Auteur
|
Bericht
|
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 23:10
|
|
Ik vond Sulejmani helemaal niet slecht spelen.. was juist blij om hem zo weer te zien spelen, Duels aangaan en durven zag ik erg veel bij sulejmani, k hoop dat hij uit zijn verf aan het komen is :).
Pantelic vond ik ook niet slecht spelen.. maar in de 2e helft vond ik hem niet zoveel moeite doen om de bal terug te veroveren, jammer maar helaas.. ( P.s. WAT EEN COMBINATIE TUSSEN PANTELIC EN MICKEY IN 1e HELFT )
Tegen doelpunt was jammer, 3 punten zijn binnen, op naar AZ.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 23:11
|
|
Clubs Pld W D L GF GA Pts
AFC Ajax 3 1 2 0 3 2 5
RSC Anderlecht 3 1 2 0 3 1 5
NK Dinamo Zagreb 3 1 0 2 4 4 3
FC Timi?oara 3 0 2 1 0 3 2
Stand atm. Sorry, Layout niet super. Maar we staan wel eerste Gedeeltelijk dan.
|
Ping

|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 23:13
|
|
Zat het net te lezen inderdaad.
1e 3 punten van de zware reeks .
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 23:17
|
|
ha ha, zwaar? Demy zegt op het veld straks: "Heey, Stijn? Jij had je geld toch bij de DSB staan?" Schaars dan: "Ja, Demy. Hoezo?" Demy: "Nou, gewoon, ik krijg nog 300 euro van je, zou je na deze wedstrijd geven zei je. Heb je het al gepind?"
|
Ping

|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 23:19
|
|
Hahahahaha..
En waar haal je die vandaan
|
Ping

|
Geplaatst: Do 22 okt 2009 23:30
|
|
Ja hoor PSV weet ook weer te winnen !!
Heerenveen gun ik de winst wel..
Twente verloren
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 01:25
|
|
Net thuis uit Amsterdam. Leuke wedstrijd gezien. Anita terecht man of the match. Zat overal tussen en aanvallend aanwezig. Pantelic de ene keer veel verdedigend werk...het volgende moment slapen...erg apart. Vertonghen en Alderweireld prima....al draaide die aanvaller wel ehel makkelijk weg bij Jan in de eerste helft.
Die Kroaten vielen zwaar tegen. Stelletje koekebakkers. Zelfs Sparta laat de bal minder vaak van de voet rollen.
|
melvinkruijt

Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 09:38
|
|
Was gewoon een erg leuke wedstrijd om te zien, niet verwacht dat Ajax zo zou domineren eigenlijk. Ik vond Anita ook terecht MotM. Hij werd naar mijn mening te vaak onterecht terug gefloten. Een beetje een duel aan gaan mocht echt niet van deze scheids (offtopic: die ik trouwens ontzettend op Schumi vond lijken, compleet met scheve centenbak). Deze man heeft een aantal makkelijke gele kaarten gegeven zeg!
Verder vind ik de kritiek op Pantelic en Sulejmani niet helemaal terecht, hebben gewoon een prima wedstrijd gespeeld. En inderdaad DE combinatie van de avond gemaakt.
Kon me ook vinden in het commentaar van De Mos naderhand. Rommedahl heeft echt een neusje voor dit soort goals. Maakt ie vaak.
Verder zonde van de goal, maar ik verwacht niet dat het doelsaldo een probleem gaat opleveren, gewoon thuis winnen van Anderlecht en minstens nog een wedstrijd uit. Komt helemaal goed volgens mij.
Nogmaals offtopic: Ik ben trouwens wel blij met alle overwinningen van de Nederlandse clubs hoor, jammer van Twente. NL kan de punten goed gebruiken ter voorkoming van het verliezen van een Europese plaats. Mooie goal trouwens van die Reis.
|
R.O.B.

Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 09:43
|
|
Gisteravond de wedstrijd gekeken in het stadion. Ondanks de vele lege plaatsen was er toch sprake van een prima sfeertje!
Over de wedstrijd zelf moet gezegd worden dat de overwinning terecht was, maar dit kwam mede door het zwakke optreden van Dinamo.
De Steek was solide (goede trap) en is eigenlijk nauwelijks getest. Achterin stonden Jan en Toby redelijk goed, ondanks enkele schoonheidsfoutjes van Jan tegen Papadopoulos. Anita speelde (buiten de eerste 20 minuten) met de juiste felheid, was voetballend goed en altijd 1 stap verder gedacht dan zijn tegenstander. Revelatie als linksback! Daarentegen is het mij onbekend wat er met VD Wiel aan de hand was, die speelde 1 van zijn minste wedstrijden van het seizoen. Veel slechte balcontacten en continu te ver van zijn directe tegenstander dekken.
Op het middenveld veroverden De Zeeuw en Enoh veel ballen, maar knapten daar vooral veel van hun eigen fouten (qua passing) mee op. Emanuelson speelde vrij neutraal en komt wsl beter tot zijn recht op een hangende linksbuiten plaats of als pure linksback.
Voorin toonde Suarez (frommelkoning ) eens te meer zijn klasse en speelde Sulejmani een aardige 1e helft. De 2e helft daarentegen vond ik hem behoorlijk ver teruggevallen met veel moeite in de omschakeling en foute keuzes in balbezit. Pantelic speelde - zoals ondertussen gewend - behoorlijk statisch, maar was behoorlijk balvast. Maakte verder ook niet de fout om zich teveel uit de spits te laten zakken om maar ballen te krijgen. Al met al, geen onaardige wedstrijd van Marko.
Resumerend: verdiende overwinning Ajax, met aardig spel maar ook momenten waarop het heel slordig was (concentratieverlies?). Dinamo Zagreb is niet meer de ploeg van 2 jaar geleden, heeft kwalitatief echt ingeleverd!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 09:58
|
|
Citaat: Pantelic speelde - zoals ondertussen gewend - behoorlijk statisch, maar was behoorlijk balvast. Maakte verder ook niet de fout om zich teveel uit de spits te laten zakken om maar ballen te krijgen. Al met al, geen onaardige wedstrijd van Marko.
Precies. En daarom denken sommige mensen dat hij lui en langzaam is. Ik weet zeker dat Pantelic die opdracht van Jol heeft meegekregen.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 09:59
|
|
Goede wedstrijd die we vergaten (zoals wel vaker) eerder in het slot te gooien. Het ging om de drie punten en die hebben we binnen. De komende 3 wedstrijden zie ik positief tegemoet.
Uit tegen Zagreb zijn punten te halen, getuige de wedstrijd van gister en de ruime overwinning van Anderlecht in Zagreb.
Uit tegen Timisoara kan lastig worden. Maar ze zullen ongetwijfeld minder verdedigend spelen dan in Amsterdam, zeker omdat ze zullen moeten winnen gezien de stand in de poule. Dit geeft kansen voor Ajax.
Thuis tegen Anderlecht kan een mooie wedstrijd worden. Gezien het uitduel verwacht ik de 3 punten thuis te houden.
Al met al minstens 5 punten uit de komende 3 wedstrijden.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 09:59
|
|
Ik wil niet al te optimistisch zijn, maar vond Sulejmani in de eerste helft heel behoorlijk. Je zag weer wat terug van z'n versnelling, hij leed bijna geen balverlies en was sterk in de combinatie met Panteli?. Dat geeft houvast voor betere tijden voor Mickey. In de tweede helft vlak voordat Panteli? werd gewisseld maakte hij nog een actie waarbij hij langs z'n tegenstander versnelde en de achterlijn haalde, maar z'n voorzet niet goed was. Voorlopig laten staan.
Cvitanich zou overigens echt niet zo balvast zijn en in de combinatie zo goed zijn als Panteli?. No way.
Anita vond ik sterk spelen. Het is echt een kuitenbijtertje, of een terriër zoals Jol hem noemt. Een doorzetter, iemand die bereid is om te strijden, een winnaar. En wat ook in z'n voordeel spreekt is dat hij snel is op de eerste meters, waardoor hij de 50/50 ballen voor het grootste deel wint.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 10:05
|
|
Ja. Alleen jammer dat hij bij de 2-1 zijn man te makkelijk laat weglopen. Was een beetje een smetje op verder een zeer behoorlijke wedstrijd.
|
Corstiaan

Forum berichten: 37
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 10:08
|
|
Citaat: Ook Alderweireld was weer sterk. Enoh vond ik wat minder deze keer, maar toch gewoon weer een 6-je. Pantelic vond ik echt niet zo slecht, hoor. Wat een gezeik op die gast. Niet normaal meer.
Het centrum speelde een solide wedstrijd. Al moet gezegd worden dat Alderweireld weer een gevaarlijk slippertje had, net als tegen Willem II (kans van Demouge net naast). Verder vrijwel niet op fouten kunnen betrappen.
Anita speelde een goede wedstrijd. Jammer van zijn gele kaart in het begin van de wedstrijd, hij moest nu toch telkens oppassen. Toch bleef hij fel en gedreven, zonder verder echte overtredingen te maken. Denk ook dat als hij nog geen geel had gehad, de 2-1 niet gevallen was, maar dat Anita dan had ingegrepen. Wat hem dan wel een kaart had opgeleverd, ik denk dat dat toch wel meespeelde dat moment.
Pantelic speelde een van zijn betere wedstrijden tot nu toe. Balvast en enkele goede combinaties. Zou hem graag meer in situaties binnen de 16 zien. Je ziet als hij eenmaal voor de individuele actie gaat, dat hij toch gevaarlijk is en goede kapbewegingen in huis heeft. Een kwestie van tijd voor zo'n bal erin gaat.
Vond AJAX niet erg goed spelen, maar was over het algemeen wel voldoende. Vooral in de tweede helft werd er veel onnodig balverlies geleden, waardoor Dinamo er gevaarlijk uit kon komen, zonder overigens echt kansen te creëren. Ben in ieder geval blij met de inzet en felheid van de meeste spelers van AJAX. Is het minste wat de spelers kunnen doen.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 10:18
|
|
En wat een sfeer in het stadion!!!!!! Heb voor de tv echt genoten ook van de sfeer. Dat is wel eens anders geweest bij Ajax.
Er lijkt toch een bepaald gevoel van tevredenheid te zijn bij de supporters. Op zich terecht want je ziet dat het steeds beter gaat lopen.
Ik moet zeggen dat je ook steeds beter de hand van Jol en je ziet ook dat spelers wel degelijk sterker/beter worden onder Jol. Erg positief.
Zie de komende weken met vertrouwen tegemoet. Ben ontzettend benieuwd waar we over 3 weken staan.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 10:18
|
|
Citaat: Precies. En daarom denken sommige mensen dat hij lui en langzaam is. Ik weet zeker dat Pantelic die opdracht van Jol heeft meegekregen.
Pantelic is natuurlijk langzaam. Heeft weinig zin om dat te betwisten. Is een flinke handicap, maar dat betekent niet dat hij verder niet van enige waarde zou kunnen zijn.
Daarnaast was hij de afgelopen wedstrijden ook gewoon lui. Het is niet leuk om te constateren, maar het is wel zo. Gister toonde hij veel meer werklust en ging hij zelfs een paar keer met overtuiging de duels aan. Ik mag hopen dat dit niet enkel was omdat hij denkt zich in de EL-wedstrijden meer in de picture te kunnen spelen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 11:14
|
|
Ik wordt gek van JohanD die steeds maar blijft roepen dat Pantelic en Sulejmani dezelfde type spelers zijn en dat Pantelic daarom nutteloos is. Pantelic is een spits en Sulejmani niet dat is al meteen een enorm verschil. Ik vond beide trouwens goed hun taak uit voeren maar je ziet wel dat beide nog veel beter kunnen dan dit. Pantelic is inderdaad niet de snelste maar maakt dat uit als je Sulejmani en Suarez rondom je hebt? Verder vind ik het mooi dat hij zich vaak laat zakken en bijna als '10' het spel verdeeld. Dat is best handig aangezien Ajax centraal met een verdedigend blok speelt.
Het enige jammere vind ik dat Emanuelson nu weer niet als linksback speelt. Die jongen is een back niet meer niet minder, laat hem please de rest van het seizoen daar spelen. Anita is een leuke back-up voor hem en V.d. Wiel maar (nog) niet meer.
Ajax zal een klap krijgen als Suarez vertrekt maar ik voorspel dat die klap minder groot zal zijn dan de meeste mensen denken. Er zal weer een andere speler opstaan, misschien wel Sulejmani of Aissati.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 11:26
|
|
Citaat: Pantelic is inderdaad niet de snelste maar maakt dat uit als je Sulejmani en Suarez rondom je hebt?
Nou, ten eerste hoef je de diepte er bij Pantelic dus niet uit te halen, waardoor Suarez en Sulejmani altijd tegenover een verdediger met rugdekking staan. Zou Pantelic in de diepte aanspeelbaar zijn, dan zouden door die dreiging constant twee man bij hem moeten blijven, waardoor elders weer extra ruimte zou ontstaan. Nu zag je dat Suarez, als hij zich van Cufré had ontdaan, ook nog Kovac moest uitspelen. Nu kunnen die twee er allebei vrij weinig van, dus dat was niet echt een probleem, maar tegen betere verdedigers wordt dat een probleem. Daarom is het dus van belang een spits te hebben die te allen tijden dreiging naar het doel heeft.
Citaat: Verder vind ik het mooi dat hij zich vaak laat zakken en bijna als '10' het spel verdeeld. Dat is best handig aangezien Ajax centraal met een verdedigend blok speelt.
Ja, Pantelic was vrij balvast en zuiver in de kaats. Dat zag er goed uit. Jammer is alleen wel dat het vrijwel allemaal obligate breedtepassjes waren en dat het totaal niet dreiging was. Zet Aissati erachter en ze spelen waarschijnlijk 90 minuten lang de bal naar elkaar over, zonder dat de verdediging van de tegenstander ook maar één moment in de problemen komt. De enige gevaarlijke passes kwamen van de crosspasses van De Zeeuw en Vertonghen die (weliswaar soms iets te vaak) wél de diepte zochten en medespelers aanspeelden als ze één op één stonden, waardoor een beweging dan wel een combinatie met dreiging mogelijk was.
Juist tegen een vrij statische verdeding als die van Zagreb moet je snel over de grond de diepte zoeken, met doorkomende mensen. De Zeeuw kwam wel eens door, maar Pantelic zocht nooit de diepte na de combinatie.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 11:40
|
|
Citaat: Ik wordt gek van JohanD die steeds maar blijft roepen dat Pantelic en Sulejmani dezelfde type spelers zijn en dat Pantelic daarom nutteloos is. Pantelic is een spits en Sulejmani niet dat is al meteen een enorm verschil. Ik vond beide trouwens goed hun taak uit voeren maar je ziet wel dat beide nog veel beter kunnen dan dit. Pantelic is inderdaad niet de snelste maar maakt dat uit als je Sulejmani en Suarez rondom je hebt? Verder vind ik het mooi dat hij zich vaak laat zakken en bijna als '10' het spel verdeeld. Dat is best handig aangezien Ajax centraal met een verdedigend blok speelt.
Het enige jammere vind ik dat Emanuelson nu weer niet als linksback speelt. Die jongen is een back niet meer niet minder, laat hem please de rest van het seizoen daar spelen. Anita is een leuke back-up voor hem en V.d. Wiel maar (nog) niet meer.
Ajax zal een klap krijgen als Suarez vertrekt maar ik voorspel dat die klap minder groot zal zijn dan de meeste mensen denken. Er zal weer een andere speler opstaan, misschien wel Sulejmani of Aissati.
Ik word gek van mensen die Johan D serieus nemen. Die man heeft geen greintje verstand van voetbal.
Het klopt dat Pantelic en Sulejmani niet hetzelfde type speler zijn, maar ik zou me totaal niet ergeren aan wat Johan D te melden heeft. Zolang hij de wedstrijden niet van commentaar voorziet, zie ik geen probleem. Voetbal International hoef je namelijk niet te kijken, de wedstrijden van Ajax wel.
Edit: Ik zag trouwens nog een persoon op de eretribune zitten die ik daar helemaal niet wil zien. Ene meneer Petrovic. Ik mag toch hopen dat hij verdwaald was en Jol heeft gevraagd om na de wedstrijd achter hem aan te mogen rijden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 12:34
|
|
Het was een geweldige wedstrijd gister. Veel sfeer en goed voetbal. In het begin leek het moeilijk te gaan worden ondanks dat we 1-0 voor stonden. Zoals Jol ook aangaf was ik ook blij dat ze zich hadden aangepast, want Zagreb is echt een hele aardige ploeg.
Eigenlijk speelde de meesten een uitstekende wedstrijd. Met Suarez, de Zeeuw en Anita als uitblinkers. De rest speelde goed. Eigenlijk was de enige die zijn normale niveau niet haalde van der Wiel.
Iemand die wel zijn normale niveau haalde was Emanuelson.. en dat bedoel ik niet op een positieve manier. Wat kan ik me vreselijk ergeren aan dat mannetje. We speelden verdedigend eigenlijk met een man minder. Overal en continue liet hij mensen van zich weglopen. Enoh en de Zeeuw moesten verdedigend alles opknappen (erg goed hoe ze dat steeds oplosten trouwens). De mensen die op TV gekeken hebben, hebben dat waarschijnlijk niet kunnen zien, maar het was schrijnend.
Door iedereen uit zijn rug weg te laten lopen wil hij er volgens mij voor zorgen dat hij bij het omschakelmoment helemaal vrij staat. Het ergste van alles is dan dat hij daar vervolgens helemaal niets mee doet!
Voor mij was Emanuelson een grote smet op deze wedstrijd. Ik zal helaas wel weer de enige zijn die dat is opgevallen..
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 13:28
|
|
Citaat:
Voor mij was Emanuelson een grote smet op deze wedstrijd. Ik zal helaas wel weer de enige zijn die dat is opgevallen..
Haha inderdaad. Urby deed vrij weinig fout, al verloor hij af en toe een duel wat te makkelijk imo.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 13:34
|
|
Citaat:
Haha inderdaad. Urby deed vrij weinig fout, al verloor hij af en toe een duel wat te makkelijk imo.
Denk dat je inderdaad zo ongeveer de enigste was.
Hij verloor een paar keer een duel wat makkelijk.
Over Urby, het viel mij heel erg op dat ik hem nu regelmatig zag storen en probeerde een bal terug te winnen door achter iemand aan te rennen.
Dat zie ik hem niet heel vaak doen maar deze wedstrijd viel het mij op, misschien iets wat hem aangepraat is door Jol? Of viel niemand het op.
En de manier waarop Urby opendraait in die GEWELDIGE counter (Alderweireld, Urby, Suarez, Paal) was natuurlijk ongekend lekker om te zien (en daar zie je de techniek van Urby weer gelijk).
|
Pariah

Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 13:53
|
|
Citaat:
Denk dat je inderdaad zo ongeveer de enige was.
Hij verloor een paar keer een duel wat makkelijk.
Over Urby, het viel mij heel erg op dat ik hem nu regelmatig zag storen en probeerde een bal terug te winnen door achter iemand aan te rennen.
Dat zie ik hem niet heel vaak doen maar deze wedstrijd viel het mij op, misschien iets wat hem aangepraat is door Jol? Of viel niemand het op.
En de manier waarop Urby opendraait in die GEWELDIGE counter (Alderweireld, Urby, Suarez, Paal) was natuurlijk ongekend lekker om te zien (en daar zie je de techniek van Urby weer gelijk).
Jullie kunnen toch niet serieus menen dat je vond dat Urby goed speelde? Zoals JariLitmanen10 al zei, was hij verdedigend een van de slechtste van het veld... wat zeg ik? Zelfs Suarez verdedigde volgens mij nog beter mee!
En dat voor onze vaste linksback... Persoonlijk zie ik Anita liever linksback staan, die inzet die hij toont hoort beloond te worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 14:14
|
|
precies Pariah. Scio en Sincere.. jullie hebben de wedstrijd op tv gekeken neem ik aan?
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 23 okt 2009 15:07
|
|
Prima wedstrijd van Ajax. Dinamo vond ik een van de betere ploegen waar we tegen gespeeld hebben, voetballend zag het er bij hun aardig uit.
Aan Ajax kant vond ik Anita (jammer dat hij in de 92ste minuut nog even z´n man liet lopen) , Vertonghen en Suarez sterk. Sulejmani speelde een sterke eerste helft (ik heb het idee dat de oude Sulejmani er weer aan komt), 2de helft leek hij een beetje op. Pantelic gaat ook steeds beter, of minder slecht, draaien. Hield de bal een paar keer goed bij zich tot de middenvelders konden aansluiten, nog een mooie combinatie met Sulejmani en een actie in de eerste helft waarbij die 3 man passeerde maar de bal net niet bij een medespeler kreeg (wat dan waarschijnlijk een assist was geworden).
De Zeeuw speelde wat minder dan normaal, matige passing. Enoh weer een paar ongelofelijk domme ballen, dat heeft hij toch nog te vaak. Gewoon puur slordigheid (concentratieverlies) want normaalgesproken beschikt hij over een prima passing plus overzicht. Ook blijf ik geen fan van Urby op een driemans middenveld, al ging het gisteren nog wel redelijk.
|