Auteur
|
Bericht
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 00:04
|
|
Ik ben zelf amateur-scheidsrechter... Maar als ik zo zou fluiten.. Dan zou ik gelijk een andere hobby zoeken. Wat was die man een aanfluiting..
Dit mag natuurlijk geen excuus zijn, ajax was zelf ook gewoon dramatisch maar werd wel geholpen door die Gast uit Zeist...
Denk dat we allemaal wel gezien hebben hoe drama het was..
Werkelijk schandalig.. Vond Sulejmani wel redelijke acties hebben, maar kwam nauwelijks voor..
Middenveld geen diepgang, constant bal vd voet af of op een andere manier kwijt geraakt.. Oleguer laat hem lekker boeken schrijven in Catalonie.. Over kennedy zeg ik niets, elk woord is teveel voor die kerel.. Of toch 1 ding.. Dat rugnummer is dat toevallig ook zijn leeftijd?
|
Corstiaan

Forum berichten: 37
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 00:10
|
|
Wat een draak van een wedstrijd, ongekend. Echt een wanvertoning, wat een instelling om een wedstrijd in te gaan. De enige die zich aan de malaise onttrok, was notabene Stekelenburg.
Er zijn toch weer enkele spelers genadeloos door de mand gevallen, hoewel vrijwel iedereen slecht speelde. Oleguer met zijn prachtige breedtepassjes, de zeer balvaste Cvitanich , en onze kale vriend Kennedy. Wat een geweldenaar, speelt vanuit de discipline en houdt het veld goed breed, ging zeer veel dreiging vanuit .
Bah, wat een niveau. Alle spelers waren bedroevend, maar Kennedy en Oleguer hoef ik echt nooit meer in een AJAX-tenue te zien.
En de scheids, wat een wandelend drama.
|
iron_dennis

Forum berichten: 70
Nieuws reacties: 34
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 01:14
|
|
Citaat: Wat een draak van een wedstrijd, ongekend. Echt een wanvertoning, wat een instelling om een wedstrijd in te gaan. De enige die zich aan de malaise onttrok, was notabene Stekelenburg.
Er zijn toch weer enkele spelers genadeloos door de mand gevallen, hoewel vrijwel iedereen slecht speelde. Oleguer met zijn prachtige breedtepassjes, de zeer balvaste Cvitanich  , en onze kale vriend Kennedy. Wat een geweldenaar, speelt vanuit de discipline en houdt het veld goed breed, ging zeer veel dreiging vanuit  .
Bah, wat een niveau. Alle spelers waren bedroevend, maar Kennedy en Oleguer hoef ik echt nooit meer in een AJAX-tenue te zien.
En de scheids, wat een wandelend drama. 
Wanneer scheert Kennedy die drie haren boven op zijn kop er eens af? Naaast zijn bedroevend slechte spel irriteer ik met daar ook gruwelijk aan.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 03:16
|
|
Heb er niets van gezien maar als ik alles zo lees lag het aan het veld, de scheids, de grens, de bal, de hoekvlag, het weer, het was donderdag, enz enz, enz, enz, enz,enz,enz,enz,enz,enz,enz,enz,enz,enz,enz,enz,enz,enz........................................................................
maar ondanks deze waanzinnige negatieve aspecte moet je zo'n kutclub toch oprollen met 0-10.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 07:50
|
|
Ik kan het wel begrijpen. Ajax zit in een moeilijke periode met AZ, Feyenoord, 2x Dinamo en Twente en dan komt dit er ineens tussendoor. Dan is het ook wel moelijk om je op te laden. Aan Ajax zijde vond ik met name het middenveld erg zwak. Gabri speelde als een kip zonder kop, en Enoh levert nauwelijks goede ballen af. Emanuelson speelde, ondanks zijn doelpunten, ook niet heel goed. Daardoor werd er aanvallend niks gecreeerd. Sulejmani was nog een beetje dreigend, maar Kennedy bracht helemaal niks en Cvitanich, nou daar hoeven we niks meer over te zeggen. Met Suarez erbij kwam er wel wat meer dreiging, maar ook Suarez was niet opgeladen voor deze wedstrijd.
Achterin speelde Oleguer belabberd en heb ik Anita ook heel weinig goed zien doen. Vertonghen en vdWiel waren dan nog acceptabel, maar ook die brachten niet genoeg. Steek was goed, de enige voldoende aan Ajax-zijde. Naja, misschien Emanuelson nog door zn doelpuntjes. Maar ik verwacht wel een heel ander Ajax Zondag tegen FC Kakkerlak.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 08:05
|
|
Citaat: Vertonghen en vdWiel waren dan nog acceptabel.
Dar ben ik het dus helemaal niet mee eens! Vortonghen oké, maar Van Der Wiel? Zou die jongen het wel leuk vinden om te voetballen? Zo vreselijk ongeintreseerd de laatste weken. Sinds zijn Twitter verhaal is hij achteruit gesprongen. Zeker aanvallend. Moet je is kijken waar hij stond bij de 1-1. Vertonghen die mag alle karwijtjes oplossen die de backs nalaten. Samen met Toby lukt dat wel, maar met die Baskische zelfmoordterorrist gaat dat nooit werken.
Citaat: Wat een draak van een wedstrijd, ongekend. Echt een wanvertoning, wat een instelling om een wedstrijd in te gaan. De enige die zich aan de malaise onttrok, was notabene Stekelenburg.
Stekelenburg was voor mij 100% de man van de wedstrijd. Heeft ajax gered. Mooie reddingen, maar kansloos op de 1-1. In die man heb ik wel vertrouwen voor Zondag.
Citaat: Ik weet. De scheidsrechter zag alles verkeerd. Nogmaals: slechtste scheidsrechter die ik in tijden heb gezien.
Het leek wel alsof hij bij elke situatie gokte, en niet zo goed kan gokken. Beide handsballen in het strafschopgebied, stond hij bovenop.
Mail is geschreven naar RTL. Ik heb een poos het geluid uitgehad van de tv. Maar dat is zo ongezellig. Radio loopt voor, dus dat werkt niet. Vreselijke man zeg!
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 08:07
|
|
Citaat: Ik kan het wel begrijpen. Ajax zit in een moeilijke periode met AZ, Feyenoord, 2x Dinamo en Twente en dan komt dit er ineens tussendoor. Dan is het ook wel moelijk om je op te laden. Aan Ajax zijde vond ik met name het middenveld erg zwak. Gabri speelde als een kip zonder kop, en Enoh levert nauwelijks goede ballen af. Emanuelson speelde, ondanks zijn doelpunten, ook niet heel goed. Daardoor werd er aanvallend niks gecreeerd. Sulejmani was nog een beetje dreigend, maar Kennedy bracht helemaal niks en Cvitanich, nou daar hoeven we niks meer over te zeggen. Met Suarez erbij kwam er wel wat meer dreiging, maar ook Suarez was niet opgeladen voor deze wedstrijd.
Achterin speelde Oleguer belabberd en heb ik Anita ook heel weinig goed zien doen. Vertonghen en vdWiel waren dan nog acceptabel, maar ook die brachten niet genoeg. Steek was goed, de enige voldoende aan Ajax-zijde. Naja, misschien Emanuelson nog door zn doelpuntjes. Maar ik verwacht wel een heel ander Ajax Zondag tegen FC Kakkerlak.
Ik snap dat gezeik niet zo hoor. Oke, de wedstrijd voor de beker is gewoon kansloos. Maar een serie wedstrijden zoals Ajax het nu heeft is toch juist beter?
Hoe veel meer scherper en fitter wil je aan die wedstrijden beginnen dan? Het niveau ligt toch vele malen hoger dan dat je een serie hebt met Roda JC, Willem 2 en RKC, om maar even wat clubs te noemen.
Nu speel je eerst tegen Zagreb, daarna tegen az, dan het zooitje uit zuid, Zagreb uit en tegen FC Twente.
Stuk voor stuk wedstrijden van een beter niveau, wat dus inhoud dat je messcherp aan de start zal verschijnen. Van wedstrijden tegen, met alle respect, clubjes als Willem 2 of RKC wordt niemand beter van.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 08:53
|
|
Ik denk juist dat de spelers met hun hoofd helemaal niet bezig zijn met deze wedstrijd, maar juist met de belangrijke wedstrijden die komen gaan. En als je met je hoofd al bij Feyenoord bent ben je gewoon niet scherp. Geen van de spelers heeft zin in deze wedstrijd, gewoon omdat het niet interessant is. En die wedstrijd tegen de amateurs zal ook wel een draak van een wedstrijd worden met een kleine overwinning voor ons. Maar veel meer dan 2-0 zal het niet worden denk ik.
|
Corstiaan

Forum berichten: 37
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 09:15
|
|
Citaat: Mail is geschreven naar RTL. Ik heb een poos het geluid uitgehad van de tv. Maar dat is zo ongezellig. Radio loopt voor, dus dat werkt niet. Vreselijke man zeg!
Je bent voorlopig nog niet van de beste man af:
''RTL: Driessen heeft geen negatieve houding''
We moesten wat doen met vele klachten die ons bereiken over het vermeende negatieve commentaar bij Ajax-wedstrijden van Leo Driessen. Ajaxlife.nl vroeg RTL7 -uitzendgemachtigde voor Europa League en bekervoetbal- hoe zij hierin staan. Woordvoerder Jaap Paulsen ontkent dat Leo de pik op Ajax heeft: “Vervelend dat wordt ervaren dat hij een negatieve houding ten opzichte van Ajax heeft, want dat heeft hij niet.”
Deskundig
Paulsen motiveert: ”Leo Driessen is een van de meest ervaren en meest deskundige commentatoren van Nederland en daarom verslaat hij bij ons verschillende wedstrijden uit de KNVB Beker en Europa League, en dus ook de wedstrijden van Ajax. Van alle toeschouwers van een voetbalwedstrijd lopen de visies op het spel vaak uiteen, maar slechts één stem wordt door iedereen gehoord, die van de commentator. Daar kan men het dus niet altijd mee eens zijn.”
RTL voegt daaraan toe dat het om live-uitzendingen gaat waarbij weinig tijd is om over de woordkeuze na te denken of om hierop terug te komen. De zender hoopt het negatieve gevoel over Driessen de komende wedstrijden verdwijnt. Paulsen: “En ik hoop voor Ajax dat het in beide toernooien nog heel veel wedstrijden zullen worden!”
Bron: www.ajaxlife.nl
|
R.O.B.

Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 09:39
|
|
Welke nitwit heeft deze kulmail van RTL geschreven zeg. Met droge ogen durven beweren dat Leo "ik lul maar wat" Driessen een van de meest deskundige commentatoren van NL is
Anyway... het lijkt me belangrijker dat we ons nu weer meer gaan richten op het spel van Ajax. Voor Jol zullen gisteren weer de nodige zaken duidelijk zijn geworden - m.n. onkunde van Kennedy en het gebrek aan voetballend vermogen met een middenveld Enoh/Gabri/Urby. Een type De Zeeuw of anders Donald ontbreekt daar.
Ongetwijfeld zal er a.s. zondag geen motivatieprobleem zijn, met veel mensen uit de eigen jeugd leeft zo'n wedstrijd altijd. Het is nu weer aan ons om aan Nederland te laten zien dat wij nog altijd een absolute titelkandidaat zijn. Er staan zondag Kakkerlakken op het menu !
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 10:19
|
|
Het was inderdaad een slechte wedstrijd, maar wat maakt het uit? Ik had het niet erg gevonden om hier uitgeschakeld te worden hoor. De competitie is veel en veel belangrijker. Dit soort wedstrijdjes stellen helemaal niks voor. De tegenstander heeft niks te verliezen en wil de eerste en laatste keer dat ze tegen een topclub spelen alles uit de kast halen. Dan heb je nog een belachelijk slecht veld waar alle Ajax-spelers uitglijden (die van Dordrecht heb ik nooit zien uitglijden) en een debiel als scheidsrechter.
Zie het gewoon als mooi meegenomen dat we nog een ronde verder zijn, in plaats van dat we ons druk gaan maken om die beker. Als we maar kampioen worden.
Positieve punten vond ik Sulejmani. Hij was bij vlagen briljant, zijn snelheid is weer terug en hij liet zien dat hij wél graag wilde winnen. Ik kreeg op het laatst wel medelijden met die jongen. Hij moest strompelend over het veld en hij leek niks met rechts te kunnen doen.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 10:32
|
|
Citaat:
Positieve punten vond ik Sulejmani. Hij was bij vlagen briljant, zijn snelheid is weer terug en hij liet zien dat hij wél graag wilde winnen. Ik kreeg op het laatst wel medelijden met die jongen. Hij moest strompelend over het veld en hij leek niks met rechts te kunnen doen.
Dat was ook het enige positieve aan deze wedstrijd.. Mickey was goed bezig.. Zag hem ook echt zwoegen over het veld, itt Cvitanich die niets goed deed volgens mij.. Kanttekening wel dat het middenveld dramatisch was, geen bal kon passen over 5 meter en dus Dario geen enkele bruikbare bal heeft gehad..
Die kopbal (vrije trap Urby) had er echter in gemoeten.. Klaas maakte zo'n bal.. Daarvoor sta je als spits, zit je geen moment in de wedstrijd dan moet je toch zo'n bal kunnen afmaken. Het verschil tussen een wereldspits en een goede spits..
Ik denk dat het kramp was bij Mickey, althans dat hoop ik...
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 12:41
|
|
Citaat: Het was inderdaad een slechte wedstrijd, maar wat maakt het uit? Ik had het niet erg gevonden om hier uitgeschakeld te worden hoor. De competitie is veel en veel belangrijker. Dit soort wedstrijdjes stellen helemaal niks voor. De tegenstander heeft niks te verliezen en wil de eerste en laatste keer dat ze tegen een topclub spelen alles uit de kast halen. Dan heb je nog een belachelijk slecht veld waar alle Ajax-spelers uitglijden (die van Dordrecht heb ik nooit zien uitglijden) en een debiel als scheidsrechter.
Zie het gewoon als mooi meegenomen dat we nog een ronde verder zijn, in plaats van dat we ons druk gaan maken om die beker. Als we maar kampioen worden.
Volledig mee eens, de beker interesseert voor geen meter, als we maar kampioen worden en dat wordt lastig genoeg.
De scheidsrechter was echt een van meest slechte die ik ooit heb gezien: 2x onterecht geel voor Gabri, Rood voor de verdediger van Dordt die niet werd gegeven na overtreding op Suarez, 2x zuiver hands en dus een pingel enz. enz. Heb je een normale scheids die hiervoor de goede beslissingen neemt, dan heb je die verlenging ook niet nodig.
|
methodmich

Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 16:17
|
|
Bleek toch dat Dordt ietsje onderschat werd... Versluis speelde erg sterk, solliciteerde nogmaals nadrukkelijk naar de Eredivisie. Ramos was ook prima, zonde van zijn krampaanval. En Kalisse bleek het de Ajax-defensie redelijk lastig te kunnen maken. Verhoek viel me ook zeker niet tegen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:10
|
|
Dat mag inderdaad ook gezegd worden. Los van het feit dat Ajax gister natuurlijk weel een wanvertoning op de mat legde, heeft Dordrecht mij ook positief verrast. Ze speelden alleraardigst en dat met meestal meer dan de helft van het team voor de bal, petje af hoor!
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:10
|
|
Sulejmani de enigste met een voldoende. Misschien Urby nog maar dat zou dan puur door zijn twee goals zijn. Mickey had inzet maar rent 60 meter om dan net 20 cm te kort tekomen om de bal af tepakken dat kocht kracht. Veel kracht. Dat moet iemand doen die op 20 meter staan, want Sulejmani moet 2 mensen voorbij rennen om proberen die bal te pakken, maar dat moeten die andere 2 eigenlijk doen. Iets wat ik me ook afvraag kan Sulejmani wel iets met zijn binnenkant van de voet of met de wreef ofzo, want van die buitenkantjes word je ook krankjorum. Je kunt zeggen dat Kennedy niet kan voetballen ( kan hij ook niet) maar hoe Suarez met hem omgaat kan natuurlijk ook niet hem helemaal om duwen omdat hij een open kans mist. Steek keepte wel goed vond ik. Nog 1 min: De scheidsrechter wat was die toch zwak zeg heel erg slecht mag zelfs gezegt worden.
WHC-AJAX, Jammer dit ik woon in de plaats naast Gemert, de club waarvan WHC na strafschoppen won in deze ronde. Jammer anders kon ik nu Ajax in Gemert gaan bewonderen. Maar nu gewoon met 6-0 winnen van WHC en met elke goal die we tegen krijgen er 3 scoren en anders maar wat strafrondjes laten lopen ofzo. Maar een beetje aanpakken mag nu wel!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:12
|
|
Citaat: Sulejmani de enige met een voldoende. Misschien Urby nog maar dat zou dan puur door zijn twee goals zijn. Mickey had inzet maar rent 60 meter om dan net 20 cm te kort tekomen om de bal af tepakken dat kocht kracht. Veel kracht. Dat moet iemand doen die op 20 meter staan, want Sulejmani moet 2 mensen voorbij rennen om proberen die bal te pakken, maar dat moeten die andere 2 eigenlijk doen. Je kunt zeggen dat Kennedy niet kan voetballen ( kan hij ook niet) maar hoe Suarez met hem omgaat kan natuurlijk ook niet hem helemaal om duwen omdat hij een open kans mist. Steek keepte wel goed vond ik.
WHC-AJAX, Jammer dit ik woon in de plaats naast Gemert, de club waarvan WHC na strafschoppen won in deze ronde. Jammer anders kon ik nu Ajax in Gemert gaan bewonderen. Maar nu gewoon met 6-0 winnen van WHC en met elke goal die we tegen krijgen er 3 scoren en anders maar wat strafrondjes laten lopen ofzo. Maar een beetje aanpakken mag nu wel!
Misschien wel een goed idee, al zou ik ze wel anders straffen, anders mat je ze af voor de wedstrijd in dat betreffende weekend ;)
|
Lexafca

|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:14
|
|
Hoeft ook niet op die manier, maar wel dat ze inzet gaan tonen, óók tegen de kleintjes!
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:17
|
|
Citaat:
Boekel?
Tja die strafrondjes, doe jij bij jeugd ofzo.. Probeer een andere straf..
Wel jammer hoopte ook dat Gemert door zou gaan maar helaas..
Verder had ik gehoopt dat Baronie zou loten tegen NAC, nu moet dat maar in de volgende ronde gebeuren ..
Jammer voor Hellmond dat ze naar Twente-uit moeten, anders had ik daar wel gezeten.. Tussen de kampies op Vak-O
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:37
|
|
Ik zou dan ook zijn gegaan. Kut WHC.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:41
|
|
Waarom pakken jullie niet gezellig met z'n drietjes de trein naar Wezep?
|
Lexafca

|
Geplaatst: Vr 30 okt 2009 17:58
|
|
Citaat: Waarom pakken jullie niet gezellig met z'n drietjes de trein naar Wezep? 
Omdat ik dat volk helemaal niks vond, toen ik woensdag naar die wedstrijd zat te kijken.
|
methodmich

Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Za 31 okt 2009 10:43
|
|
Citaat: Dat mag inderdaad ook gezegd worden. Los van het feit dat Ajax gister natuurlijk weel een wanvertoning op de mat legde, heeft Dordrecht mij ook positief verrast. Ze speelden alleraardigst en dat met meestal meer dan de helft van het team voor de bal, petje af hoor!
Klopt.
Aardige quotes in de krant nog vandaag over de slijtageslag.
Guy Ramos: "Aan het eind viel ik over mijn eigen benen. Gelukkig kreeg ik een vrije trap mee. Helaas moest ik toen wel uitvallen met kramp."
En Bartje van Muyen: "Suárez wilde me geen handje geven na afloop. Dat zie ik als compliment. Overigens heb ik op EBay gezocht naar nieuwe hamstrings en als ik tegen iemand aanloop val ik om, maar dat was het allemaal waard."
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 31 okt 2009 14:39
|
|
Kan me de reactie van Suárez wel enigszins voorstellen. Jezus, wat liepen een aantal van die Dordrechters smerig om zich heen te schoppen. Met name die nummer vijf had wel twee keer rood mogen hebben. Zaten zeker een paar Feyenoord-supporters tussen. Daarnaast was het natuurlijk frustrerend dat Ajax ondanks het slechte spel twee strafschoppen had moeten krijgen en dat Dordrecht geen rood kreeg toen Suárez doorbrak. Heb in tijden niet zo'n dramatische scheidsrechter gezien.
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Za 31 okt 2009 16:35
|
|
Citaat: Daarnaast was het natuurlijk frustrerend dat Ajax ondanks het slechte spel twee strafschoppen had moeten krijgen en dat Dordrecht geen rood kreeg toen Suárez doorbrak. Heb in tijden niet zo'n dramatische scheidsrechter gezien.
Helemaal mee eens, je noemt dan nog niet eens alle momenten. Natuurlijk was het eerste geel van Gabri eigenlijk een geweldige tackel op de bal, bij z'n tweede geel trok hij zijn been nog in. Verder waren er nog een heleboel momenten dat we een vrijetrap moesten hebben en niet kregen.
Ten slotte:
Geel voor te lang juichen
|