Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 24 aug 2011 23:20
|
|
Citaat: Ja, dat betekenen dat zowel Arsenal, Benfica als Lyon vandaag uitgeschakeld dienen te worden wil Ajax in pot 2 belanden.. Bijna onmogelijk dus.
Dat klopte niet, 2 van deze 3 dienden te worden uitgeschakeld, na gister. Opvallend is dat geen enkele van de pot 3 ploegen er een pot 2 ploeg uit kon stoten. Achteraf is het dus mooi meegenomen dat Twente is uitgeschakeld.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 00:00
|
|
Helaas, helaas.. geen Pot 2 voor ons. Dit zijn de potten, ik heb de teams op volgorde gezet van hoe ik ze het liefste zou treffen. Al zit er natuurlijk wel een groot verschil in Pot 1 tussen Real en Barça, de twee Engelse clubs en ‘’bovenste’’ vier.
Pot 2 zit niet zo heel veel verschil in de teams volgens mij. Pot 3 is ook een beetje op gevoel; Napoli en Dortmund zijn natuurlijk met afstand de sterkste.
Pot 1
Arsenal
Inter
Bayern München
FC Porto
Chelsea
Manchester United
Real Madrid
Barcelona
Pot 2
CSKA Moskou
Olympique Marseille
Olympique Lyon
Shaktar Donetst
Valencia
Villareal
Benfica
AC Milan
Pot 4
Racing Genk
Apoel Nicosia
Victoria Plzen
Otelul Galati
Trabzonspor
Dinamo Zagreb
Borussia Dortmund
Napoli
|
biglaars
Forum berichten: 33
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 01:48
|
|
''Dat klopte niet, 2 van deze 3 dienden te worden uitgeschakeld, na gister. Opvallend is dat geen enkele van de pot 3 ploegen er een pot 2 ploeg uit kon stoten. Achteraf is het dus mooi meegenomen dat Twente is uitgeschakeld.''
Ligt er natuurlijk aan van welk punt je het bekijkt;)
Financieel zeker fijn, maar sportief gezien zie ik altijd het liefst zoveel mogelijk Nederlandse clubs Europees spelen. Ik had Twente dus graag door zien gaan.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 12:22
|
|
Zo lang we maar geen Dortmund en Napoli loten vind ik het best. In pot 1 en 2 zitten toch alleen maar ploegen die sterker zijn dan wij, dus het maakt niet zo heel erg veel wie we loten. Doe dan maar Barcelona en CSKA ofzo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 24
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 12:42
|
|
@guy_ajax;
Heb jij liever Racing Genk, dan bijvoorbeeld Apoel Nicosia, Victoria Plzen of Otelul Galati??? Ik schat Racing Genk toch een stukje hoger in hoor...
Of bekijk jij het op 'mooie wedstrijden'?
|
AJAX NO. 1
Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 12:43
|
|
Nou mag ik toch hopen dat we Barca loten, het wordt een show van jewelste, tenminste als ze ons ook even onze gang laten gaan
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 12:51
|
|
Citaat: @guy_ajax;
Heb jij liever Racing Genk, dan bijvoorbeeld Apoel Nicosia, Victoria Plzen of Otelul Galati??? Ik schat Racing Genk toch een stukje hoger in hoor...
Of bekijk jij het op 'mooie wedstrijden'?
Ja. Die uitwedstrijden naar dat soort landen zijn nooit prettig. Ze hebben vaak ook van die gevaarlijke Brazilianen of Afrikanen rond lopen die opeens erg goed blijken te zijn. Als er een club goed is in het onderschatten van dat soort wedstrijden zijn wij het wel.
Citaat: Nou mag ik toch hopen dat we Barca loten, het wordt een show van jewelste, tenminste als ze ons ook even onze gang laten gaan
Nou ik niet. Dan worden we helemaal zoek getikt. Ik wordt liever niet zo vernederd, Real en Barça zijn gewoon véél te goed voor ons. Daar kan je zelfs niet een keertje tegen gelijk spelen; Liever niet die twee ploegen en geen Napoli of Dortmund, dan zie ik kansen voor ons.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 12:54
|
|
In principe maakt het niet veel uit of je Barca loot of niet. Barca is gewoon zo goed, dat ze de ploegen uit pot 2 en 4 ook wel verslaan. Tegen die ploegen moeten wij dan onderling uitmaken wie er 2 en 3 wordt.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 13:23
|
|
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb geen zin om twee keer met 3-0 kansloos te worden vernederd. Dan zie ik liever een sfeervolle wedstrijd tegen Inter waarbij zij ons laten voetballen en het uiteindelijk 1-1 wordt. Zo'n wedstrijdje als Milan vorig jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 13:57
|
|
Guy heeft gelijk. Inter pak hem beet kan je nog partij bieden en punten tegen pakken. Barca of Real leggen ons gewoon ordinair over de knie.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 14:15
|
|
Maar Barca in de ArenA
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 15:12
|
|
Ik zou dan voor 1 mooie wedstrijd gaan, we gaan toch niet door naar de volgende ronde en worden al helemaal niet eerste, waarom dan niet gewwon lekker Barca in de ArenA, dat is wel vet. En dat wij dan gewoon met de andere 2 strijden voor plaats 2 en 3.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 15:29
|
|
Barcelona is niet vet. Barcelona is vernederend. Jij zit lekker op Malta, maar ik was er vorig jaar tegen Real Madrid bij: verschrikkelijk. Zoiets wil je niet meemaken, 0-4. Die uitwedstrijd vergeten? Hoe we helemaal zoek werden getikt? Nu zonder Stekelenburg.. Ronaldo en Messi lachen zich nu kapot als ze Vermeer in de goal zien staan, die voelen zich niet serieus genomen. Vorig jaar hadden we nog ene Suárez rondlopen die áltijd gevaarlijk is. Boerrigter, Sigthórsson en Sulejmani zijn op dat niveau nog lang niet.
Kan je nagaan dat Barcelona nóg sterker is dan Real Madrid, nu mét Sánchez en mét Fábregas.. Leuk Barcelona in de ArenA, maar ga dan naar Camp Nou toe om te genieten van Barcelona. Dit gaat heel pijnlijk worden vrees ik..
Waarom kunnen we geen tweede worden? Tegen de tegenstander uit Pot 1 kan je thuis toch gewoon winnen? Uit, de laatste wedstrijd van de groepsfase als zei al geplaatst zijn, is het ook mogelijk (AC Milan vorig jaar.., zoiets doet een Real of Barça niet). Arsenal is heel slecht bezig, Bayern München stelt niets voor zonder Robery.
Ajax in goede doen is een serieuze concurent, zoniet beter dan sommige, uit Pot 2. Geen enkele ploeg wil, na Manchester City, Ajax treffen opt Pot 2.
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 15:33
|
|
Citaat: Daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb geen zin om twee keer met 3-0 kansloos te worden vernederd. Dan zie ik liever een sfeervolle wedstrijd tegen Inter waarbij zij ons laten voetballen en het uiteindelijk 1-1 wordt. Zo'n wedstrijdje als Milan vorig jaar.
Bij 3-0 zou ik nog tevreden mijn bed in stappen, reken maar op 6-0 of meer!
Ik wil niet negatief doen, maar zoals ik op een nieuwsbericht ook al zei: Zelfs al die hard fan moet je inzien dat Ajax gewoon geen heerser van Europa meer is. Dan zijn we maar best of the rest, bijvoorbeeld in de Europa League. Al zie ik ons die ook niet winnen, maar ik verwacht dat we daar wel ver kunnen komen.
|
Ping
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 15:55
|
|
Ik hoop in iedergeval op Barca ja! :) En ja ik zit op Malta dat klopt, ook ik heb die 0-4 gezien, was er tevreden mee want het had wel 8-0 kunnen worden! ;)
Tuurlijk hoop ik op een makkelijke pot, maar ik hoop ook wel 1 mooie en hele sterke tegenstander, denk aan een Barca, Real, Manchester Utd! Prachtig lijkt me dat, gewoon indenken dat hun 1e worden en dat wij gewoon moeten strijden om 2e en 3e plek!
Hoe je het ook hebben wil, een makkelijke poule is er toch niet. 1ste zullen we toch niet worden.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 16:31
|
|
Ik zie persoonlijk liever een een ploeg als Inter, want ik zie ons toch weinig kans maken op die tweede plaats in de poule en er anders meteen de ronde erna uitvliegen. In de Europa League hebben we echter zeker kans om tot de halve finale te komen, en alles wat we verder komen is mooi meegenomen.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 17:00
|
|
Citaat: Maar Barca in de ArenA
Dat zelfde gevoel heb ik ook. Ik vrees voor Napoli uit pot 4...
Gestopt
|
Ping
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 17:17
|
|
Citaat: Maar Barca in de ArenA
Dat zelfde gevoel heb ik ook. Ik vrees voor Napoli uit pot 4...
Ja dat heb ik dus ook dat gevoel! Maar Napoli inderdaad....
|
joskeeper
Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 17:41
|
|
Ik hoop op Genk uit pot 4. Dortmund is ook leuk, Napoli absoluut niet. Uit pot 1 het liefst Arsenal en uit pot 2 Marseille of weer Millan.
|
Sigtyr
Forum berichten: 139
Nieuws reacties: 4
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 17:51
|
|
Hangt een beetje af van wie Arsenal nog gaat kopen of ze te verslaan zijn of niet.
Van Benfica moeten we ook wel kunnen winnen als we een goeie dag hebben. Twente was gisteren echt slap en speelde met 9 man omdat Janko alleen aardig kan koppen waar je dus geen hol aan hebt tegen een verdediger van 2,5 meter. En Ruiz was op de laatste 5 minuten na aan het slaapwandelen.
Verder zal het halen van de tweede ronde moeilijk worden, maar dat is logisch. Hoe dan ook moeten we een paar goede dagen hebben zoals in de kampioenswedstrijd tegen twente. Als dat meezit moet het kunnen lukken. Het is inderdaad wel hopen dat we niet Napoli krijgen uit pot 4
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:10
|
|
Janko is ook gewoon een dramatische voetballer, ik ben benieuwd hoelang Adriaanse nog aan hem gaat vasthouden. Hij heeft het geluk dat Chadli nog geblesseerd is.
|
AFCAKatwijk
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:25
|
|
Ik hoop dat Ajax in F terecht komt; Arsenal en Marseille.
Gestopt
|
M
Forum berichten: 474
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:33
|
|
Arsenal al zo vaak tegen gespeeld.. doe voor de mee reizers maar leuke tripjes waar je normaal niet zo vaak komt
|
AFCAKatwijk
|
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:34
|
|
Ajax in groep D
Gestopt
|
M