Auteur
|
Bericht
|
Marco

Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 14:56
|
|
Citaat: Peter van Vossen was een van de weinig Van Gaal aankopen die ik in welk opzicht dan ook, nooit heb kunnen begrijpen. Die jongen was een hype en verder heeft ie nooit in welke filosofie dan ook gepast.
Klopt. Een draver, een zwoeger, wel met een geweldige wedstrijdinstelling, maar technisch inferieur. Ik vermoed dat in Triëst de ogen van van Gaal wat dat betreft definitief zijn geopend. De rest van Ajax heeft er helaas niet veel van geleerd, met een hele reeks van dit soort aankopen tot gevolg.
Citaat: Verder heeft de poster waar ik op reageerde helaas wel een beetje gelijk want een goed beleid is helaas de afgelopen 20 jaar een incident gebleken......... Nou ja eigenlijk 2 incidenten want de tandem Co/ Leo had ook zeer goede en doordachte ideeeen. Jammer alleen dat Koeman trainer werd want een goede trainer had veel meer uit die gerenoveerde selectie vol met talent gehaald.
Ach ja, Koeman, de rasopportunist, zijn van Vossen heette Sonck waarbij hij het ook nog eens presteerde om deze rechtsbuiten op te stellen. Als het niet zo treurig was, zou het grappig zijn. Maar goed, nu is het dus zo dat uitgekiend beleid een incident heet, iets wat goed werkte en waar we maar niks van moeten leren. De omgekeerde wereld, lijkt me. Zo soms heb ik nog wel eens het idee dat Ajax een beetje op weg is, maar als ik vandaag dan weer lees dat Boulahrouz..
Citaat: Noem mij eens een keer een paar echte argumenten waarom Vermeer nou beter is dan Stekelenburg.
Ik heb niet het idee dat de tendens is dat Vermeer beter zou zijn dan Stekelenburg. Het merendeel van Stekelenburg's criticasters vindt hem simpelweg geen denderende goalie, maar vindt Vermeer ook niet wezenlijk beter. Ik vind in ieder geval dat je meer mag verwachten van een keeper van zijn leeftijd en status. Ajax heeft met Stekelenburg een dertien in een dozijn-keeper, eentje die niet heerst in zijn gebied en die nauwelijks wedstrijden voor je uit het vuur sleept. Daar mag je en moet je kritiek op hebben.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 15:01
|
|
Nogmaals, hij doet het dit seizoen toch gewoon goed? Scoort elke wedstrijd een dikke voldoende. Wat willen we dan? Velthuizen? Vorm? Romero? Of toch Casillas?
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 15:23
|
|
Sergio Romero, dat lijkt me duidelijk. Geweldenaar.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 15:40
|
|
Citaat: Zo soms heb ik nog wel eens het idee dat Ajax een beetje op weg is, maar als ik vandaag dan weer lees dat Boulahrouz..
Boulahrouz zou een goede toevoeging zijn aan de verdediging. Een pure verdediger met motiverende kwaliteiten mis ik achterin. Boulahrouz is inderdaad slecht in de opbouw, een pluspunt voor Toby Aldereweireld. Toch is Boulahrouz in vorm een geweldige speler die nog een paar jaar mee kan.
Een huur van Boulahrouz met een optie tot koop zou gunstig zijn.Mocht Boulahrouz zijn oude niveau niet meer kunnen behalen dan kun je hem zo weer van de hand doen. Dan kun je in de zomer een nieuwe verdediger halen, wat mij betreft mag dat een dure aankoop zijn. We moeten het absoluut niet meer zoeken in de breedte, het verleden heeft aangetoond dat de gedachten van 'in de breedte versterken' ons geen steek verder heeft gebracht. Wat dit team nodig heeft is een kwalitatief sterke kern van spelers, spelers die altijd minstens een 6.5 halen, dat zijn nu Suarez en De Zeeuw en straks komt er Lodeiro aan. Die constante spelers geven automatisch het goede voorbeeld qua instelling. Daar moeten jeugdspelers zijn aan optrekken, je moet geen dure buitenlanders/vedetten voor de breedte halen. Zo'n Aldereweireld zou een meer dan uitstekende back-up kunnen zijn.
Voordat we Boulahrouz halen moeten we eerst zorgen dat er een andere verdediger vertrekt uit het rijtje; Ogararu, Wielaert en Oleguer. We moeten de salariskosten naar beneden brengen.
Het is dus duidelijk dat we een defensieve kerel missen achterin, met karakter en het liefst ook nog opbouwende kwaliteiten. Mocht Boulahrouz niet komen dan moet er een andere oplossing komen: Vertonghen en Aldereweireld staan al (bijna) op scherp. Moet Wielaert ze soms vervangen? Een verdediger er bij in de winterstop lijkt me vrij noodzakelijk. Dan maar eieren voor je geld kiezen in de vorm van een Boulahrouz.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 16:50
|
|
Citaat: Waarom is dat toevallig? Deze bal pakt hij toch gewoon goed, net zoals hij dat de laatste weken doet? Ik heb laatst op dit forum gehoord (weet niet meer door wie en in welk topic) dat we Maarten moesten verkopen en Romero moesten halen! Daar zakt mijn broek dan echt van af als je ziet hoe die staat te keepen...
Je mag me naam wel noemen hoor. Stekelenburg is 27 en Romero is 22 en ik vind Romero een veel betere keeper. Romero gaat je nog wel overtuigen in het restant van dit seizoen. Hij kende een mindere periode, maar het is een keeper met een enorme potentie.
Op de volgende punten vind ik Romero gewoon toonaangevend beter:
- Hoge Ballen
- Uittrappen
- Reflexen
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 16:54
|
|
Kent Romero nu een mindere periode of kende hij vorig jaar een goede periode? (oh ja, en vul deze vraag nu zo eens in: "Kent Sulejmani een slechte periode, of had hij 2 jaar terug een goede periode?")
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:18
|
|
Citaat: Waarom is dat toevallig? Deze bal pakt hij toch gewoon goed, net zoals hij dat de laatste weken doet? Ik heb laatst op dit forum gehoord (weet niet meer door wie en in welk topic) dat we Maarten moesten verkopen en Romero moesten halen! Daar zakt mijn broek dan echt van af als je ziet hoe die staat te keepen...
Je mag me naam wel noemen hoor. Stekelenburg is 27 en Romero is 22 en ik vind Romero een veel betere keeper. Romero gaat je nog wel overtuigen in het restant van dit seizoen. Hij kende een mindere periode, maar het is een keeper met een enorme potentie.
Op de volgende punten vind ik Romero gewoon toonaangevend beter:
- Hoge Ballen
- Uittrappen
- Reflexen
Zag later idd dat jij dat stukje had geschreven, maar vond ’t nutteloze informatie om dat er later nog bij te vermelden. Het gaat gewoon om ’t punt dat jij iemand die een dramaseizoen beleefd beter vind als Stekelenburg.
Dat jij z’n reflexen beter vind kan ik inkomen, want dat is natuurlijk één van zijn sterkste punten. Maar hoge ballen? De jongeheer doet niets anders dan (mis)stompen dit seizoen. Ik heb AZ alleen live zijn spelen in de Champions League, maar o, o, o, wat was hij een drama.
Hoe de uittrappen zijn van Romero weet ik niet zo goed, maar ik dat die van Stekelenburg nooit aankomen heeft denk ik meer te maken met de lengte en fysieke kracht van onze middenvelders en aanvallers.
Dat Romero dit seizoen onder zijn kunnen speelt moge duidelijk zijn, maar ik denk inderdaad dat hij vorig seizoen boven zijn kunnen speelde.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 28 jan 2010 17:30
|
|
Het lijkt me niet vreemd om te veronderstellen dat Romero een grotere belofte is dan de keeper die Stekelenburg ooit zal zijn. Je kan natuurlijk naar vandaag kijken en je daar bij neerleggen, maar ik zie liever dat het morgen eindelijk eens beter gaat.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 00:23
|
|
Citaat: Maar hoge ballen? De jongeheer doet niets anders dan (mis)stompen dit seizoen .
Pik er even een quootje uit: wat zie je liever?
1) een keeper die uitkomt en weleens naast een hoge bal zit wat weleens een tegengoal oplevert, maar je mag ervan uitgaan dat hij ervan leert.
OF
2) een keeper die nooit uitkomt en maar op zijn lijn blijft staan waardoor elke hoge bal voor de pot gevaarlijk is, wat ook wat tegengoals heeft opgeleverd en aangezien hij niets probeert zal hij hier ook niets van leren.
Ik ga toch voor optie 1: Zie Gomes in zijn eerste jaren en zie Gomes in zijn latere periode.........
Tuurlijk maakt Romero ook een matig seizoen door maar deze jongen heeft overduidelijk veel potentie en die gaat hier veel sterker uitkomen. Elke jonge keeper die veel keept maakt zo'n periode door, zelfs vd Sar uit het gouden team (kon het niet laten ). Proberen = leren zeg ik altijd maar...... Stekelenburg is wat dat betreft heel anders, kiest voor de minst risicovolle oplossing waardoor het lijkt of hij minder fouten maakt maar juist door niet op te treden gaat hij vaak in de fout. Waar Romero de potentie heeft om een topkeeper te worden zal Stekelenburg altijd een aardige clubkeeper blijven. Vergeleken met het niveau van de Afrika Cup TOP, maar vergeleken met het rijtje voorgangers in het Nederlands Elftal maar matig.
|
Nr.10

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:47
|
|
In het kader van bezuinigingen zou je deze speler moeten laten gaan. Ik vind een salaris van 2.2 miljoen op jaarbasis teveel voor deze speler. Sinds wanneer speelt hij al met dit contract, ieder jaar 2.2 aan afschrijving kan erg oplopen? We moeten onthouden dat we dit ieder seizoen aan hem kwijt zijn, als hij hier nog twee jaar keept dan zijn we alleen al aan salaris 4.4 miljoen kwijt.
Bovendien zal hij goed in de markt liggen met een WK op zijn naam, ik hoop dat hij het goed doet. Een transfersom van 7 miljoen moet na zo'n WK haalbaar zijn.
Tyton en Krul worden regelmatig genoemd als opvolgers. De scouting mag op deze zaak gezet worden. Ik zou gaan voor een keeper die er direct staat. Hoe staat het met de contractverlenging van Van der Sar? Sar zal voor 85% zeker onhaalbaar zijn, polsen kan nooit kwaad.
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 11:06
|
|
Mogelijk na een goed WK kunnen we wat miljoenen vangen voor Stekelenburg. Vermeer hebben we achter de hand die beduidend minder verdiend dan Stekelenburg maar zeker niet voor hem onder doet.
Ik had deze speler niet meegerekend als mogelijke bezuiniging op de salarispost maar 2,2 miljoen salaris besparen is een behoorlijke stap richting een financieel gezond Ajax
|
Pariah

Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 11:30
|
|
Citaat: In het kader van bezuinigingen zou je deze speler moeten laten gaan. Ik vind een salaris van 2.2 miljoen op jaarbasis teveel voor deze speler. Sinds wanneer speelt hij al met dit contract, ieder jaar 2.2 aan afschrijving kan erg oplopen? We moeten onthouden dat we dit ieder seizoen aan hem kwijt zijn, als hij hier nog twee jaar keept dan zijn we alleen al aan salaris 4.4 miljoen kwijt.
Bovendien zal hij goed in de markt liggen met een WK op zijn naam, ik hoop dat hij het goed doet. Een transfersom van 7 miljoen moet na zo'n WK haalbaar zijn.
Tyton en Krul worden regelmatig genoemd als opvolgers. De scouting mag op deze zaak gezet worden. Ik zou gaan voor een keeper die er direct staat. Hoe staat het met de contractverlenging van Van der Sar? Sar zal voor 85% zeker onhaalbaar zijn, polsen kan nooit kwaad.
Ik kan je beredenatie wel volgen, alleen ergens zit wel iets kroms. Je wil graag Stekelenburg saneren uit de selectie op basis van salaris, echter je komt direct erna met het voorstel van v/d Sar. Ik denk dat je dan direct meer salaris kwijt bent voor een speler die aan het eind is van zijn carriere.
|
Nr.10

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 11:41
|
|
Van der Sar is buitencategorie, die kun je niet vergelijken met Stekelenburg. Maar ik las net dat hij er bijna uit was met Man U over een contractverlenging.
Citaat: Van der Sar 'zo goed als rond' over nieuw contract
Edwin van der Sar verlengt zijn imposante loopbaan met een seizoen. De doelman is met zijn werkgever Manchester United zo goed als rond over een nieuw eenjarig contract.
Dat zei Van der Sar na het Champions League-duel met AC Milan (3-2 winst) tegen de NOS. "Het gaat de goede kant op", aldus de 39-jarige doelman, die sinds 2005 onder de lat staat bij Manchester United.
Van der Sar begon zijn carrière in het doel van Ajax. Na negen seizoenen in Amsterdamse dienst trok de sluitpost naar de Serie A, waar hij twee jaar onder de lat van Juventus stond. Via vier seizoenen Fulham belandde Van der Sar in 2005 in Manchester. Voor het Nederlands elftal kwam hij tot 130 interlands.
VP
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 15:09
|
|
Als Van der Sar komt is het maar voor één seizoen en dus is het een noodoplossing. Laat je Stekelenburg gaan dan keept óf vermeer óf er komt een nieuwe keeper. Hoevaak komt het voor dat een keeper er meteen staat? Romero stond er ook nog niet meteen bij AZ, hij paakte eerst een paar domme rode kaarten. Gomes stond er ook nog niet meteen.
Met Stekelenburg is er nog enigzins continuïteit in de selectie. Verdedigers moeten weer wennen aan de keeper en ga zo maar door.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 15:11
|
|
Je bedoelt dat de verdedigers moeten wennen aan het abominabele keeperswerk van Stekelenburg...
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 15:17
|
|
Stekelenburg keept dit seizoen gewoon goed hoor en in het Nederlands 11tal ook.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 15:32
|
|
Wat jij wil, jongen.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 17:49
|
|
Hij heeft gewoon gelijk, jongen.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 18:34
|
|
Ik moet toch even hier Bertje te hulp schieten. Stekelenburg keept redelijk, maar het blijft natuurlijk goede keeper. Stekelenburg zou ik meteen verkopen, als de kans zich voordoet. Stekelenburg is makkelijk vervangbaar. Die angsthaas heeft nog geen hoge bal gevangen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 18:40
|
|
Stekelenburg houden zorgt misschien voor continuiteit echter heb je voor een redelijke prijs een betere keeper. Hij mag dan dit seizoen goed keepen maar pakt hij echt punten zoals een Romero vorig seizoen, Issakson dit seizoen, een Gomes. Ik dacht het niet, Stekelenburg heeft zelfs wedstrijden voor ons verloren (PSV-uit)..
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 18:47
|
|
Dan noem je ook wel een wedstrijd waarin beslissingen van de scheids cruciaal waren. Zo hadden 3 goals niet mogen vallen (1 van Ajax, 2 van PSV).
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 18:51
|
|
Citaat: Stekelenburg keept redelijk, maar het blijft natuurlijk goede keeper.
Nog alcohol in het bloed, Pablo?
Ja, weg met die Stekelenburg. 2,2 miljoen aan salaris....ongelooflijk. 27 jaar en nog steeds matig en op een goede dag redelijk. Zoals ik al eerder zei....op spelers zoals Emanuelson en Stekelenburg is bij verkoop zowel financieel als sportief veel te winnen.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 19:38
|
|
Ik bedoel slechte keeper inderdaad. Typfout. Sorry Toby, waarschijnlijk nog niet nuchter helaas...
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 19:44
|
|
Ik zou zeggen bied Stekelenburg een 5 jarig contract aan met een salaris van 1.5 miljoen euro per seizoen. Neemt hij het aan dan weet je zo goed als zeker dat hij zijn actieve voetbal carriere bij Ajax af zal sluiten en heb je toch een nuttige ervaren keeper aan hem. Wil hij zo'n contract niet ondertekenen dan verkoop je hem na dit seizoen voor de hoogste bieder (en boven een bedrag van 5 miljoen).
Ik zou Ajax dat geld graag zien gebruiken om het enige Nederlandse keepers toptalent te kopen, Tim Krul. Hij is in mijn ogen de enige Nederlandse keeper die nu bij ons bekent is die een goede keeper voor een Europese subtopper kan gaan worden. Als Stekelenburg wordt verkocht zou ik het geweldig vinden als Ajax hem een 5 jarig contract, van zo'n 750.000 euro per seizoen aanbied. Zijn contract bij Newcastle loopt aan het einde van dit seizoen af dus een transfersom zal geen probleem zijn.
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 20:23
|
|
Citaat: Stekelenburg keept redelijk, maar het blijft natuurlijk goede keeper.
Nog alcohol in het bloed, Pablo?
Ja, weg met die Stekelenburg. 2,2 miljoen aan salaris....ongelooflijk. 27 jaar en nog steeds matig en op een goede dag redelijk. Zoals ik al eerder zei....op spelers zoals Emanuelson en Stekelenburg is bij verkoop zowel financieel als sportief veel te winnen.
STERK overdreven. Vindt Stekelenburg juist erg goed bezig de laatste tijd.
|