Auteur
|
Bericht
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 08:44
|
|
Jol heeft honderprocent gelijk op de voorpagina. Vink en Ajax liggen elkaar gewoon niet. Is het om het feit dat het een feyenoorder is, of omdat hij Ajax gewoon niet mag. Het is en blijft internationaal een goede scheidsrechter, maar niet objectief genoeg als het om Ajax / Feyenoord gaat. Vink moet wedstrijden van PSV-AZ-Twente fluiten. Maar ik geef hem voor zondag één kans. Verpruts hij het weer, vind ik dat hij Ajax niet meer mag fluiten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 10:47
|
|
Dit is gewoon bewust gedaan door die kliek uit Enschede. Ajax speelt dit seizoen 2 topwedstrijden uit: Twente en PSV. Wie is de scheidsrechter? Pieter Vink... De man die altijd tegen Ajax fluit
Tegen PSV wisten we van tevoren wat er ging gebeuren en we hebben allemaal gezien hoe de wedstrijd werd gekanteld door Vink. Zondag spelen we tegen 2 tegenstanders. Terwijl 1 twente al zwaar genoeg is voor dit Ajax. Daarnaast is wat Jol eerder aangaf het competitieschema erg vreemd in elkaar gezet.
Jol moet proberen om, zonder Calimero gedrag uit te stralen, zijn woorden kracht bijzetten. Want "het schijnt dat Vink en Ajax een ongelukkig combinatie is" vind ik wat aan de milde kant en zorgt ervoor dat (vink kennende) hij weer extra vervelend gaat doen.
Het moet een keer afgelopen zijn. Ajax is voor elke tegenstander de wedstrijd van het jaar. Je bent voor of tegen Ajax, maar helaas geld dat ook voor de scheidsrechters...
|
Oscarito

Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Wo 4 nov 2009 10:48
|
|
Tjeetje zeg...
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 09:11
|
|
Twente heeft gisteren in de laatste minuut gewonnen van FC Sheriff, 2 doelpunten van Stoch. Als Van der Wiel hem in bedwang kan houden zijn we al heel ver. Er wordt wel eens gezegd dat Anita als linksback het nadeel heeft dat hij rechtsbenig is, maar dat is zondag juist een voordeel. Ruiz komt namelijk heel veel naar binnen en Anita kan dan met zijn sterkere rechter Ruiz beter verdedigen. De aanval is het sterkste punt van Twente.
Ik twijfel of Pantelic in de basis moet staan. Hij was gisteren redelijk goed, maar ik denk dat bewegelijkere spelers als Suárez en Sulejmani beter werken tegen Twente.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 09:13
|
|
Typte het net ook op de voorpagina:
Ik hoop dit weekend een Ajax te zien wat net zo georganiseerd speelde als gister. Dan kunnen we een fijne middag tegemoet zien!
Hopelijk komen onze backs er aan toe om mee op te komen, dan verplicht je stoch en ruiz ook een beetje mee te verdedigen.
Als je stoch en ruiz uit de wedstrijd kan halen ben je al een heel eind en is Twente aanvallend weerloos.
Ik denk dat Jol met dezelfde 11 zal starten als tegen Feyenoord. Dus Gabri er weer terug in voor de Jong.
Heb er weer zin in!!!
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 09:34
|
|
Als Ajax dit weekend wint zijn we toch wel titelkandidaat no.1
Dan hebben we een ongekend moeilijke/drukke periode achter onze rug met alleen maar winstpartijen!
Ik zag het ergens anders op het forum ook. Ploegen krijgen steeds vaker weer het idee dat er niks te halen valt tegen Ajax en gaan dus voorzichtig voetballen! En dat is hoe het hoort.
Ploegen moeten binnen nu en een jaar weer met angst uitkijken naar de wedstrijden (zeker die in de ArenA) tegen Ajax!!!!
|
Zlathan

Forum berichten: 110
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 09:38
|
|
Inderdaad, dit zal toch mede uitmaken hoe groot we kans maken op de titel. Dit word de echte test van het seizoen, want tegen Feyenoord kon je dat niet echt een test noemen. Twente is een goede ploeg, maar ze zijn geen partij voor ajax!
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 10:12
|
|
Goed tegen de grote clubs, veel punten laten liggen tegen de kleine clubs. Zo gaat het vaak met Ajax.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 10:22
|
|
Citaat: Goed tegen de grote clubs, veel punten laten liggen tegen de kleine clubs. Zo gaat het vaak met Ajax.
Nouja, tot nu toe valt dat me niet tegen. De enige slechte wedstrijd tegen een 'kleintje' was tegen Roda. Tegen Sparta was het gewoon pech, zoveel kansen en dan gaat er niet eentje in. Voor de rest valt het me sowiezo op dat er maar heel weinig punten verspeeld worden bovenin
|
Pariah

Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 10:30
|
|
Citaat: Als Ajax dit weekend wint zijn we toch wel titelkandidaat no.1
Dan hebben we een ongekend moeilijke/drukke periode achter onze rug met alleen maar winstpartijen!
Ik zag het ergens anders op het forum ook. Ploegen krijgen steeds vaker weer het idee dat er niks te halen valt tegen Ajax en gaan dus voorzichtig voetballen! En dat is hoe het hoort.
Ploegen moeten binnen nu en een jaar weer met angst uitkijken naar de wedstrijden (zeker die in de ArenA) tegen Ajax!!!!
Dat was mijn post in het Topic van Maarten Stekelenburg;)
|
stekelfan

Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 10:42
|
|
Citaat: Dit is gewoon bewust gedaan door die kliek uit Enschede. Ajax speelt dit seizoen 2 topwedstrijden uit: Twente en PSV. Wie is de scheidsrechter? Pieter Vink... De man die altijd tegen Ajax fluit
Tegen PSV wisten we van tevoren wat er ging gebeuren en we hebben allemaal gezien hoe de wedstrijd werd gekanteld door Vink. Zondag spelen we tegen 2 tegenstanders. Terwijl 1 twente al zwaar genoeg is voor dit Ajax. Daarnaast is wat Jol eerder aangaf het competitieschema erg vreemd in elkaar gezet.
Jol moet proberen om, zonder Calimero gedrag uit te stralen, zijn woorden kracht bijzetten. Want "het schijnt dat Vink en Ajax een ongelukkig combinatie is" vind ik wat aan de milde kant en zorgt ervoor dat (vink kennende) hij weer extra vervelend gaat doen.
Het moet een keer afgelopen zijn. Ajax is voor elke tegenstander de wedstrijd van het jaar. Je bent voor of tegen Ajax, maar helaas geld dat ook voor de scheidsrechters...
Jol heeft inderdaad gelijk.Het is wel erg opvallend dat iedere keer als Ajax een topwedstrijd speelt het Vink als scheidsrechter krijgt je speelt zondag gewoon weer tegen 12 man. Ajax moet niet alleen van FC Twente winnen maar ook van de scheids.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 11:39
|
|
Ik zou zonder rechtsbuiten spelen en Suárez naast Pantelic knallen. Dan Pantelic Douglas uit het centrum laten wegtrekken en de één tegen één-situatie forceren van Suárez tegen Wisgerhof. Kuiper zou rugdekking kunnen verlenen, maar die zal ook rekening moeten houden met een overlappende v/d Wiel.
Daar liggen kansen. Douglas is zwak in de zonedekking en zal dus niet Pantelic mee trekken. Dan vallen er gaten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 14:51
|
|
Citaat: Ik zou zonder rechtsbuiten spelen en Suárez naast Pantelic knallen. Dan Pantelic Douglas uit het centrum laten wegtrekken en de één tegen één-situatie forceren van Suárez tegen Wisgerhof. Kuiper zou rugdekking kunnen verlenen, maar die zal ook rekening moeten houden met een overlappende v/d Wiel.
Daar liggen kansen. Douglas is zwak in de zonedekking en zal dus niet Pantelic mee trekken. Dan vallen er gaten.
moet maar ff naar mijn tototje toe, want heb niet veel vertrouwen in PSV tegen Ado, die voetballen erg, erg slecht. weggespeeld door Kopenhagen, 1 uur lang. De 1e kans was in de 57e minuut. Gelijkwaardig aan Vitesse en nu uit tegen ADO. Ik ga daar voor een 3-tje Twente begint ook minder te voetballen, minder overtuiging de laatste weken. Beide teams, PSV en Twente spelen toevalsvoetbal, ze dwingen het niet af, maar ze hopen dat het balletje net goed valt. Geen uitgespeelde kansen maar afstandschoten of gelukkige voorzetten zorgen voor goals. AJAX daarintegen, Urby in vorm, Pantalic begint de media zijn klasse langzaam aan te tonen. Stekelenburg keept veel beter als het rustig binnen AJAX is en hij vertrouwen heeft. De ideale opstelling is nu af, de opstelling tegen Feyenoord kunnen we nog weken gebruiken. Sulejmani op de bank, met hem heb je nog wat achter de hand. Hij moet dit seizoen beter worden en beter worden, zodat hij volgend jaar Suarez kan opvolgen.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 16:24
|
|
Citaat:
FC TWENTE
Klassering: 1ste plaats
FC Twente voert al sinds de negende speelronde de ranglijst in de Eredivisie aan. De formatie van trainer Steve McClaren is dit seizoen in competitieverband nog altijd ongeslagen: tien zeges en twee gelijke spelen. FC Twente won zijn laatste zeven duels in de Eredivisie, dat is de op drie na langste zegereeks in de clubhistorie. Het record staat op tien overwinningen op rij (1973-74).
Thuisvorm
FC Twente heeft voor eigen publiek al negentien competitiewedstrijden niet meer verloren (vijftien zeges, vier gelijke spelen). Saillant genoeg was Ajax de laatste ploeg die met drie punten uit Enschede vertrok. Dat gebeurde op 1 november 2008, toen Siem de Jong en Rasmus Lindgren de Amsterdammers een 2-0 overwinning bezorgden.
Afwezigen:
Kuiper (niet wedstrijdfit), Vujicevic (lies), Rajkovic (hamstring). Onzeker: Heubach (griep).
AJAX
Klassering: 3de plaats
Met veertig doelpunten uit de eerste twaalf competitiewedstrijden van het seizoen is Ajax de meest trefzekere ploeg in de Eredivisie én een van de productiefste ploegen in Europa. De Amsterdammers zijn nationaal en internationaal al achttien wedstrijden op rij ongeslagen. PSV bezorgde de formatie van trainer Martin Jol op 16 augustus de laatste nederlaag (4-3).
Uitvorm
Ajax kwam dit seizoen in al zijn zes uitwedstrijden tot scoren in de Eredivisie. De Amsterdammers scoorden bovendien in die reeks steeds minimaal twee keer op vreemde bodem. De laatste drie uitwedstrijden - tegen achtereenvolgens VVV-Venlo (0-4), Roda JC (2-2) en AZ (2-4) - leverden tien treffers op.
Afwezigen:
Atouba (knie).
Opvallend
FC Twente-aanvaller Bryan Ruiz en Ajax-spits Luis Suarez zijn beiden bezig aan een fraaie reeks in de Eredivisie. De Costaricaan trof doel in zijn laatste vijf competitieduels, de Uruguayaan in zijn laatste vier optredens. Ruiz deed dat achtereenvolgens tegen VVV-Venlo, Heracles Almelo, AZ, FC Groningen en Roda JC (in alle duels één goal). De slachtoffers van Suarez heetten Roda JC (twee goals), Willem II (één), AZ (twee) en Feyenoord (één).
Ruiz en Suarez ontmoeten elkaar de komende anderhalve week nóg twee keer wanneer Costa Rica en Uruguay het strijdperk betreden in het kader van de play-offs om een WK-ticket. De eerste wedstrijd - op 15 november (03.00 uur Nederlandse tijd) - heeft plaats in de Costa Ricaanse hoofdstad San José, de return is vier dagen later in Montevideo.
Onderlinge historie
FC Twente heeft de laatste jaren grote moeite thuis van Ajax te winnen. Van de laatste tien thuiswedstrijden tegen de Amsterdammers wonnen de Tukkers er slechts twee, tegen zeven nederlagen en één gelijkspel.
De laatste vijf onderlinge duels in Enschede:
Seizoen Wedstrijd Uitslag
2004/05 FC Twente-Ajax 2-3
2005/06 FC Twente-Ajax 2-3
2006/07 FC Twente-Ajax 1-4
2007/08 FC Twente-Ajax 2-1
2008/09 FC Twente-Ajax 0-2
Voetbal International
|
Zlathan

|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 16:29
|
|
De statistieken zijn in het voordeel van Ajax!
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 16:36
|
|
Zeker, ik denk een zwaarbevochten 0-2, hoewel ik wat anders toe op mijn toto!
Citaat:
moet maar even naar mijn tototje toe, want heb niet veel vertrouwen in PSV tegen Ado, die voetballen erg, erg slecht. weggespeeld door Kopenhagen, 1 uur lang. De 1e kans was in de 57e minuut. Gelijkwaardig aan Vitesse en nu uit tegen ADO. Ik ga daar voor een 3-tje 
Weet je wie er het lang zonder zege zit?:p
ADO Den Haag, NEC & VVV-Venlo!
Dus ik ben bang dat Psv het wel in de slotminuten zal winnen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 19:22
|
|
Citaat:
Daarom ADO moet weer eens punten pakken en tegen de toppers hebben ze niks te verliezen, dat voetbalt lekker!
|
thommy

Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 19:31
|
|
Citaat:
Daarom ADO moet weer eens punten pakken en tegen de toppers hebben ze niks te verliezen, dat voetbalt lekker!
Of ze gaan voor een punt en gaan nog steeds onderuit...
|
Zlathan

|
Geplaatst: Vr 6 nov 2009 22:12
|
|
Ik denk dat Psv toch wel wint, al is het niet met goed spel dan wel met gelukt. Dat hebben ze vaker dit seizoen, vooral afgelopen wedstrijden
|
Oscarito

Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Za 7 nov 2009 09:01
|
|
Citaat: Ik zou zonder rechtsbuiten spelen en Suárez naast Pantelic knallen. Dan Pantelic Douglas uit het centrum laten wegtrekken en de één tegen één-situatie forceren van Suárez tegen Wisgerhof. Kuiper zou rugdekking kunnen verlenen, maar die zal ook rekening moeten houden met een overlappende v/d Wiel.
moet maar even naar mijn tototje toe, want heb niet veel vertrouwen in PSV tegen Ado, die voetballen erg, erg slecht. weggespeeld door Kopenhagen, 1 uur lang. De 1e kans was in de 57e minuut. Gelijkwaardig aan Vitesse en nu uit tegen ADO. Ik ga daar voor een 3-tje Twente begint ook minder te voetballen, minder overtuiging de laatste weken. Beide teams, PSV en Twente spelen toevalsvoetbal, ze dwingen het niet af, maar ze hopen dat het balletje net goed valt. Geen uitgespeelde kansen maar afstandschoten of gelukkige voorzetten zorgen voor goals. AJAX daarintegen, Urby in vorm, Panteli? begint de media zijn klasse langzaam aan te tonen. Stekelenburg keept veel beter als het rustig binnen AJAX is en hij vertrouwen heeft. De ideale opstelling is nu af, de opstelling tegen Feyenoord kunnen we nog weken gebruiken. Sulejmani op de bank, met hem heb je nog wat achter de hand. Hij moet dit seizoen beter worden en beter worden, zodat hij volgend jaar Suarez kan opvolgen.
Hier hebben we weer een positivo, leuk al die eeuwige optimisten maar erg realistisch zijn ze natuurlijk niet.
Je weet dat PSV inclusief oefenwedstrijden al circa 40 wedstrijden - sinds maart 2009 - ongeslagen is? Ik neem aan dat je vindt dat PSV een betere selectie heeft dan ADO Den Haag en wat als ik je zeg dat PSV de afgelopen 7 uitwedstrijden tegen ADO heeft gewonnen zonder ook maar een tegendoelpunt - doelsaldo 0-15 - te krijgen en de laatste nederlaag uit tegen ADO dateert van 1 april 1990.
Kortom waarop baseer je in hemelsnaam je mening op? Op het ene uur tegen FC Copenhagen? Dan adviseer ik je eens de wedstrijd SC Heerenveen x ADO Den Haag te kijken waar ADO dramatisch speelde. Natuurlijk niets is zeker in het leven dus ook niet in het voetbal, PSV kan verliezen maar nogmaals erg realistisch is het niet.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 7 nov 2009 13:40
|
|
Statistieken zeggen geen drol. Anders was Ajax de afgelopen 5 jaar ook wel kampioen geworden.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 7 nov 2009 18:01
|
|
Citaat: Selectie voor duel met FC Twente
Ajax-trainer Martin Jol heeft negentien spelers in zijn wedstrijdselectie voor de topper tegen FC Twente opgenomen. Dennis Rommedahl is weer fit en keert terug.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Bruno Silva
Luis Suarez
Gabri
Eyong Enoh
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Kennedy
Mitchell Donald
Kenneth Vermeer
Demy de Zeeuw
Toby Alderweireld
Siem de Jong
FC Twente - Ajax begint zondag om 16.30 uur in Enschede.
Ajax.nl
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Za 7 nov 2009 18:06
|
|
Aissati er dus niet bij. Van mij mag Kennedy afvallen als 19e man.
|
Zlathan

|
Geplaatst: Za 7 nov 2009 18:13
|
|
Citaat: Aissati er dus niet bij. Van mij mag Kennedy afvallen als 19e man.
Van mij ook, ik zie liever Aissati erbij, want volgens mij was die alweer terug van zijn blessure
|
RogerGarcia

|
Geplaatst: Za 7 nov 2009 18:15
|
|
Als je Aissati er ook nog bij wil zal je dus De Jong en Kennedy weg moeten halen.
Ik heb ook liever Aissati erbij, maar zal nog wel niet 100% fit zijn.
|