Auteur
|
Bericht
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 12:26
|
|
Tegen VVV:
-------------------------Stekelenburg---------------------
Van der Wiel- Alderweireld- Vertonghen- Emanuelson---
-------De Jong----------De Zeeuw-----Aissati--------------
---------------Suárez---Cvitanich--Sulejmani--------------
Enoh en Donald zijn er niet bij dus dan maar zo. De achterste 5 staat gewoon heel goed; ik vind het ook geweldig dat dat 5 spelers zijn uit eigen jeugd! De Zeeuw is bekent, Aissati en De Jong vind ik op dit moment de beste om op te stellen. Ze spelen gewoon goed. Aissati heeft de laatste tijd meer dreiging en gaat duels aan en wint ze ook. De Jong heeft een redelijk hoog rendement.
Suárez is duidelijk, Cvitanich ook (geweldig rendement, loopt meer dan 1 op 2) en Sulejmani gewoon 5 wedstrijden 90 minuten laten staan. Tegen VVV, AGOVV, Ado Den Haag, Roda JC en Willem II moet je hem gewoon 90 minuten laten spelen, dat zijn wedstrijden waar hij zich kan bewijzen en z'n vorm weer terug kan vinden. Tegen Anderlecht (uit) is het moeilijker, dat zien we dan wel weer, die wedstrijd is te belangrijk. Geef Sulejmani het vertrouwen als linksbuiten! Dat is zijn positie, niet in de spits, op rechts of achter de spitsen, gewoon op links.
Ik weet eigenlijk ook geen andere optie daar; Pantelic is nog niet wedstrijd fit, Rommedahl loopt alleen met de bal over de achterlijn (en kan geen man uitspelen) en aan Kennedy hebben we ook niks. Die geeft (als het mee zit) 2/3 ballen voor, maar dan speelt hij z'n tegenstander niet uit, nee hij krult hem er voordoor. Dus aan hem hebben we ook niks.
Dan blijft Zeegelaar (in wie ik veel zie) over; maar hij zat niet eens bij de selectie tegen Timisoara dus ga er niet van uit dat hij opeens speelt. Hij raakte volgens mij ook (licht) geblesseerd aan z'n voet tegen Jong FCG.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 13:10
|
|
Citaat: Geef Sulejmani het vertrouwen als linksbuiten! Dat is zijn positie, niet in de spits, op rechts of achter de spitsen, gewoon op links.
Zeker niet mee eens. Een linksbuiten trekt haast niet tot nooit naar binnen. Sulejmani probeert dat wel. Sulejmani is een 4-4-2 spits.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 15:07
|
|
Donald er niet bij?
waar heb je dat vandaan Fregge?
|
Fregge

|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 15:12
|
|
Waar heb ik wat vandaan?
Voor Timosora was Donald al ziek naar huis gegaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 15:14
|
|
Citaat: Waar heb ik wat vandaan?
Voor Timosora was Donald al ziek naar huis gegaan.
Ja, maar hij is weer beter hoorde ik van een vriend. Hij kan prima op de plek van Enoh.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 15:50
|
|
Citaat: Martin Jol heeft zaterdagmiddag negentien Ajacieden aangewezen die de reis naar Venlo gaan maken, om zondag aan te treden tegen het nog ongeslagen VVV. Een van hen zal in De Koel op de tribune plaatsnemen.
Dat aanwezigheid van Mitchell Donald bij de negentienkoppige selectie, is de enige wijziging ten opzichte van de wedstrijdselectie voor het Europese duel tegen FC Timisoara. De wedstrijd tegen VVV Venlo begint zondagmiddag om 14.30 uur.
De volledige selectie ziet er als volgt uit:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Bruno Silva
Miralem Sulejmani
Ismaïl Aissati
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Kennedy
Demy de Zeeuw
Mitchell Donald
Donald er dus bij.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 16:38
|
|
Citaat: Geef Sulejmani het vertrouwen als linksbuiten! Dat is zijn positie, niet in de spits, op rechts of achter de spitsen, gewoon op links.
Zeker niet mee eens. Een linksbuiten trekt haast niet tot nooit naar binnen. Sulejmani probeert dat wel. Sulejmani is een 4-4-2 spits.
Dus? Waarom moet een linksbuiten altijd buitenom? Afwisselen is veel gevaarlijker.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 18:08
|
|
Ik zou denk ik zo gaan spelen:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
Anita-De Zeeuw
Kennedy-Sulejmani
Suárez-Cvitanich
Anita moet Honda volgen. Emanuelson krijgt morgen zijn eerste test als linksback: Schaken. Hopelijk houdt hij zich net zo goed als de andere wedstrijden. Met Kennedy heb ik voor zekerheid gekozen. Hij doet geen gekke dingen en kan met zijn trap een wedstrijd open breken. Ik heb Aissati eruit gehaald, omdat er in dit systeem geen plaats is voor hem. Vanaf de zijkant kun je het spel moeilijk verdelen en dat is juist zijn sterke punt. Met Sulejmani heb je een echte buitenspeler, hopelijk laat hij nu eens wat zien.
|
Fregge

|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 18:18
|
|
Dus? Waarom moet een linksbuiten altijd buitenom? Afwisselen is veel gevaarlijker.
Waarom denk je dat ze het de naam linksbuiten hebben gegeven?
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 18:20
|
|
Dus als ik het goed heb mag van jou Suarez ook niet op rechtsbuiten? Wat de meeste mensen dus wel willen? Want als Suarez op rechtsbuiten komt en hij mag niet meer binnen door dan word de productiviteit NOG minder dan het nu al is.
|
Fregge

|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 18:36
|
|
Suarez en Sulejmani zijn beide geen buitenspelers, maar ook geen 4-3-3 spitsen. Ze zijn wel 4-4-2 spitsen. Die positie zou ik ze ook geven. Met de Jong d'r achter, want die kan van die briljante steekpasjes geven.
|
svvenn

Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 18:40
|
|
Citaat: Suarez en Sulejmani zijn beide geen buitenspelers, maar ook geen 4-3-3 spitsen. Ze zijn wel 4-4-2 spitsen. Die positie zou ik ze ook geven. Met de Jong d'r achter, want die kan van die briljante steekpasjes geven. Dat wil niet zeggen dat ze niet vanaf de buitenkanten kunnen spelen. De ''echte'' buitenspelers waar jij het over hebt zijn er gewoon niet veel meer. Als je Sulejmani en Suarez vanaf de buitenkant veel vrijheid geeft kunnen ze daar prima spelen.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 18:50
|
|
Een mid-mid staat toch ook niet de hele tijd in de middencirkel? Noem jij maar eens een rechts of linksbuiten (op CL niveau) op die altijd buitenom gaat.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 18:58
|
|
Malouda gaat vrijwel altijd buitenom.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 23:45
|
|
Omdat ze vroeger ook een linksbinnen hadden. Doe je research voor je bijdehand gaat doen.
Guy_ajax heeft volgens mij altijd het recht op een andere mening. Daarnaast is het in het hedendaagse voetbal eerder regel dan uitzondering dat een buitenspeler ook naar binnen komt. Zie Barcelona.
Ik denk dat Sulejmani het best rendeert in een vrije rol aan de linkerkant. Maar gezien je een vrije rol eerst moet verdienen heeft Mickey nog een lange weg te gaan..
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 23:52
|
|
Ben morgen benieuwd naar de positionele bezetting en de invulling daarvan. Aissati op links op het middenveld tegen Timisoara was geen geslaagd succes. Ik denk dat Jol toch die blok van twee controlerende mensen voor de verdediging graag behoudt. Wie stelt hij op naast Demy en oppert hij op aan Honda.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 23:56
|
|
Citaat: Ben morgen benieuwd naar de positionele bezetting en de invulling daarvan. Aissati op links op het middenveld tegen Timisoara was geen geslaagd succes. Ik denk dat Jol toch die blok van twee controlerende mensen voor de verdediging graag behoudt. Wie stelt hij op naast Demy en oppert hij op aan Honda.
Als je een speler echt wil opofferen om de hele wedstrijd Honda te schaduwen en dus uit de wedstrijd te spelen, dan lijkt mij Anita de beste optie. Wil hij een voetballend blok houden dan zal het Donald worden. Wil hij weer met de 'punt naar achteren' spelen, zal Siem weer op die plek staan vermoed ik.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 10:12
|
|
Ik verwacht wel dat Jol iemand op Honda zet. Jol kiest vaak voor koppels op het middenveld. Alleen word ik een beetje gek van de Honda hype. Heeft een goede wedstrijd gespeeld tegen PSV maar daarna word het steeds ietsje minder. Tegen Nec kreeg die al complimenten naar een simpele voorzet. Nou sorry hoor, maar dat kan iedere gemiddelde voetballer wel geven. We zullen het verder wel zien deze wedstrijd, maar verwacht gewoon een overwinning van Ajax.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 11:32
|
|
Citaat: Ik verwacht wel dat Jol iemand op Honda zet. Jol kiest vaak voor koppels op het middenveld. Alleen word ik een beetje gek van de Honda hype. Heeft een goede wedstrijd gespeeld tegen PSV maar daarna word het steeds ietsje minder. Tegen Nec kreeg die al complimenten naar een simpele voorzet. Nou sorry hoor, maar dat kan iedere gemiddelde voetballer wel geven. We zullen het verder wel zien deze wedstrijd, maar verwacht gewoon een overwinning van Ajax.
Ook vorige week ,toen schoot Honda een vrije trap die de keeper of moet vangen of corner moet tikken maar de keeper legt hem klaar voor Calabro en dan zeggen ze : Wat een geweldig schot van Honda.
|
hannes

Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 11:49
|
|
Fregge, ga eens een cursus tactisch trainer volgen. Hoe kun je met deze tunnelvisie in vredesnaam een coach zijn? Lees eens wat posts van JD door over zijn idee van naar binnen trekkende buitenspelers, misschien dat je het dan snapt.
VVV is gewoon een moetje, hoe leuk VVV het ook doet op het moment. Er moet hier gewonnen worden, want PSV en/of Feyenoord laten punten liggen. Ook Twnete zie ik uit nog niet zo snel over Heerenveen heen gaan, die doen het niet onaardig sinds Sollied vertrokken is.
Vandaag weer lekker 4222 spelen met Donald en Sulejmani.
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 12:12
|
|
Ik hoop dat Ajax kan laten zien dat Honda bij Ajax thuis hoort..
ik denk misschien wel een 4-1 overwinning voor ons AJAX!!!!!
|
Frans-nijboer

Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 13:11
|
|
het maakt mij niet uit wie er in de basis staan, zolang er maar gewonnen word.
|
Frans-nijboer

Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 13:13
|
|
Omdat ze vroeger ook een linksbinnen hadden. Doe je research voor je bijdehand gaat doen.
Guy_ajax heeft volgens mij altijd het recht op een andere mening. Daarnaast is het in het hedendaagse voetbal eerder regel dan uitzondering dat een buitenspeler ook naar binnen komt. Zie Barcelona.
Ik denk dat Sulejmani het best rendeert in een vrije rol aan de linkerkant. Maar gezien je een vrije rol eerst moet verdienen heeft Mickey nog een lange weg te gaan.. maar je kunt niet ontkennen dat hij er beter/afgetrainder uit ziet. Hij gaat het nog wel maken hoor dit seizoen. naar mijn mening is mickey ook het sterkst in een vrije rol aan de linkerkant.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 13:40
|
|
Zelfde opstelling maar dan Anita ipv Siem De Jong volgens Barbera Barend.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 13:40
|
|
Opstelling VVV Venlo:
Gentenaar, Timisela, v. Kouwen, Paauw, Fleuren, Schaken, Leemans, Honda, Auassar, Ahahaoui, Calabro
Opstelling AJAX:
Stekelenburg, v.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson, Bakircioglu, De Zeeuw, Anita, Aissati, Cvitanich, Suarez
|