Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 20:04
|
|

Datum: 8 November 16.30
Laatste onderlinge duels FC Twente Ajax:
01/11/2008 FC Twente Ajax 0-2
10/05/2008 FC Twente Ajax 2-1 (playoff)
23/03/2008 FC Twente Ajax 2-1
11/03/2007 FC Twente Ajax 1-4
22/01/2006 FC Twente Ajax 2-3
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 20:23
|
|
Wordt een hele moeilijke wedstrijd denk ik, maar ik vind dat Ajax beter is dan Twente dus we moeten kunnen winnen!
22/01/2006 FC Twente Ajax 2-3
Dat was wel een mooie overwinning met in de 90e minuut Urby .
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 20:30
|
|
Ik denk 1-3. Twente komt op 1-0 voorsprong 1e helft. 2e helft gaat Ajax op jacht naar de gelijkmaker en Twente zakt makkelijk in na een voorsprong waardoor Ajax hun spel kunnen spelen. Constant druk zetten zodat Stoch/Ruiz niet aangespeeld kunnen worden. N'Kufo moet een eitje zijn voor onze verdedigers.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 20:39
|
|
Citaat: Wordt een hele moeilijke wedstrijd denk ik, maar ik vind dat Ajax beter is dan Twente dus we moeten kunnen winnen!
Leg is uit?
Ik verwacht daarentegen een hele moeilijke wedstrijd. Hun middenveld kan kwetsbaar zijn als De Zeeuw of Gabri er overheen gaan en Janssen/Perez mee terug moeten. Om die reden denk ik ook dat McClaren zich wat aanpast aan Ajax en Tiote gaat opstellen i.p.v. Janssen.
De pijnpunten in de verdediging. Zet beweeglijkheid tegenover een statisch centrale duo. Als je met Pantelic begint dan kan je erop wedden dat die voor de rest van de wedstrijd aan de ketting zit bij Douglas.
Aanval van hen is goed. Stoch is snel en wendbaar. Daarnaast komt hij graag naar binnen om op goal te schieten. In de kleine ruimtes is het allemaal niet bijzonder. Z'n sterke ligt hem toch echt in het hebben van z'n snelheid, snel opendraaien en z'n lichtvoetigheid. Ruiz is de man in vorm. Heeft de vrijheid om naar binnen te komen en verschijnt altijd wel een paar keer voor het doel en is doeltreffend. In de zestien moet je hem kortom scherp dekken.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 21:13
|
|
Het zal een moeilijke wedstrijd worden voor Ajax en zal ook niet ontevreden zijn met een gelijkspel. Zo hou je aansluiting met de top en heb je deze serie moeilijke wedstrijden overleeft.
In deze wedstrijd zie ik de volgende koppeltjes ontstaan Enoh/Perzez, Gabri/Janssen en de Zeeuw/Brama. Daarin zal de wedstrijd voor een belangrijk deel worden beslist. Voorin bij Twente heb je de statische N'Kufo rondlopen die tegen Vertonghen en Alderweireld zullen spelen. Daarin verwacht ik nog niet het grootste probleem, maar op de vleugels. Stoch en Ruiz kunnen naar binnen komen, waardoor zowel Vertonghen moet uitstappen op Ruiz en Alderweireld op Stoch. Dat vind ik een kwetsbare kant van de verdediging van dit Ajax. In de aanval is het jammer dat Rommedahl geblesseerd is geraakt, zodat je eigenlijk de keuze moet maken om Pantelic in de spits te zetten. Omdat de alternatieven op rechts vrij matig zijn, zul je daardoor nu Suarez neer moeten zetten.
Verder vond ik Twente een kwetsbare indruk maken tegen Roda JC en zitten niet in hun beste periode.
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 21:38
|
|
Bloednerveus voor deze.. lastigste wedstrijd van t seizoen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 21:46
|
|
Inderdaad. Ik ben 'banger' voor deze wedstrijd. Dit is wel een echte topper en een zeer cruciale wedstrijd in een seizoen. Je speelt maar 6 of 7 van zulke wedstrijden in een competitie.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 21:49
|
|
Eerst maar eens Dinamo Zagreb uit, kijken hoe we het daar afbrengen dan pas concentreren op deze kraker... Zijn altjd lastige wedstrijden daarzo in tukkerland..
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 21:55
|
|
PSV moet tegen Ado? Dat winnen ze. Als Ajax wint komt het op gelijke hoogte met FC Twente. In principe is een overwinning noodzakelijk om in het kielzog te blijven van Twente/PSV. Ajax heeft de pech dat het donderdag uit moet tegen Dinamo Zagreb. Zitten toch vlieguren tussen in vergelijking met Twente die Europees thuis speelt.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 22:11
|
|
Voordeel is wel weer dat Ajax volgens mij om 19.00 uur moet en Twente om 21.00 uur..
Kroatie-Nederland is niet zo heel lang vliegen, Plus dat ze in het vliegtuig toch ook gewoon kunnen slapen ..
Niet zeuren gewoon erop klappen tegen die tukkers...
|
Dijk

|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 22:17
|
|
Dat klopt, je bent gewoon op Vrijdag morgen thuis en dan moet anderhalve dag rust genoeg zijn voor deze sporters. Al is een vliegtuig nooit goed om te rusten, maar dat mag geen excuus zijn voor de spelers van Ajax.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 22:20
|
|
Citaat: Dat klopt, je bent gewoon op Vrijdag morgen thuis en dan moet anderhalve dag rust genoeg zijn voor deze sporters. Al is een vliegtuig nooit goed om te rusten, maar dat mag geen excuus zijn voor de spelers van Ajax.
Die vliegen business-class, of nog hoger zullen wel extra beenruimte etc hebben.. Vragen ze maar een persoonlijke massage aan hun vrouwen/vriendinnen, dan voelt elke man zich goed
|
Dijk

|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 22:30
|
|
Een vliegtuig is nooit gunstig voor je rust, maar het is maar een kleine reis.
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 1 nov 2009 23:49
|
|
Citaat: Dat klopt, je bent gewoon op Vrijdag morgen thuis en dan moet anderhalve dag rust genoeg zijn voor deze sporters. Al is een vliegtuig nooit goed om te rusten, maar dat mag geen excuus zijn voor de spelers van Ajax.
Die vliegen business-class, of nog hoger zullen wel extra beenruimte etc hebben.. Vragen ze maar een persoonlijke massage aan hun vrouwen/vriendinnen, dan voelt elke man zich goed 
Zal Real Madrid wel een privé jet hebben van de club met kaviaar als lunch.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 13:01
|
|
Deze winnen we. Ons middenveld is beter dan dat van Twente. Perez en Janssen zijn statische voetballers, terwijl wij met De Zeeuw, Gabri en Enoh veel meer loopvermogen hebben.
De vleugelaanvallers van Twente zijn gevaarlijk. Stoch is snel en heeft een goed schot, Van der Wiel moet dus goed opletten. Aan de andere kant hebben ze Ruiz. Daar moet dus goed rugdekking gegeven worden.
Ander sterk punt van Twente is Ronnie Stam. Hij komt veel mee op en is verdedigend sterk. Emanuelson moet dus goed meelopen.
Opstelling:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Anita
Gabri-De Zeeuw-Enoh-Emanuelson
Suárez-Sulejmani
Ik wil met bewegelijke aanvallers spelen, zodat Douglas en Wisgerhof komen te zwemmen. Tactisch is Douglas zwak, dus ik denk dat hij makkelijk uit het centrum weggelokt kan worden met Sulejmani en Suárez.
Vanaf de eerste minuut vol erop klappen en ze niet in hun spel laten komen.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 13:08
|
|
Ik wou dat ik er net zoveel vertrouwen had als jij, Koen!
Maar ik ben bang dat Jol voorlopig Pantelic erin laat staan, zeker na zijn 3 assist van tegen de kakkies..
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 13:25
|
|
Citaat: Ik wou dat ik er net zoveel vertrouwen had als jij, Koen!
Maar ik ben bang dat Jol voorlopig Pantelic erin laat staan, zeker na zijn 3 assist van tegen de kakkies..
Heb je geen vertrouwen in zondag?
Twente wordt verschrikkelijk gehyped. Ze hadden afgelopen zaterdag ook weer een penalty tegen moeten krijgen en Roda had ook makkelijk een paar keer vaker kunnen scoren.
De Nederlandse media, VI voorop, schrijven/praten Twente elke keer omhoog. Komt doordat Nederlanders altijd voor de underdog zijn.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 13:28
|
|
FC Twente speelt de laatste tijd niet erg goed en ik denk dat ze van een zwaardere tegenstander als Ajax zullen verliezen.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 13:29
|
|
Ja Koen, maar ze staan niet voor niets 1ste! PSV konden ze onder andere tegen houden.
Ik heb er wel vertrouwen in, maar je begint meteen met, we gaan winnen!
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 13:36
|
|
Citaat: Ja Koen, maar ze staan niet voor niets 1ste! PSV konden ze onder andere tegen houden.
Ik heb er wel vertrouwen in, maar je begint meteen met, we gaan winnen! 
Natuurlijk. Altijd volste vertrouwen houden! Het collectief is het sterke punt van Twente. Wij worden collectief steeds beter en hebben meer individuele klasse.
Ik vraag me steeds af hoe het komt dat Twente altijd wint. Ik heb ook steeds het gevoel dat bij Twente het steeds net de goede kant opvalt. Dus dat ze net zo goed hadden kunnen verliezen.
|
sceritage

Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 16:01
|
|
Word inderdaad een moeilijke wedstrijd, vooral in aanvallen zijn ze sterk maar dat zijn wij ook. Ajax heeft duidelijk meer potentie in het team. Maar dat moet er ook uitkomen.
Ik zou 4-4-2 spelen tegen deze aanvallende ploeg.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 16:33
|
|
Erg goede ploeg en ze staan inderdaad niet voor niets 1ste. Maar ze zijn wel een aantal keren goed weg gekomen in slotfases, bijvoorbeeld tegen AZ. Ook hadden ze in de wedstrijd tegen Roda een pingel tegen moeten krijgen, maar ja, als je kampioen wilt worden heb je dat beetje mazzel ook nodig.
Verder is Twente met name gevaarlijk over de vleugels met Stoch en Ruiz en daar hebben we het als Ajax zijnde vaak moeilijk mee. Tegen snelle buitenspelers zijn onze backs namelijk zwak, met name aan de linkerkant. Het middenveld moeten we wel in handen kunnen krijgen met een blok van Gabri, Enoh en de Zeeuw. Voorin moet het wel wat beter gaan lopen tussen Pantelic en Suarez, anders zou ik Cvitanich opstellen, die kan het toch wat beter vinden met Suarez. Al vind ik kwalitatief Pantelic beter en die begint ook wat beter te spelen, moeilijke keuze dus.
Ik zou in principe tekenen voor een gelijkspel, maar daar schieten we weinig mee op, aangezien Pisvee dan weer 2 punten uit gaat lopen. Aan de andere kant zijn we na deze wedstrijd op bezoek geweest bij Twente, Pisvee en AZ, toch de beste ploegen van de competitie.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 16:43
|
|
Dit gaat een hele leuke wedstrijd worden. Twente heeft een paar individueel goede spelers, maar blinkt voornamelijk uit als collectief. Zoals AZ vorig seizoen ook deed. Dat Ajax meer potentie heeft staat vast, maar daar zal je niks aan hebben deze wedstrijd. Het gaat om de huidige kwaliteiten en ik heb het idee dat Twente en Ajax elkaar op dit moment weinig ontlopen.
Ik ben niet zo zelfverzekerd als onze Koen. Maar ik denk zeker dat hier een resultaat neergezet kan worden. Vorig seizoen kon het, dus dit seizoen moet het ook lukken. De discipline moet dan wel blijven. Iedereen moet zijn taken uitvoeren en dan win je.
|
woekie

Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 17:01
|
|
Ik ben voorzichtig optimistisch. Voorzichtig omdat Twente tot nu toe in de competitie niet heeft verloren. Na twaalf wedstrijden kan dat geen toeval meer zijn.
Optimistisch omdat bijna geen enkele club het hele seizoen zonder nederlaag kan blijven, en Twente is de laatste weken alleen qua resultaat op dreef.
Ook tegen AZ had Twente het lastig, vooral toen AZ iets deed wat Ajax altijd en overal doet dit seizoen: druk zetten op de verdediging. Van 1-0 achter werd het prompt 2-1 voor. Als Ajax dat ook in Enschede doet kan het nog mooi worden. Ajax scoorde in de op papier lastige wedstrijden bovendien al 12 keer: tegen PSV 3, AZ 4 en Feyenoord 5.
Voeg daaraan toe dat Ajax in 12 competitiewedstrijden in de eerste helft 13 keer scoorde en in de tweede helft 27, en ik ben geneigd te voorspellen dat de eerste helft gelijkopgaand zal zijn, waarna Ajax in de tweede helft afstand zal nemen.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 19:59
|
|
Ajax zal weer boven zich uitmoeten stijgen zoals de tweede helften van de afgelopen twee competitie duels. Het lijkt mij logisch om sowiso weer met Enoh-De Zeeuw-Gabri te spelen. Ik verwacht een 2-1 overwinning.
|