Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 21:44
|
|
Zou wanbeleid zijn, je kunt er namelijk minimaal 10 voor krijgen na het WK.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 25 maa 2010 22:10
|
|
Citaat: Zou wanbeleid zijn, je kunt er namelijk minimaal 10 voor krijgen na het WK.
Weet jij toevallig ook het winnende lot van de staatsloterij aankomende maand?
Zo ja, gaarne de cijfercombinatie per privebericht naar mij zenden.
Wat een vooruitziende blikken allemaal zeg.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 10:24
|
|
Vaak ben ik kritisch in negatieve zin op Stekelenburg, maar hij keept deze seizoenshelft toch erg sterk. Normaliter had ik het geen probleem gevonden als hij in de zomer voor een mooi bedrag zou vertrekken, maar een beter alternatief ligt niet zomaar voor het oprapen. Romero is een prima keeper, maar die heeft ook slechts één seizoen goed gekeept en doet het dit seizoen alles behalve constant.
Men is geneigd om alleen het positieve te herinneren; bij Vermeer waren dat zijn sterke Europa League wedstrijden, maar toen Van Basten hem eerste keeper maakte, blunderde hij net zo hard als Stekelenburg.
Om die reden alleen al hoop ik dat Stekelenburg gewoon nog een seizoen blijft, zeker bij het behalen van de Champions League. Voorwaarde is natuurlijk wel dat hij zich om deze manier blijft manifesteren dit seizoen en tijdens het WK.
De bottom line is dat hij verre van een perfecte keeper is, maar een alternatief is niet zomaar gevonden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 26 maa 2010 20:08
|
|
Citaat: Vermeer scheelt twee centimeter met Valdes. Vier centimeter met Casillas. Dat Vermeer te klein is, vind ik dus een non-argument. Stekelenburg doet het nu goed, maar mocht er een club langskomen die bereid is om een bod van meer dan 6 miljoen te doen op Maarten, dan moet je hem gewoon laten gaan. Ajax zit niet in de beste financiële positie en bovendien kun je nu flink besparen op de salariskosten. Vermeer is niet zoveel slechter dan onze huidige nummer 1. Bovendien is er een andere druk wanneer een trainer vertrouwen in je uitspreekt. Bij zowel Willem II als Ajax wist hij dat hij eigenlijk nog steeds 2e keeper was. Bovendien heeft hij aardig wat goede wedstrijden al gespeeld voor Ajax.
Bij Ajax wist hij dat hij 2e keeper was voorafgaand aan de seizoenen. Bij Willem II kon hij gewoon voor een basisplaats gaan en in eerste instantie kreeg hij die ook, maar de coach van Willem II destijds koos later weer voor Aerts. Stekelenburg zet momenteel zijn beste reeks ooit neer met zeer weinig tegengoals en tegen PSV en GAE heeft hij zeker punten gepakt met fantastische reddingen. Stekelenburg is dit seizoen enorm gegroeid, hij is meer aanwezig zijn uittrap is beter en hij is meer geconcentreerd.
Bij Vermeer moet je het nog maar zien, hoe goed hij wordt. Zijn reflexen zijn goed, maar Vermeer maakt nog vaak foutjes en zijn uittrap is waardeloos. Ik vind een keeper als Vermeer op de bank trouwens geen overbodige luxe. Je zou maar een reeks van 5, 6 wedstrijden moeten spelen met Padt of Verhoeven in de goal, dat is toch echt Ajax onwaardig. Als Stekelenburg verkocht wordt moet het geld geďnvesteerd worden in een opvolger. Heel veel staan er niet klaar, misschien Pantillimon, Romero?
|
Battum

Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 17:06
|
|
Even wat anders Hij had keurige redingen vandaag!
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 17:30
|
|
Citaat: Even wat anders Hij had keurige redingen vandaag!
Speelde een bijna foutloze wedstrijd en had een heel belangrijke redding, iets wat hem hier vaak wordt verweten, dat hij zelden beslissend is.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 17:40
|
|
Stekelenburg keepte weer een goede wedstrijd. Hij doet het na de winterstop gewoon goed en hij lijkt ook meer zelfvertrouwen te hebben nadat van der Sar zeker heeft gezegd dat die niet mee gaat naar het W.K.
|
Vienna

Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 20:40
|
|
Citaat: Speelde een bijna foutloze wedstrijd en had een heel belangrijke redding, iets wat hem hier vaak wordt verweten, dat hij zelden beslissend is.
Klopt. Eerlijk is eerlijk, je hebt het ...
Citaat: Die sleept je al jaren nergens doorheen en pakt pas sinds kort ballen waar je van verwacht dat een keeper bij Ajax ze pakt, zoals die van Toivonen.
... nog niet gezegd of hij doet het. Met 0-1 achter komen en ik had het nog moeten zien terwijl het voor 99% zeker een goal was geweest voor Matavz.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 22:01
|
|
Stekelenburg is één op één met de aanvaller overigens altijd sterk geweest.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 16:37
|
|
Klopt. Dan durft ie opeens wel van z'n lijn af te komen en zich voor de voeten van een tegenstander te werpen. Toch vreemd dat ie bij hoge ballen dan weer zo'n mietje is.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 16:17
|
|
Citaat: Stekelenburg is één op één met de aanvaller overigens altijd sterk geweest.
Valt de laatste tijd ook behoorlijk mee imo
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 16:23
|
|
Hoezo, kijk naar zijn reddingen bij de kansen van Toivonen en Matavz, die waren echt prachtig.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 16:31
|
|
Oei! Ik dacht dat ik de tekst van Engache gebruikte haha! . Die wilde ik namelijk quoten
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 17:11
|
|
Citaat: Oei! Ik dacht dat ik de tekst van Engache gebruikte haha!  . Die wilde ik namelijk quoten 
Ah in dat geval ben ik het helemaal met je eens.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 23:42
|
|
Goede redding trouwens van Stekelenburg op de poging van willem 2.
Dat mag ook gezegd worden.
|
AjaxFTW

Forum berichten: 17
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Vr 16 apr 2010 18:03
|
|
Op verzoek van 343 plaats ik hier mijn post nogmaals, ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Wie is het me eens dat Maarten echt toe is aan een transfer naar een grote club maar dat hij eigenlijk nog een jaar moet blijven?
Ik zeg dat hij eigenlijk nog een jaar zou moeten blijven omdat ik denk dat hij dan eerst nog een heel jaar goed kan presteren bij Ajax in Nederland en daar buiten en dan vervolgens het ultieme droomscenario kan vervullen, namelijk onze eigen Edwin van der Sar aflossen bij Manchester United. Ik denk dat Maarten daar zeker goed genoeg voor is, vind hem een zelfde type keeper als Edwin en bovendien is het een club waar hij dan jaren kan blijven. Alle andere echte topclubs, Bayern daargelaten (maar in mijn ogen toch minder aantrekkelijk aangezien de competitie net iets minder is) zijn al voorzien van een goede keeper. Daarom pleit ik er voor om Maarten nog een jaar te behouden en hem daarna met alle plezier die mooie overstap naar Manchester gun!
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 13:51
|
|
Citaat: Op verzoek van 343 plaats ik hier mijn post nogmaals, ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Wie is het me eens dat Maarten echt toe is aan een transfer naar een grote club maar dat hij eigenlijk nog een jaar moet blijven?
Ik zeg dat hij eigenlijk nog een jaar zou moeten blijven omdat ik denk dat hij dan eerst nog een heel jaar goed kan presteren bij Ajax in Nederland en daar buiten en dan vervolgens het ultieme droomscenario kan vervullen, namelijk onze eigen Edwin van der Sar aflossen bij Manchester United. Ik denk dat Maarten daar zeker goed genoeg voor is, vind hem een zelfde type keeper als Edwin en bovendien is het een club waar hij dan jaren kan blijven. Alle andere echte topclubs, Bayern daargelaten (maar in mijn ogen toch minder aantrekkelijk aangezien de competitie net iets minder is) zijn al voorzien van een goede keeper. Daarom pleit ik er voor om Maarten nog een jaar te behouden en hem daarna met alle plezier die mooie overstap naar Manchester gun!
Eigenlijk geen woord aan toe te voegen. Zowel dat van Manchester als Bayern niet. Maar van mij mag hij nog wel 10 jaar hier blijven hoor. Hij hoeft toch niet weg? Keepers leveren zowiezo niet zo veel geld op.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 14:01
|
|
Volgens mij is Stekelenburg geen speler die per se weg wil en kan het best zo zijn dat hij nog jaren bij Ajax keept. Deze zomer zal hij, mits hij fit blijft, op het WK keepen wat een zeer goede ervaring voor hem zal zijn en hopelijk kan hij dan komend seizoen onder de lat bij Ajax zijn vorm van dit seizoen behouden en definitief doorbreken als een topkeeper.
Hij verdient nu geloof ik 2.2 miljoen per seizoen en van mij mag Ajax hem een nieuw contract met een looptijd van 5 jaar en een basisloon van 2 miljoen met een mogelijk bonus van nog eens 5 ton aanbieden. Stekelenburg is in zijn huidige vorm een topkeeper voor Ajax die dat geld wel waard is en het zou ook een mooi voorbeeld voor andere spelers zijn dat je niet Ajax hoeft te verlaten om succesvol te worden.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 12:32
|
|
Draait zijn eerste echt TOP seizoen is voor hem beter nog een seizoen te blijven. Ik vind dan wel dat Vermeer een kans moet krijgen op verhuur/verkoop je kan zo'n goede speler niet altijd als 2e keeper laten mee draaien. Ik ben altijd meer fan geweest van Vermeer maar dit seizoen kan ik er niet omheen dat Steek is gegroeid.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 12:37
|
|
Citaat: Draait zijn eerste echt TOP seizoen is voor hem beter nog een seizoen te blijven. Ik vind dan wel dat Vermeer een kans moet krijgen op verhuur/verkoop je kan zo'n goede speler niet altijd als 2e keeper laten mee draaien. Ik ben altijd meer fan geweest van Vermeer maar dit seizoen kan ik er niet omheen dat Steek is gegroeid.
Ik ben totaal geen fan van Vermeer, hij heeft een paar goede wedstrijden gekeept maar kan zijn vorm nooit langere tijd behouden. Daarbij heeft hij te veel mankementen om als eerste keeper bij Ajax aan de slag te gaan. Ik zou hem tot het einde van zijn contract als tweede keeper bij Ajax houden en hem dan laten vertrekken.
Hopelijk wordt Padt wel verhuurt en kan hij zich de komende jaren tot een goede keeper voor Ajax ontwikkelen. Hij heeft zijn lengte mee en is redelijk compleet als keeper maar moet nu de ervaring opdoen die een keeper kwalitatief ook naar het volgende niveau helpt.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 2 mei 2010 21:54
|
|
Filosoof!
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:36
|
|
Stekelenburg NUsport-Voetballer van het Jaar
(sportweek heet vanaf vandaag NUsport)
Uitgegeven: 3 mei 2010 09:46
Laatst gewijzigd: 3 mei 2010 10:43
HOOFDDORP - Maarten Stekelenburg is door de rapporteurs van Sportweek, het medium dat maandag fuseerde met NUsport, gekroond tot voetballer van het jaar 2009/2010. De doelman van Ajax finisht op een gemiddeld cijfer van 6,82, vijf honderdste hoger dan FC Twente-verdediger Douglas.
© ANPStekelenburg is de eerste Nederlandse laureaat sinds Dirk Kuijt in 2006. De afgelopen jaren legden Alex (2007), Heurelho Gomes (200 en Moussa Dembélé (2009) beslag op de titel.
Suarez
Douglas en Stekelenburg waren het hele seizoen verwikkeld in een nek-aan-nekrace. Voor het ingaan van de laatste speelronde stond de Braziliaan nog aan kop. Hij kon zijn gemiddelde niet opschroeven omdat hij de kampioenswedstrijd tegen NAC Breda moest missen vanwege een schorsing. Stekelenburg werd voor z’n optreden tegen NEC gehonoreerd met een 8 en stak Douglas bij het scheiden van de markt voorbij.
Zijn 35 goals en zeventien assists leveren Luis Suarez niet meer dan een derde plaats op met een gemiddelde van 6,70. De prestatiecurve van de Uruguayaan is te grillig. Waar Stekelenburgs rapport één onvoldoende bevat (een 5 op bezoek bij PSV), scoorde Suarez vijf keer lager dan een 6.
McClaren en Luinge
In de top tien is Ajax met vier spelers het best vertegenwoordigd. Behalve Stekelenburg en Suarez eindigen Jan Vertonghen (vierde) en Gregory van der Wiel (zevende) in de bovenste regionen. De afvaardiging van FC Twente bestaat naast Douglas uit Bryan Ruiz (vijfde) en Wout Brama (negende). Verder houden Andreas Isaksson (achtste) en Balázs Dzsudzsák (tiende) de eer van PSV hoog en kent de top tien in Feyenoorder Ron Vlaar (zesde) de enige eenzaat. Om te worden opgenomen in de rangschikking moet een speler minimaal zeventien keer zijn beoordeeld.
In de nevenklassementen zijn er zegetuilen voor Steve McClaren en Roelof Luinge. De Engelse kampioenenmaker van FC Twente troeft Martin Jol van Ajax nipt af in het trainer van het jaar-klassement: 6,60 om 6,59. Een fotofinish hoeft niet te worden geschoten om de arbiter van het jaar te bepalen. De ‘zilveren’ Pieter Vink werd gemiddeld met een half punt lager beoordeeld dan de afzwaaiende Luinge.
Uitslag Voetballer van het Jaar NUsport (tussen haakjes het aantal beoordelingen):
1. Maarten Stekelenburg (Ajax) 6,82 (33)
2. Douglas (FC Twente) 6,77 (33)
3. Luis Suarez (Ajax) 6,70 (33)
4. Jan Vertonghen (Ajax) 6,68 (32)
5. Gregory van der Wiel (Ajax) 6,62 (34)
6. Bryan Ruiz (FC Twente) 6,59 (34)
7. Andreas Isaksson (PSV) 6,56 (34)
8. Ron Vlaar (Feyenoord) 6,56 (32)
9. Wout Brama (FC Twente) 6,52 (31)
10. Balázs Dzsudzsák (PSV) 6,51 (32)
Trainer van het Jaar
1. Steve McClaren (FC Twente) 6,60 (34)
2. Martin Jol (Ajax) 6,59 (34)
3. Gertjan Verbeek (Heracles Almelo) (34)
Scheidsrechter van het Jaar
1. Roelof Luinge 6,67 (24)
2. Pieter Vink 6,25 (24)
3. Bas Nijhuis 6,15 (21)
(nusport.nl)
Ajax is goed vertegenwoordigd, iets om trots op te zijn!
Jol 2e achter een coach die kampioen is geworden met een club die eigenlijk geen kampioen zou kunnen worden. Was MClaren met Ajax kampioen geworden waren zijn cijfers toch lager geweest denk ik.
Luige 1e ok, maar PIETER VINK 2e?
*zucht*
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:39
|
|
Hopelijk tekent deze jongen snel een nieuw contract met een looptijd tot minstens medio 2014 want dit seizoen heeft hij bewezen de beste optie voor Ajax te zijn. Als hij vertrekt zal hij een enorm gat achterlaten wat Vermeer of een aankoop niet zal kunnen vullen.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:42
|
|
Had dit aan het begin van het seizoen nooit gedacht, maar ik ben het helemaal met je eens JD. Ajax moet er alles aan doen om Stekelenburg te behouden. Verlenging gaat mij wat ver, laat hem eerst nog maar eens een seizoen zo sterk keepen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:47
|
|
Citaat: Had dit aan het begin van het seizoen nooit gedacht, maar ik ben het helemaal met je eens JD. Ajax moet er alles aan doen om Stekelenburg te behouden. Verlenging gaat mij wat ver, laat hem eerst nog maar eens een seizoen zo sterk keepen.
Om dan in dezelfde situatie te komen als nu met Emanuelson, dat je hem eigenlijk wel moet verkopen. Nee zijn contract loopt in 2012 af dus als Ajax slim is dan beginnen ze nu al met onderhandelen en verlengen ze zijn contract zo snel mogelijk, waarom uitstellen wat je nu kan?
|