Auteur
|
Bericht
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 20:44
|
|
4-0, goed resultaat! 1ste helft vond ik slecht, tweede helft, vooral op het laatst, was heel goed, lekkere combinaties enzo!
En ik denk dat Sulejmani back is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die goal was goed, daardoor kreeg hij vertrouwen en toen ook nog eens een actie lukte ging de rest ook goed. Tuurlijk kan het beter, maar hij leek al op de oude Sulejmani, zo goed is hij nog niet geweest bij Ajax!
|
Marnix

Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 20:47
|
|
Citaat: Ajax heeft de thuiswedstrijd tegen Willem II afgesloten met een dikverdiende overwinning. Het werd 4-0 door doelpunten van Enoh (voor rust), Sulejmani, Pantelic en Suarez (na rust).
Zoals vaker dit seizoen creerden de Amsterdammers legio kansen, maar werd er te weinig gescoord. In de eerste helft voetbalde Willem II aardig mee met Ajax en kreeg het via Demouge zelfs een 100% kans om de score te openen. De aanvaller schoot echter naast. In het eerste bedrijf wist Ajax zich ook al de onnodige kansen te creeren, maar gescoord werd er lange tijd niet. Zelfs Suarez kon vanaf de penaltystip niet tot scoren. Nadat Willem II slecht uitverdedigde, kon Eyong Enoh met een goed schot de score openen: 1-0.
Na rust was er voor Willem II geen houden meer aan. Ajax domineerde, maar maakte het zichzelf moeilijk door niet te scoren. Het was Sulejmani, die net als Gabri goed inviel, die de 2-0 op de borden zette. De Serviër schoot de bal goed in de hoek. Nadat Veloso na een domme tweede gele kaart van het veld moest en Ajax een aantal goede kansen onbenut liet, wisten Pantelic (een strak schot op aangeven van Aissati) en Suarez de score te verhogen naar 4-0. Met name over de tweede helft kan Ajax-trainer Jol tevreden, want toen werd Willem II geen kans gegeven om te voetballen en was het spel van Ajax prima.
Goals:
1-0 Enoh (45+1')
2-0 Sulejmani (64')
3-0 Pantelic (82')
4-0 Suarez (90')
Opstelling Ajax:
Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; Rommedahl (Sulejmani/61), Enoh (Gabri/67), De Zeeuw, Aissati (Bakircioglu/83); Pantelic, Suarez.
Opstelling Willem II:
Aerts; Swinkels, Veloso, Biemans, Perreira, Boutahar, Kargbo, Van der Heijden; Zijler, Demouge, Sheotahul (Waalkens/59).
Bron: AS
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 20:54
|
|
Twente-Az ondertussen 1-2.
Edit 2-2
|
hannes

Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 21:00
|
|
't gaat hard in Twente. Hopen dat AZ door kan drukken en verdiend of onverdiend punten gaat pakken daar.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 17 okt 2009 21:33
|
|
3-2 Twente geworden , 90ste minuut N'kufo.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 09:02
|
|
De eerste helft van Ajax was niet goed en gelukkig maak je voor de rust dan de een nul door slecht uitverdedigen van Willem II. In de eerste helft gingen er ook een aantal dingen fout bij Ajax zoals de het verdedigen van Alderweireld waardoor je zomaar 0-1 achterkomt. Dan kan het een moeilijke wedstrijd worden.
In de tweede helft kom je door een goede vrije trap van Sulejmani op 2-0 waardoor je veel makkelijker kan voetballen. Willem II gelooft er ook steeds minder in en je krijgt meer vrijheid op het veld. Leuk dat de scoren dan iets oploopt maar Ajax moet al in de eerste helft domineren tegen dit Willem II.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 09:37
|
|
Ik heb de wedstrijd niet gezien, wel de opstelling. Zelfs in deze wedstrijd komt Atouba niet aan de bak. Denk dat Jol zich schromelijk verkeken heeft op hem. Het is Nederland, Jol. Alleen maar kunnen beuken en fysiek sterk zijn als back is niet voldoende om bij Ajax te spelen.
Jammer dat ik Mickey niet heb kunnen zien, want zo te lezen was hij goed.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 11:05
|
|
De overwinning is natuurlijk lekker, maar ik ben vooral blij dat Sulejmani weer wat goeds liet zien. Die vrije trap was goed geplaatst. Ook mooi om te zien dat alle veldspelers naar hem toegingen na de goal, dat zie je zelden.
In het begin was ik bang dat er na zoveel gemiste kansen geen goal meer zou komen, maar gelukkig scoorde Enoh vlak voor rust want anders wat het erg moeilijk geworden.
Ik hoop dat Sulejmani donderdag een kans krijgt in de basis.
|
D_skilled

|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 14:42
|
|
Ja, Sulejmani in de basis doen donderdag. En overstappen naar 4-3-3, zijn we ook meteen van het gepruts af van Kennedy en Rommedahl. Sulejmani en Suarez die in delen van wedstrijden van positie kunnen wisselen. Aissati op 10, 4-3-3 spelen zonder Kennedy en Rommedahl en het wordt allemaal veel draaglijker.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 14:45
|
|
Toch nog liever Gabri of De Jong. Met Enoh en De Zeeuw staan er al genoeg aanvallend bijdragende spelers. Aissati vind ik nog steeds niet overtuigen. Nog veel te veel makkelijk en gevaarlijk balverlies.
|
D_skilled

|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 14:52
|
|
Waar zou Gabri dan op een 3mansmiddenveld moeten spelen? Van de Jong ben ik nog niet kapot.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 14:54
|
|
Rechts.
Nee, maar alle plussen en minnen wegstrepend. Vond jij Aissati gisteren goed spelen? Hij voegt aanvallend toch amper iets toe totnutoe?
|
D_skilled

|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 15:21
|
|
Ik heb de wedstrijd van gisteren niet gezien. De wedstrijden daarvoor wel, en toen vond ik al dat Aissati weinig toevoegde hangend aan die linkerkant. Weinig inbreng in balbezit en bij balverlies nihil. Maar Jol heeft voor Aissati een rol in gedachten a la Rosicky en Nasri bij Arsenal. Doe mij dan maar Sulejmani, met een actie en een linkerbeen.
Van Gabri ben ik trouwens nooit stuk geweest. Vond het altijd wel een nuttige speler; hard werken en stofzuigen. Z'n rol wordt behoorlijk overschat i.m.o.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 15:28
|
|
Dat zeker. Ik ben niet blind voor Gabri zijn mindere punten, maar hij voegt wel iets meer toe dan Aissati op dit moment.
Maar goed; Aissati wordt ook verkeerd gebruikt inderdaad. De positie aan de linkerkant is niet waar hij kan uitblinken. Alles zal afhangen of hij Sulejmani een basisplaats zal geven of niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 16:24
|
|
Citaat: Dat zeker. Ik ben niet blind voor Gabri zijn mindere punten, maar hij voegt wel iets meer toe dan Aissati op dit moment.
Maar goed; Aissati wordt ook verkeerd gebruikt inderdaad. De positie aan de linkerkant is niet waar hij kan uitblinken. Alles zal afhangen of hij Sulejmani een basisplaats zal geven of niet.
Ik heb me gisteren enorm lopen ergeren aan de staande ovatie die Gabri kreeg... Alsof Cruijff terugkeerde bij Ajax... Deze zeer matige voetballer was jarenlang de zwakste schakel, maar wordt geadoreerd als een vedette.
Aisatti in een slechte vorm (en op een verkeerde positie) is altijd nog beter dan een Gabri in topvorm.
Nu Jol een groot gedeelte van zijn elftal heeft staan moet hij een paar dingen doen.
1. Sulejmani aan de praat krijgen op linksbuiten of hangend op links.
2. Pantelic volledige het vertrouwen blijven geven en aan de praat krijgen.
3. Ervoor zorgen dat Sulejmani Pantelic en Suarez samen op elkaar ingespeeld raken en elkaar iets gunnen.
Wanneer dat echt lukt, kunnen er mooie dingen gebeuren. De rest van het elftal staat wel aardig. Behalve dan de linksback en rechtshalf positie. Ook dat is op te lossen, maar het bovenstaande is voor de titelaspiraties het belangrijkste.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 16:30
|
|
Bij balverlies heb je niets aan Aissati. Als hij dan ook nog iedere wedstrijd 1 of 2 keer zeer gevaarlijk en totaal onnodig balverlies lijdt en aanvallend ook totaal niets in de melk te brokkelen heeft....tsja....Gabri is niet de beste speler, maar we moeten ook niet doen alsof hij er helemaal niets van kan.
|
Rooie

Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:10
|
|
Citaat: Dat zeker. Ik ben niet blind voor Gabri zijn mindere punten, maar hij voegt wel iets meer toe dan Aissati op dit moment.
Ik heb me gisteren enorm lopen ergeren aan de staande ovatie die Gabri kreeg... Alsof Cruijff terugkeerde bij Ajax... Deze zeer matige voetballer was jarenlang de zwakste schakel, maar wordt geadoreerd als een vedette.
Aisatti in een slechte vorm (en op een verkeerde positie) is altijd nog beter dan een Gabri in topvorm.
Nu Jol een groot gedeelte van zijn elftal heeft staan moet hij een paar dingen doen.
3. Ervoor zorgen dat Sulejmani Pantelic en Suarez samen op elkaar ingespeeld raken en elkaar iets gunnen.
Wanneer dat echt lukt, kunnen er mooie dingen gebeuren. De rest van het elftal staat wel aardig. Behalve dan de linksback en rechtshalf positie. Ook dat is op te lossen, maar het bovenstaande is voor de titelaspiraties het belangrijkste.
Gabri jarenlang de zwakste schakel?
Aissati in slechte vorm beter dan Gabri in topvorm?
Nee… dit kan ik niet onderstrepen.
Gabri is in al de jaren dat hij bij Ajax speelt een waardevolle voetballer.
Aissati voegt totaal niks toe aan Ajax, wat mij vooral aan hem opvalt is dat hij zijn verdedigende taken niet goed/kan uitvoer(en)t en dat er voetballend ook helemaal niks van hem afkomt.
Gabri hoort ten alle tijden te spelen, in een 4-4-2 opstelling zijn de Zeeuw, Gabri en Enoh makkelijk op te stellen… no problem.
Wat Sulejmani betreft vind ik ook dat hij ten alle tijden moet spelen, want na Suarez is hij gewoon de beste Ajaxaanvaller.
Pantelic mag voor mij toch eens langzaam op de reservebank belanden, ik zie hem nu een aantal wedstrijden, hij is voor mij tot nu toe een waardeloze voetballer.
Cvitanich is in mijn ogen duidelijk beter dan Pantelic.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 22:22
|
|
Wat een onzin zeg. Gabri al jaren de zwakste schakel… Werd binnengehaald als ‘grote’ speler van het ‘grote’ Barcelona en vormde met Sneijder en Davids een geweldig middenveld op een gegeven moment. Een sobere speler die al het klote werk voor een ander opknapt, 90 minuten lang, alleen heeft hij de laatste 2 jaar pech met blessures. Maar er zijn meer mensen die vinden dat een speler slecht is wanneer hij niet wekelijks 10 scharen en 3 doelpunten uit de kast tovert.
En zijn die 3 dingen de enige punten waar Jol aan moet werken? Aanvallend zit het juist wel goed, alleen ontbreekt vaak de creativiteit op het middenveld. Aissati is absoluut geen linker middenveldspeler op dit moment, alleen is die positie alleen over door het systeem van Jol. Hij weet mij absoluut nog niet te overtuigen dit seizoen, mede doordat hij verdedigend vaak verzaakt. Trouwens is ons doelsaldo prima. Een belangrijker punt lijkt me toch nog steeds verdediging. Het staat wel goed op dit moment, alleen zijn de doelpunten die we tegen krijgen wel vaak simpele foutjes.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 00:06
|
|
Ik vond het ook weer enorm bizar, JL, die Gabri-adoratie in het stadion. Hij raakte ook amper een bal. Maar ik zie het Jol wel doen hoor. Meer zekerheid inbouwen met Gabri voor Aissati achter een aanval die met Suárez waarschijnlijk toch wel doelpunten presenteert.
Vond Pantelic verder wederom veel meer fout dan goed doen, maar het was niet zo enorm dramatisch als de afgelopen weken.
|
melvinkruijt

Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 09:40
|
|
Heb de wedstrijd met een half oog zitten kijken op m'n verjaardag dus wellicht dat ik er soms naast zit, maar ik ga er van uit dat ik dat dan wel hoor..
ik vond Sulejmani een van z'n betere wedstrijden spelen, bij Ajax dan, en hetzelfde vond ik voor Pantelic. Verder moesten er gewoon meer kansen worden benut, als je er zoveel weet te creeren dan mogen er best nog 3 goals meer worden gemaakt.
Over Gabri: misschien is de adoratie wat overdreven, maar hem helemaal afschrijven en een slechte speler noemen gaat wat ver. Dan heb je inderdaad de afgelopen jaren onder een steen gezeten, want hij is echt belangrijk geweest voor Ajax! Iets meer respect mag dan ook wel.
Zoals gezegd heb ik maar half gekeken, dus even een vraag: toen Sulejmani inviel, speelde hij toen vanaf links of rechts?
Bij rechts: lijkt mij een uitstekende optie ter vervanging van Kennedy EN Rommedahl.
Bij links: vervanging van Aissati en dan wellicht toch Gabri op rechts. Sterke speler die wellicht het gat kan opvangen als vd Wiel dan vaker er overheen gaat..
En nog iets wat mij altijd opvalt: als je op teletekst leest dat Ajax het goed heeft gedaan, dan kun je dus concluderen dat ze het zeer goed hebben gedaan. Valt mij altijd op dat teletekst extreem kritisch is naar Ajax toe. Ik bedoel, hier zijn we gewoon kritisch, we zijn tenslotte fans en letten op alles, maar de mensen die de stukjes schrijven voor teletekst zijn gewoon azijnpissers, mierenneukers, etc.. (wilde ik gewoon even kwijt haha)
Verder gewoon prima wedstrijd. Nu op naar drie zeer belangrijke wedstrijden achter elkaar. Ben benieuwd.
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 09:46
|
|
Wederom opvallende rapportering in de T., de spelers van Willem II krijgen hogere cijfers dan de Ajacieden.
|
hannes

Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 10:25
|
|
Zo gek is dat ook niet gezien de eerste helft. Als Ajax zo aan het stormen is op je doel en je gaat met 0-1 de rust in moet je als team toch iets goed doen. Ze hebben kansen gecreeerd en gepoogd aanvallend te voetballen. Als je gewoon even door het klasseverschil heen prikt vind ik het niet zo heel gek. Met name die krullebol achterin bij Willem II heeft lopen werken als een gek.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 17:01
|
|
Wat het met Gabri is hij is gewoon een sympathieke voetballer, en werkt altijd voor de volle 100%. Dit zien de supporters ook, en vergeten dan vaak zijn mindere kanten. Hij is wel ''Ajax-waardig'' (mede ook door zijn ervaring), maar een super speler vind ik het niet.
|
mike_zuid2

Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 21:18
|
|
De Adoratie voor bepaalde voetballers is gewoon ingegeven door persoonlijke voorkeur van sommige bepalende supporters.
Er is veel contact tussen Gabri, Sulejmani, Suarez en Pantelic met een aantal supporters. Deze zorgen voor extra ondersteuning van deze spelers tijdens wedstrijden.
Sulejmani bedankt de supporters dan ook uitgebreid in de nabeschouwing, omdat hij die steun waardeert.
Het kan dus ook spelers door een moeilijke periode helpen.
Altijd liever pro liedjes dan alleen maar afkraak liedjes.
Verder was er dus de Jonge Schare bandirie battle. Zeer goed geslaagd.
30 kids die meegedaan hebben, verslag en foto's te vinden op http://www.sthcrw.nl
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 21:27
|
|
Citaat: De Adoratie voor bepaalde voetballers is gewoon ingegeven door persoonlijke voorkeur van sommige bepalende supporters.
Er is veel contact tussen Gabri, Sulejmani, Suarez en Pantelic met een aantal supporters. Deze zorgen voor extra ondersteuning van deze spelers tijdens wedstrijden.
Sulejmani bedankt de supporters dan ook uitgebreid in de nabeschouwing, omdat hij die steun waardeert.
Het kan dus ook spelers door een moeilijke periode helpen.
Altijd liever pro liedjes dan alleen maar afkraak liedjes.
Verder was er dus de Jonge Schare bandirie battle. Zeer goed geslaagd.
30 kids die meegedaan hebben, verslag en foto's te vinden op http://www.sthcrw.nl
Vergeet Dario niet! Die spelers worden inderdaad veel toegezongen. Als je bij Ajax speelt weet je in ieder geval bij wie je moet zijn om vaak toegezongen te worden.
|