Auteur
|
Bericht
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 11:06
|
|
Wat is mn prijs nu...
Een pakkie boter??
Tja, is vaker al Blom geweest.. Kleine rekensom leert dat het of Blom of Kuipers zou zijn want:
Nijhuis hadde we tegen Altijd Zielig al, Vink en Luinge zijn iets te link vanwege hun geschiedenis... Dan blijven er weinig capabele scheidsrechters over.. Gelukkig geen vlaming wat ook dat hebben we al eens gezien..
Maar nu weer over voetbal. Ik heb er zin in zondag, ben voor het eerst sinds lange tijd (Ajax-VVV) weer eens aanwezig bij een competitie wedstrijd.. Voorgaand wel veel UEFA-cup/europa league wedstrijden bezocht..
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 13:21
|
|
[list">De Klassieker vooraf: álle weetjes
AMSTERDAM - In de Arena in Amsterdam staat zondag voor de 55ste keer De Klassieker op het programma. Van de voorgaande 54 'afleveringen' in Amsterdam won Ajax er 29 en won Feyenoord 11 keer. Het werd 14 keer gelijk. Een overzicht met alle weetjes van dé voetbalwedstrijd van Nederland.
* Vorig seizoen won Ajax op 15 februari 2009 'De Klassieker' voor eigen publiek. Thomas Vermaelen en Urby Emanuelson scoorden en bij Feyenoord werd Dwight Tiendalli uit het veld gestuurd (82').
* Op 28 augustus 2005 won Feyenoord voor het laatst bij Ajax. Het werd 1-2 door doelpunten van K2: Salomon Kalou en Dirk Kuyt. Voor Ajax scoorde Angelos Charisteas. Bij Feyenoord werd Ferne Snoyl uit het veld gestuurd.
* De eerste Klassieker in eredivisieverband in Amsterdam had plaats op 17 maart 1957. Ajax won toen met 1-0 van Feyenoord.
* Op 1 november 1975 scoorde Ruud Geels 5 keer in de 6-0 zege van Ajax op Feyenoord in het Olympisch Stadion.
* De laatste keer dat Feyenoord Ajax in Amsterdam van scoren afhield was op 28 oktober 1978 toen het 0-0 werd.
* De grootste uitnederlaag van Feyenoord ooit in de Eredivisie was op 18 september 1983: 8-2 bij Ajax. Bij Feyenoord speelde Johan Cruijff mee, maar niet Mario Been. Bij Ajax scoorde Marco van Basten 3 keer. Feyenoord werd ondanks deze nederlaag in het seizoen 1983/1984 landskampioen.
* 30 november 2003: Rafael van der Vaart maakt een onvergetelijk doelpunt in De Klassieker. Op een voorzet van Nicolae Mitea geeft hij Patrick Lodewijks met een vliegende hakbal in de lange hoek het nakijken.
* Op 21 september 2008 eindigde De Klassieker in De Kuip in 2-2 door doelpunten van Jon Dahl Tomasson (2x) voor Feyenoord en Jeffrey Sarpong en Klaas-Jan Huntelaar voor Ajax. Er werd 9 keer geel gegeven.
AJAX
* Martin Jol, de trainer van Ajax, stond in de aanloop naar het seizoen 2004/2005 in de belangstelling van Feyenoord. Uiteindelijk besloot voorzitter Jorien van den Herik anders, met de woorden dat hij Jol 'ietwat dikkig' vond. Uiteindelijk werd Ruud Gullit benoemd tot hoofdtrainer van Feyenoord.
* Jol is toe aan zijn 250ste duel als hoofdtrainer in de Eredivisie en aan zijn 100ste overwinning daarin.
* Luis Suarez ligt op koers om dit seizoen 46 eredivisiegoals te maken, hetgeen een verbetering van het eredivisierecord van Coen Dillen zou betekenen. Dillen maakte 43 goals in het seizoen 1956/1957.
* Na 11 wedstrijden staat de teller bij de Uruguayaan op 15. Destijds stond de teller bij Dillen na 11 duels op 9 goals.
* Zes spelers van Ajax, Suarez, De Zeeuw, Toby Alderweireld, Gregory van der Wiel, Jan Vertonghen en Maarten Stekelenburg, misten dit seizoen nog geen minuut. Dat is het grootste aantal van alle clubs.
* Ajax is sinds een 4-3 nederlaag bij PSV op 16 augustus in zijn laatste 8 Eredivisieduels ongeslagen.
* Sinds een 0-1 nederlaag tegen sc Heerenveen op 31 januari verloor Ajax niet meer in de Arena. De serie beloopt 12 ongeslagen duels. In 5 thuisduels dit seizoen produceerde Ajax de doelcijfers 17-1. De enige bezoeker die in de Arena dit seizoen scoorde was ex-Feyenoorder Benjamin De Ceulaer van RKC Waalwijk.
* Eyong Enoh (4) staat op scherp.
FEYENOORD
* Denny Landzaat maakte zijn profdebuut bij Ajax (30 maart 1996: Roda JC - Ajax 2-0). Verder dan dat duel kwam het niet voor Landzaat in de Amsterdamse hoofdmacht.
* Ook Tim de Cler debuteerde voor de Amsterdammers (23 april 1998: Ajax - Willem II 6-1). Hij kwam in 5 seizoenen (1997-2002) tot 75 eredivisieduels, waarin hij 2 keer scoorde.
* Feyenoord kan wegens een schorsing niet beschikken over clubtopscorer Jon Dahl Tomasson (5 goals). Tomasson scoorde 7 keer in 13 duels met Ajax. Geen enkele andere huidige Feyenoorder scoorde meer dan 1 keer tegen Ajax.
* Roy Makaay scoorde nog niet in 10 eredivisieduels met Ajax. Tegen geen andere club vindt hij scoren moeilijker.
* André Bahia miste als enige Feyenoorder dit seizoen nog geen minuut.
* Jon Dahl Tomasson en Sekou Cissé zijn geschorst. Leroy Fer (6) en Giovanni van Bronckhorst (4) staan op scherp.
Bron[/list">
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 13:36
|
|
Interessant die feitjes. Heb je ook de laatste uitslagen van de afgelopen jaren (ook in de Kuip) voor mijn gevoel hebben we al heel lang niet meer verloren.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 13:42
|
|
Laatste keer was geloof ik 3 jaar terug nu. In de Kuip verloren we toen, maar in de Play Offs pakte ze we terug
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 14:00
|
|
Enoh moet geen geel pakken, want die kunnen we haast niet missen in Enschede.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 14:11
|
|
Citaat: Enoh moet geen geel pakken, want die kunnen we haast niet missen in Enschede.
Donald vind ik anders een hele goeie. Die aanvallend meer brengt dan Enoh, maar verdedigend niet. Hij mag wel eens vaker spelen.
|
stekelfan

Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 15:03
|
|
Zondag afscheid van Thomas Vermaelen
Dat wordt sowieso een feestje zondag. De beste speler van Arsenal, dat is natuurlijk Thomas Vermaelen, komt namelijk afscheid nemen in de Arena. Voorafgaand aan de wedstrijd Ajax-Feyenoord zal hij op het veld flink in de bloemetjes worden gezet. Zorg dus dat je op tijd in de Arena bent om Thomas te laten zien dat hij de mooiste club van de wereld heeft verlaten.
bron:
www.ajaxlife.nl
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 03:24
|
|
Slim gedaan vandaag van Ajax, net doen alsof het moeilijk is tegen zo'n clubje uit Dort.
Stront in de ogen smerern voor domingo, wordt makkie!
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 10:45
|
|
Ik hoop het.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 10:50
|
|
Dit zou mijn opstelling zijn:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita
Gabri-De Zeeuw-Enoh-Emanuelson
Suárez-Sulejmani
Van der Wiel moet vaak over Gabri heengaan, omdat Gabri geen voorzet heeft. Van der Wiel heeft dat wel.
Verder heb ik het even gehad met Pantelic en Cvitanich, beide raken geen pepernoot. Al is Pantelic iets balvaster en meer een centrumspits.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 11:21
|
|
Citaat: Dit zou mijn opstelling zijn:
Stekelenburg
Suárez-Sulejmani
Van der Wiel moet vaak over Gabri heengaan, omdat Gabri geen voorzet heeft. Van der Wiel heeft dat wel.
Verder heb ik het even gehad met Pantelic en Cvitanich, beide raken geen pepernoot. Al is Pantelic iets balvaster en meer een centrumspits.
Ik kan er weinig anders van maken inderdaad.
Hopen dat Enoh, Anita en Emanuelson een betere vorm hebben dan de afgelopen wedstrijden, anders ligt die hele linkerkant aan gort.
Jammer dat Rommedahl niet kan spelen, zou me namelijk wel een leuk duel lijken tegen van Bronckhorst.
1 ding is zeker, iedereen mag van mij spelen, behalve Kennedy.
Dan wordt het bij voorbaat al een bloedeloze trage klotewedstrijd met nul rendement. Balletje breed, balletje terug, balletje over de zijlijn, balletje 2e ring en continue die kale plek voorbij zien rennen. Nee, dank u.
Ajax zou ook nog zo kunnen spelen:
------------------------------------Stekelenburg-----------------------------------
Wiel----------------Alderweireld----------------Vertonghen----------------Anita
----------Gabri-----------------------------------------------Enoh-----------------
-------------------------------------de Zeeuw--------------------------------------
-----Suarez-------------------------Pantelic----------------Urby/Sulejmani-----
Als dit niet loopt, omschakelen naar 4-4-2 en Pantelic eruit voor Urby of Sulejmani, conform de opstelling van Koen_Ajax.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 12:15
|
|
fcupdate.nl
'Gio en Babovic in basis tegen Ajax, Makaay niet'
30 oktober 2009
Ondanks de schorsing van Jon Dahl Tomasson begint Roy Makaay zondag tegen Ajax mogelijk op de bank bij Feyenoord. Op basis van de laatste training kiest trainer Mario Been niet voor de voormalig topscorer van Europa, meldt RTV Rijnmond.
Andwelé Slory keert vermoedelijk terug in de basis. Datzelfde geldt voor aanvoerder Giovanni van Bronckhorst, die de bekerwedstrijd tegen FC Den Bosch liet schieten. Tegen Den Bosch maakte Stefan Babovic zijn debuut in de basis. Been is dermate tevreden over hem dat de Serviër ook tegen Ajax basisspeler is.
Naast Slory, Van Bronckhorst en Babovic kan ook Kelvin Leerdam weer op een basisplaats rekenen. De rechtsback is volledig hersteld van een lichte blessure.
Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Van Dijk; Van Bronckhorst, Bahia, Vlaar, Leerdam; Fer, Landzaat; Wijnaldum, Babovic, Biseswar; Slory
Toch wel opvallend. Gaan ze dus een soort 4-5-1 / 4-4-2 spelen.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 12:36
|
|
Citaat: fcupdate.nl
'Gio en Babovic in basis tegen Ajax, Makaay niet'
30 oktober 2009
Ondanks de schorsing van Jon Dahl Tomasson begint Roy Makaay zondag tegen Ajax mogelijk op de bank bij Feyenoord. Op basis van de laatste training kiest trainer Mario Been niet voor de voormalig topscorer van Europa, meldt RTV Rijnmond.
Andwelé Slory keert vermoedelijk terug in de basis. Datzelfde geldt voor aanvoerder Giovanni van Bronckhorst, die de bekerwedstrijd tegen FC Den Bosch liet schieten. Tegen Den Bosch maakte Stefan Babovic zijn debuut in de basis. Been is dermate tevreden over hem dat de Serviër ook tegen Ajax basisspeler is.
Naast Slory, Van Bronckhorst en Babovic kan ook Kelvin Leerdam weer op een basisplaats rekenen. De rechtsback is volledig hersteld van een lichte blessure.
Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Van Dijk; Van Bronckhorst, Bahia, Vlaar, Leerdam; Fer, Landzaat; Wijnaldum, Babovic, Biseswar; Slory
Toch wel opvallend. Gaan ze dus een soort 4-5-1 / 4-4-2 spelen.
Dit is dus zeer verdedigend en dat al ook wel moeten, anders zullen ze namelijk overlopen worden. Nu maar hopen dat wij verder gaan zoals we in Alkmaar zijn gestopt en niet zoals gisteren. Denk toch we met 3 goals verschil gaan winnen, feyenoord is gewoon te zwak tegenover dit ajax.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 12:47
|
|
Inderdaad zeer verdedigend. Ik weet dus al hoe dit gaat lopen:
Met zijn allen voor de goal hangen en daarna gokken op de counter en de snelheid van Slory en Biseswar.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 12:49
|
|
Dat komt er dus zo uit te zien?:
Van Dijk
Leerdam-Vlaar-Bahia-Van Bronckhorst
Fer-Landzaat
Wijnaldum-Babovic-Biseswar
Slory
Alderweireld op Slory, Anita op Wijnaldum, Gabri op Babovic, Van der Wiel op Biseswar, Enoh vangt Fer op en de rest kan je wel zonaal dekken. Vertonghen geeft rugdekking, omdat ik verwacht dat Biseswar Van der Wiel vaak de baas is en Slory op snelheid Alderweireld veelvuldig zal passeren.
Zwakke punten: De backs. Emanuelson moet vaak over Leerdam heengaan en Suarez moet naar rechts uitwijken en op Gio gaan spelen. Verder moet je gewoon zorgen dat Bahia moet opbouwen.
Sterke punten: Veel snelheid voorin. Loopvermogen van Fer en bij corners moet je goed opletten (Vlaar, Bahia en Fer).
Ik kan niet wachten tot het zondag is.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 15:12
|
|
Citaat: Vertonghen geeft rugdekking, omdat ik verwacht dat Biseswar Van der Wiel vaak de baas is en Slory op snelheid Alderweireld veelvuldig zal passeren.
Vertonghen's rugdekking op links is al niet je van het, als ie dan ook naar rechts moet uitwijken.. Dat gaat Jol vast niet doen.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 15:23
|
|
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Vurnon Anita
Jeffrey Sarpong - Eyong Enoh - Demy de Zeeuw - Urby Emanuelson
Luis Suarez - Dario Cvitanich
|
bugs

Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 15:48
|
|
------------------------------------Stekelenburg-----------------------------------
Wiel----------------Alderweireld----------------Vertonghen----------------Anita
----------Gabri-----------------------------------------------Enoh-----------------
-------------------------------------de Zeeuw--------------------------------------
-----Suarez-------------------------Pantelic----------------Urby/Sulejmani-----
En dan de eerste helft met Urby en Sulejmani in de tweede bijvoorbeeld.
|
AFCA_MT

Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 15:55
|
|
Ik verwacht helemaal niks van feyenoord in Amsterdam, helemaal niet zonder uitsupporters..Het duurt denk ik een half uur voor de eerste bal erin ligt en daarna lopen we eroverheen, ze missen een aantal voetballers en buiten dat zijn ze niet goed in vorm..Ik gok op een 4-0 voor Ajax
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:33
|
|
Iemand op voetbalzone zegt net dat Liesveld voor zondag is vervangen door Bossen, weet iemand of dat klopt?
EDIT: Ik zie het nu ook staan op AjaxF-Side.nl:
Citaat: Liesveld voor straf door KNVB van klassieker gehaald als 4e man?
30-10-09
Het heeft er alle schijn van dat de KNVB scheidsrechter Liesveld gestraft heeft voor zijn betreurenswaardige optreden van gisteravond tijdens de bekerwedstrijd FC Dordrecht tegen Ajax. Gisteren stond Liesveld nog als 4e official te boek voor de klassieker Ajax - Feyenoord van aanstaande zondag maar daar is hij vanmorgen door de KNVB vanaf gehaald. Hij zal worden vervangen door Ruud Bossen. Een toelichting geeft de KNVB niet maar het lijkt overduidelijk dat het gestuntel van Liesveld gisteravond de reden is.
Liesveld miste onder andere 2 handsballen en vergat rood te trekken toen Suarez doorgebroken was. Bovendien gaf hij diverse onterechte gele kaarten waaronder twee keer geel aan Gabri en dus rood.
Het is maar de positie van vierde official natuurlijk, maar toch mooi dat de KNVB optreedt tegen zo'n dramatische vertoning als die van gister.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:46
|
|
Jol verwacht een terughoudend Feyenoord.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:56
|
|
Citaat: Vertonghen geeft rugdekking, omdat ik verwacht dat Biseswar Van der Wiel vaak de baas is en Slory op snelheid Alderweireld veelvuldig zal passeren.
Vertonghen's rugdekking op links is al niet je van het, als ie dan ook naar rechts moet uitwijken..
Weet ik, maar ik wil liever een slot op de deur voor het geval dat Slory en Biseswar er doorheen komen. En als Vertonghen 1 van die snelle mannetjes van Feyenoord laat dekken, ga je sowieso het schip in. Hij had het al moeilijk tegen Benschop.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 18:03
|
|
Goede actie van de KNVB.
Verder ben ik het eens met de opstelling van Koen:
Stekelenburg
Suarez-Sulejmani
Helemaal mee eens. Feyenoord gaat dus vermoedelijk is een 4-2-3-1 opstelling spelen. Aardig verdedigend met 4 aanvallend ingestelde middenvelders/aanvaller. En ook Fer die nu als controlerende middenvelder wordt gebruikt is eigenlijk aanvallend ingesteld. Waarom die dan ook wel eens rechtsback staat is voor mij een raadsel.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 18:21
|
|
Citaat: Weet ik, maar ik wil liever een slot op de deur voor het geval dat Slory en Biseswar er doorheen komen. En als Vertonghen 1 van die snelle mannetjes van Feyenoord laat dekken, ga je sowieso het schip in. Hij had het al moeilijk tegen Benschop.
Jol zal ze het wel in de zone laten oplossen. Bij gevaar van rechts geeft Alderweireld rugdekking aan van der Wiel en schuift Vertonghen door naar wie er daar dan ook maar in de spits staat en vice versa.
Feyenoord's grootste gevaar zit op de bank. Niet door tactische vondsten, maar het zou me niks verbazen als Feyenoord fris van de lever en brutaal opent.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 19:34
|
|
Suarez is inmiddels omgedoopt tot spits, buitenspeler is hij niet meer. Vroeger was Suarez nog rechtsbuiten, nu is hij rechterspits. Hij stond linksbuiten tegen Az en hij kon géén kans creeren.. Laat hem dus gewoon doen waar hij goed in is, scoren, als spits.
|