Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 19:04
|
|
Dinamo Zagreb - Ajax

Europa League wedstrijd 5 November om 19.00.
Citaat: Stand Group A
Clubs Pld W D L GF GA Pts
AFC Ajax 3 1 2 0 3 2 5
RSC Anderlecht 3 1 2 0 3 1 5
FC Timi?oara 3 0 2 1 0 3 2
NK Dinamo Zagreb 3 1 0 2 4 4 0*
* NK Dinamo Zagreb deducted three points following serious crowd disturbances away to FC Timi?oara (subject to appeal)
Citaat: Straf voor Dinamo Zagreb
Dinamo Zagreb, tegenstander van Ajax in de UEFA Europa League, wordt door de UEFA gestraft voor supportersongeregeldheden tijdens de wedstrijd FC Timisoara - Dinamo Zagreb.
Zagreb moet de beide resterende thuisduels in de Europa League, tegen Ajax en FC Timisoara, achter gesloten deuren afwerken. Dat betekent dat er ook geen Ajax-supporters naar Zagreb mogen afreizen.
De kaartverkoop voor Ajax-supporters voor de wedstrijd Dinamo Zagreb - Ajax is per direct stopgezet.
Bovendien krijgt Dinamo Zagreb drie punten in mindering. De Kroatische club heeft drie dagen om tegen deze straf in beroep te gaan. Zodra de straf definitief wordt uitsproken, worden reeds gekochte kaarten gerestitutioneerd.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 19:51
|
|
De Dinamo spelers zullen wel gebrand zijn op een overwinning, na het vonnis van de 3 punten aftrek, hun kunnen er ook weinig aan doen. Gelijkspel is haalbaar en genoeg denk ik. We moeten vooral niet erg vermoeid terugkomen voor de aankomende wedstrijd tegen FC Twente, maak je daar ook meteen een topic voor Bart?
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 22:02
|
|
Citaat: Dinamo Zagreb, dat donderdag Ajax ontvangt, incasseerde dit weekeinde de tweede competitienederlaag van het seizoen. Hajduk Split was zaterdag met 2-1 de baas over de koploper van Kroatië.
Telesport.nl
Citaat: We moeten vooral niet erg vermoeid terugkomen voor de aankomende wedstrijd tegen FC Twente, maak je daar ook meteen een topic voor Bart?  Rinus, jij mag ook een topic openen als je vind dat het te lang vind duren .
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 23:30
|
|
Gewoon hier een puntje pakken (of winnen natuurlijk) met gemotiveerde spelers. Ik zou Jeffrey Sarpong bij de selectie halen en hem op de rechterkant neerzetten in Zagreb. Hij moet eventjes Rommedahl vervangen in mijn ogen, Kennedy is niet goed genoeg in mijn ogen. Sarpong heeft wel kwaliteiten.
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Vurnon Anita
Jeffrey Sarpong - Gabri Garcia - Demy de Zeeuw - Urby Emanuelson
Luis Suarez - Miralem Sulejmani
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 10:50
|
|
Citaat:
Citaat: We moeten vooral niet erg vermoeid terugkomen voor de aankomende wedstrijd tegen FC Twente, maak je daar ook meteen een topic voor Bart?  Rinus, jij mag ook een topic openen als je vind dat het te lang vind duren  .
Het was niet commanderend bedoelt, maar ik had net een goede reactie in mn hoofd voor FC Twente - Ajax en aangezien jij meestal de wedstrijden topic doet?
|
mike_zuid2

Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 12:54
|
|
Nog mensen hier die gaan?
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 13:42
|
|
Jammer dat Rommedahl er niet is. Dinamo zal vol op de aanval spelen denk ik aangezien ze nu wel moeten met die punten in mindering.
Met zijn snelheid zou je optimaal gebruik kunnen maken bij de counters. En hij heeft daar twee jaar geleden ook al gescoord .
Maar met een gelijkspel ben ik tevreden. Het scheelt wel dat er geen thuispubliek is denk ik!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 14:14
|
|
Een gelijkspel, en winst van Anderlecht tegen Timisoara zou een goede ontwikkeling zijn. Dan is de kans op overwintering groter, en de eerste plek in de poule heeft Ajax dan nog steeds in de hand. Alhoewel winst tegen Zagreb ook niet verkeerd zou zijn . Maar Zagreb is geen slechte ploeg, daarom is een gelijkspel niet verkeerd.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 14:56
|
|
Citaat: Nog mensen hier die gaan?
Citaat: Straf voor Dinamo Zagreb
Dinamo Zagreb, tegenstander van Ajax in de UEFA Europa League, wordt door de UEFA gestraft voor supportersongeregeldheden tijdens de wedstrijd FC Timisoara - Dinamo Zagreb.
Zagreb moet de beide resterende thuisduels in de Europa League, tegen Ajax en FC Timisoara, achter gesloten deuren afwerken. Dat betekent dat er ook geen Ajax-supporters naar Zagreb mogen afreizen.
De kaartverkoop voor Ajax-supporters voor de wedstrijd Dinamo Zagreb - Ajax is per direct stopgezet.
Bovendien krijgt Dinamo Zagreb drie punten in mindering. De Kroatische club heeft drie dagen om tegen deze straf in beroep te gaan. Zodra de straf definitief wordt uitsproken, worden reeds gekochte kaarten gerestitutioneerd.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 14:58
|
|
En een paar dagen later:
[list">Ajax-supporters als VIP naar Dinamo Zagreb
Datum post: 30-10-09 17:14 - Gepost door: 343 - Bron: Elfvoetbal.nl - Aantal keer bekeken: 738 - Aantal reacties: 2
Door de straf die Dinamo Zagreb heeft gekregen van de UEFA, voor de ongeregeldheden tijdens de wedstrijd tegen FC Timisoara, mag Ajax geen supporters meenemen naar het uitduel van volgende week donderdag. Dinamo moet de resterende thuisduels in de Europa League zonder publiek afwerken.
De maatregel van de UEFA heeft ervoor gezorgd dat de kaartverkoop voor Ajax-supporters direct is stopgezet. De Europese voetbalbond heeft de Amsterdammers wel toestemming gegeven om 200 (VIP)-supporters mee naar Zagreb te nemen. De club heeft ervoor gekozen om fans, die reeds in het bezit zijn van een ticket, als VIP bij deze wedstrijd toe te laten. Supporters die een kaartje hebben gekocht, worden middels een brief door Ajax geïnformeerd. Dat meldt Ajax Life.
De UEFA liet verder weten dat een eventueel beroep van Dinamo Zagreb tegen de straf nog voor de wedstrijd tegen Ajax zal plaatsvinden.[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 15:19
|
|
200 supporters, leuke wedstrid dus, totaal geen sfeer, bah en dan het commentaar van Leo Driessen.
|
Bart

|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 16:53
|
|
Citaat: Selectie voor uitduel bij Dinamo Zagreb
Ajax reist woensdag met negentien spelers af naar Kroatië voor de Europa League-wedstrijd tegen Dinamo Zagreb. De selectie is identiek aan de wedstrijdselectie voor het laatste treffen met Feyenoord. In de met 5-1 gewonnen Klassieker bestond de selectie uit achttien spelers. Voor dit Europese duel is Mitchell Donald aan de selectie toegevoegd.
Dinamo Zagreb - Ajax wordt donderdag vanaf 19.00 uur gespeeld. De thuiswedstrijd tegen de Kroaten leverde Ajax in de ArenA eerder een 2-1 zege op.
Houd de website en Ajax TV in de gaten voor het laatste Ajax-nieuws vanuit Zagreb!
De complete selectie voor de uitwedstrijd tegen Dinamo Zagreb:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Bruno Silva
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Siem de Jong
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Kennedy
Demy de Zeeuw
Mitchell Donald
Ajax.nl
|
mike_zuid2

|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 17:00
|
|
Om ook maar eens wat positiefs te zeggen over Ajax richting de supporters : Wat ze hebben gedaan voor de fans die al een kaartje hadden voor Dynamo Zagreb uit hebben ze dit prima geregeld!!!!
Echt klasse van Ajax.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 18:10
|
|
Citaat: Om ook maar eens wat positiefs te zeggen over Ajax richting de supporters : Wat ze hebben gedaan voor de fans die al een kaartje hadden voor Dynamo Zagreb uit hebben ze dit prima geregeld!!!!
Echt klasse van Ajax.
Haha inderdaad lekker bitterballen en gratis bier ofzo?
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 19:41
|
|
Hopen dat er niks uitkomt:
[list">Dinamo Zagbreb tekent beroep aan tegen de straf die vorige week werd opgelegd door de UEFA. Er waren veel ongeregeldheden omtrent het Europa League-duel tegen FC Timisoara. Als straf moet Dinamo Zagreb de laatste twee groepsduels in de Europa League in een leeg stadion afwerken, en kreeg daarbij drie punten in mindering. De teller staat daardoor op nul punten.
Een woordvoerder van Dinamo schepte dinsdag duidelijkheid. "Dinamo zal verklaren dat de incidenten niet de schuld van de club zijn, en dat de opgelegde straf en de drie punten in mindering derhalve ongepast zijn." Dinamo had voorafgaand aan het treffen al een waarschuwing op zak, toen 140 fans waren opgepakt.
Ajax1.nl[/list">
|
GertJan020

|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 08:46
|
|
Story continues..
[list">UEFA dreigt Dinamo Zagreb nu zelfs met volledige uitsluiting
04-11-09
Op de dag dat Dinamo Zagreb heeft aangekondigd in beroep te gaan tegen de onlangs door de UEFA opgelegde straf van twee thuisduels zonder publiek en drie punten in mindering (zie eerdere berichten hieronder), heeft de Europese voetbalbond andermaal een waarschuwing uitgedeeld. Als de Kroatische club er niet in slaagt haar supporters in toom te houden tijdens de volgende wedstrijden, dreigt de UEFA met uitsluiting voor alle Europese competities.
AjaxF-side.NL
"De UEFA heeft ons gewaarschuwd dat ze ons zullen uitsluiten als er zich nog incidenten voordoen", liet voorzitter Damir Vrbanovic via de officiële kanalen weten. "De club begrijpt niet hoe de fans dergelijke wantoestanden kunnen veroorzaken terwijl ze weten dat het kan leiden tot zware maatregelen." Het volgende risicoduel is op 2 december, op bezoek bij koploper Anderlecht.
Dinamo Zagreb kwam in opspraak naar aanleiding van het wangedrag van haar supporters tijdens de Europese wedstrijden van de club. Op 1 oktober jongstleden ging het voor aanvang van de Europa League-wedstrijd tegen FC Timisoara volledig mis. De club heeft door de straf van de UEFA nul punten en moet zowel tegen Ajax als tegen Timisoara in een leeg stadion spelen.
ajaxf-side.nl[/list">
|
GertJan020

|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 08:48
|
|
Scheidsrechter:
[list">Engelse scheidsrechter bij Dinamo Zagreb - Ajax
De UEFA heeft de Engelse scheidsrechter Mike Dean aangesteld als leidsman voor het Europa League duel tussen Dinamo Zagreb en Ajax. , zijn grensrechters zijn Simon Beck en Richard West. De mannen naast de doelen zijn Andre Marriner en Lee Probert. De vierde official is Michael Jones.
AN[/list">
|
mike_zuid2

|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 10:23
|
|
Dit is weer een makkelijk 1-2-tje van de UEFA.
Geef ze 2 wedstrijden zonder publiek thuis.... maar ze mogen wel supporters meenemen naar Anderlecht. Er bijna zeker van zijnde dat het daar ook uit de hand loopt, is het makkelijk straffen.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 21:03
|
|
[list">Jol twijfelt over Gabri
Trainer Martin Jol van Ajax weet nog niet of hij donderdagavond met Gabri aan de uitwedstrijd in de Europa League tegen Dinamo Zagreb begint. De Spanjaard is nog maar net hersteld van een langdurige blessure aan een achillespees. Hij gunt de Spanjaard mogelijk rust. Jol heeft ook nog in zijn achterhoofd dat Miralem Sulejmani twee weken tijdens de thuiswedstrijd tegen Dinamo Zagreb (2-1) goed presteerde.
Jol mist in Zagreb de geblesseerde Dennis Rommedahl en Ismaïl Aissati. Beide voetballers zijn zondag tegen FC Twente waarschijnlijk wel weer beschikbaar. Het is nog onduidelijk of de geblesseerde Thimothée Atouba aan een meniscus moet worden geopereerd. Dinamo Zagreb voetbalt tegen Ajax zonder de geschorste spelmaker Milan Badelj. Sterspeler Mario Mandzukic is geblesseerd.
De wedstrijd tussen Dinamo Zagreb en Ajax wordt in een nagenoeg leeg stadion Maksimir gespeeld. Alleen Ajax wordt door een kleine 200 fans gesteund. Zij hebben van de leiding van de Amsterdamse club de status van VIP gekregen. De UEFA heeft de kampioen van Kroatië gestraft voor ongeregeldheden tijdens het duel in de groepsfase van de Europa League met Timisoara. Dinamo Zagreb heeft ook drie punten moeten inleveren. De club heeft tegen die laatste sanctie beroep aangetekend.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Anita; Enoh, De Zeeuw en Emanuelson; Suarez, Pantelic en Sulejmani.
# bron: Telesport[/list">
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 5 nov 2009 00:04
|
|
Niet te hopen dat Dinamo wordt teruggetrokken uit deze competitie. Dan stijgen namelijk de kansen voor Timisoara weer, wat volgens mij niet won van Zagreb. Ajax en Anderlecht deden dat wel, waardoor de stand volledig gelijk komt te staan.
Ik vrees een lastige wedstrijd, al zou ik toch wat spelers sparen voor zondag. Twente-uit vind ik in ieder geval net iets belangrijker dan een wedstrijd die er misschien wel helemaal niet toe doet.
|
GertJan020

|
Geplaatst: Do 5 nov 2009 07:48
|
|
Met een beetje geluk spelen we een "halve" thuiswedstrijd. Ik wil wel is 200 man 'dit is mijn club' horen zingen in een leeg stadion!
Als je ziet welke spelers Dinamo mist, zijn we toch aan onze stand verplicht. Mooi stukje over Urby ook in Sportwereld. Het zal toch aan de creatieve mensen moeten afhangen vanavond. Bij een voorsprong van 2-0, zou ik sowiso Suarez er uit halen. Datzelfde geld voor De Zeeuw. Geen risico's nemen.
Citaat: Twente-uit vind ik in ieder geval net iets belangrijker dan een wedstrijd die er misschien wel helemaal niet toe doet.
Helemaal mee eens. Geen risico nemen dus. Winnen van Timisuara en winnen/gelijkspelen tegen Anderlecht, zou al genoeg moeten zijn. Als er geen rare dingen gebeuren.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 5 nov 2009 08:32
|
|
Citaat: Met een beetje geluk spelen we een "halve" thuiswedstrijd. Ik wil wel is 200 man 'dit is mijn club' horen zingen in een leeg stadion!
Als je ziet welke spelers Dinamo mist, zijn we toch aan onze stand verplicht. Mooi stukje over Urby ook in Sportwereld. Het zal toch aan de creatieve mensen moeten afhangen vanavond. Bij een voorsprong van 2-0, zou ik sowieso Suarez er uit halen. Datzelfde geld voor De Zeeuw. Geen risico's nemen.
Citaat: Twente-uit vind ik in ieder geval net iets belangrijker dan een wedstrijd die er misschien wel helemaal niet toe doet.
Helemaal mee eens. Geen risico nemen dus. Winnen van Timisuara en winnen/gelijkspelen tegen Anderlecht, zou al genoeg moeten zijn. Als er geen rare dingen gebeuren.
Zat je aan de alcohol gisteren? Lees die tweede alinea nog eens.
Maar ook voor mij is Twente-Uit een stuk belangrijker. Vanavond mist Dinamo Budelj en Mandzukic en dat scheelt een behoorlijk stuk al.
Ik denk dat Jol zal starten met Mickey op links, pantelic spits en Luis rechts.
Middenveld kan dan bestaan uit Urby, de Zeeuw en Enoh.
Verdediging (zoals gewoonlijk) Anita, Alderweireld, Vertonghen, vdWiel.
Zo kan hij Gabri in ieder geval rust geven wat ik erg slim vind van Jol. Gabri zal tegen Twente-uit een stuk belangrijker zijn omdat ik bang ben dat we zonder Gabri op het middenveld zullen overlopen worden door Twente.
Heb in ieder geval zin in vanavond!!! FORZA AJAX!
|
GertJan020

|
Geplaatst: Do 5 nov 2009 15:01
|
|
Ik was net wakker. Het is inderdaad een beetje gecompliceerd om te ontleden, maar je snapt het vast wel.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 5 nov 2009 15:08
|
|
Citaat: Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Anita; Enoh, De Zeeuw en Emanuelson; Suarez, Pantelic en Sulejmani.
Ik ben benieuwd of het middenveld het ook met 2 verdedigende middenvelders kan. Feyenoord kon ons onder druk zetten (niet heel lang en ze werden ook niet gevaarlijk, maar toch) toen Enoh eruit ging voor Sulejmani (en we dus met 2 verdedigende middenvelders gingen spelen), maar misschien kwam dat niet door de wissel. Misschien heeft ons middenveld wél 3 verdedigende, lopende mensen nodig om de tegenstander onder druk te zetten, daar komen we vanavond achter.
Hopelijk laat Sulejmani wat zien en lopen we geen blessures op.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 5 nov 2009 15:34
|
|
Citaat: Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Anita; Enoh, De Zeeuw en Emanuelson; Suarez, Pantelic en Sulejmani.
Ik ben benieuwd of het middenveld het ook met 2 verdedigende middenvelders kan. Feyenoord kon ons onder druk zetten (niet heel lang en ze werden ook niet gevaarlijk, maar toch) toen Enoh eruit ging voor Sulejmani (en we dus met 2 verdedigende middenvelders gingen spelen), maar misschien kwam dat niet door de wissel. Misschien heeft ons middenveld wél 3 verdedigende, lopende mensen nodig om de tegenstander onder druk te zetten, daar komen we vanavond achter.
Hopelijk laat Sulejmani wat zien en lopen we geen blessures op.
Met een Siem de Jong of een Aissati op de plek van Gabri kun je de bal natuurlijk veel beter in de ploeg houden, dan zou je dus op balbezit kunnen spelen. Dat heeft dan weer tot gevolg dat het gehele team meer energie heeft om tegelijkertijd druk te zetten op de tegenstander, op die manier wordt Gabri onnodig.
Maar dan moet je wel op balbezit gaan spelen en niet de lange bal op Suarez en co geven.
Ik zou zo spelen;
Wiel-Aldereweireld-Vertonghen-Anita
De Zeeuw
De Jong-Enoh
Suarez-Pantellic-Emanuelson
Bij rust zou ik Suarez rust geven, of wanneer de aanval niet explosief genoeg is, Pantellic er uit halen en dan Sulejmani er voor in de plaats.
|