In een thuiswedstrijd, waar het dak dicht is en elke ploeg met de staart tussen de benen speelt, kunnen de Van der Wielletjes enzo wel wat laten zien. Maar wat als er een wedstrijd gebikkeld moet worden? Dat kunnen ze allemaal niet, alleen Suárez. Ook De Zeeuw is geen speler die in een lastige uitwedstrijd opstaat en het team bij de hand neemt. Maar de rest staat er gewoon bij te kijken als een ploeg over ons heen loopt.

Van Basten kreeg vorig jaar ontzettend veel kritiek van iedereen, maar ik denk dat er niet zoveel uit deze selectie valt te halen. Van den Boog zei laatst dat er 12/13 spelers in deze selectie zitten die Ajax-waardig zijn. Dat is gewoon te weinig om mee te doen om het kampioenschap. Misschien dat we Twente nog in kunnen halen, als het geluk daar op houdt, maar PSV is denk ik te goed dit jaar. Als Jol erin slaagt Champions League te halen heeft hij het goed gedaan. En als je dan ook nog Suárez voor 40 miljoen verkoopt is er zoveel geld binnen dat je Jol kunt laten bouwen.

Jol moet gewoon in alle rust kunnen bouwen aan een team. Dat is eigenlijk onmogelijk bij Ajax, omdat er nu dus alweer mensen zijn die hem weg willen hebben, maar hopelijk blijft hij nog een paar jaar.


Van Basten was nog niet zo dramatisch! Hij had alleen geen kaartvrienden maar een Neeskens of Wouters ofzo in z'n staf moeten hebben.
Vooral in de media vond ik hem heel prettig, eerlijke antwoorden, géén underdog spelen, heerlijk! Tuurlijk heeft hij fouten gemaakte en dingen gezecht die hij beter niet had kunnen zeggen..

Ik wordt ook schijtziek van die complimentjes aan Jol dat hij niet zoveel wisselt en zoveel spelers op de zelfde plek laat staan. Geen gekker verrassingen. Gewoon slecht laten dus! Van Basten wisselde idd (te) veel; hij wilde alles perfect hebben. Jol laat Anita staan, oh wat goed! Van Basten had er al lang 5 andere neer gezet, 'k zeg niet dat dat goed was maar Van Basten was op zoek naar het idealistische. Jol zal dat ongetwijfeld ook hebben maar zo komt het niet naar buiten, Jol kan je in de media niet serieus nemen. En wie luistert er naar de Media? Juist, supporters! En voor wie voetbal je eigenlijk? Juist supporters! Die ga je dan toch niet voor de gek houden?
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 19:41
Citaat:
Van Basten was nog niet zo dramatisch! Hij had alleen geen kaartvrienden maar een Neeskens of Wouters ofzo in z'n staf moeten hebben.
Vooral in de media vond ik hem heel prettig, eerlijke antwoorden, géén underdog spelen, heerlijk! Tuurlijk heeft hij fouten gemaakte en dingen gezegd die hij beter niet had kunnen zeggen..

Ik wordt ook schijtziek van die complimentjes aan Jol dat hij niet zoveel wisselt en zoveel spelers op de zelfde plek laat staan. Geen gekker verrassingen. Gewoon slecht laten dus! Van Basten wisselde inderdaad (te) veel; hij wilde alles perfect hebben. Jol laat Anita staan, oh wat goed! Van Basten had er al lang 5 andere neer gezet, 'k zeg niet dat dat goed was maar Van Basten was op zoek naar het idealistische. Jol zal dat ongetwijfeld ook hebben maar zo komt het niet naar buiten, Jol kan je in de media niet serieus nemen. En wie luistert er naar de Media? Juist, supporters! En voor wie voetbal je eigenlijk? Juist supporters! Die ga je dan toch niet voor de gek houden?


Je moet de media ook niet serieus nemen. Zowel als supporter als als trainer. Dat zijn gewoon viespeuken die alles doen voor de verkoop en azen op een uitspraak waar ze een speler of trainer later mee kunnen pakken. De meeste supporters kunnen zelf ook een beeld krijgen van alles wat er gebeurd bij de club.

Jij denkt dat Jol niet zoekt naar het ideale elftal? Hij heeft gewoon weinig keus. Van de 73 contractspelers zullen er 50 nooit waarde hebben voor Ajax. Je hebt een groep van ongeveer 13 spelers die Ajax waardig zijn en 10 (hoog ingeschat) spelers die nu een jeugdcontract hebben en over een paar jaar van toegevoegde waarde zijn in het eerste.
woekie


Geregistreerd: 26-03-2009
Forum berichten: 99
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 dec 2009 20:17
De titelstrijd is nog niet over. Theoretisch natuurlijk niet, maar ook praktisch. Twente en PSV komen nog naar Amsterdam en spelen ook nog eens tegen elkaar. Ajax kan in het gunstigste geval op vier respectievelijk twee punten komen en anders op één van de twee zes punten inlopen.
Ervan uitgaand dat de koplopers ook nog wel ergens anders punten zullen verspelen en Ajax het zwaarste gedeelte van de competitie achter de rug heeft acht ik een kampioenschap niet eens onmogelijk. Maar, zoals gezegd, het is puur theoretisch, al kan ik me herinneren dat enkele seizoenen geleden PSV zo soeverein was dat bij de winterstop al over en titel in februari of maart werd gespeculeerd. Het werd de laatste dag.

Twente en PSV verdienen het op dit moment wel meer dan Ajax. PSV zit goed in elkaar en pakt de laatste jaren niet voor niets de meeste titels. Twente verliest aan het eind van elk seizoen zijn beste spelers om daarna alleen maar beter te worden.
Zo niet Ajax. Onze makke is op dit moment dat een paar spelers het niveau van het hele team bepalen. Dat bleek wel tegen Anderlecht. De as kreeg al dan niet noodgedwongen rust en het spel leed daar ernstig onder. De prestatiedragers zijn dus onmisbaar en raken ze geblesseerd heeft Ajax een flink probleem.

Maar moeten we daarom zo van de leg raken? Ajax komt van ver en dan is het niet realistisch om te verwachten dat je eventjes een kampioenschap ophaalt.
Daar is meer voor nodig: Een vaste kern, een ingespeeld team en vooral een brede selectie, waaruit alvast spelers als Oleguer, Wielaert, Silva, Lindgren en Kennedy verwijderd zijn.
De vaste kern en basis zijn er al en soms flonkeren die. De dalen zijn ook niet zo diep meer als vorig seizoen. Maar een selectie die ook in de breedte sterk is heeft Ajax niet en daarom wordt er nog wel eens verloren.
Twee of drie verdedigers (tenminste een back én een centrale verdediger), een creatieve, diepgaande middenvelder á la Sneijder of Van der Vaart erbij plus een waardige vervanger voor Suárez zouden voldoende moeten zijn om dit team kampioenswaardig te maken.
Dankzij Martin Jol zit Ajax dit seizoen weer in de groei. Misschien is die net niet snel genoeg om dit jaar de schaal te veroveren, maar voor volgend seizoen ben ik in dat opzicht een stuk optimistischer.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 dec 2009 11:04
Ik ben het met woekie en Koen eens, kun je nog wel meer wisselen? Je hebt het over de linksback positie, ze hebben er allemaal al gestaan, Vertonghen, Emanuelson en Anita. Wie wil je er nog meer neerzetten, Suarez? Verder vind ik dat een team met Anita net zo goed kampioen van Nederland zou kunnen worden als een team met Maxwell.

Als Jol aan een vast elftal smeedt houdt ik em niet tegen, ook niet als Verhoeven, Silva en Kennedy erin staan. Hij ziet ze elke dag trainen en het is nog altijd beter om één team op elkaar laten inspelen dan elke keer weer een andere opstelling.

Dat wisselen vorig jaar, wanneer hebben we daar nou profijt van gehad? Kennedy die er tegen Fiorentina 1 in schiet en Leonardo die 2 goals maakt? We speelden die wedstrijden wel goed, maar die goals waren puur geluk!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 4 feb 2010 16:22
Citaat:
Meneer JOL,
Zou U mij een plezier willen doen?
Het maakt me niet meer uit met wie u gaat spelen, heb het helemaal gehad!
11 Keepers, 11 middevelders, 11 verdedigers, 11 aanvallers, namen, het kan me niet meer schelen, al heb ik er nooit van gehoort, het stoord me niet meer, maar AUB geef ons 11 man die er zin in hebben!!!!!! Gewoon vanaf het begin, dat wij de indruk hebben {ook al is het niet zo} dat ze hun best doen, hebben jullie je wel eens afgevraagd hoeveel moeite {de echte suporters} moeten doen om hun seizoenkaarten nog te kunnen kopen??????? Mogen wij dan {minimaal} verwachten dat de "heren" er zin in hebben, volgevreten miljoenairs die er helemaal geen trek in hebben om doordeweeks een portje te ballen {wat een schande} We werden de eerste helft helemaal zoek gespeeld door 11 goedwillenden {beperkte voetballers} we mogen onze handen dichtknijpen dat de arbiter nog meer meelij met ons had dan de suporters, het was ook ijzig stil, de eerste helft. En dan nog iets: is het mogelijk dat wij ook eens een verrassing in de opstelling zien, ik bedoel hiermee, iets taktisch, zoald MVB dat wekelijks deed afgelopen seizoen, hij kreeg pannekoeken naar zijn hoofd, maar had het goed gezien, hier is niet mee te werken, wat een stelletje lapzwanzen zijn dit. Maar goed, jullie zullen toch wel niet luisteren. hebben jullie nog nooit gedaan, vandaar dat een paar ton voor een goede voetballer al teveel iis geworden hahahahahah, als het niet zo zielig was had ik in mijn broek gepl.... van het lachen. Ik hoop dat het merendeel van ons het op kan brengen om volgend seizoen nog te komen, ik zal afhaken, zeg ik nu!!!!!!
mvgr. WillemS
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Do 4 feb 2010 18:41
Citaat:
Meneer JOL,
Zou U mij een plezier willen doen?
Het maakt me niet meer uit met wie u gaat spelen, heb het helemaal gehad!
11 Keepers, 11 middevelders, 11 verdedigers, 11 aanvallers, namen, het kan me niet meer schelen, al heb ik er nooit van gehoort, het stoord me niet meer, maar AUB geef ons 11 man die er zin in hebben!!!!!! Gewoon vanaf het begin, dat wij de indruk hebben {ook al is het niet zo} dat ze hun best doen, hebben jullie je wel eens afgevraagd hoeveel moeite {de echte suporters} moeten doen om hun seizoenkaarten nog te kunnen kopen??????? Mogen wij dan {minimaal} verwachten dat de "heren" er zin in hebben, volgevreten miljoenairs die er helemaal geen trek in hebben om doordeweeks een portje te ballen {wat een schande} We werden de eerste helft helemaal zoek gespeeld door 11 goedwillenden {beperkte voetballers} we mogen onze handen dichtknijpen dat de arbiter nog meer meelij met ons had dan de suporters, het was ook ijzig stil, de eerste helft. En dan nog iets: is het mogelijk dat wij ook eens een verrassing in de opstelling zien, ik bedoel hiermee, iets taktisch, zoald MVB dat wekelijks deed afgelopen seizoen, hij kreeg pannekoeken naar zijn hoofd, maar had het goed gezien, hier is niet mee te werken, wat een stelletje lapzwanzen zijn dit. Maar goed, jullie zullen toch wel niet luisteren. hebben jullie nog nooit gedaan, vandaar dat een paar ton voor een goede voetballer al teveel iis geworden hahahahahah, als het niet zo zielig was had ik in mijn broek gepl.... van het lachen. Ik hoop dat het merendeel van ons het op kan brengen om volgend seizoen nog te komen, ik zal afhaken, zeg ik nu!!!!!!
mvgr. WillemS



Hmm, waar slaat dit op ?

Toppunt is/zijn de spellingsfouten!
GertJan020


Geregistreerd: 28-10-2008
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Vlakbij 010
Geplaatst: Vr 5 feb 2010 09:42
Ik weet niet, maar hij heeft wel helemaal gelijk. De inzet is helemaal niks!
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 5 feb 2010 09:44
Citaat:
Ik weet niet, maar hij heeft wel helemaal gelijk. De inzet is helemaal niks!

Natuurlijk zit er een kern van waarheid in. Maar er zijn genoeg spelers die wel inzet tonen. Als er dat twee tot drie niet doen heb je al een probleem.. Ach, dat is al zes jaar niet meer.. Met spelers zoals Urby, Gregory wordt je geen kampioen..

Verder is zijn stuk onleesbaar.
Katana


Geregistreerd: 30-08-2009
Forum berichten: 4
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 5 feb 2010 13:16
Waar mag je Jol en de rest van Ajax op evalueren?
Jol is een resultaat trainer, geen opbouw trainer. Dus Jol mag je wat mij betreft evalueren op basis van de resultaten. Die zijn, zoals elders reeds aangegeven, minder dan vorig jaar. Dus qua resultaat is Jol bezig aan een slecht seizoen heel sec genomen.

De lijn in spel die duidelijk was toegenomen in vergelijking met vorig seizoen volgens enkelen hier op het forum kenmerkt zich volgens het volgende principe: De bal zo snel mogelijk inleveren bij de Zeeuw, die de bal zo neerlegd zodat hij de bal diep kan geven op Suarez en Rommedahl die beiden in de startblokken staan. Voor de rest is het zoek het maar uit. De bal moet zo snel mogelijk naar voren.

Het vermaarde positie spel waar Ajax om bekend stond, is weg. Het moge duidelijk zijn dat hier niet of anders zeer weinig op getraind wordt. Ajax speelt momenteel het liefst met 1, 2 soms 3 brekers op het middenveld. Dus enig positiespel is ook niet mogelijk.
Dit punt neem ik Blind kwalijk! De man die het verlengstuk was van van Gaal is nu een marionet van Jol. Blind moet als ras Ajaxied natuurlijk de tranen in zijn ogen hebben staan.
PSV, AZ, VVV, Heracles en zelfs Roda bij tijd en wijle spelen beter positiespel als Ajax. Om te huilen!

Daar waar woorden als kracht, fysiek mouwen op stropen nu centraal staan, hadden we voorheen techniek, branie, gogme hoog in het vaandel staan.
Er is ontzettend veel gecalimero in de media. We hebben geen geld, de scheids is klote, we hebben de jongste selectie. Hou daarmee op! Jol probeert zijn eigen tekort komingen te camoufleren door in de media te klagen. Ajax onwaardig.

Aankopen zoals Atouba, Pantelic, Kerlon stroken niet met het rapport van Coronel.
Ja, ik weet het, ze waren gratis maar verdienen een godsvermogen en voegen mijn inziens voetballend niets toe. Verhoeven is een aardige keeper. Maar een aardige, 3e doelman, moet je natuurlijk halen uit de eigen jeugd!
Lodeiro ken ik niet, maar gaat wel inhouden dat we waarschijnlijk met 2 spitsen gaan spelen met Lodeiro daar kort achter. Weg 4-3-3.

Als je echt een opbouw jaar had willen hebben dan had je Blind niet moeten verhuren aan Groningen maar linksback moeten zetten. Van der Heyden niet moeten verhuren aan Willem II maar links half moeten zetten. De zeeuw niet kopen maar Elia zodat je een jonge, doch talentvolle linkerflank bezetting hebt met voetballend vermogen.

Zeegelaar op rechtsbuiten is altijd nog beter dan Kennedy en Rommedahl. Rommedahl is echt de ondergrens. Kennedy had natuurlijk nooit bij de selectie mogen zitten. Evenzo als Wielaert, Ogararu.
Deze 3 spelers hadden nooit de schifting in de Lutte mogen halen.

Wat betreft de rest?
RvC. Leuk dat ze nu transfers blokkeren van Mido, Bouhlarouz, maar waar waren ze eerder toen er een belachelijk bedrag werd betaald aan Heerenveen, contracten werden afgesloten met spelers zoals Sno en Wielaert ter waarde van 1 miljoen of meer? Ik had liever gehad dat ze toen hun veto uitspraken!

Er zal een trainer moeten komen die zich volledig richt op Ajax 1. Een trainer van de Hollandse school.
Er moet een commissie komen die de cultuur van Ajax bewaakt. Cultuur Ajax = 4-3-3
Die commissie moet ook naar de selectie kijken en dan met de scouting gaan kijken voor gerichte aankopen die niet voorhanden zijn in de eigen jeugd. Commisie zal de gescoute speller moeten toetsen.

Jeugdopleiding dient echt aangepakt te worden! Als je bv een Frank de Boer hoort dat zijn spelers bv niet kunnen koppen is het natuurlijk triest gesteld.
Positiespel moet in den treure worden beoefend. Evenals techniek. Bergkamp, Jonk zouden daarin zeer belangrijk moeten zijn. Wellicht met ondersteuning van Moniz.

Waar gaan we heen met Jol? Voor volgend seizoen weet ik niet wat me te wachten staat.
Dat vind ik zorgelijk.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 5 feb 2010 13:47
Allereerst welkom, Katana

Citaat:
Waar mag je Jol en de rest van Ajax op evalueren?
Jol is een resultaat trainer, geen opbouw trainer. Dus Jol mag je wat mij betreft evalueren op basis van de resultaten. Die zijn, zoals elders reeds aangegeven, minder dan vorig jaar. Dus qua resultaat is Jol bezig aan een slecht seizoen heel sec genomen.

Rond deze periode vorig jaar hadden we verloren van: Heerenveen, Vitesse en gelijk tegen Heracles. Aantal punten behaald tot nu toe zijn meer. De halve finale van de beker is ook gehaald vraag niet hoe maar vorig jaar vlogen we er dramatisch uit tegen Volendam.
Citaat:

De lijn in spel die duidelijk was toegenomen in vergelijking met vorig seizoen volgens enkelen hier op het forum kenmerkt zich volgens het volgende principe: De bal zo snel mogelijk inleveren bij de Zeeuw, die de bal zo neerlegd zodat hij de bal diep kan geven op Suarez en Rommedahl die beiden in de startblokken staan. Voor de rest is het zoek het maar uit. De bal moet zo snel mogelijk naar voren.

Klopt het is onder de maat, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.. Er loopt op het middenveld nu op dit moment eenmaal geen Litmanen, vd Vaart of Sneijder rond.
Citaat:

Het vermaarde positie spel waar Ajax om bekend stond, is weg. Het moge duidelijk zijn dat hier niet of anders zeer weinig op getraind wordt. Ajax speelt momenteel het liefst met 1, 2 soms 3 brekers op het middenveld. Dus enig positiespel is ook niet mogelijk.

Mee eens
Citaat:


Dit punt neem ik Blind kwalijk! De man die het verlengstuk was van van Gaal is nu een marionet van Jol. Blind moet als ras Ajaxied natuurlijk de tranen in zijn ogen hebben staan.
PSV, AZ, VVV, Heracles en zelfs Roda bij tijd en wijle spelen beter positiespel als Ajax. Om te huilen!

Het is Ajacied :mrgreen:, eens over dat van Blind. Al kan je met de spelers van nu geen goed positiespel spelen, Suarez is een zwerver, Rommedahl kan enigzins, Gabri is een draver, Aissati raakt de bal constant kwijt, de Jong speelt te graag verstoppertje, Sulejmani is bang te dribbelen. Net Demy en Lindgren zijn hiervoor geschikt, daarom is mijn hoop gevestigd op Lodeiro.
Citaat:

Daar waar woorden als kracht, fysiek mouwen op stropen nu centraal staan, hadden we voorheen techniek, branie, gogme hoog in het vaandel staan.

Mee eens, moeten we terug naar toe. Techniek is het belangrijkste. Echter is mentaliteit op het moment belangrijker, het gogme/branie wat je bedoeld is neem ik aan de winnaarsmentaliteit die nu ontbreekt?
Citaat:

Er is ontzettend veel gecalimero in de media. We hebben geen geld, de scheids is klote, we hebben de jongste selectie. Hou daarmee op! Jol probeert zijn eigen tekort komingen te camoufleren door in de media te klagen. Ajax onwaardig.

Is gezeur, ben ik het met je eens maar enigzins begrijpelijk.Het zijn gewoon dingen die geconstateerd zijn. Dat er geen geld meer is kun je San Marco voor aankijken.
Citaat:

Aankopen zoals Atouba, Pantelic, Kerlon stroken niet met het rapport van Coronel.
Ja, ik weet het, ze waren gratis maar verdienen een godsvermogen en voegen mijn inziens voetballend niets toe. Verhoeven is een aardige keeper. Maar een aardige, 3e doelman, moet je natuurlijk halen uit de eigen jeugd!
Lodeiro ken ik niet, maar gaat wel inhouden dat we waarschijnlijk met 2 spitsen gaan spelen met Lodeiro daar kort achter. Weg 4-3-3.

Ik denk dat Lodeiro net gaan renderen als "10" in een 4-3-3 maar dat kan aan mij liggen, echter hebben we er niet het spelersmateriaal voor dus zal het 4-4-2 worden. Het zou kunnen dat Jol met een 3 spitsen systeem wilt spelen: Suarez-Pantelic-Urby. Verhoeven is gehaald vanwege de blessure van Padt, dit was niet zeker hoelang dat zou duren.. Pantelic voegt wel degelijk iets toe wat we misten namelijk een spits die een balletje kan vasthouden zodat een de Zeeuw kan bijsluiten.
Citaat:

Als je echt een opbouw jaar had willen hebben dan had je Blind niet moeten verhuren aan Groningen maar linksback moeten zetten. Van der Heyden niet moeten verhuren aan Willem II maar links half moeten zetten. De zeeuw niet kopen maar Elia zodat je een jonge, doch talentvolle linkerflank bezetting hebt met voetballend vermogen.

Boven genoemende spelers komen tekort voor het huidige niveau van het eerste. Blind is ook absoluut geen linksback, dat hij het aardig doet bij FC Grun op RECHTS is leuk maar is niet zijn positie. Elia is niet gehaald omdat je daar Sulejmani had, die ook de kwaliteiten heeft maar niet de mentaliteit, dat kon Jol niet naar 1,5 maand bepalen. De Zeeuw is gehaald voor een belangrijke positie. Demy is een aanjager een speler die we misten op het middenveld. Heeft ook al aardig wat goals gescoord maar valt de laatste weken een beetje terug. Dit omdat de "aanvallende" middenvelder (De Jong, Aisatti) volledig ondersneeuwt.
Citaat:

Zeegelaar op rechtsbuiten is altijd nog beter dan Kennedy en Rommedahl. Rommedahl is echt de ondergrens. Kennedy had natuurlijk nooit bij de selectie mogen zitten. Evenzo als Wielaert, Ogararu.
Deze 3 spelers hadden nooit de schifting in de Lutte mogen halen.

Ogararu zit er toch nauwelijks bij, Wielaert heeft de kans gekregen niet gepakt overigens. Kennedy is een draak van een speler maar wel iemand die je een taak kan meegeven en deze voert hij dan uit. Brengt aanvallend maar daarintegen brengt hij de verdediging niet in gevaar. Jol kon nu eenmaal niet 30 miljoen uitgeven en ze zijn aan het doorselecteren.
Citaat:

Wat betreft de rest?
RvC. Leuk dat ze nu transfers blokkeren van Mido, Bouhlarouz, maar waar waren ze eerder toen er een belachelijk bedrag werd betaald aan Heerenveen, contracten werden afgesloten met spelers zoals Sno en Wielaert ter waarde van 1 miljoen of meer? Ik had liever gehad dat ze toen hun veto uitspraken!

Van de Boog zat er toen nog niet, verder zijn ze gehaald door van Basten die in zijn contract had bedongen dat hij 30miljoen mocht investeren. Deze transfers worden pas sinds vd Boog (vorig jaar januari) geblokkeerd.

Citaat:

Er zal een trainer moeten komen die zich volledig richt op Ajax 1. Een trainer van de Hollandse school.
Er moet een commissie komen die de cultuur van Ajax bewaakt. Cultuur Ajax = 4-3-3
Die commissie moet ook naar de selectie kijken en dan met de scouting gaan kijken voor gerichte aankopen die niet voorhanden zijn in de eigen jeugd. Commisie zal de gescoute speller moeten toetsen.

In de eigen jeugd voldoet niemand om direct ingepast te worden in het 4-3-3 systeem, ze komen op dit moment te kort voor het eerste. Dan gaat het lastig ook om 4-3-3 te spelen.
Citaat:

Jeugdopleiding dient echt aangepakt te worden! Als je bv een Frank de Boer hoort dat zijn spelers bv niet kunnen koppen is het natuurlijk triest gesteld.
Positiespel moet in den treure worden beoefend. Evenals techniek. Bergkamp, Jonk zouden daarin zeer belangrijk moeten zijn. Wellicht met ondersteuning van Moniz.

Dat stemt nog uit de periode van Geel, dat hij dit geconstateerd heeft is natuurlijk triest en moet verholpen worden. Ben ik het volledig mee eens. Ik geloof dat dit wel gebeurd hoor.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.005.128 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Algemeen » Evaluatie seizoen 2010-2011 (tot nu toe)
Ga
Zoeken: