Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Europa » UEFA Europa League
Ga
Zoeken:

Onderwerp: UEFA Europa League
Maker: MarnixBekeken: 25914
Status: InactiefBerichten: 288
+ Nieuw bericht <<<   <   4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 dec 2010 16:18
Citaat:

In Nyon vond vrijdag de loting voor de zestiende en achtste finales van de Europa League plaats.

Napoli - Villarreal
Glasgow Rangers - Sporting Portugal
Sparta Praag - Liverpool
Anderlecht - Ajax
Lech Poznan - SC Braga

Besiktas - Dinamo Kiev
FC Basel - Spartak Moskou
Young Boys - Zenit Sint-Petersburg
Aris - Manchester City
PAOK - CSKA Moskou

Sevilla - FC Porto
Rubin Kazan - FC Twente
Lille - PSV
Benfica - VfB Stuttgart
BATE Borisov - Paris Saint-Germain
Metalist Kharkiv - Bayer Leverkusen

Loting achtste finales:

Benfica/Stuttgart - BATE/PSG
Besiktas/Dinamo Kiev - Aris/Man City

Rubin/FC Twente - Young Boys/Zenit
PAOK/CSKA - Sevilla/FC Porto

Lille/PSV - Rangers/Sporting
Metalist/Leverkusen - Napoli/Villarreal

Anderlecht/Ajax - Basel/Spartak
Sparta/Liverpool - Lech/Braga


Voetbal Primeur (17 December)
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Di 15 feb 2011 22:16
De wedstrijd van Twente is voor de tweede keer vervroegd. Eerder al vanwege de kou een andere speelstad gekozen, (Alsof dat zoveel scheelde) daarna de wedstrijd vervroegd naar 17:00 en nu inmiddels al naar 13:00.

Lekkere voorbereiding.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 06-06-2009
Forum berichten: 756
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 feb 2011 22:26
Ze vliegen pas morgenochtend begreep ik, maakt dan niet zoveel uit lijkt me.
AFCA_Seaman


Geregistreerd: 08-05-2008
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 21:40
'Lekkere voorbereiding' Part II:

Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:47
Lekker koud daar, lijkt wel of ze de bank gaan overvallen ipv potje voetbal.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 15:06
FC Twente neemt knappe zege mee uit ijskoud Moskou

FC Twente heeft de heenwedstrijd tegen Rubin Kazan in de Europa League omgezet in een knappe 2-0 zege. Na 0-0 bij rust, een score die bij ieder Europees duel van FC Twente gold dit seizoen, werd de tweede helft aantrekkelijk. Luuk de Jong kopte een voorzet van Theo Janssen binnen en Peter Wisgerhof trapte de return binnen uit een gekeerde hoekschop; zij gaven hun team zo een heerlijke uitgangspositie voor de return. Na Feyenoord (1996), PSV (2007) en NEC (200 wint FC Twente als vierde Nederlandse club in Rusland; nu is het zaak de Russische furie volgende week af te houden.

Rubin, de nummer drie van het voorbije Premjer Liga-seizoen, zag er niet uit als een team dat op 7 december voor het laatst een wedstrijd van belang speelde. De Russen verloren destijds in Camp Nou van Barcelona, maar boden FC Twente prima partij op het kunstgras in het Luzhniki-stadion. Bebars Natcho testte als eerste de positionering van Nikolai Mihaylov, maar de kopbal die hij produceerde na een voorzet vanaf links, was te zacht. De Bulgaarse keeper stond op de juiste plek en pakte de inzet simpel. Iets later stichtte Vladimir Dyadyun, de gevaarlijkste man aan Russische zijde, enige dreiging.

Zijn schot eindigde evenwel in het zijnet en ook een kopbal van de international eindigde niet in de buurt van Mihyalovs doel. In aanvallend opzicht legde FC Twente weinig overtuiging op de mat. Van de kou leken de spelers niet zichtbaar last te hebben, al was bijkans iedereen voorzien van handschoenen en een muts. Rubin stond in defensief opzicht echter te sterk om Bryan Ruiz, Nacer Chadli of De Jong door te laten. Ook Theo Janssen kon niet schitteren, zoals hij in de groepsfase van de Champions League nog diverse malen deed. Pas na zestig minuten eigende FC Twente zich weer een mogelijkheid toe.

Na een versnelling over links kwam de bal terecht bij Chadli, die echter een rollertje langs het doel van Giedrius Arlauskis fabriceerde. Het was Rubin dat qua offensieve pogingen de beste kansen noteerde, al waren het niet meer dan speldenprikjes. Roberto Rosales kopte eenmaal een weinig dreigende voorzet van Gökdeniz Karadeniz weg. Met nog twintig minuten op de klok besefte Rubin dat een 0-0 'thuis' gevaarlijk kon zijn met het oog op de return. Het drong daarom iets meer aan richting Mihaylov en dook via Dyadyun weer voorin op. Het liet daarmee echter ook ruimte in de eigen laatste linie Pardoes joeg Rosales aan de andere kant ziedend op doel na goed voorbereidend werk van Janssen.

Het schot van de Venezolaanse verdediger draaide echter redelijk ver naast. Ook De Jong en Ruiz wisten niet te scoren na degelijk combinatiewerk. Twee minuten later werd Chadli een trap op doel ontnomen door de defensie, maar uit de hoekschop die volgde kopte De Jong alsnog binnen in de linkerhoek. De voorsprong zette het team in een zetel, die nog comfortabeler aanvoelde na de 0-2 van Wisgerhof in de slotfase. Hij trapte binnen, toen keeper Arlauskis een hoekschop voor zijn voeten bracht. Twente consolideerde vervolgens de voorsprong en diende Rubin zo de eerste Europese thuisnederlaag toe sinds 14 september 2006, toen Parma wist te winnen in Kazan.

Bron: VoetbalZone.nl
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:15
Heb hele wedstrijd gezien omdat ik het niet druk heb op de zaak. De eerste helft was echt drama, denk dat Twente 1 keer bij het doel is geweest en verder vast werd gezet op eigen helft.
De tweede heflt waren de zaken omgekeerd, het leek wel of Rubin spelers er doorheen zaten ofzo, echt raar. Twente speelde verre van groots met wat leuke acties van een enkele individu (Luuk en Ruiz) maar scoort twee maal uit een corner van de voet van Jansen die dan wel heerlijk corners neemt moet ik zeggen. Verder, tja een matige wedstrijd met een geweldig goed resultaat voor Twente.
Daarna kwam samenvatting Ajax-Roda en toen ik dat naast elkaar zette was mijn conclusie duidelijk, ik hoop dat Twente net zo goed speelt als vandaag wanneer wij tegen ze moeten in de competitie, want dan spelen wij zelfs in onze vorm tegen Roda ze makkelijk van de mat met een nul of 3, alleen verdedigend staat Twente wel erg goed dat mag gezegd worden.
Lexafca


Geregistreerd: 21-12-2008
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:32
Ik denk dat je bedoeld Roda - Ajax? Heb je weggezapt na de 35e minuut. Want idd eerste 35 minuten waren goed daarna zijn we niet meer van eigen helft af geweest.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:59
Dat de spelers van Rubin er de tweede helft doorheen zaten is wel voor de hand liggend, ze hebben sinds 7 december geloof ik geen wedstrijd meer gespeeld..
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 17 feb 2011 17:04
Citaat:
Dat de spelers van Rubin er de tweede helft doorheen zaten is wel voor de hand liggend, ze hebben sinds 7 december geloof ik geen wedstrijd meer gespeeld..

Shaktar gisteren gezien, ook sinds 7 december geen officieel duel meer gespeeld..
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 21:00
Rellen rondom duel tussen Lille en PSV

Het is erg onrustig voorafgaand aan het Europa League-duel tussen OSC Lille en PSV. Door rellen tussen supporters van de Franse club en die van de Belgische club Charleroi raakten ook enkele Eindhovense fans betrokken.

De harde kern van Lille raakte in de middag slaags met de harde kern van Charleroi. De 1.300 aanwezige PSV-supporters, die voor een uitstekende sfeer zorgden in Noord-Frankrijk, hadden geen aandeel in de gevechten, maar werden wel getroffen door de charges van de ME.

Frank Wijnveld, veiligheidscoördinator van PSV, heeft geen goed woord over voor de acties van de Franse politie, die wapenstokken en traangas inzetten voor de bestrijding van de opstootjes. "Het was een enorm opgefokte reactie van de politie", zegt hij tegen Omroep Brabant.

Bron: VoetbalPrimeur.nl
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 22:19
Psv 2-0 achter.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 22:28
Jammer dat we eerst nog tegen vvv moeten na deze europacup ronde.. gezien de resultaten van zowel Ajax als psv (tot nu toe 2-0 tegen b team van lille)
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 22:53
In 2 minuten van 2-0 naar 2-2, wat een Moffenclub... Het is dat het Europees is anders had ik echt woest geworden, echt een typische PSV-streek.
abruzzi


Geregistreerd: 19-10-2008
Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 22:58
Citaat:
In 2 minuten van 2-0 naar 2-2, wat een Moffenclub... Het is dat het Europees is anders had ik echt woest geworden, echt een typische PSV-streek.

Ja typisch Psv natuurlijk, maarja 7 punten bij Rubin Kazan, Anderlecht en Lille uit is natuurlijk fantastisch. En Besiktas vliegt na die 1-4 er uit. Zou mooi zijn dat 3 Nederlandse clubs zijn bij de laatste 16. Al denk ik dat Psv er uit gaat. Maar 0-0 of 1-1 is al genoeg.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 23:32
Daarom, het kan een heel mooi seizoen voor Nederland op de Europese kaart worden. Als er na deze ronde nog minimaal 2 Nederlandse clubs doorgaan, zou het echt fantastisch zijn. Maar dat is natuurlijk wel een beetje op de zaken vooruitlopen.
Mark AFCA


Geregistreerd: 24-05-2010
Forum berichten: 31
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 00:08
Balzak van een Rutte lol, maar inderdaad het is Europees en we hebben er weer mooie punten erbij op deze manier. Hopen dat we met 3 teams doorgaan, zou mooi zijn.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 11:53
Nog mooier zou zijn dat we PSV loten voor EL, en dan met keiharde cijfers terug naar Eindhoven sturen zoals dat zooitje ongeregeld tegen Lille op het veld stond moeten we daar overheen walsen. Alleen die geluksfactor van PSV moeten we in acht houden, das wel echt lelijk. Maar mijn god wat is die Rutte een drama voor de camera. Ik hekel me aan van de Boog, maar met Rutten die een wedstrijd doorneemt is het nog erger, deze man is coach! Hoe brengt hij in hemelsnaam zijn visie over op zijn veldspelers?? onbegrijpelijk, en die commentator zit hem gewoon te stangen, daarna nemen Wilfred en consorten hem ook nog ff lelijk in de maling, maar ja ergens wel terecht deze knakker kan echt media training gebruiken.
Lexafca


Geregistreerd: 21-12-2008
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 12:06
Moeten we eerst nog van Basel of Spartak Moskou winnen.
Mars_R


Geregistreerd: 28-07-2010
Forum berichten: 58
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Westland
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 12:17
Dan hoop ik toch op Basel! Anders staat Ajax straks ook met -14 graden op het veld.

En zoieso denk ik dat we tegen Basel een beter kans hebben.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 12:35
Waarom speelde Lille eigenlijk met een B-team tegen PSV?
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 12:51
Citaat:
Waarom speelde Lille eigenlijk met een B-team tegen PSV?

Competitie is belangrijker daar, Lille kan voor het eerst sinds 1954 weer kampioen worden.. Is wel arrogant
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 13:36
Citaat:
Dan hoop ik toch op Basel! Anders staat Ajax straks ook met -14 graden op het veld.

En sowieso denk ik dat we tegen Basel een beter kans hebben.

Basel zal het zeker niet worden. 2-3 thuis verliezen en dan is het een kansloze zaak uit.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 24 feb 2011 19:29
Net 0-1 voor Lille, P$V is heel de wedstrijd tot nu toe beter maar toch de eerste de beste kans voor Lille is raak. :ajaxtifo:
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 24 feb 2011 19:36
Hoe zit het nou precies. Psv heeft 2 uitdoelpunten dus 4 en Lille 1 en 2 thuis, dus dan staan die ook op 4, want dat uitdoelpunt telt toch 2x?
+ Nieuw bericht <<<   <   4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.002.470 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Europa » UEFA Europa League
Ga
Zoeken: