Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Overig Nederlands voetbal » Europees succes Nederlandse ploegen?
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Europees succes Nederlandse ploegen?
Maker: MrGuideBekeken: 2987
Status: InactiefBerichten: 5
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
MrGuide


Geregistreerd: 20-06-2009
Forum berichten: 479
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 15:10
Lijkt mij een topic die het discussiėren waard is. Ik vraag mij af hoe het Nederlandse voetbal weer een rol van betekenis kan gaan spelen in Europa. Natuurlijk, betere spelers aantrekken, investeren in jeugdopleiding etc. Maar zijn er ook andere oplossingen?

Ik dacht zelf aan t volgende:

Het competitieschema

Het lijkt mij verstandig als een aantal Nederlandse ploegen dat de laatste (circa) drie jaar Europees heeft gespeeld eens om de tafel gaat zitten met de KNVB. Dit om te praten over de indeling van het competitieschema. Ik denk dat het een optie is om tot aan de winterstop de ploegen die Europees spelen het weekend ervoor vrij te geven en deze wedstrijden doordeweeks te plannen.
Het voordeel is dat de ploegen uitgerust zijn en zich volledig kunnen richten op de Europese wedstrijd. Wedstrijden kunnen dan van zondag, naar de woensdag ervoor gehaald worden. Elke ploeg heeft dan een week de tijd zich voor te bereiden op de Europese wedstrijd.
Nadeel is dat er meer binnenlandse wedstrijden zijn die kort op elkaar zitten. Dit zijn er voor CL ploegen 6 en Uefa cup ploegen 2 of max 8. Voor de Europees spelende ploegen wordt de Nederlandse competitie daardoor zwaarder. Een optie is om niet alle wedstrijden hierin op te nemen, maar bijvoorbeeld 2 a 3 belangrijke/beslissende wedstrijden. Het kan zijn dat op den duur andere 'kleine' landen hier een voorbeeld aan nemen, maar dat zal zeker niet binnen 2 a 3 jaar gebeuren.

Wat zijn de meningen over deze opzet, is het toegestaan door de UEFA, en wat zijn de andere opties?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 15:27
- Niet meer dan 3 buitenlanders per elftal.
- 1 regelgeving voor ploegen die er een financiele puinzooi van maken.
- Eerlijkere verdeling televisie-geld.

Zal wel nooit gebeuren. Heel misschien de 6+5 regel.
n33rb33k


Geregistreerd: 02-07-2009
Forum berichten: 31
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 15:37
Een van de belangrijkste redenen is natuurlijk geld. Als je leest wat de topclubs in de toplanden voor een schuld hebben, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Bij een Fortuna Sittard wilde de KNVB de stekker eruit halen bij een schuld van 5 miljoen als ik mij niet vergis. Een bedrag wat 100x zo klein is in vergelijking met de grote clubs. Als hier al eens een gelijke regeling in zou komen. Of allemaal wel (niet aan te raden lijkt mij), of allemaal niet. Als je het allemaal wel zou doen denk ik dat Nederlandse clubs hun talenten langer kunnen binden door ze meer geld te bieden. Krik je het niveau mee op en kun je steeds betere spelers binnen halen omdat ook je competitieniveau omhoog gaat. Ik zie liever gewoon dat er een regeling komt in de zin van, je schuld mag niet groter zijn dan 10% van je begroting of iets dergelijks. Nogmaals, het is puur geld. Kijk wat wij opleiden en waar onze ex-spelers nu allemaal spelen, dan kan het toch niet dat het niveau in Nederland zo laag is?!
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 jul 2009 17:58
BeNe Liga lijkt mij ideaal.. om een land als Frankrijk of Duitsland te worden.
MrGuide


Geregistreerd: 20-06-2009
Forum berichten: 479
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 11 jul 2009 12:55
Zijn allen goede redenen. Het probleem is dat hiervoor de UEFA nodig is. En iedereen weet hoe lang t duurt alvorens daar beslissingen worden genomen. Zijn er ook mogelijkheden die nationaal genomen kunnen worden?
tritt


Geregistreerd: 03-01-2014
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 jan 2014 02:09
Citaat van MrGuide:
Zijn allen goede redenen. Het probleem is dat hiervoor de UEFA nodig is. En iedereen weet hoe lang t duurt alvorens daar beslissingen worden genomen. Zijn er ook mogelijkheden die nationaal genomen kunnen worden?


Nederlands team, hervorming nu echt hem gebracht oogst. In vele gebeurtenissen die zijn club figuur kon zien. Dit is een Nederlandse voetbal vooruitgang. Ik geloof dat het Nederlands elftal meer goed zal zijn.Dit is de Nederland http://www.wysjg.com/holland-c-11_27/ .
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.978.123 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Overig Nederlands voetbal » Europees succes Nederlandse ploegen?
Ga
Zoeken: