Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 10:52
|
|
Ajax - Dinamo Zagreb

Europa League wedstrijd 22 Oktober.
Amsterdam Arena, aanvang 21.05
Onderlingduel
04/10/2007 Ajax - Dinamo Zagreb 2-3 UEFA Cup
Citaat: STAND GROEPSFASE
GROEP A
1 Anderlecht 2 1 1 0 4 3 - 1
2 Dinamo Zagreb 2 1 0 1 3 3 - 2
3 Ajax 2 0 2 0 2 1 - 1
4 FC Timisoara 2 0 1 1 1 0 - 3
Citaat: Ajax-Dinamo Zagreb in Oostenrijkse handen
De wedstrijd in de Europa League tussen Ajax en Dinamo Zagreb staat donderdag 22 oktober onder leiding van scheidsrechter Thomas Einwaller. De Oostenrijkse arbiter floot Ajax exact een jaar geleden (op 23 oktober 200  ook al eens op Europees niveau. In Engeland was hij de leidsman bij het Europa League-duel tussen Aston Villa en Ajax (2-1).
Einwaller wordt in de Amsterdam ArenA langs de zijlijn geassisteerd door zijn landgenoten Roland Heim en Klaus Strasser. Rene Eisner is door de UEFA aangesteld als vierde official.
De vijfde en zesde man - zoals dit seizoen bij iedere wedstrijd in de Europa League wordt uitgetest door de UEFA – komen eveneens uit Oostenrijk. Bernhard Brugger en Dietmar Drabek zullen achter beide doelen aanwezig zijn. Brugger was al eens te gast in de ArenA. Hij leidde vorig seizoen het duel in de Europa League tussen Ajax en FK Borac (2-0).
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 11:01
|
|
Deze moet gewonnen worden. Zagreb lijkt me een sterk elftal, maar heeft thuis met 0-3 van Anderlecht verloren dus er liggen ook voor ons kansen.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 12:09
|
|
Citaat: Dinamo Zagreb verliest van NK Zagreb.
Dinamo Zagreb heeft een slechte generale geboekt in aanloop naar de Europa League-wedstrijd tegen Ajax. De Kroatische club verloor met 1-0 van NK Zagreb. De winnende treffer kwam van de voet van Davor Vugrinec en werd na zestig minuten gescoord.
Dinamo Zagreb geniet echter nog altijd een voorsprong van zeven punten op de achtervolger, Cabalia. De Kroaten staan tweede in de Europa League-poule. Ajax staat derde en behaalde tot dusver één punt minder.
AS
Zal sowieso geen makkelijke wedstrijd worden. Toch zie ik wel kansen, ik hoop vooral dat Suarez ook ''geniaal'' gaat voetballen in de Europa league, want Suarez heeft op Bratisslava thuis na weinig laten zien in europa.
Maar aan de andere kant zou ik het wel begrijpen als hij donderdag niet super goed is, want hij speelt dan drie wedstrijden binnen één week dat is natuulijk vermoeiend. Ik zou Sulejmani de kans geven op linkshalf. Aissati laat al weken weinig tot niets zien en Sulejmani heeft zo nu en dan nog wel een aardige wedstrijd dit seizoen zoals gisteren. Ik ben er nog steeds van overtuigd als je Sulejmani het 300% vertrouwen geeft hij ook bij Ajax geweldig kan voetballen. Nu komt ook de eerste grote test voor onze verdediging. Ik denk dat de achterhoede van Ajax op dit moment word overschat, dus ik zou zeggen laat maar eens zien het ook tegen grote clubs te kunnen. Ik wil ook nog even kwijt dat Steek erg goed staat te keepen de laatste tijd, heeft vaak weinig te doen maar wat hij doet doet hij goed, ook gisteren weer één geweldige redding, als hij de bal vangt gooit hij de bal snel naar één van de verdedigers die dan goed kunnen opbouwen, een aantal weken geleden ving hij de bal en hield hij hem 10 seconde vast. Als hij zo blijft keeper zal hij waarschijnlijk ook eerste keeper zijn op het Wk. Ik zou mits er geen blessures bij komen zo spelen:
-------------Pantelic---Suarez----------
Sulejmani--------------------------------Rommedahl*
------------------Enoh--- De Zeeuw---
Urby---Vertonghen---Alderweireld--- Van der Wiel
-------------------- Steek------------------------
Rommedahl kan ook Sulejmani zijn en dan Aissati op Links, of Aissati op rechts en Sulejmani op links, ik zou iig met Sulejmani starten.
Verwacht een kleine overwinning, 2-0.
|
M(L)....

Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 13:09
|
|
Een (kleine) overwinning denk ik, ik heb er in elk geval in zin !
Hoop wel dat we starten met Sulejmani, geef die jongen wat vertrouwen dan komt het helemaal goed.
|
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 13:17
|
|
Citaat: Dinamo Zagreb verliest van NK Zagreb.
Dinamo Zagreb heeft een slechte generale geboekt in aanloop naar de Europa League-wedstrijd tegen Ajax. De Kroatische club verloor met 1-0 van NK Zagreb. De winnende treffer kwam van de voet van Davor Vugrinec en werd na zestig minuten gescoord.
Dinamo Zagreb geniet echter nog altijd een voorsprong van zeven punten op de achtervolger, Cabalia. De Kroaten staan tweede in de Europa League-poule. Ajax staat derde en behaalde tot dusver één punt minder.
AS
Zal sowieso geen makkelijke wedstrijd worden. Toch zie ik wel kansen, ik hoop vooral dat Suarez ook ''geniaal'' gaat voetballen in de Europa league, want Suarez heeft op Bratisslava thuis na weinig laten zien in europa.
Maar aan de andere kant zou ik het wel begrijpen als hij donderdag niet super goed is, want hij speelt dan drie wedstrijden binnen één week dat is natuulijk vermoeiend. Ik zou Sulejmani de kans geven op linkshalf. Aissati laat al weken weinig tot niets zien en Sulejmani heeft zo nu en dan nog wel een aardige wedstrijd dit seizoen zoals gisteren. Ik ben er nog steeds van overtuigd als je Sulejmani het 300% vertrouwen geeft hij ook bij Ajax geweldig kan voetballen. Nu komt ook de eerste grote test voor onze verdediging. Ik denk dat de achterhoede van Ajax op dit moment word overschat, dus ik zou zeggen laat maar eens zien het ook tegen grote clubs te kunnen. Ik wil ook nog even kwijt dat Steek erg goed staat te keepen de laatste tijd, heeft vaak weinig te doen maar wat hij doet doet hij goed, ook gisteren weer één geweldige redding, als hij de bal vangt gooit hij de bal snel naar één van de verdedigers die dan goed kunnen opbouwen, een aantal weken geleden ving hij de bal en hield hij hem 10 seconde vast. Als hij zo blijft keeper zal hij waarschijnlijk ook eerste keeper zijn op het Wk. Ik zou mits er geen blessures bij komen zo spelen:
-------------Pantelic---Suarez----------
Sulejmani--------------------------------Rommedahl*
------------------Enoh--- De Zeeuw---
Rommedahl kan ook Sulejmani zijn en dan Aissati op Links, of Aissati op rechts en Sulejmani op links, ik zou iig met Sulejmani starten.
Verwacht een kleine overwinning, 2-0.
Ik denkt dat Jol zo gaat spelen:
--------------Pantelic-------Suarez-------------------
----Sulejmani-----------------------------------------
-----------------------De Zeeuw----------------------
--------------Enoh------------------------Gabri-------
Ik denk dat Jol zoiets uiteindelijk voor ogen heeft en daarom ook zei dat Gabri een belangrijke rol gaat spelen, want als je net weer bij de selectie zit en de trainer laat je gelijk invallen dan zegt dat toch iets?
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 15:10
|
|
Boris, Jol heeft gezegd dat Gabri een goede vervanger is voor De Zeeuw en Enoh. Hij is dus geen speler voor de eerste elf.
|
Boris_AFCA

Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 16:33
|
|
Citaat: Boris, Jol heeft gezegd dat Gabri een goede vervanger is voor De Zeeuw en Enoh. Hij is dus geen speler voor de eerste elf.
Oh sorry, dat heb ik niet gelezen Koen. Ik denk wel dat Gabri een verbetering is ten opzichte van Kennedy.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 16:35
|
|
Inderdaad. Vooral Enoh pakt veel gele kaarten en is toch wel af en toe geblesseerd. Voor de Zeeuw kan hetzelfde gaan gelden. Dan is het heerlijk om een goede backup te hebben voor ze in de vorm van Gabri, wat ik een prima speler vind die goed mee kan met het Ajax-niveau. Maar ik verwacht toch weer Rommedahl op rechts hoor. Ik hoop nog steeds dat Donald eens een kans krijgt op die plek. Die kan zich tenminste nog verbeteren en is imo beter dan Rommedahl en zeker als Kennedy. Denk dat hij wel goed tot zijn recht komt op rechts. Sulejmani dan vanaf links en de rest zoals het al een tijdje staat.
Steek
vdWiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
Donald-Enoh-de Zeeuw-Sulejmani
Suarez-Pantelic
Dan staat er een elftal waar nog veel progressie te boeken valt. Een zeer jonge verdediging en middenveld (muv de Zeeuw) en een topaanvaller in Suarez en Pantelic die alleen maar beter in vorm begint te komen. Zo zie ik het over een tijdje wel goed staan.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 19:48
|
|
Hopelijk schakelt Jol om naar een 4-3-3 systeem met Sulejmani en Suarez op de vleugels. Op de tien zou ik eerder kiezen voor de Jong dan Aissati. De Jong schakelt sneller om dan Aissati en is ook dreigender in de zestien meter.
Verder verwacht ik een moeilijk duel tegen Dinamo Zagreb maar deze wedstrijd moet gewoon gewonnen worden. Anders word het wel heel moeilijk om in deze poule door te komen wat natuurlijk wel noodzakelijk is voor Ajax en het beetje financiën wat ze erbij krijgen.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 21:11
|
|
-----------------------Stekelenburg-----------------------
Van der Wiel- Alderweireld- Verthongen- Emanuelson
---------Gabri---------De Zeeuw--------Enoh------------
-----Suárez------------Cvitanich--------Sulejmani------
De achterste 5 lijkt me logisch, dan een defensief blok die veel verdedigend werk doet en waar De Zeeuw voor de creativiteit moet zorgen, wat hij zeker kan! Suárez is onomstreden, ik geef Cvitanich de voorkeur boven Pantelic en Sulejmani deed het heel goed tegen Willem II, dus geef hem het vertrouwen en hopelijk trekt hij die lijn door en bewijst hij waarom hij 16 miljoen waard is!
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 21:23
|
|
Droom maar verder mensen als je denkt dat Jol nu omschakelt naar een 4-3-3. Lijkt me een beetje onnodig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 21:25
|
|
Citaat: -----------------------Stekelenburg-----------------------
Van der Wiel- Alderweireld- Vertonghen- Emanuelson
De achterste 5 lijkt me logisch, dan een defensief blok die veel verdedigend werk doet en waar De Zeeuw voor de creativiteit moet zorgen, wat hij zeker kan! Suárez is onomstreden, ik geef Cvitanich de voorkeur boven Pantelic en Sulejmani deed het heel goed tegen Willem II, dus geef hem het vertrouwen en hopelijk trekt hij die lijn door en bewijst hij waarom hij 16 miljoen waard is!
Dus Sulejmani speelt op basis van de wedstrijd van gister maar Pentelic moet nog wel Dario voor zich dulden? Daarnaast vind een ik een middenveld met én Gabri én Enoh iets te veel van het goede..
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Zo 18 okt 2009 21:55
|
|
Bij gebrek aan nr.10 in onze selectie: zou De Zeeuw dat niet als beste in kunnen vullen?
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 09:05
|
|
We hebben wel een nummer 10, dat is Aissati. Zet hem daar neer en hij presteert weer. Als hangende linksbuiten is hij niks, dus zet daar gewoon Sulejmani neer met zijn linkerbeen.
Ik weet dat Jol niet snel van zijn 4-4-2 afstapt, want dat draait nu goed. Maar toch zou ik het ook eens een keer zo willen zien:
---------------------------Stekelenburg-----------------------------
---VD Wiel-----Alderweireld------Vertonghen--------Urby-------
------------------Enoh/Gabri--------De Zeeuw---------------------
-------------------------------Aissati---------------------------------
------Suarez---------------Pantelic-----------------Sulejmani-----
Met dit systeem kun je makkelijk omschakelen naar 4-4-2 in de rust, dus probeer dit nou eens in de eerste helft van Zagreb.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 09:11
|
|
Aisatti is geen 10. Hij heeft creativiteit, maar hij trekt nog te veel naar buiten
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 10:18
|
|
Citaat: Aisatti is geen 10. Hij heeft creativiteit, maar hij trekt nog te veel naar buiten
Omdat dat moet in dit systeem. Zet hem maar eens echt op 10, zoals eind vorig jaar en je zult zien dat hij het stukken beter doet.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 10:25
|
|
Aissati is inderdaad geen 10, meer een creatieve linkshalf. Tussen de linies spelen schijnt niet z'n sterkste kant te zijn. Een man uitspelen daarentegen wel.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 13:19
|
|
Citaat: Bij gebrek aan nr.10 in onze selectie
Ajax heeft wel een nummer 10, maar hij mag niet vaak meedoen.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 13:42
|
|
Citaat: Bij gebrek aan nr.10 in onze selectie
Ajax heeft wel een nummer 10, maar hij mag niet vaak meedoen.
Wie Siem?
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 14:03
|
|
Die ja, maar ik vraag me af of dit Ajax wel gebaat is bij zo'n klassieke 10. Je beperkt op die manier toch de bewegingsruimte van andere spelers.
|
AFCAmuiden

Forum berichten: 67
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 14:05
|
|
Citaat: Die ja, maar ik vraag me af of dit Ajax wel gebaat is bij zo'n klassieke 10. Je beperkt op die manier toch de bewegingsruimte van andere spelers.
Maar Siem is daarintegen wel een echte steekballetjes-man, en je kan ook niet zeggen dat hij te weinig loopt in een wedstrijd.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 17:12
|
|
Dus Sulejmani speelt op basis van de wedstrijd van gister maar Pentelic moet nog wel Dario voor zich dulden? Daarnaast vind een ik een middenveld met én Gabri én Enoh iets te veel van het goede..
Inderdaad, Sulejmani op basis van gisteren. Je kan die jonge wel altijd op de bang houden maar dat heeft ook geen zin, die jonge kan zó verschrikkelijk goed voetballen! En meneer Pantelic moet inderdaad Cvitanich voor zich dulden, als meneer Pantelic eindelijk een keer iets goed doet (de goal) wil nog niet zeggen dat ik hem beter vind als Cvitanich. Vond het trouwens een verschrikkelijk etterend gebaar dat handje achter z'n oor.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 17:17
|
|
Inderdaad, Sulejmani op basis van gisteren. Je kan die jonge wel altijd op de bang houden maar dat heeft ook geen zin, die jonge kan zó verschrikkelijk goed voetballen! En meneer Pantelic moet inderdaad Cvitanich voor zich dulden, als meneer Pantelic eindelijk een keer iets goed doet (de goal) wil nog niet zeggen dat ik hem beter vind als Cvitanich. Vond het trouwens een verschrikkelijk etterend gebaar dat handje achter z'n oor.
Op basis van de wedstrijd tegen Willem 2 zal Pantelic ook horen te spelen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 17:29
|
|
Ben het met je eens over Mickey hoor, zie hem ook graag spelen. Ik snap alleen niet waarom je Dario er in zet. Ik vind Pantelic, ondanks dat het in de samenwerking met Luis nog niet echt wil lukken, nu al een stuk beter dan Cvitanich. Je merkt aan Suarez dat hij baalt dat zijn maatje er niet meer in staat, maar het is een prof dus ik neem aan dat hij er wel overeen komt. Zeker in 4-3-3 vind ik Pantelic vele malen beter dan Dario. Als Dario een tijdje niet aangespeeld wordt, wordt hij ongeduldig en gaat hij ballen ophalen, hierbij loopt hij regelmatig zijn medespelers voorin in de weg.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 19 okt 2009 17:36
|
|
Citaat: Dus Sulejmani speelt op basis van de wedstrijd van gister maar Pentelic moet nog wel Dario voor zich dulden? Daarnaast vind een ik een middenveld met én Gabri én Enoh iets te veel van het goede..
Lijkt me niet meer dan terecht. Voor zover Pantelic überhaupt ooit iets van krediet gehad kan hebben, verspeelt hij dat met iedere wedstrijd weer. Wat een luie, statische en bovenal vervelende spits.
|